Mera rost och en fråga...

När jag hittade dom här gamla "lästarna" så hoppade jag högt.
Till följde en ställning och ytterligare en läst.
Var dom ska få hålla hus har jag inte en aning om!

Men vackra tycker jag att dom är=))
Min rostiga örtsax har fått sällskap av en lika rostig fårsax...

Sen till min fråga:
Mina hjärtan på tråd har blommat och blommar.
En vacker blomma!

När den blommat klart, ja då kommer det här...
Ser ni klumpen? Den är ganska hård.

Är det något jag ska klippa bort?Någon som vet?

Annars har inte mycket hänt dom sista dagarna.
Förutom att jag börjat jobba igen efter fem veckors ledighet.
Phu!Segt att komma i gång men snart är det som vanligt igen
och jag slutar att skrika när väckarklockan ringer!
Till helgen dyker jag förhoppningsvis ner i målarburken och tar tag i projekten!

Kram Hannis

35 kommentarer:

sinnlighet sa...

Tack goa Hannis för Ditt inlägg, såg det precis när Du lagt in det! Jag mår sådär, men ska inte gnälla så länge det inte är svin..... ja Du vet!

Skönt inlägg med lästar och dylikt, visst är det underbart med historiens vingslag! Blomman var knepig, har ingen som helst aning!!

Var rädd om Dig!

Agneta

lolla sa...

jasså du har börjat jobba igen du. jag är inne på sista semesterveckan jag usch!!!!
Cindy Crawford produkterna köper man genom tv shopen.
Gå in på www.tvshop.se och kolla...
de är fantastiska
kram lolla
gillade dina gamla saxar

Under förvandling sa...

Fin fårsax! Ha det gött! Kram kram.

Ps. vet ej med växten hur man gör...

Pysselpalatset sa...

Hej, dina hjärtan på tråd har fått en utlöpare.... dvs. om du klipper av den och stoppar den i jorden eller bara sätter en liten kruka med jord brevid och pular ner den så kommer en ny hjärtat på tråd... bäbisar helt enkelt... det betyder att den trivs... Lycka till med nydaningen... Jeanette

Lily of the valley sa...

Så fina de är, lästerna! Kul att hitta något sådant!
Ah, du har "hittat" din blomma! De är jättesöta! Älskar formen/färgerna på bladen och blommorna!
Ja, man känner väl ungefär samma när det är dags att börja igen.
Ha de skönt
Kram Lily

Vita ljuva tankar sa...

Vilka fina fynd, charmiga! Håller med ett svar här ovan om att du kan ta nya sticklingar genom att plantera klumpen.

Kram Linda

Anki sa...

Hej vännen!
Bara finfint här! Själv då?
Vilka härliga fynd du gjort! Här har det inte fyndats nåt vet du...mer än i skogen, hihi...
Mina hjärtan har oxå blommat o fått klumpar...men dom åt katten upp, så jag har ingen aning!

Måste kännas som undergång när kl ringer efter 5 veckors ledighet...stackars dig!
Men det är ju som du säger, snart är man igång igen!
Jag har ju inte jobbat på flera år pga ryggen o nacken...& det kan allt bli jobbigt det med, hmm...

Jag skulle ju dra en vinnare i min utlottnig, men det har inte hunnits med...ska försöka fixa det imorron... Nej, nu ska monstren ut o släpas runt...ingen rast o ingen vila, hihi..

Ha det gott gumman & kramis Anki

Fröken Fräken sa...

Ja, det är verkligen SYND om oss stackare som numera måste pallra sig upp i gryningen när väckarklockan ringer.. när man egentligen vill ligga och dra sig och fundera ut nya pyssel. Dessutom är merparten av alla på mitt jobb fortfarande på semester så jag har inte så mycket jag kan göra där.. så då borde man ju fått vara ledig ett tag till, väl?
Så fort jag kommer hem så målar jag och donar med soffbordet iaf!

Vissa fynd är ju sådär jättefina, så att deras funktion får kanske vara att just att vara fina. Eller så kanske de kan agera dörrstopp?

Jag har också för mig att den där utväxten är en slags näringskapsel och att man kan plantera det skottet för att få en ny planta.

Hanna sa...

Tack så mycket! Nu har maken också halsfluss så nu återstår det att se hur länge pojkarna klarar sig. Kram på dej

Hanna sa...

Så mycket fint.
Hanna

Huset mitt i byn sa...

Nog för att jag har egen blomaffär så kan jag inte ge dig ett bra svar på hur du ska göra med "bollen" men den ska nog sitta kvar där den är.

Ja, visst är det jobbigt att börja om att jobba igen efter semestern? Men man är fort in i gängorna igen.

Kram Pernilla

Helena sa...

Hej! Vad fina rostiga saker du har! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang blomman men hoppas någon annan kan göra det, visst är det bra att kunna fråga saker på sin blogg, det har jag också gjort och alltid är det någon som vet! Kram Helena

Hipsterlillamy sa...

Klaga ikke brullan!!!
Om 3 1/2 v gårjag tillbaka tilljobbet efter 1 1/2 år.....gissa om jag kommer att skrika när klockan ringer......!!!
KRAAAAM

LenaS sa...

Åh vilka härliga saker du hittat!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Mamma C sa...

Vilka härliga grejer du fyndat.
Kram Mamma C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Hannis!
Oj så längesen det var jag var här och hälsade på. Håller på att uppdatera mig efter min frånvaro i bloggvärlden... och det är mycket läsning kan jag tala om. Sen vimsar jag väl ihop allt, och vet inte vem som gjorde vad, men det är smällar man får ta.

Här är semestern också slut tyvärr... Skulle kunna ha haft minst fyra veckor till, helst fjorton, men det går väl inte arbetsgivaren med på...
Vilken tråkmåns va?

Mycket kul att hitta tillbaka till dig igen, och jag ser att du inte ligger på latsidan på semestern heller, för du har ju målat ser jag, coh fint som snus blev det...

Och min hjärtan på tråd blommade ju också tidigare, men inte har jag sett några knölar inte... bara den knölen som ger en skvätt vatten då coh då...

Tydligen har jag problem med att skriva ordet "och"! Det blir bara coh hela tiden... fingrarna går visst i spinn på tangentbordet! Haha

Och de där korgarna med rostskyddsfärg gick jag igång på... (nej jag är inte påverkad av Ernst, inte ett dugg!!!)
FIna var de iaf...

Kram på dig!
Marie

Anki sa...

Hej vännen!
Hoppas du har en fin dag? Här är det varmt & soligt, mmm...
Jag har mailat dig ang sjalen!

Kramelikram! Anki

Vitt o Vältummat sa...

En bebis på dina hjärtan. Grattis!
Kram/Åsa

jakt,skor,barn,inredning sa...

Hi,hi jag har mina två sista veckor nu och så råkade det bli fint väder. Tänk så det kan bli=) Visste inte att det blev blommor på den vackra växten . Nilla

Gabi sa...

Hej Bruden.

Jag tycker att iden om att använda lästerna som dörrstopp vad superbra.. Det skulle vara snyggt.

Om du sätter klumparna i jord & förökar blommorna, så skulle jag kunna tänka mig att adoptera en planta..

Jag & mormor hann inte till Botan. Det var synd. Men nästa sommar, så kan vi gå där många gånger. Hon blev jätteglad för hälsningen & kom på att hon skulle ha kaffebjudning för brudarna när hon flyttat in.

Ha det gott & kämpa på med morgnarna.

Puss & kram!

Viola sa...

Hur högt hoppade du...förstår att du blev lycklig och saxen oxå helläcker..hoppas allt är bra i medelhavsvämen...gissa om det är varmt under takåsatna mitt i stan..kramen

Anki sa...

Hej gullevän!
Jag har mailat dig tillbaka, hihi...

Goaste kramen! anki

Ölandstok sa...

Aha! Så det är utlöpare! Har oxå såna där "knölar" på min hjärtan-på-tråd. Måste genast plantera och se om det blir bebisar =D

Vad mycket fina, rostiga saker du har fyndat. Sååå snyggt mot det vita!
Ha en skön dag!
Kram!

Anki sa...

Ha en fin dag, gumman!

Kramis! Anki

Daniel sa...

Ser ut som mina skor på den översta bilden!

Husmys sa...

Vad bra att min tittade in här, då fick man lära sig något nytt av alla svar om blomningen.
Förstår att det känns lite tungt att börja jobba,själv har jag nu jobbat en vecka som lite smygstart, och sedan börjar 2 veckors semester till.
Kram Anneli

Krydda Livet sa...

Ja om jag bara får tummen ur att beställa ett stolstyg först :) Men snart så ska du/ni få se stolen. Kram kram

Lykkeliten sa...

Så fine lester! Jeg har også, med de er i tre, og det er barnestørrelse.. :)
Ha en fin kveld!
Klem*

Montebello Möbler sa...

Åååååhhhh blir alldeles salig av allt roligt o fint du skriver om och visar här. Har ju haft en låååång paus o nu suger det så förskräckligt i bloggtarmen så jag blir tokig. De där nattduksborden blev ju helt FANTASTISKA!! Av med fossingarna bara ha ha!

Sommaren har sprungit iväg helt å hållet, men fint har jag oxå haft och har ju fortfarande. Är ju verkligen sommar just nu.

Det är ju en himlans tur att vi har öppet alla helger (utom 15-16 aug. då alltså), o hela året om dessutom så du kan hinna hit nån gång ha ha! Du är sååå välkommen närhelst du kan.

Ha nu en skön helg,
stora kramen
Malin :)

Inspiration i vitt sa...

Vilka vackra gåbort skor hihi,dom får du ha nästa gång du ska ut och dansa hihi.
Vet inte vad det är för klump det där, mysko??
Kram på dig/Ingela.

Monkan sa...

"Konstiga skor" tänkte jag först men aha, lästar! Rejäla saker, coola. Jamen där är den ju, din blommande "hjärtan", vad fint! Till den avancerade nivån räknar jag ju inte med att nå... Börjar faktiskt fundera på om jag kanske t.om tagit död på den som är virad runt båge, det är ju lite svårt att veta, men den som hänger som en lös "svans" mår bra i alla fall. Ja, som du förstår är det ju inte mig du kan fråga om den där bollen...

Men kolla bilden jag har i min andra blogg, mitt blomskott har fått för sig att blomma mitt under odlandet av rötter!

Grattis till vinsten, vilka söta kort. Jisses vilken megajättenäckros, vilka gigantiska blad. Testade du inte om de bar? Fegis ;-) Gissar att man inte fick, annars hade du väl...? :-)

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så härliga rostiga saker....
Såna bollar får jag oxå på mina, jag låter dom vara och det går bra.
Kram Agnetha

Anki sa...

Tänkte bara...Ha en fin dag gumman!
Mailar dig ikväll!

Goa kramen! Anki

Lallis - liv och leverne sa...

Oj så fint!
kram Lallis

Millas hem sa...

Fina fynd du gjort! Lästarna är ju supercharmiga, jag har aldrig sett den modellen tidigare...läckra!!

Kramis