Loppis och lite annat...

Den här vackra ikonen och korset hittade jag inte på loppis
utan det blev en sån där"ska bara gå in snabbt här och inte köpa någonting"
Nu kan jag inte motstå sakrala saker så...

Korset föll jag som en fura för!

En ny Hjärtan på tråd köptes och till den hittade jag en zinkburk på loppis.

På Vaksalatorg på Lördagarna går det alltid att fynda.
Tidigt ska man vara där!

Glasflaskor med porslinskorkar, Melitta i porslin och C.A.M Lindmans böcker
där bilderna ska få bli tavlor.
Fina saker allt för några tjugor. Det gillar jag!

Sen har jag gjort ett byte med Wabi & Sabi
Hon såg att jag samlade på Gröna Anna och i Fredags hämtade jag ett paket på posten.
På köpet fick jag ett fat som present!

Hur gulligt är inte det?Glad blev jag!

Nu ska jag limma stolar som sen ska målas och få tillhöra slagbordet
(som fortfarande inte har målats..)'
Ja,ni hör ju att det är lite ostrukturerat för tillfället=))

Kram Hannis

38 kommentarer:

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej,
Åh vilken underbar blogg du har.. ja länkar så ja kan komma tebaks..många kramar sussie

Lily of the valley sa...

Vilket vackert kors! Förstår att du inte kunde motstå det! Det hade inte jag kunnat i heller ;-) Hjärta på tråd och zink passar bra ihop :D
Glasflaskorna och Melittan är också riktiga pärlor!
Jättefina saker du hittat:D
Bra flyt :D

Gulligt av Wabi & Sabi!

Ha de gott vännen :D
Kram Lily

Lily of the valley sa...

När jag såg spegeln tänkte jag att den är nog för dyr! Jag blev väldigt chockad när tjejen ville ha 20kr för den!!!! Jag skyndade mig att slå till...

Kramiz Lily

sinnlighet sa...

Amen du är för kär (skånska och betyder att du är en go tjej) som tar bilder på vårt byte.

Jag var säker på att porslinet hade gått sönder, på resan till Uppsala.

Vad Moses 'sphynx beträffar, så är han till salu just idag' för en tia!

Kram från spenatgrebban

sinnlighet sa...

Glömde, det sakrala & sinnligt pastorala arrangemanget är underbart. Vet Du att hela mitt hem är nedlusat med kors.... ju rostigare destu bättre... Men Din fingertoppskänsla har jag inte! Agneta

Lykkeliten sa...

Åå! Det korset var helt nydelig!
Sammen med serviset du samler på!
Ha en fin kveld!
Klem*

Huset på kullen sa...

Vilken fin blogg du har, det är nog mitt första besök här.

Gröna Anna är så fin, den påminner mig om min farmor, hon hade den servisen.

Ha det bra. /Linda

Mitt hem är min borg sa...

OOOO .. loppis fynd.. Jag visst är det ofta så när man inte tänkt shoppa då dyker det alltid upp något.. =)

Så kul att ni kunde byta lite grejer med varann.. Fint fat oxå..

Lycka till med målningen..
Kram på dig!!

lolla sa...

hejsan
blir sugen på att köpa några hjärtan på tråd när jag ser din fina, är de svåra att sköta?
finfina fynd du gjort..
korset var verkligen speciellt.
kram lolla

Vitt o Vältummat sa...

Så kul att man kan byta grejer med varann! Vilka fina fynd du har gjort! Grattis!
Kram/Åsa

S o F sa...

Saker som jag mycket väl hade kunnat tänkt mig också.
Fint!

Ha det gott!

Mamma C sa...

Vad kul att byta grejer med varandra. Sicken tur att porslinet var helt oxå. Korset var hur vackert som helst.
Kram Mamma C

Ardisia sa...

Alltid så fina bilder har du att bjuda på,, Jag bara älskar Gröna Anna! Det finns väl ingen vackare servis än just den :)

Och din ikon & korset! Åååh säger jag bara :)
Ha en bra vecka! Kramis

Ps. nu har jag lagat länkfelet på min sida..

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

ja du,, det där korset förstår jag att du inte kunde motstå.. så vackert

och bad pefekt när du kunde byta porslon så där..

underbar bilder hannis..
alltid lika mysigt att kika in till dig.. du goa ostrukturerade tjej... här är en som oftast är likdan

kraam
A-C

Magny sa...

love it...
love it...
love it...

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilka fina fynd du har gjort....me like a lot....vet inte om jag kommenterade det förra inlägget, men skylten var underbar.....:)

Kram Linda

Pia..... sa...

hallo hallo..vilka ljuvliga fynd..förstår om du föll som en fura:)..ostrukturerat??.nä inte alls..sån är jag jämt..hihi..JAg har oxå gröna anna har en sex personers servis från min mamma och sex personers servis ärvd efter svärmor..så en nyare och en äldre..men passar såå bra ihop..gillar den skarpt fast jag INTE är någon "grön" person....kram..Pia

Lindas Vita Lantliv sa...

Å du....tusen tack för tipset!!! Visste inte var de vackra flora-bilderna kom ifrån...men tack vare dig har jag nu hittat böckerna på nätet...best en direkt och hoppas det blev rätt! :)

Kram igen!

Tulipa sa...

Det där korset var alldeles underbart fint...
Jag kan inte heller motstå kors...!!

Kram Mariette

STENLYCKA sa...

Vilket underbart kors förstår att det fick följa med dig hem.
Passars så bra ihop med ikonen.
Ha det gott!
Kram

Grindelunda sa...

Hej!
Kikar in här på kvällskvisten. Känner att det är först nu som tiden finns att hälsa på lite här och där.
Vilka vackra ting du visar. Jag är också svag för sakrala saker. För mig är de inte bara en inredningspryl, utan de står för något viktigt i mitt liv.

Må så gott!
Kram G

Anki sa...

Hej gumsan!
Sen som vanligt är jag...men jättegrattis till din vinst!
Men gud vilka fina saker du köpt...korset är to die for!
Å loppat fint har du ju oxå gjort! Här blir det inge loppat inte, hihi...har alllldeles för mycket annat för mig, NOT!!! Nej, jag får nog försöka komma iväg jag oxå!
har mailat dig vet du!

Kramis tjejen! Anki

Ett ögonblick av mitt liv sa...

Så mycket fint du hittar överallt :)
Jag hoppas att allt är bra med dig.

Kram Åsa

LenaS sa...

Åh vilka härliga fynd och korset det var verkligen en riktig sockerbit!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Pysselpalatset sa...

ja Vaksala torg är en pärla... är där nästan varje lördag... hittar ofta gamla smyckedelar som jag kan återanvända... Men jag skulle gärna vilja ha ens sådan där mellitta i porslin... kram Jeanette
Tävling hos mig....

Änglarnas hus sa...

Hallo Hannis!!

Jag förstår att du inte kunde motstå det vackra korset.. helt underbar..

Kramis Sanne

Nygammalt sa...

Hej kära Hannis!
Tack för alla dina kommentarer hos mig, har varit skamligt dålig på att hålla på med bloggen. Så jag försöker mig på det nu lite.

Så himla mkt fint du visar med målade möbler och sprayade korgar. Vilket kul byte du har gjort så att du har kunnat utöka din fina samling.

Men du, vart har du hittat den fina ikonen och korset? Sååå fina.

Kram.

Inka sa...

Hej, gumman!

Attans vilket tur du har. Gröna Anna är helt suveräna, så vackra. Har du hela serien nu eller fattas det mycket? Hur mycket finns det i serien? Och vad juste av henne att ge dig fatet på köpet.
Så underbart med loppisar alltså. Hur skulle vi stackare kunna överleva om plötsligt alla lades ner? Hualigen säger jag bara.
De där flaskorna är så fina. Har ett par själv. Jag älskar dom. Kaffefilterhållare i porslin visste jag inte ens att det fanns. Är den gammal? Och slutligen böckerna. Tänk vad många bilder du kan rama in från de. Och vilken bra idé.
Ha det gött sötnos. Ska snart lägga in lite bilder på min blogg.

Kram Inka

Viola sa...

Det var ju inte lite fint du lyckats ramla över...:) gröna Anna är så fint som porslin...hoppas dagen varit bra...är helt efter två arbetsdagar..och jag har gjort två...hur ska detta gå..kramen

Hanna sa...

Så mycket fint.
Hanna

Krydda Livet sa...

Ja billigt loppis är bra mycket bättre än dyra Tolix *fniss* Visst är de ursnygga, men värt priset? Njaaa... Finfina bilder Hanna :)

Kram Josefin

Montebello Möbler sa...

Ha haaa .. åh nej, inga solglasögon på lördag inte!

Klart det blir bilder .. galna?? njaa .. jo, troligen .. tyvärr.

Visst kan man åka kommunalt hit. Roslagsbanan mot Kårsta - hoppa av antingen vid Ekskogen eller vid Kårsta - JAG HÄMTAR sen :)

Gröna Anna har jag oxå några få delar av förresten ...

Ha en skön onsdag,
kraaaam Malin :)

Monkan sa...

Åh så många fina saker! Korset var verkligen superfint, jag gillar pärlor :-) Melitta i porslin, visste jag inte att det fanns,vad fin. Aha, mera hjärtan på tråd, så gulligt, och fina fina Gröna Anna.

Vilken deal! Skyltar mot hämta kaffe :-) Och grattis! Jag såg hos Husmys att du vunnit pris.

Jag är på jakt efter nåt natursnöre, 2 mm tror jag verkar bra, och jag har hittat ett i perfekt tjocklek och material, men det luktar kossa! Du har en bild på snöre i din sidomeny, vad är det för snöre och var har du hittat det? Jag ska kika på Granit imorron, Fröken Fräken rapporterade att det fanns snöre där. Hittills har jag hittat snöre i tre affärer, kossan överallt!

Anki sa...

Hej gumma!
Nu har jag provat att maila dig flera gånger...när jag ska logga in står det bara, sidan kan inte visas...varje gång!!?
Det har ju krånglat länge nu, från å till med min mail...fattar inte vad det är?? Igår kväll när jag skulle kommentera var det skitbesvärligt...tog en jä**a tid! Men jag ger inte upp, det ska gå, haha...

Nu ska jag dra på mig målarbrallan å måla ett par bord, precis som det inte är fullt redan, hihi...får väl kasta ut nåt annat!
Köpte ett vitrinskåp till dottern på loppis, men nu ska dom ta mitt stora när dom flyttar...så nu ska jag fixa till det lilla å ha själv! Det är ju fixarväder idag, regnet står som spön i backen!

Försöker maila senare, när jag tvättat av mig färgen, hihi...

Goa kramen! Anki

Anki sa...

Hihi...nä jag äter nu! Skulle försöka maila dig, men det trasslar...kan inte skicka! Provar senare!
Hämtade vitrinskåpet hos Linda förut å tänkte måla det oxå idag...men först ta promenad med hundarna! Gissa om himlen öppnade sig?? så nu sitter jag här genomblöt! Det tog liksom udden lite av målandet, känner inte alls för att måla längre!Får ta det i morgon ist! Ska försöka få bort all färg som är överallt, hmm...hur kan det bli så, jag skvätter väl inte, hihi...

Kramis Anki

Anki sa...

IGEN!!? Tänkte bara...det gick bra hos han med den vita rocken eller??
Du vet det är ju tur att det är den med borr i handen...det kunde ju vart värre! Du vet, dom med vit rock med knyt i bak, haha...

Kul ja é, hihi! Kramen!

Anki sa...

Haha...Ha en fin helg min vän!

Goaste kramen!

Jessica sa...

Bra byte :-D Gröna Anna är en så fin servis :-D