Klocka

Har länge suktat efter just den här klockan.
Har inte funnits på lager på ett tag men nu kom den!
Klockan är stor, man kan ju tycka att efter månaders väntan så borde jag kollat måtten...
Men jag gillar den!

Framför allt gillar jag detaljerna, som rosten.

Siffrorna, ingen risk att jag tar fel på tiden i alla fall.

Från vännen Anki Min lilla värld så köpte jag den här sjalen.

Och den är så fin! Jag njuter när jag sitter inlindad i den här!

I dag kom boken "Romantiska hem & Inspiration i vitt" i brevlådan.
Vilken bok! Känns dessutom som att tipsen passar alla plånböcker.
Där handlar det inte om att köpa nytt eller dyrt utan att skapa utifrån de förutsättningar man har.
Det gillar jag!
Stort grattis till er som kunde fullfölja eran dröm!

Kram Hannis

18 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Fin klocka! Och det gör väl inget om den är stor, då blir det väl än mer fint att titta på?! Hade gärna velat ha något liknande, men jag klarar inte av att höra tickandet (och jag hör allt, tro mig!!)

Mysig sjal också, men visst är det väl lite för somrigt och varmt att ha den redan nu..? FÖr visst ääääär det sommar än..?? Håll med, håll med!! ;-)

Hanna sa...

Åh, den boken måste jag köpa. Vilken snygg klocka! Tar den upp hela väggen? Kramis

Tidsmästarinnan sa...

Halloj där Hannis!
snyggoklocka i ett snyggohem, vad coolt med dina bilskyltar, så himla härlig kontrast!
Och ett melittafilter i ljusblått porslin har jag också köpt på loppis i sommar, fast jag fick ge 75 spänn för mitt, så grattis till fyndet! :-)

Boken är jag också nyfiken på... kul att höra att du gillade den.
Kram på dig!
Susanne

Monkan sa...

Ursnyggt ur :-)) Riktigt gammaldags fin. Det kan ju vara tråkigt om det inte blir som man tänkt sig men jag tycker inte att den är för stor. Och tänk om den varit jätteliten i stället?! Näe, den är bra!

Behöver du verkligen "dom" ramarna till dina bilder? Det var ju jättefint att hänga på kedjan! Au naturel så att säga :-)

Oj, vad häftigt med IKEA-porslin från 60-talet, det visste jag inte ens att det fanns.

Du har ju din ko-tavla så snöre som luktar kossa blir ju som ett kit liksom :-) Tror inte jag kan nöja mig med att bara värsta lukten går bort... jag får hitta nåt annat snöre.

Huset på kullen sa...

Vilken fin klocka, den ser ju ut att vara supergammal =)

Golvet i vårt arbetsrum är helt nytt men det är borstat på ett speciellt sätt så att det skall se gammalt ut.

Ha en bra helg! / Linda

pysseltanten sa...

Läcker klocka...=)))
Min påminner LIIITE om den...hihi.
Sjalen va ju bara superfin...förstår att du njuter när du har den om dej...
Själv har jag en FLEECEPONCHO...hihi.
Iiiinte riktigt lika fint...men VARMT...=))
Måster verkligen köpa den boken...
Ha en myspysig lördag...vira in dej i sjalen...för här i af e de HÖÖÖST idag...
Kraaamizar Git

Änglarnas hus sa...

Hej Hannis!

OOOhhh vilken läcker klocka!! ser antik ut..

Ibland är väntan värd all möda.. även om jag är en sån som avskyr att vänta ...vill ha på en gång!! hihi...

Tack för de fina ord du skrivit när du "hälsat på" hos mig...

Ha en härlig helg!!

Kraaam Sanne!! :)

Viola sa...

Vilken vacker klocka..är det något som du köpt på nätet..snälla höra dig i så fall..tyckte den var så vacker...likaså sjalen..tack för din hälsning den värmer..går just nu försiktigt på små moln..måtte det snart bli fredag så jag får sätta min kråka på kontraktet,,,ha en skön helg, kram

Mamma C sa...

Klockan var jättefin. Gillar när det är stort. Sjalen var riktigt fin den oxå.
Kram Mamma C

Gabi sa...

Hej Puman!

Men Wow, vilken fin klocka.
Idag är vi i Arboga. Jag var en sväng in på antikaffären där du hittade överkastet. Jag hittade ingenting speciellt. Jag fyndade mest i mormors källare... Hihi..

Hoppas allt är bra med dig!

Kram /Gabi

annashusidingtuna sa...

Hej!
Underbar klocka!Vill ha!!!!
Har själv spanat in en klocka som jag vill ha i vårt kök när vi gör om det om 100 år....
Nu har jag faktiskt gjort ett inlägg och hoppas att mina gamla besökare hittar tillbaka till mig igen.
Kram Anna

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilken fin klocka! Och sjalen ser helt underbar ut! Hon är för go´, Anki! Har själv bytt lite saker med henne och jag är så fantastiskt nöjd! Vad fint det blev med dina florabilder i det tidigare inlägget. Har också några sådana böcker och jag måste försöka få upp lite bilder jag med!

Önskar dig en mysig helg!

Kram Anna-Lena ♥

Grindelunda sa...

Åh...vilken maffig klocka. Helläcker och vacker. Vill också ha en liknande när vi fullbordat vår dröm på "Vårans" vilket tar ett bra tag, men ändå...

Må så gott i din vackra sjal och njut av din vackra inspirerande bok.
Kram från Gunilla

Anki sa...

Hej gullan min!
Guud vilken snygg klocka, bara liiite avis, hihi...Du vet, jag behöver stoora grejer jag, ok att kroppen är 25...men synen vet du, mjaaa...lite äldre kanske *tss*
Jodu, idag skulle jag behövt en sjal själv, attans vad det är ruggigt! Kallt å regn, brr...sa katten, hihi...
Nu ska jag värma mig med lite hallonpaj, jag plockar bär å äter paj så jag tror jag... ja du vet!! Men det är ju såå gott!

Kramelikram! Anki

Lily of the valley sa...

WOW! Vilken snygg klocka! Sjalen är helt underbar! Vill ha...vill ha...:D
Jag är nyfiken på boken :D
Gillar konceptet att skapa utifrån de förutsättningar man har :D
Ha de gott
Kram Lily

Annica Manby sa...

Vilken underbar klocka. Jag förstår att du har väntat och längtat efter den.

Boken "Romantiska ....." måste jag bara jaga efter jag har hört från flera att den är super bra.

Krammmmm annica

Nygammalt sa...

Ååååh vilken fin klocka...ja ibland hinner man inte kolla måtten ;)

Vilken underbar sjal du har köpt, en riktig romantisk sak.

Kul att du har fått boken nu, den är ju så fin.

(Det är min mormor som är döende. Hon har varit sjuk länge men ändå)

Kram.

Romantiska Hem sa...

Vilken otroligt vacker klocka!! Tack du rara för de fina orden om vår bok, det värmer för det ligger en hel del jobb bakom den! KRAM Petra