Fredagsloppis

Skulle hämta äppletstolarna jag köpt.
Men fick i vanlig ordning med mig mera hem...
Lite trist för er kanske att se en massa loppissaker som släpas hem men här är dom.
Den här ljusstaken låg sned och vind i skräphögen.
Och eftersom att jag faller för sånt så åkte den med.

Det var bara skruva isär och skruva i hop så blev den rak igen.
(den observante ser att jag alltså inte har hunnit måla bordet)
Gammal stearin och rost tackar jag inte nej till!

Det här bordet som inte är så stort och som jag letat efter ropade på mig
när jag kom in i affären.
Dessvärre är benen i någon orange lasyr eller bets,
inte min favoritfärg på möbler men det går ju att åtgärda.

Och den här pallen som jag tror ska få vara som den är.

Mina stolar som var det enda som skulle med hem från början...
Gav 120:- för allt ink dom fyra stolarna.
Det är loppis det!

Ja, och hur har det då gått med stolarna i förra inlägget som skulle limmas och målas.
Nog blev dom limmade allt! Så bra limmade att jag limmade fast dom i täckpappen...
Så nu slipar jag bort täckpappen och får börja om från början!
Så går det när man har bråttom.
Men eftersom att jag är galen i att måla och kladda, anser det vara bland det mest humörshöjande som finns,så gör det inte så mycket!
Visst är det härligt med kreativitet?
När man gör saker för att man tycker att det är kul,
och kan dela det med andra som ger så mycket av sin kreativitet och tycker
att det är kul att förvandla och fixa.
Det är ett stort plus i tillvaron!

Nu är det äntligen helg!

Kram Hannis

29 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Hannis!

Alltid lika roligt när lite oplanerade fynd får följa med hem!
En sån pall har jag också :)

Kraaam

Fröken Fräken sa...

Men, var hittar du dina saker?! På "Vi betalar dig om du hittar saker här"-loppisen? Vilka otroliga fynd för nästan ingenting alls! Bordet såg rätt likt mitt soffbord. Det är så mysigt när klaffarna sitter på långsidan av bordet.
Hann med två loppisar idag; fyndade mer vita linnehanddukar med monogram och så grävde jag i gratislådan och hittade en mässingsbytta som ska spraymålas. Om det någon gång slutar att blåsa alltså!!...suuuuck...

Oja, kreativetsruset som man hamnar i när man riktigt är i gång och skapar, finns det något bättre?

Pia..... sa...

ÅÅ det där är mina takter det...gillar att måla ja med ..och fixa och trixa..sen att allt inte blir klart ..ibland..ja det är smällar man får ta..och så ibland har man bråttom ..precis som du...hihi..vilken tjusig ljusstake..
kram..Pia

Vitt o Vältummat sa...

Trist att se bilder på loppissaker?
Aldrig! Det är ju hur kul som helst!
Kram/Åsa

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilka fina loppisfynd du har gjort. Pallen var bara hur charmig som helst och ljusstaken superfin. Visst är det roligt med loppisfynd. Har lite loppisabstinens just nu.

Hoppas att du får en skön helg och lycka till med stolarna!

Kram Anna-Lena ♥

LillaFlisan sa...

Jag som älskar att se bilder på alla bloggares loppisfynd!

Men å andra sidan är jag ju groteskt skadad på den fronten. hahaha!

Superfina fynd har du i alla fall gjort!

Grattis.

Kram

Lindas Vita Lantliv sa...

Å det är underbart med kreativitet! Man mår så bra av att skapa och fixa och dona....man växer verkligen av det!

Men du, inte kan då JAG få nog av att se dina loppisfynd, heller! Alltid lika roligt att se! Gillade verkligen pallen, tycker också du ska låta den vara som den är!

Trevlig helg!//Kram Linda

Anki sa...

Hallå i holken!!
Nu hat jag startat upp Vilde Bill, packat taikonvagnen men ungar, hundar & hembryggt äppelvin, hihi...så nu kommer vi gumman!!

Trött på loppisgrejer, nääää aldrig! Å inte så fina som du visar! Jag fattar inte var du hittar allt, jag tror jag skickar en önskelista till dig, hihi...
Ljusstaken har du ju kunnat limma om inget annat funkat, haha...du är ju bra på att limma! Å vet du, bordet är likt det jag har i köket...mitt är inte heller målat, eller inte av mig iaf! Skivan är naturell & benen är gröna??? Snyggt va!? Jag skulle oxå vilja ha nya stolar, men inte hittar jag lika fina som du! Fick fatt på två skitsnygga gamla saker, men dom hade inte ens du kunnat limma så dom hållt ihop, hihi...
I morgon ska jag nog ta mig en tur till loppisen iaf, skulle vilja ha tag på handdukar!

har försökt att maila dig igen, men det går inte att skicka! Provar lite då & då, får vi se!

Kramelikram min Rosa!

annashusidingtuna sa...

Du har så sagolik tur vad gäller dina loppisfynd sådan tur är det sällan jag har ....

Men om du gillar att måla så där mycket som du skriver så kan du väl snääääääla komma hit och måla lillkickans säng en byrå ett dokumentskåp ett köksbord ett tv skåp osv osv osv mmm mm mm...
Det tar aldrig slut liksom på det här stället.
Ha en bra helg!
Kram Anna

Ölandstok sa...

Neeej! Sluta inte visa loppisfynd =) Det är så roligt att se vad andra har fyndat, och man får både tips och inspiration. Den här gången har du har verkligen gjort finfina fynd! Pallen är ju ursnygg!!

Kramis!

LenaS sa...

Åh jag älskar när jag får se andras loppisfynd i bloggarna så sluta inte att visa dem! Och vilka superfynd dessutom precis som det ska vara på loppis!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Viola sa...

Visa bara mera tack...det är sådant här jag tycker är så himla kul..en annan själv släpar ju hem massor...alltid...och du dom solarna ..kan man kalla fynd och pallen var ju för rar, ha det gott i helgen, idag kommer nostalgiMarie med man för helg i vattenhålet, kramen

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Superfina fynd! Var till Uppsala i sommras men vet du vad... jag var tvungen att lova grabbarna att inte besöka något loppis på semestern, annars skulle dom inte med. *Fnys* ja vad skulle jag göra... men då dom somnade i bilen så mutade jag maken att köra in på en =) Hihi jag hann rusa runt och fynda lite.

KRAM Anita

sinnlighet sa...

Hej min vän...
Du kan inte ana hur oerhört lycklig Du gjorde mig genom att ha fixat en HELT HELT underbar skylt till min son Gustaf.

För Er som läser och inte förstår, Hannis har gjort en skylt där det står "all you need is love" till min Beatles älskande son. Jag lovar att visa den på min blogg när sonen väl har fått den!!

Så glad så glad

Agneta, spenatbönan från österlen

Anki sa...

Nu min vän...har du MAIL!!
Du ser, skylten gick hem! Det visste ju jag, den var skitsnygg!
Nu ska jag dra till marken!

Kramis!

LILLA BLÅ - @nette sa...

Nu måste du berätta om vilken loppis du har varit till, är såå nyfiken ju..
Älskar dina fynd till det priset

Kramar @nette

Änglarnas hus sa...

Halloj Hannis!!

DET var verkligen fynd..såå billigt!

Jag bor nog för nära Stockholm för att kunna hitta saker i den prisklassen...lyckar då och då men de etablerade loppmarknaderna är svindyra..

Jag tror också att du lyckas få ordning på de oraga benen..

Må så gott!!

Kraaam Sanne

Ann-Catrin sa...

hallå där Hannís..
loppisfröken där... sckan fynd.. fantastiskt ju..
och jag var tvungen att dra på smilbanden när jag läste om limmet..
Ja..s¨å där är det ibland..
duktig du är

kram på dig♥
A-C

Hanna sa...

så mycket fint du har hittat.
Hanna

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh Hannis tack för de goa orden hos mig. Ja det är inte lätt med energi slukare. Och svårare när det är en partner till en av barnen...

Så härliga loppisfynd du gjort.Ljusstaken- helt underbar!
Och bordet är ett sånt jag har i uterummet. Pallen - ursöt!

Önskar dig en fin lördagkväll gumman

Kram Viveka

Hanna sa...

Men du har väl gjort fynd, har du varit på Återbruket? Jag tänkte ta mej dit nån dag. Kanske hittar nåt kul jag med. Kramis

The Stable sa...

Åhh vad mycket fint du har...

Tack för titten!

Du är välkommen att fynda om du har vägarna förbi Uppsala och Stora Kil... =)

/Sara

Vit poesi sa...

Bordet ser ju jättefint ut, du fixar det orange "fniss"
Håller mig borta från loppisar ett tag, då vi snart inte får plats.
kram Malin

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Hannis!
skojar du? det är det bästa jag vet att se loppisfynd som folk drar hem!! Och dina var helt ljuvliga... ja den loppisen hade man ju velat besöka alltså :-)

Kram på dig! Kika in hos mig och dra en lott, förresten!

Mamma C sa...

Mycket fint och vilken billig penning.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

hallå hannis, du är ju den härligaste, vad du hittar störtsköna prylar, äppelstolar som är så fint och bordet då mumma!!!
ha det allra bäst du kreativa....det smittar, hihi! varmkram lotten

Monkan sa...

Åh, en äkta gammal stegpall, supercharmig. Bord, loppis och Hannis, det väcker minnen från ett gammalt inlägg :-) 120 kr för alltihop? Otroligt.

Täckpapp, ah du menar den fina mattan ;-) Aj vad trist med fastlimmade stolar. Börja äta Pringles så är du försäkrad mot sånt i fortsättningen… Vad menar jag med det??? Jo, jag köper inte såna så värst ofta men när jag gjort det så har jag tagit tillvara locket, utan nån egentlig plan. Sen när jag skulle måla en pall t.ex så kom jag på att de ju var perfekt hjälpmedel, jag satte ett lock under varje ben. Men det går ju bra med alla möjliga sorters lock, spara bra-att-ha-grejer för att använda/återvinna helt enkelt :-)

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväller,
Men så mycket fint du hittat.. Ljusstaken va ju underbar..kramisar sussie

My Lovely Things sa...

Hej Hannis!!
Vilka fin astolar du hittar..De är ju kanon fina både de i detta och förra inlägget..
Jag håller helt med pyssla här härligt..Är stress sänkar och energi på fyllare..
Kram Anna