Sängbord

Dom här fick jag av en arbetskamrat,målade dom och sen började dom blöda...
Trots grundfärg och svart färg så blödde furu igenom så det blev till att börja om.
Men nu är dom klara!
Textade lite på skivan.
Hemma hos mig är det mycket Madonnor och sakrala saker,
det är något som i mina ögon inte bara är vacker utan även bidrar till en lugn känsla.
La Sainte Vierge
Och torkade rosor förstås.

I dag blir det loppis! Ska kolla efter en stor byrå.
En nackdel med att bo i hyresrätt är att man inte kan göra om planlösningen i lägenheten.
Förvaringsmöjligheterna är inte dom bästa hos mig så nu måste jag hitta andra lösningar på det.
Är det någon som har bra tips på snygga sladdgömmor förresten?

Kram Hannis

30 kommentarer:

LenaS sa...

kan hålla med dig det är inte alltid så lätt att få allt och funka i lägenheter ;o) Sängborden vart jättfina!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Malin sa...

Superfina sängbord!!!

Pia..... sa...

hej..såå fint det blev..ja man kan göra underverk med färg..det problemet med blödande furu eller vad man ska säga..har jag oxå råkat ut för..har du tips på hur du gjorde..ska nämligen ge mej på ett stort fult vitrinskåp och drar mej lite för om det blir blödande under den vita..hjälper tydligen inte med svart förg heller..kram..pia

Kristin sa...

Hej du, som vanligt så har du öga för att förvandla alldagliga saker till något mycket vackert. Så fina bord du fick!!! Rysligt vacker textning också. Blir så imponerad!

Kram från Kristin

~mormorshem~ sa...

Vad fina de blev!
Hoppas du finner vad du söker på loppisen, och att du visar sen :-)

~ Kram från Eva ~

STENLYCKA sa...

Hej!
Vilka fina sängbord. När jag målar möbler så stryker jag över kvistlack för då förseglar du möbeln och den blöder inte. Pröva det nästa gång.
Vad fint du har textat på dina sängbord.
Det där med sladdgömmor har jag inga tips på , jag är också tacksam om någon har något bra knep, hos mig har jag stora virrvarr med sladdar som jag försöker gömma bakom möbler så gott det går.
Ha det så bra på loppis idag och hoppas du hittar någon fin byrå.
Kramis

Helen sa...

Så snyggt det blev!

lolla sa...

hejsan
jag blir så förvånad varje gång jag ser något i furu som blir vitmålat sån enorm skillnad det blir, sängborden = kanonfina...
och texten blev pricken över i.et
kramar lolla

pysseltanten sa...

De här med SLADDAR e ju ett tråååkigt måste...försöker så gott de går...men vissa sladdar GÅÅÅR bara inte att gömma...=((
Hihi...såna sängbord har vi haft...o skickat iväg till loppis...
Hade jag vetat dååå att de kunde bli såå fina med lite vitfärg...hade jag nog inte skickat iväg dom...
Suuuperfina blev dom...
Så du ska på loppis idag? Här har de varit loppis i dagarna två...hihi...
Börjar jobba kl halv två...mjukstartar med en kväll...
Så fick man ju en sovmorgon till...
De e ju så hiiiimla svårt att komma isäng om kvällarna...=))
Ha en fiin loppistur...
Kraamizar git

Viveka i Bläckhornet sa...

Men det är ju inte klokt vilken förvandling det blev! Har ju haft tre såna skåp själv som jag sålt för lite och ingenting. Men det var ju innan mitt "vita"liv...haha. Tänk om man vetat att det gick att förvandla dem så...

Kram Viveka

Vitt o Vältummat sa...

Exakt sådana hade jag innan som jag gav bort..Vi fick några andra av min son som också är fina. Vitmålade blev dom kanonsnygga!
Ha det bra
Kram/Åsa

Hanna sa...

Oj så fint det blev.
Hanna

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman så fina de blev!:)
kram Lallis

Fröken Fräken sa...

Supersnajs!! Och att du vågar texta sedan på efter alla umbäranden.. jag vågar aldrig göra det, tänk om det blir snett och vint och så måste jag börja slipa igen...

Jepp, nu har jag gått över till att alltid måla med oljefärg när det gäller möbler. För att helt säkert slippa genomblödning. Och för att på en del gamla möbler som jag nu målat, inte riktigt vetat vilken färg de varit målade med tidigare. Och då törs man bara måla med oljefärg så att färgen inte bara glider ovanpå eller krullar ihop sig.
Skulle egentligen ha varit klar med tv-skåpet nu om jag inte kom på att det vore nog bra att måla innuti också, eftersom dörrarna nog lär stå öppna en del. Så fortsatt kaos i vardagsrummet...känner mig lite trött faktiskt...

Ja, jag förväntar mig att den där lottosnubben ringer till mig direkt efter att han ringt dig...

Vit poesi sa...

De blev superfina!! Precis sådana skulle jag också vilja hitta. Perfekta!!
Kram Malin

LillaFlisan sa...

En av fördelarna med att bo i hyresrätt är att du slipper ens tänka tanken att börja göra om planlösningen.... Hahahaha!!


(Säger hon som lever med hantverkare var eviga sommarlov.....)

Otroligt snygga blev dina sängbord!

Kram

Flisan

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Men vilken förvandling, jisses vad duktig du är! De blev verkligen fina!

Kraaaam
Mia

Under förvandling sa...

Fina sängbord du målat och textat vackert på.Rosor är alltid vackert! Nä du inga sladdgömmor, tyvärr...

Kram Annelie

Anki sa...

Hallojsan!
Meen vad fina sängborden blev! & texten, skitsnyggt!!
Hade oxå såna sängbord en gång i tiden...verkar som dom flesta haft det, hihi...& om man vetat då vad snygga dom kunde blivit, ja då hade dom nog inte åkt till tippen, hmm...
Men men, man lär sig väl med tiden!
Sladdgömmor är det dåligt med...försöker oxå gömma bakom möbler, men ibland är det bara omöjligt!

Kramis o ha en fin vecka! Anki

Hanna sa...

Hej!
Har ikväll tillsammans med min dotter haft dragning i tävlingen om korten.
Du tillhör de två vinnarna, GRATTIS:
Om du skriver din adress till mig på den här mail adressen så skickar jag korten till dig.
hanna.veddige@gmail.com

Ölandstok sa...

Oj så fina sängborden blev. Hade jag vetat att de kunde bli så fina hade jag aldrig sålt mina på loppis. Attans oxå!!
Trevlig blogg du har. Återkommer snart!
Kramar!

Majas mammelucker sa...

Halloj Hannis!
Men oj vad fina sängborden blev vilken skillnad ..jag har hållit på att trixa med luckor jag har målat ..fast jag kvistlacka så krackelerade dom just där kvistarna var men det gick bra tillslut med fler överstrykningar så nu är jag jätte nöjd.
Hadegott vännen!
Kram Maria

Vitbalansen - Helena sa...

Vad fina sängborden blev! Bra jobbat med dem och att du inte gav upp ens när du fick börja om. Det är jag inte säker på att jag hade pallat med...

Jag har ett tips på hur man kan gömma sladdar. Kanske på gränsen till förmätet att tipsa om sina egna idéer :-), men strunt samma, här kommer adressen: http://vitbalansen.blogspot.com/2008/10/en-synlig-sladdhrva-mindre.html

Kram från Helena

Anki sa...

Haha...ja guud vad duktig jag är 'fniss'
Du vet, jag går mest runt o gör ingenting ja me! Men ibland får jag nåt ryck, hihi!
Hundarna tar en väldans massa tid så det är mest på kvällarna jag pysslar! Kan inte se på tv utan att hålla i nåt handarbete!
Självklart kan du beställa en sjal...det tar nån vecka att få den färdig! Hör bara av dig!
Jag borde nog göra mig själv en, den skulle komma till användning i höstvädret 'ler'

Ha en fin dag vännen! Kramis Anki

Hanna sa...

Jag har precis varit och skickat vinsten till dig!
Kram
Hanna

märta sa...

Vilka fina sängbord!!!
Märta

sinnlighet sa...

Hannis, Du är en trollkarl/kvinna! Din stil är så ypperligt superb så jag bara döööör! Jag kommer att skicka kopparna till Dig men vill gärna ha en kontakt med Dig först. Bra idé med byte att någon trägrej med en skönt citat på. Vill ge min 22 åring ett specialmyntat 'All you need is love'.... Men, jag försöker hitta Din mailadress och skickar mitt telefonnummer så vi kan komma överens!

Kram från Agneta

sinnlighet sa...

Nej, hittade inte Din mailadress så Du får min i stället; wabisabi@live.se

Agneta

Louise sa...

Nu finns det en blogg som samlar Loppisar på ett och samma ställe. Här kam man läsa om kul ställen att besöka, tips, idéer och annat skojigt.

Jag söker alltid nya saker att fota och skriva om!
Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Kontakta mig så skriver jag om det.

Välkommen in på http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Hälsningar Louise

Louise sa...

Vad snygga de blev. Jag behöver sängbord..så då blir det ut på loppisjakt =)