Påse till påsarna

Efter vad som känns som en evighet så satte jag mig vid symaskinen.
Den har stått som prydnad känns det som...
Har inte så mycket förvaringsmöjligheter så varför ska plastpåsar ta en massa plats?
Det fick bli en påse till påsarna. Lite tunt tyg men det funkar.

Hängde upp den med en gammal klämma.

Bjöd på middag häromdagen.
Ville ha en enkel dukning så ett lakan som duk...

Vackra rosor i flaskor

Ljuvliga!

Gamla bestick,vita tabletter

Gröna Anna, min favorit!


En fråga: Är det fler än jag som har problem med Explorer 8?
Kan inte kommentera på en del bloggar,tar en evighet innan sidan laddas och får ofta göra om flera gånger.Tips någon?

Kram Hannis

Ps. Tack Sara för att du tog dig tid att skriva om vad mojängen heter (Fakirbädd)
och historian runt den!

27 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Japp! IE 8 är värdelös!

Jag har varit i kontakt med microsoft eftersom jag fått så många mail om att en del inte kommer in på min blogg bl.a. Jag märker ju inget eftersom jag surfar med Mozillas Firefox (helt outstanding tycker jag)
Microsoft har inga direkta svar att ge utan skyller på blogger och gangets med buggar. Jag har plockat bort de flesta mina html/java gadgets men nja.... det funkat liiite bättre men inte alltid.
Jag föreslår att du laddar ner firefox. Det är gratis och går snabbt och enkelt att ladda ner..Du kommer att få ett internet som är mycket smartare men framför allt snabbare!!! Du kan ha kvar IE 8 och surfa med den också det är inga problem.....

Håller tummarna att det ordnar sig för dig!

Kram

Flisan

sinnlighet sa...

Hej Hannis,

Tack snälla Du för inlägg på min blogg. Jag har två stora gröna Anna baljor, kaffekoppar alltså med fat, helt felfria, är det någor som intresserar Dig.

Agneta

LenaS sa...

Åh vilka underbara bilder som alltid och påsgömman vart ju superläcker!
ha en fin dag!
kramis/LenaS

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!!

Jag var oxå ut till Emmaus för ett tag sedan.. Köpte ingenting.. Kändes ofräsht och dyrt.. Inget bra.. Återbruket hade jag inte hört talas om ens.. Kul.. det ska jag testa sen.. Tack för den..
Så mysigt du hade dukat, å påspåsen e jätte fin..

Ha det så bra
Kram!!

pysseltanten sa...

Tjingeling Hannis!
Vet du...jag hade OXÅ problem med IE 8...Bytte efter tips från Lilla Flisan till Mozilla Firefox...har efter det inte haft problem EN ENDA GÅNG!!
MEEEN...mina nära o kära som vill in på min blogg har samma problem...hela sidan måste stängas ner...o de går inte att kommentera...
TRÅÅKIGT e de...
Bortsett från de...
Fiiin dukning du gjort! Visst e de härligt med gamla lakan som man kan använda till allt möjligt...=)))
Ha en fiiin måndag...
Kraamizar Git

Hanna sa...

Så vackert dukat!
Hanna

sinnlighet sa...

Vi kan säkert byta på något sätt - eller vad tror Du?

Agneta

Elisabeth, anyhow.se sa...

Fin pås-påse - supersnygg! :)
Explorer8 är bekymmersam har jag hört, jag vet inte på vilket sätt - men jag har fått rekommendationer att undvika den en stund till...

Mamma Millan sa...

Såå mysigt så!!! Grönna anna har min mor...äter vi på till vardags...men så bor vi ju i porslinsstaden med!!!!

har med svårt ibland på vissa..o har hört en del har svårt att komentera hos mig..trist när det blir sååå!


Ha en härlig vecka!!
♥ Millan ♥

Vita ljuva tankar sa...

Kan inget om explorer 8 så det ska jag inte ge mig in på ;)

Vilken vacker dukning, Gröna Anna är en vacker klassiker.

Kram Linda

Hanna sa...

Men så fint du har dukat. Vilken inspiration jag fick. Ska ev ha kräftkalas ute i stugan senare i sommar och då får det nog bli som din dukning. Kanna i hallen blev så fint. Kram på dej

STENLYCKA sa...

Ja jag har också problem med Explorer 8.Precis samma problem som du har.
Härliga bilder på fin dukning.
Ha det så bra!
Kram

Lily of the valley sa...

Man märker att det är svårt att komma in, och kommentera, på vissa bloggar.

Jag gillar också Gröna Anna. Jag har vuxit upp med den, tyvärr finns den inte kvar. Fin dukning! Det enkla är ofta det vackraste...

Jag gillar att sjunga men gör det bara när jag är själv, oftast i bilen. Vill inte utsätta andra för smärta...;-)

Kram Lily

Hipsterlillamy sa...

Men inte hade jag fått nån inbjudan till middag inte...

KRAAAAAM

Mamma C sa...

Tjusig dukning, och Gröna Anna är vackert.
Kram Mamma C

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilken fin dukning! Har själv grön anna ,vi fick det som bröllopspresent. Nilla

lolla sa...

hejsan
Vilken fin påsgömma du gjort, blir något att ta efter tror jag...
Vad fint du dukat åxå...tjusigt..
kram lolla

Pysselpalatset sa...

Explorer 8... rena döden för oss bloggare... inte komperatibla..... jättemånga har problem... jag fick avinstalera och nu funkar det igen... hälsar Jeanette

RANA sa...

Även jag har gått över till Firefox, som jag tidigare bara har häcklat lite omotiverat... :-)

En fråga bara: ENKEL dukning - vadå???? Otroligt elegant, tycker jag.

Däremot håller jag med dig ang. rosorna. Ljuvligt var ordet.

Massor av kramar till dig! Kommer du till staaaaan ;-) nåt framöver så hör av dig. Jag bjuder på fika.

KRAM, Rana

PS. Blev mormor förvånad över att vi inte kidnappade dig förresten..?

Viola sa...

Hallå där...vilken underbar sommardukning, så vackert...jag installerade 8:an, fick ta hjälp att avinstallera den..fullständigt kaos på bloggen med denna, fick återgå till min gamla och samtidigt installerades firefox för att vara på den säkra sidan...ha en fin dag, kramen

Anki sa...

Hejsan!
Har oxå Mozilla firefox...har inte märkt nåt!
När är det dags att komma!??
Underbar dukning...verkligen enkelt, eller, hihi!!
Så fint med lakant som duk, o servisen...minnen!!...Underbara rosor...du kan allt du 'ler'

Bamsekram vännen!

Anonym sa...

Hej vännen! Enligt en av IT-nördarna på jobbet är det enklast att avinstallera Explorer8 och gå tillbaka till 7:an.
Kram Åsa

Fröken Fräken sa...

Jättefint, både med påsförvaringen (själv knölar jag in alla påsåar under köksbänken på ett icke-chict sätt) och dukningen. TÄnk om jag tog mig tid till en sådan dukningen någon gång... just ja, då kan man ju inte ha köksbordet fullt av projekt, förstås...

Jorå, problem här med. Jag har så att jag får klicka på publiceringsknappen flera gånger innan kommentaren "fastnar" men det verkar bara gälla för nyare bloggar, och aldrig på sådana som din där det är ett separat kommentatorsfönster.

Ja, nu har man fått lära sig allt om schersmin och jasmin, och att det är två helt olika blommor/buskar! Gott doftar schersminen iaf!

Åsa sa...

Tack söta du för kommentaren på min blogg.
Så vackert du dukat, och med Grön Anna kan det ju aldrig bli fel.
Ha det gott !
Kram Åsa

Ingmarie sa...

Anna tröttnar man aldrig på!

Ha så bra!

Husmys sa...

Vilken vacker dukning, fint med rosorna i flaskor.
Hoppas att dina data problem löser sig.
Kram Anneli

Under förvandling sa...

Så vackert och inbjudande du har gjort! Där vill jag slå mig ner ;)

Kram Annelie