Nora och loppisfynd

Vilken fantastisk helg jag har haft i hop med tjejgänget.
Bad,sol,nattbad,badtunna,god mat och dryck.
Så här vackert blev det på Fredagskvällen.

Tystnaden i kombination med utsikten blev en fullträff.

En helg i bikini precis som vi var med en hel del skratt och lite tårar.
Energigivande.

Och loppis blev det förstås.
Med start på första stoppet i Arboga.
Där hittade jag mitt virkade överkast som jag letat efter.

Perfekt!

I Nora hittade jag mitt paradis på jorden Nora Diversehandel & Loftet
Jag hade kunnat gå omkring där i timmar.
Så nästa gång jag är i Nora ska jag tillbaka!
Den här lilla dörren åkte med direkt.

Kort,spetsar,tyg och trattar

En sån här har jag också letat efter.

Allt fanns i den här butiken,dessutom var det bra priser och trevlig personal.
Så har ni vägarna förbi, kika in och njut=))

Kram Hannis

28 kommentarer:

jakt,skor,barn,inredning sa...

Låter som att Nora varit som ett litet loppis Mecka för dig hi,hi. Nilla

Mitt hem är min borg sa...

Hejsan!!

Å vilken skön helg du verkar haft..
Loppis fynden är jag ruggigt avis på.. Herre gud.. Väldigt bra tips.. Ska genast kolla upp vart Nora ligger.. =)

Kram på dig!!

LenaS sa...

Åh vilken härlig helg och visst är diversrehandeln underbar, kan också gå där hur länge som helst, fann du fotona på loftet? Jag tittade på dem för ett par veckor sen och funderade på om jag skulle köpa dem eller inte, så kul att se dem här i din blogg ;o)
ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Låter som en underbar helg. Och vilken vacker bild på en underbar himmel.Måste åka till Nora och besöka denna diverse handel& Loft.
Så fina saker du köpte där.
Ha det gott!
KRAM

Vit poesi sa...

Nora låter supermysigt, vill också shoppa massa fint :-)
Kram Malin

Mamma C sa...

Verkligen en superduper helg du har haft.
Kram Mamma C

Helena sa...

Å vad mycket fint! Kram Helena

Pysselpalatset sa...

Hej, ja...förstår jag är ju själv beroende av diversehandeln här i Nora.... vi ligger på campingen och det är cykelavstånd... jag har alltid med mig dubbla cykelkorgar.... ler... ser att du gjorde några härliga fynd... du med. kramen Jeanette

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysigt du haft det. Den dörren såg jag där i tisdags då vi var där. Ja visst kan man gå hur länge som helst!
Kram Agnetha

Viola sa...

Hallå där...ser helt ljuvligt ut, vilka bilder vänner...och du...diversehandeln ska jag bsöka den visst jag om ...men vart hittar jag loftet..ska ju åka uppåt nästa vecka, ha det gott, kramen...överkastet...:0)

Gabi sa...

Åh, äntligen har jag har jag hittat hit!!! Vad fint du har det!
Tack för en underbar helg.
Kramar /Gabi

Ingmarie sa...

Har varit i den affären många gånger när vi bodde i Värmland.O du har rätt den är alldeles underbar...o bra priser dessutom!
trevligt att kika in på din blogg!

Ha det

Hemma på Landet sa...

Härlige bilder och fina saker.:-) kram

Anki sa...

Haha...kan det vara mitt Nora tro?? Du vet jag missade oxå dom lektionerna!!
Jädrans vad fina fynd du gjort...överkastet var bara ljuvligt!

Smester...mja...ungarna påminde mig krasst om att dom visst sett reklamen...Vad gör dina föräldrar när du är på semester????
Hihi...det är tur man har dom 'små' liven!!

Ha en fin vecka & goa kramen!

Lykkeliten sa...

Så mye fint du fikk kjøpt! Hørtes ut som en herlig butikk! Denn lille trakta var kjempe søt!
Ha en fin kveld!
Klem*

lolla sa...

halloj
låter som du haft en toppen helg med tjejjerna bad och sol och fniss.
Oj vad fina saker du handlat,det virkade överkastet eller filten såg jättefin ut.
ha det gott lolla

Fröken Fräken sa...

Nu blev jag ju ännu mer sugen på att åka till Nora! Kanske man kunde övertala sin bror att åka på utflykt dit nästa gång?? :-)
Men, att man har nästlat sig in så hos Hannis! (Maria Lang ju förstås värd all uppmärksamhet) Jag har ju, sedan i julas, yrat om att jag vill ha jalusidörrar precis som Hannis (faktiskt, en kompis kommenterade mina dörrar igår, och trodde att de var äkta och suttit på ett hus!)
Den där dörren var ju hus söt som helst, klart att den skulle följa med hem. Jag cyklade hem med värsta zinkspannen idag, det gick nätt och jämnt!

Lily of the valley sa...

Jag sparade en bit till dig :D

Diversehandel låter som poesi i mina öron:D
Ditt överkast gillade jag jättemycket! Superfina fynd du gjorde! Kul!

Kram Lily

Husmys sa...

Härliga bilder du tagit över vattnet!
Låter som en riktigt kul affär den i Nora, fina saker du köpt.
Kram Anneli

Kollegan sa...

Grattis på namnsdagen, vännen!

Många kramar
Matilda

Krydda Livet sa...

Men duuu vilka bilder. Så otroligt vacket det ser ur och vad härligt med ett dopp i vattnet :) Skulle sitta fint. Jag vill inte vara sjuk med.. bort med hostan NU.

Hoppas du har det bra i alla fall. Kramar Josefin

Mamma Millan sa...

Fina bad bilder ser sååå härligt ut sååå!!!Kram millan

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Vilka vackra bilder.....HÄRLIGT!!!!

Ocj loppis är ju aldrig fel...fina köp....här skiner sola i dag...så gott!

HA nu det så gott i sommar//MiaMaria

Annica Manby sa...

Hallo!!!

Det låter riktigt mysigt.

Det känns som om jag bara har renoverat hela semestern, men fint blir det.

Ska försöka att besöka lite loppisar och inredningsbutiker i slutet av semestern.

Kram annica

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Det låter underbart!
Vilka vackra bilder, låter såå mysigt med tunn-bad.

Kram
Mia

Nygammalt sa...

Så härligt ni ser ut att haft det! Kul att du funnit en sån fin butik, den skulle man fått besöka.

Kram.

Lauras gård sa...

Vilka fina bilder! Det ser verkligen härligt ut! Vad kul att hitta en affär där man skulle kunna gå om kring i timmar! Nora är ju en underbar sommarstad, Askersund lika så. Kram Stina

Lisa sa...

där har jag också varit i Nora diversehandle, wow vad fina grejer de hade men kunde tyvärr inte handla då,..snyft! Måste tillbaka. Lämnar spår efter mig. Ha det gott! www.majamyra.se