Loppisfynd

Grått och regn,vad passar väl bättre då än en loppissväng?
Tror jag är gladast över den här mojängen som jag inte kommer i håg vad den heter...
Bilden är min gammelmormor som ung.

Och flaskan som jag höll på att kasta mig över men
backade då jag såg att vännen J spanade in den,
men hon kände min iver bakom ryggen och överlät den till mig=))

Har letat efter en fin mugg till min ena Hjärtan på tråd och där fanns den

Japp,lite blå färg har blivit insläppt i det i övrigt vita hemmet!

Det här ska egentligen föreställa en konsol men hos mig får den vara prydnad.
Nu ska jag faktiskt sätta mig en stund vid symaskinen.
Den kan ju inte bara stå där och samla damm!

Kram Hannis




21 kommentarer:

~mormorshem~ sa...

En sån omtänksam gest från din vän, förstår att ni båda spanade in den gamla flaskan...

Så du ska sy...nu blir jag nyfiken :-)

Kram
från Eva

pysseltanten sa...

Så du har varit på loppissväng REDAN...=))
Här har precis morgonkaffet blivit färdigt...hihi.
Ha en fin dag...
Kraamizar Git

Under förvandling sa...

Hej Hannis!

Tack för ditt besök och rar kommentar.

Det kan vara skööönt med sämre väder, då "får" man vara inne eller gå på loppis ;)

Flaskan var jättefin, mysig storlek. Gillar ditt blå inslag i hemmet...lite färg piggar upp!! Annars älskar jag allt vitt, fint du visar!! Du är såå duktig på att renovera och fixa möbler bla..

Ha det bäst!

Kram

LenaS sa...

Åh vilka underbara fynd och vilken omtänksam vän! Hm får kanske göra en loppistur här på em ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Huset mitt i byn sa...

Visst är det skönt med regn ibland för då kan man unna sig all tid i världen till att springa på loppis och pyssla på i godan ro.

Kram Pernilla

Mamma C sa...

Ja, ibland kan det vara riktigt skönt att det regnar lite. Det var många fina saker du hittat.
Kram Mamma C

Viola sa...

En snäller vän som lät dig få denna fina...och rara fynd som du verkligen kom hem med, hoppas dagen varit bra, kramen

Lantligt i stan sa...

Vacker mojäng du skaffat dig! Snart är det semester och då blir det en hel del loppisbesök här med. Kul ska det bli! Nedräkning pågår nu...
Kram Anki

LillaFlisan sa...

Kram!

Lindas Vita Lantliv sa...

Det var som sagt en snäll vän..:) Flaskan är underbar..tittade på en exakt likadan häromdagen, men de skulle ha nästan en hundring för den..så då...näe...

Spännande att få se vad du tänkt sy för någonting...

Kram Linda

Anki sa...

Åh, loppis! Det var alldeles för längesen...inte för att jag behöver släpa hem mer grejer, hmm...men det är ju sååå kul!
Toppenfynd har du iaf gjort! Den lilla flaskan var jättefin, o vilken go vän!
Vad ska du sy för nåt?

Kram kram Anki

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!!
Ja, har du oxå hittat en sån där mojäng.. =) Ja med!! Så fina..
Sånna flaskor med lock kan man inte heller få för många av..
Va i dina hem trakter idag..
På Kupan, myrorna och Ikea bl.a. Hittade inga fynd tyvärr. Var väldigt utplockat..

Ha det gott
Kram!!

Mamma Millan sa...

hej o hå!! Vi har faktiskt haft ok väder idag,,varmtr o tidvis soligt...badat i poolen!!Men i morro väntas 40 mm

börjar ju låta som rena väderrapporten ju:))...

tack såå, för din fina hälsning!!

Kram Millan ♥
TREVLIG HELG!!!!

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se

Vita små hjärtan sa...

Härliga fynd, gamla flaskor är ju så mysigt!!!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Ja, o ja, vad man får tid att gå på loppisar med sådant här väder. Och släpa hem än mer grejer. Snart får man inte plats att sitta här i vardagsrummet längre, när jag har så mycket måleriprojekt på gång. Men lite får man ju offra sig! ;.)
Himlarns söt glasflaska, sådana verkar inte finnas här. Bara sådana där jättestora.

Idag blev det ffynd rån Återvinningen; två stora ramar och jalusidörrar!!!! Till slut hittade jag sådana också. Modell mindre än din, dessa är lagoma att ställa på en hylla tex. Men hur gjorde du nu med din dörr? Målade du först med en mörkare färg? Över hela dörren? Och sedan vit (matt?) färg?

Montebello Möbler sa...

Hej kära vän!
Ååååhhh va mycket kul o fint du visar här. Det känns lite konstigt att ha haft (eller ha) bloggpaus. Bara det att jag inte riktigt har hunnit med det. Men va inspirerad jag blir när jag kommer hit. Leran låter spännande .. kanske måste härma nån gång :)

Va skönt att huset kom till ägare som skulle behålla det. Så vackert huset är vore det en skam att riva.

Hoppas din semester är alldeles alldeles UNDERBAR!

Stor stor kram
Malin :)

Lily of the valley sa...

Vackra bilder och vackra saker!

Din mugg är underbar, passar hjärtat perfekt!
Konsolen blir jag helt lyrisk av...så vacker, och varför inte ha den som prydnad :D

Ha de gott
Kram Lily

Monkan sa...

Jag tror nog att den heter just mojäng ;-) Flaskan var charmig, och vän var ju verkligen rätta ordet.

Oj, blått, vilken färgexplosion ;-) Superfin, och, klart man ska ha blommor i koppar. Jag har det i några små kaffekoppar men hjälp, nu när jag öppnade köksskåpet så fastnade blicken på mina nya kaffekoppar och, jooo, en sån skulle ju sitta fint till min egen hjärtan på tråd… Stängde skåpet snabbt :-) Men om de finns kvar i affärn så ska jag nog köpa en till som ska få bli blomkruka!

Fin och snirklig prydnad, kan ge mig sjutton på att de försökte övertyga förra ägaren om att det var en konsol ;-) Alltså, saker är väl vad man har dem till :-)

Jag var in på Panduro idag och då fick jag syn på en beskrivning om mormorsrutor! Kom på då att jag ju hittat den på fil nånstans förut och nu såg jag att man faktiskt kan hämta den gratis hos Panduro på den här länken.

Kan säga att som de håller virknålen på bilden gör jag ju absolut inte, så den detaljen ska man nog inte bry sig så mycket om, och den här beskrivningen kör med halvstolpar, vissa andra med vanliga stolpar. Och om du tycker att det blir för enkelt så kan du läsa den danska texten istället ;-)

Helen sa...

Fina fynd du hittat! Jag är dålig på loppisar, skulle vilja fynda men ser inte skogen för alla träd!

Anonym sa...

Hej! Mojängen kallas Fakirbädd och användes förr innan man uppfann oasis. Till blomsterarrangemang i vasar och skålar, man satte fast blommorna på piggarna.
Jättesött med hjärtan på tråd i en kopp.

Hoppas du får en fortsatt fin sommar

Med vänlig hällsning
Sara