Korgar

Från landet släpade jag hem massor med korgar.
Fick något ryck en kväll och började måla några av dom med pensel.
Nu visste jag redan innan att det sällan blir bra men...

Bra blev det inte den här gången heller så jag bar ut dom på gården och sprayade i stället.
Och då blev det bättre!
Använde mig av rostskydd, man tar vad man har så att säga=))

Har fastnat för grått & svart,fin kontrast.
Hittade ännu ett virkat överkast i går.
Hos Myrorna, till överpris förstås.

När jag ändå var på g med sprayburken så fixade jag till korset från min systers resa.

Bara några dagar kvar på semestern...

Dom tillbringar vi så här,hårbollen framför mig på soffan är Liam även kallad Limpan.
Innan semestern så hade jag tänkt göra klart tallrikshyllan,måla nya köksmöblerna och kanske måla kökssoffan som så troget står i förrådet.
Inget av det har blivit gjort!
Jag gäspar lite, kliar mig i huvudet och tänker att det kommer en höst.
Undrar om den tanken funkar på städningen också??

Kram Hannis

26 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Aha!! Är det den här färgen som är den där nästan zinkfärgen?? Själv är jag nybörjare på det här med sprayning så jag har inte vågat mig på att spraya korgar än. Men dina såg väldigt snitsiga ut! Matt färg ska det vara!

Och det här med klorin.. hur funkar det egentligen? Lägger man i blöt eller kör man i tvättmaskin för att bleka? FUnkar det bara på bomull? Har du provat att bleka gamla lakan? Mönstrade tyger? Jag är full av frågor och behöver vägedning!!

Jag tycker ju inte heller att jag gjort något under semestern, mest kanske för att jag inte städat i förrådet, mitt ständigt dåliga samvete.. och så ser jag inte allt annat jag gjort. Nu ska jag försöka sy nya gardiner till köket. Väntar på att det rätta tyget ska tala till mig ;-)

Lallis - liv och leverne sa...

FIN färg:) Ha en skön dag, vännen
kram Lallis

LillaFlisan sa...

FIIIIINT!
Grått är en underbar färg som jag nog aldrig tröttnar på!


Kram

Flisan

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så fint allt blev =)
Nilla

Lily of the valley sa...

Jättefint!

Man ska passa på att njuta av semestern, och bara vara! Hösten är perfekt för målning:D

Kram Lily

pysseltanten sa...

ROSTSKYDD???!! Hihi...
Man tager va man haver...som sagt..hihi.
Huuur fint som helst blev de i alla fall....=)))
Grått e SNYYYGGT alltså...=)
Meeen du...de kommer en höst när man kan va inne o pyssla...o STÄDA...hihi.
Ta de luuuuuuugnt...o passa på o slappa o göra det DU VILL...=))
Ha en sköön onsdagskväll...
Kraaaaaamizar Git

Mamma C sa...

Det blev ju riktigt snyggt med rostskyddsfärgen
Kram Mamma C

Lindas Vita Lantliv sa...

Hallå Hannis!

Gusikken så snyggt med DEN färgen! och sängborden å allt...jag missar aldrig dina inspirerande inlägg även om jag inte alltid kommenterar!

Säcken har jag inte tvättat..den hänger så fin¨t på stolen som den alltid gjort, och den är så ren fortfarande! Men då ska jag låta bli att tvätta den också...;)

En höst, ja...den verkar snart vara på intågande....och projekten avlöser trots det ständigt varandra! Men utan projekten skulle vi nog inte må lika bra, trots att de hänger över oss som klasar emellanåt ;)

Kram på dig!//Linda

Vita små hjärtan sa...

Vad härligt du sprayat korgarna grå!!! Verkligen jättefint!
Å du...det med städningen...det är faktiskt så, att det kommer en höst!!!
Kram Agnetha

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!
Ja visst känns det kul med lite kontraster nu, efter allt vitt.. Jätte fina blev dem..
Man ska inte stressa ihjäl sig på semestern heller.. Ta det lugnt.. Som du sa; det kommer en höst oxå.. =)

Ha det gott..
Kram!!

Anki sa...

Hej vännen!
Gud vilken snygg färg...bra tips!!
Vet du, tänker oxå att det blir en höst när jag tittar på allt som ska målas, hihi...
Vilket fint överkast...jag virkat ju på ett, men det kommer aldrig att bli klart, hmm...som så mycket annat! Men det äe bra att ha som kris-pyssel, hihi...

& sjalen...har ingen färdig men far o köper garn i morgon...den tar ju nån vecka att få färdig! Men jag börjar direkt!

Kramelikram gumman!

Ögongodis sa...

Åh riktigt fint!
Kram Malin

Monkan sa...

Tack för hjälpen med prisfrågan :-) På Återvinningen var det billigt men inga Gröna Anna så än så länge är dessvärre 60-kronors de enda jag hittat, och då blir det ju lägsta priset... Men jag ska kika på lite fler ställen. Idag var jag på ett second hand-ställe där det i alla fall inte luktade gamla saker, det luktade nybakt :-) Det var på Kupan/Röda korset, som har ett fik vägg i vägg.

Pensel på korgar, nej det låter ju inte riktigt som att det skulle funka så... där är nog sprayfärg the thing. Rostskydd, lysande ju :-) Mycket att måla och stora grejer, själv nöjer jag mig med smågrejer. Men, varför ska du göra allt, Limpan kan väl hjälpa till ;-)

Men vänta nu, jag ska faktiskt måla nåt större, en IKEA träkista, material av samma slag som dina sängbord (och ett sånt har jag haft en gång, men gett bort till nån kompis för många år sen). Oj, hjälp, vad är nu detta med furu som "blöder igenom"? Vad innebär det liksom? Är det kvistarna som spökar, att färgen liksom rinner av? Eller hela möbeln, och vad händer??? "Grundfärg", vad har den för färg? Den svarta, är den matt eller blank? Och den vita? Är de vatten- eller oljebaserade? (Hoppas på vatten...) Ska man kvistlacka? Rent ut sagt och frågat, exakt vad för färger har du använt?

När jag har målat kistan så väntar big big projekt som stått i många många tusen år, eller i alla fall kanske tio plågsamma år... att måla en himlans massa Ivar-skåp, som aldrig blir av för att jag inte kan bestämma hur jag ska göra... Har mest varit inne på att träet ska lysa igenom men jag velar och velar. Ah, det kommer väl en sommar till, och en till ;-)

Vitt o Vältummat sa...

Jättefin grå färg! Jag letar virkade överkast på loppisar men har hittills inte haft någon tur...
Kram/Åsa

Anki sa...

Å du, jag stressar aldrig, hihi...Dom dagarn jag INTE far runt som en skållad råtta...är lätträknade!!! & då är jag sjuk, hihi...

Kramen igen!

Hanna sa...

Men du e väl för snitsig, ge mig energi är inne i en depperiod igen.Suck! Kram på dej

Pysselpalatset sa...

Hej, "Man tager vad man haver, sa kärringen och skurade trappen med katten.... "Älskar gamla omgjorda ordspråk.... Korgarna blev riktiga skönheter... Kram Jeanette

Anki sa...

Å goa vännen, alltid lika gullig!
Jodu, visst vet dom vad mamma vill ha...jag blev så glad! Jag får så mycket fint av dom!

Jaså du virkar?? stolpar! Traggla på du, det kommer att flyta på snart ska du se...När man väl får in snitsen är det ganska lätt!
Å stolpar kan man göra mycket av...kuddar, sjalar, kanske en filt...ja listan kan göras lång! Det var så jag började! Herregud, jag kommer ihåg när jag skulle lära tjejerna, hmm...jag lovar, såååå trög är ingen, haha! Gissa om jag gav upp!?
Så är det ju väldigt avslappnande att sitta o virka & sticka...tycker jag iaf!

Lycka till stumpan & ha en fin dag!
Kramelikram!

Husmys sa...

Vad fint det blev, verkligen en fin färg,ser ut som zink.
Och det är ju mycket lättare att spraya än att måla korgar.
Kram Anneli

lolla sa...

halloj
ja det är inge vidare skoj att måla korgar med pensel har gjort det några gånger,nej mycket bättre med spray och den grå färgen var ju kanon fin....mot allt det vita blir det supersnyggt.
Man tänker att man ska hinna med en massa när semestern börjar men tjosan rätt som det är så är man inne på sista veckan och får nästan panik...lika varje år.
så ta det lugn och njut även av semesterslutet.
kramar lolla

Under förvandling sa...

Hej!

Vilken mysig hårboll du har :) Fina korgar! KRAM.

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej goaste Hannis,
värsta sprejdrottningen ju! Kanonsnyggt!

kram
Susanne

Lauras gård sa...

Korgarna blev jätte fina! Ja, i bland blir det lyckat då man tar vad som finns till hands...

Skönt att fler inte har hunnit med alla de skulle på semestern... Är det inte samma sak varje år?? Kram Stina

Fröken Fräken sa...

Ja, pust, nu har jag ju insett att det inte är helt lätt att få BORT färg heller.. paus i färgskrapandet med hetluftspistolen.. Fast det är ändå rätt roligt på något vis!!

Min header på bloggen med de tre bilderna samt texten har jag skapat i Photoshop. Sedan lägger jag in den via "Anpassa" och då finns det ju en speciell "ruta" för det och där ska man markera för att man vill lägga in den bilden istället för text och beskrivning, annars lägger sig ju den ovanpå. Om man vill ha ett annat mått på headern, någon jättestor tex, måste man nog ändra i html-koden, och sådant begriper jag mig inte på.. men tycker att storleken som är "förbestämd" är helt ok, så jag har inte funderat mer på det.
Om du inte har Photoshop kan du maila bilderna till mig, beskriva hur du skulle vilja ha dem så kan jag sätta ihop dem åt dig.

HEMLÄNGTAN sa...

Så fina korgarna blev. Ska nog försöka mig på spraymålning också.
Hoppas att dina sista semesterdagar blir bra!
/Jenny

Lykkeliten sa...

Så fine de kurvene ble! Utrolig hva man kan gjøre med en sprayboks! Jeg sprayer mye selv, og er nesten blitt avhengig! :p
Nattbordene dine, i forrige innlegg, ble knallfine! Kjempeskjønt med teksten!
Ha en fin helg!
Klem*