Karmstol

Första veckan på semestern har gått och jag har varit dunderförkyld hela den...
Så njutit av solen har jag bara kunnat gjort korta stunder men legat still har jag gjort och njuta kan man göra liggandes=))
Tog hem en karmstol från landet,ingen ville ha den(mig inräknad) och mormor tyckte att det var synd att kasta.
Och just det där synd att kasta är en mening som jag alltid faller för...
Så det är klart att jag tog hem den!

Nu är den i alla fall målad.

Den är fulsnygg på något sätt.
Har inte bestämt mig för om jag ska shabba eller inte så det får vara ett tag.
Klädde om sitsen med ett gammalt lakan.

Vackert med broderier.

Har under veckan på soffan provat på att virka.
Min mamma skrattade gott när hon såg mig in action.
Stirrande blick,öppen mun (koncentration) och virkningen (läs nån typ av trådstapel)framför ögonen.
Men skam den som ger sig!
Till Augusti borde jag ha fått i hop en ruta!

Kram Hannis


30 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så fint det blev med karmstolen! Tänk vad lite vit färg som sagt kan göra! Tack för dina rara ord också inne hos mig..:)

Klart du får ihop en ruta tidigare än så..*s* Skam den som ger sig som sagt! Lycka till!

Kram Linda

Lily of the valley sa...

Du är så gullig!:D
Allt blir till "guld" i dina händer! Karmstolen är jättefin!
Helt rätt! Skam den som ger sig :D
Det är roligt att virka! I augusti har du fått ihop en hög av rutor.
Kram Lily

Anki sa...

Håller med, stolen blev jättefin...vackert med den 'nya' sitsen!
Det är jättekul att virka...lugn, snart har du fått in snitsen! Det kommer säkert att bli massor av rutor...som i slutändan blir till nåt mysigt!

Kramiz!

Åsa sa...

Så fin den blev stolen !!
Och vilka roliga saker du gjort med lera och stämplar, känner att det måste jag prova !!
Ha det gott.
Kram Åsa

Vitt o Vältummat sa...

Den blev verkligen jättefin, stolen. Tur att du tog din an den.
Jag har fått många synpunkter om stenen. En del tror på Lars, en del är skeptiska som jag...
Lycka till med virkningen!
Kram/Åsa

LenaS sa...

Du vad fin karmstolen blev, helt underbar!
Och visst lär du dig virka, här har jag fastnat i broderandets värld igen!
Tack för din snälla kommentar!
Kramis/LenaS

Cilla sa...

Stolen blev super fin ;0)
Din stackare som åkt på förkylning... Hoppas du får en bättre fortsättning på din sem..
Ha det bäst ;0)
Kram Cilla

LillaFlisan sa...

Nämen Hannis!

Stolen är ju underbar!

Finns väl inget fult alls över den!

Skrattade gott åt din beskrivning av dig själv virkandes.....

Jösses.... jag blir skitimpad en hel ruta.
Det är baske mig mer än jag skulle få i hop om jag så hade en pistol mot tinningen!

Du visar väl resultatet sen?
;-)

Kram

Flisan

My Lovely Things sa...

Hej Hannis!!
Men vilken förvandling!! Stolen blev ju jätte fin!!Snacka om förändring!!

Fy va trist med förkylning! Hoppas att den snabbt går över..

Ha det så gott..
kram Anna

Fröken Fräken sa...

Alltså, om det där är en stol som ingen vil ha, hur snygga var inte då de saker som folk ville ha? Finfinfin! Jag letar ju efter en snirklig karmstol till vardagsrummet, om inte annat för att min bror ska få fortsätta att klaga på att jag aldrig har några bekväma möbler.. ;-)

När man väl kommer igång med att virka och kommer på hur man ska göra blir man biten och kan inte sluta. Så nu har jag varnat dig! ;-)

S o F sa...

Nej jag tycker inte ens att den blev fulsnygg - bara snygg! ;)
Vi färg kan åstadkomma under och så ny klädsel på det. Hur tuff som helst!

Bra jobbat. Ha det gott!

Hanna sa...

Jag tycker karmstolen blev jätte fint. Snyggt med monogrammet.
Hanna

Hipsterlillamy sa...

HAHAHAH såååå härligt. Kan se dig framförmig.
Fantastico...=)
PUSS

Mamma Millan sa...

Go kväll!
Så fin den blidde stolen..fint så med brodyren med!!!
HA EN HÄRLIG VECKA!!
~~♥Kramelikram Millan♥~~

lolla sa...

hejsan
herregud vad den vita färgen kan förtrolla det mesta,stolen blev ju jättefin.....
och fortsatt lycka till med virkningen,det tar sig nog ska du se :-)
kram lolla

Krydda Livet sa...

Men så fin!!! Jag blir alltid lika faschinerad över vad vit färg kan göra :)

Hoppas helgen varit bra. Kram Josefin

Under förvandling sa...

Hej Hannis!

Så trist...hoppas du får må bra resten av semestern!!

Va flitig du är :) Nä man ska aldrig ge sig! Stolen ser fin ut!

Du är så gullig och jag blir alltid glad av dina kommentarer på min blogg :) Kul att du läser den, trots att jag inte pysslar så som du ;)

Stor kram till dig fina!

Annelie

STENLYCKA sa...

Stolen blev jätte fin och fin sits fick den också. Jag tänkte också virka lite på min semester, måste bara köpa garn först. Tänkte försöka mig på mormorsrutor,..rutor o rutor... det kanske bara blir en. Får se hur kul det är och hur jag klarar av det.
Krya på dig, vännen
Kram

pysseltanten sa...

Stolen blev ju JÄÄTTEFIN!
Hihi...kan se dej framför mej där med virkningen...
Själv kan jag inte virka ÖVERHUVUDTAGET!
Den lilla lådan jag har växten i e bara en LIIITEN en...som jag köpt i vår lokala blomsteraffär..
Är OXÅ lådoman...hihi.
Ha en bra vecka...
Kraamizar Git

Helena sa...

Den stolen blev ju jättefin, vad duktig du är! Ha en underbar vecka! Kram Helena

Vit poesi sa...

Fint som snus!!!
kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Härlig stol,lite udda modell! Jättefin tycker jag!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Men den var väl inte så tokig? Blev ju jättefin med färg och nytt tyg. Du e så händig. Hur går det med virkandet, har du trasslat in dej? Kram på dej och njut av semestern.

Viola sa...

Vilken tur att du förbarmade dig över denna stol, blev verkligen så fin..så du har oxå gått på mormorsrutsfebern som nu verkar råda på bloggarna..virkade ett överkast i BRUNT på 70-talet av dessa så virkat verklgien var inne..här har det snart regnat ett dygn, trist med andra ord, KRAM

Mamma C sa...

Stolen var jättesnygg tycker jag. Blev fint med lakanet som stolsdyna.
Kram mamma C

livetpåfyran sa...

*fniss* du är la för go! Du, med lite envishet får du nog snits på virkeriet. När jag låg inne på lasarettett med våran dotter såå skulle hon lära mig att virka mormorsrutor(hon är 13 år) så när jag var färdig efter alla vändor av stolpar, luftmaskor och smygmaskor så sa hon med en liten skeptiskt min att så brukar det bli första gången...:) så skam den som ger sig!!

Kram kram Pia

Anki sa...

Ah, en tjej i min smak...jag brukar oxå dra fram maskinen & sen göra nåt annat ist, eller inget alls, hihi...
Perfekt, du har samma gamla goa vrak som jag...jag förskönade nog min beskrivning lite...ville inte skrämma er, haha!! Iaf, fick besiktning den 13 e, det du!!!
Håll tummarna, please!!

Det är transfertryck på gardinen, jag har strykt på det...det är lite tunnare tyg, då blir det inte så fint med textilfärg!
Annars målar jag gärna!

Ha det gottis gumman! Kramen!

En Doft Av Lavendel sa...

Karmstolen blev ljuvlig..så bra att de finns vit färg och en händig kvinna då löser sig allt hihi ;) Du är verkligen flitig du med pensel & färg..skulle behöva lite pyssel energi jag åxå.

Ja inte är de så lätt att virka heller..men du fixar det nog inom kort tror jag, för finns viljan så är de inga problem. Håller tummarna jag!

Önskar dig en skön sommar!
Kraam från Benita

Monkan sa...

"Synd att kasta" ska man ju inte säga när Hannis är i närheten :-) Öppnar sitt hem för alla stackars vilsekomna möbler och föremål :-)) Fulsnygg? Njae, snygg helt klart, med konstiga framben ;-) och ja, mycket fint med broderi. Så, du gillar den nog skulle jag allt tro, som fixat till den och så det tyget som kronan på verket.

Jamen, klart du kan virka!!! Ge inte upp! Kom hit så ska jag visa!

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se