Linne...

I går var jag med om ett sånt där "världen är liten"möte.
Jag har satt ut en del av Mormor och Morfars saker på blocket.
Så i går skulle det komma ett par och hämta bordet.
Och vilka kliver ur bilen,jo Malin och hennes Peter från Montebello Möbler
Slog mig när jag åkte hem att man kanske ska fråga folk innan man kastar sig
över dom om dom vill ha en kram=))
Glad blev jag i alla fall!

Sen har jag upptäckt att jag är en riktig hamster.
Det har väl kanske dom flesta förstått vid det här laget utom jag själv.
Har hittat så mycket fint linne i våra skåp på landet och nu är det hemsläpat.

Jag är ingen dukmänniska,trodde jag...

Nu har jag ändrat mig!
Och det här kuddöverdraget kan man ju inte bara slänga.

Och vad hittade vi under alla vävsaker??
Jo en hattask,precis en sån som jag var med och slogs om på Tradera
men gav upp för det blev för dyrt.


Nu tänker jag kasta mig i ett bad och släppa allt som har med rensa/kasta/plocka att göra.
Och ta en sväng hos er förstås.

Kram Hannis

35 kommentarer:

Mamma C sa...

Det var mycket fint du hittat i era lådor.
Kram Mamma C

LILLA BLÅ - @nette sa...

Vad roligt att du hittar så mycket fint i gömmorna. Spar lite vetja så du inte ångrar dig, sälj inte på en gång.

kramar @nette

Vitt o Vältummat sa...

Så fina saker du hade mitt framför näsan. Tur att du inte fick hattasken på Tradera, nu när du har en själv.
Kram/Åsa

Lindas Vita Lantliv sa...

Nej men gud, vilken tur du har! Det fanns en hattask där tom! Då är det meningen, tror jag! Jag ska själv få rensa rent hos en avlägsen släkting på söndag bland massa möbler han har tänkt kasta=lilla julafton! Längtar!

Kram Linda

jakt,skor,barn,inredning sa...

Här är en till som tycker om att hamstra. Tror ju att jag ska få mitt hus på landet i framtiden. Maken är måttligt road =). Nilla

corrina sa...

Vad härligt att hitta så fina saker som man glömt att man har.Kram

Åsa sa...

Men sååå mycket fina saker du hittade !!
Nu skall jag kika lite till på din fina blogg.
Kram från mig.
Åsa

Helena sa...

Vad roligt att hitta massa fina saker! Påminner mig om att jag själv har en liknande hattask fast röd, tror den står i källaren, kanske ska ta och göra något vettigt med den=). Kram Helena

Hanna sa...

Oj, vad skoj med hattasken :)

Fröken Fräken sa...

Precis en sådan hattask har ju jag med. Och jag vill minnas att den kommer från min mormor och morfar!
Ja, inte är det så lätt att veta åt vilket håll ens smak kommer att gå åt.. bäst att spara på det mesta då, säger jag!! ;-)

Det var då för väl att du fick tag på olivträd också! Jo, de hade ju än större exemplar, vet inte vad de kostade?, men jag tänkte att om jag kommer med ett sådant på planet kanske det skulle uppstå handgemäng... ;-)

En Doft Av Lavendel sa...

Hejhej!
Ojj, så mycket fint du hittat, linnedukarna å övrigt var ju riktigt fint, va de var duktiga förr att få till spets och broderier. Å vilken lycka att finna en så rar hattask som du varit ute efter åxå, sicken tur du har!

Många Kramar från Benita

Hanna sa...

Halloj! Vilken tur du har då. Den hattasken var fin. Hoppas allt är bra med dig. Du har inget bra bord tiil salu som kan passa ute? Kram

Tulipa sa...

Jag är inte heller en dukmänniska, men jag börjar lite mer uppskatta skönheten i vissa av dessa...

Din stol var så fin!
Gillar det lätta ljusblå/mint i färg du har under och skrapat fram lite av...

Kram Mariette

Vit som snö sa...

Hamstrar är vi nog allihopa även om vi inte vill erkänna det!
Klart man blir en dukmänniska om man hittar så vackra dukar!
För mej blev det fotbad ikväll. Har jobbat 13 timmar i samma skor idag, gissa om fötterna blev glada över lite omsorg!
Ha det gott!
Kram Cilla

STENLYCKA sa...

Så fina broderade saker du hittade.
Använd och njut av det, roligt att det är från släktingar.
Önskar dig en bra dag!
KRAM

Pia..... sa...

Hihi..hamster..hmmm...jo tack..det är visst jag med:)..finfina saker du bestämd dej föratt behålla..tur för du hade bara ångrat dej..tror jag..ha en skön dag..kram..PIA

Pia..... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lolla sa...

hejsan
oj vilka fina breoderade dukar och kuddfodral du hittat....dom måsta du ju bara spara..
kul att det dök upp en hattask sådär bara ibland händer sånt
ha en fin dag
lolla

LenaS sa...

Hihi ja världen är liten ibland och hm det där med att hitta fynd hemma vet jag också hur det är ;o)
Ska städa källaren snart och ser faktiskt fram mot vad jag ska hitta där nere ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Under förvandling sa...

Å va mycket fint!

Tack för hälsningen Hannis :)

Kram

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad mycket fin du hittade, tänk om man hade en sån skattkammare.
Kram Marie

Annica Manby sa...

Jag känner att jag skulle vilja vara i ditt ställe just nu. Linne, dukar och hattaskar kan det bli bättre.

Galgen har jag köpt på kemtvätten. Sen har jag klätt den med ett band.

Kram annica

Viola sa...

Tror du VIOLAN sitter här och dregla vadå slänga...helt ljuvliga jugendbroderier som jag blir precis sjuk utav....vad kul att Malin kom...fniss...världen är ju liten ibland...är nu hemma igen och vardagen har redan hälsat på...:-) hoppas dagen din varit bra, kramen

LillaFlisan sa...

Åh, så fint och så häftigt att du stötte på Söta Malin!

Kram

Flisan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Läste om er träff inne hos Malin! Tänk så roligt det blir ibland, och världen är allt bra liten... eller är det bloggvärlden som är allt bra liten??? Ja vem vet?
Vilka härliga fynd du har gjort... Helt otroligt vilken skattkammare!
kram
Marie

lottens vita och gröna sa...

hillo vännen, man är aldrig sämre än att man kan ändra sig, hihi, nu så goa hannis är du en dukmänniska, hihi! jag har massor av dukar, en del används och en del är vackra fast kanske inte på bordet, man pillar lite på dom och sen tillbaks i skåpet, tror du förstår...har man fått nåt av en gammal mormor som är handvävt men kanske i fel fäger är det inget man använder, men det betyder nåt ändå!!! sååååå fin hattask, lyllo dig vilka saker du hittat!

varmkram lotten

Floras Kulle sa...

Hej!
Här har jag aldrig varit förut, tror jag! Hittade hit via Montebello.
Vad kul, nu måste jag kika runt en stund...
KRAM//Annette

Vita små hjärtan sa...

Det är bra att hamstra...kan ju vara bra att ha...nån gång ha ha!
Kram Agnetha

ToVe sa...

Ibland är det ju helt okej att hamnstra lite, speciellt när man kan hitta riktiga fynd hemma hos sig själv :D

Lily of the valley sa...

Wow! Så fina!!Jag har några broderade, rosor i rött och rosa, liknar den på den andra bilden. Den översta är underbar, även kuddfodralet! Inte kan man tacka nej till såna skatter. Hattasken är också superfin. Det är härligt att ha sånt fint omkring sig.
Kram från en hamster till en annan ;-)
Lily

Lantligt i stan sa...

En hamster är nog jag med är jag rädd! Fick med mig så mycket grejor med hem från auktionen igår att jag inte vågade ta in allt, utan gömde lite i garaget! *fniss*. En hattask ropade jag faktiskt in förra veckan för endast 30 kr! Måste vara ett fynd. Ha en trevlig helg!
Kram Anki

RANA sa...

Mmm, det låter som en BRA dag. Jag är så glad för din skull.

Många många kramar till dig!
/Rana

Elisabeth, anyhow.se sa...

Även Blocket kan göra ens dag!!! :)
Hoppas badet var skönt!!!

Krydda Livet sa...

Alltid lika mysiga bilder här :)

Tack snälla du för lyckönskningarna!! Jag tror säkert att det kommer att gå bra även fast jag är väldigt nervös och pirrig. Jag vet ju vad som förväntas av mig.. kanske beror det lite på det.

Hoppas du får en bra lördag. Kram Josefin

Inka sa...

Hej, Hannis!

I´m back!
Vad skönt att få rensa allt. Och så mycket vackert du har hittat i gömmorna. Linnet är ju bara för gudomligt. Och vilken vacker gammal hattask. Och tänk att du bjöd på en??? Det var ju inte meningen att du skulle ha en från Tradera...eftersom du hade en egen, hahahaha.
Jag har en precis likadan Jesus-staty som du har. Den är ju bara så fin. Jag är också jättenöjd för min.
Hoppas allt är bra med dig gumman. Lycka till med nya friska tag.


Kram Inka