En liten pall

Har en förkärlek för små pallar och stolar.
Sånt som är lätt att byta ut, kan användas rent praktiskt till att faktiskt sitta på men som också kan ge plats till lite enkel prydnad.

Nu ser den ut så här...

Gamla trådrullar kan man ha till mycket.
Kom över hela sju stycken så nu ska gammal virkad spets som i vanliga fall
ligger gömd i lådorna få komma fram.

Shabbat,shabbat.

Det här stora Olivträdet fick jag av min ena syster i går så nu fick jag äntligen nytta av min zinkhink!

I går firade vi brorsdotter Kråkan som fyller fyra år.
Känns som i går som jag satt på jobbet och fick sms:et om att hon äntligen hade velat komma ut.
Är vansinnigt kär i mina brorsbarn. Och fruktansvärt oobjektiv!
När jag ser Kråkans glada blick över att bli påhejad och applåderad till att ha hittat rätt pusselbit,ja då skulle jag kunna ta ner månen!
Kan stå i en kvart och säga:
Hej på dig med ganska larvig röst till lilla Vidde 6 månader och bara njuta av hans leende.
Med tanke på hur han startade sitt liv så är ju även han ett mirakel!
En förmån att få ta del av små liv=))
Önskar alla en fin dag//
Kram Hannis





41 kommentarer:

Millas hem sa...

Jätte rar pall! och vilken rar faster din brors barn har!!:)

Kram Camilla

Fröken Fräken sa...

Åh, kan det månne vara Hötorgsolivträdet? Så fint! Önskar att jag fått med mig ett så stort...

Charmant liten pall, jag har en liten en som jag vitmålat, men inte kommit så mycket längre med än. Men lite mer piff måste till så att jag börjar ta den i bruk.

Under förvandling sa...

Hej på dig Hannis!!

Vad härligt med dina brorsbarn...märks att du älskar dem. En förmån att ha dem! Och du tar ju tillvara det verkligen.

Fin pall tycker jag! Som du säger, funkar till mycket, tar ingen större plats ju.

Hoppas du får en bra söndag!

Kram kram Annelie

Pia..... sa...

Hejsan..söt shabbig pall..som gjord för fina Hannispynt och små barnrumpor:)..ett träd är vad som står på min önskelista oxå...vill ha ett till min zinkhink ja mâ...:) ha en skön söndag..kram..pia

Viola sa...

God Morgon, visst är pallar rara och denna var ju extra söt...ett olivträd ska inhandlas tills jag flytar ner till vattenhålet om ett par veckor, vi har faktiskt sol idag inte många som har i landet men kyliga vindar, ha en fin söndag, kramen

Vitt o Vältummat sa...

Gullig liten pall! Visst är det underbart med barn.
Trådrullarna är också helt underbara. Dom blir jättefina med spets på. Sådana ska jag också leta efter
Kram/Åsa

STENLYCKA sa...

Så fin pallen blev. Älskar pallar har inte en enda men önskar mig flera och letar alltid när jag är på loppis, men än har jag inte hittat någon.
Olivträdet så vackert i zinkhinken.
Må så gott!
KRAM

Anonym sa...

hej!

jag vet inte om du skrivit om det tidigare men jag frågar ändå -skulle du vilja dela med dig hur man "shabbar" på bästa sätt? har du något lack på över för att det ska hålla? vore jättetacksam om du ville svara :)

tack för en underbar blogg!

Hem och Lycka sa...

Vilken sööööt pall!

kram Mia

Eddan sa...

Tack för att du sänder sol till oss ;-) - det mottages tacksamt!

Vilken fin pall! Olivträdet var också härligt, ett sådan skulle jag också vilja ha. Mitt lilla olivträd har stått torrt och dött länge nu så till slut fick jag inse fakta och kasta det tyvärr.

Må så gott!

kram från Anette

Vit som snö sa...

Vilken söt pall, lite ovanlig variant! O du har riktigt lyckats superbra med din make-over av den!
Olivträdet såg också fint ut, frodigt och stort. Det är ju så fint att ha dom i en zinkhink!
Ha en skön söndagskväll!
Kram Cilla

anne sa...

hej!
Vilken fin pall - särskilt efter din behandling!
Gamla trådrullar är fina som pynt, så även olivträd :)

Vad fint du skriver om dina brorsbarn - de kan vara glada som har en så engagerad och rar faster!

Kram Anne

Ardisia sa...

Vilken fin pall! Annorlunda!

Jag har själv tre barn men inga brorsbarn ännu. De ska dock gifta sig i september, så SNART hopppas jag mina barns ka få kusiner & jag brorsbarn att gosa med & skämma bort :)))

Ha en skön söndagskväll! Kram /Mia

Åsa sa...

Hej min nya bloggvän !!
Så kul att du tittade in till mig.
Tack för den fina kommentaren på min blogg. Det gör mig så glad.
Vilken söt pall, och Olivträdet....
så ljuvligt !
ja, visst är dom för underbara goa syskonbarnen.
Ha det gott !
Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Men vilken söt pall, med hjärta på...
Kram Agnetha

Vit poesi sa...

Åh vilket fint olivträd!!! Det är ju så snyggt att ha i zinkhinken!!!
Har också en massa pallar, jag ser det som extra sittplatser som är lätt att ta fram
kram M

lolla sa...

hejsan
Pallen blev kanonsöt när den blev vit.
åhh lyckost du som har ett olivträd,det skulle jag så gärna vilja ha, men är lite skraj att det inte skulle klara sig så länge här hos mig :-)
Fortsätt att njuta av dina brorsbarn du, det låter så härligt
kram lolla

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, kärleksparet i min trädgård har jag hittat på ett loppis för många år sedan och jag är så glad i ovanliga saker att ha ute.
Vilken ljuvlig liten pall så sött med det lilla hjärtat på sitsen och de gamla rullarna är underbara.
Vad fint du skriver om dina brorsbarn Hannis.
Kramar till dig/Ingela.

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej fina Hannis!

Jag är precis likadan med mina syskonbarn, tycker att de är det vackraste jorden någonsin skådat, givetvis helt o-objektiv jag med. Det är villkorslös kärlek det!

Må så gott, fina du!
KRAM! / Kerstin

LenaS sa...

Åh vilken söt pall! Vilken underbar skillnad!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Matilda sa...

Grattis på födelsedagen, gumman!

Många kramar från din "klon" på jobbet =)

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis! Åh så söt pall du hade hittat, perfekt makeover! Det där olivträdet i sin Zinkhink är ju SÅÅÅÅ fin! Önskar att jag kunde ha ett med men litar inte riktigt på mina busfrön till pojkar, den ena skulle kunna springa ner det och den andra använda det som stöd för att resa på sig, så olivträd får nog vara en dröm några år till, suck! Vet hur det känns med syskonbarn. Innan vi fick egna så "lånade" vi makens syskonbarn. De är fortfarande våra "bonusungar".
Hoppas at du får en skön vecka, Stora kramen från Maria
PS! fyller du år idag? I så fall: GRATTIS!

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken söt pall. Blev underbar shabbad...

Jag har också införskaffat mig ett sånt olivträd. Njuter av det varje dag.

Kram Viveka

Anki sa...

Vilken fin pall! Tittade lite i din blogg & beundrar det fina linnet!
& vilket stort olivträd...Vill ha!!
Alla gamla trådrullar, vart får du tag på dom?

Ha en fin dag! Kram Anki

Naija sa...

hej
ja pallar är nyttiga att ha de har många andvändningsområden :) mm det är härligt med bebisar :)

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Du har såååå fint! Behöver inte säga mer...
Kram Marie

Loppis Lycka sa...

Härlig pall! Så snygg efter ommålning och shabbning!
Stora gamla trådrullar har jag aldrig lyckats hitta på loppis, men skam den som ger sig ;)
Ha en skön vecka

Kram Josefine

Mamma Millan sa...

Hallojs hannis!! sååå längesen!!!Just börjat igen o ville hälsa dig välkommen in;)

Kram Millan♥

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Hannis,
du kan du... en riktig magisk touch har du ju, hihi!
Och vilken snäll syster som kommer med olivträd, ahhh, denna fröjd :-)

Kram på dig!
Susanne

Vitt o Vältummat sa...

På Claeshallen i går såg jag en exakt likadan pall som din men när jag frågade vad den kostade så hade den precis kommit in och var inte prisad så jag fick inte köpa den:-(
Ha en bra dag
Kram/Åsa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Hannis!
Så gullig liten pall du har hittat! Och den blev extra fin efter målning! Jag gillar också pallar... och hyllor och skåp och ja du vet listan blir lång.

Det måste vara toppen att ha syskonbarn. Man kan vara tillsammans med dom ganska ofta, men sen lämna tillbaka dom när man inte vill längre... Men passa på och njut så länge de är så där små...
Kram
Marie

RANA sa...

Hej gums. Att bli kär i ungarna - inte svårt att fatta. :-)

Vackra trådrullar - men ska du inte måla dem??? ;-)

Du har fått ett djärvt mejl.

PoK, Rana

Anki sa...

Tack för tipset, det ska jag göra!
Har lagt till dig i min blogglista, så jag inte missar dina inlägg...hoppas det är ok?

Ha en fin dag! Kramiz

Montebello Möbler sa...

Jamen Hannis - jag är med sååå enormt kär i mina systerdöttrar. De är det underbaraste som finns. Fast det bästa är ju att man kan lämna tillbaka dem ibland ha ha.

Kram på dig,
Malin :)

Lallis - liv och leverne sa...

Men så fin pallen är:)
Kram Lallis

Mamma Millan sa...

Hej hej..o tack tack!!!!Kram millan

Lily of the valley sa...

Vilken söt pall! Olivträdet är underbart, en härlig gåva.

Jag förstår vad du menar! Jag fullkomligt smälter när jag träffar
min lilla brorsdotter. Det blir inte så ofta jag träffar henne, tyvärr. Nästa gång blir i augusti när hon ska döpas, då är hon ca 5 månader...

Ha det bäst
Kram Lily

Huset mitt i byn sa...

Men vilken underbar pall den blev ju ännu mer underbar i vitt....

Ha dte gott
Kram Pernilla

Lauras gård sa...

Vilken söt liten pall! Den blev jätte fin då du målade den! Kram Stina

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis pannis!!

Så fin pall du har fått tag på och målat..
Åhhhh va jag älskar ditt olivträd.. Vilken snäll syster du har.. Och det e ju så snyggt att ha dem i hinkar..

Ha det gott
Kram!!!

Lantligt i stan sa...

Vilken söt pall du hittat! Den blev ju helt ljuvlig vit!
Kram Anki