En blomma...

Det haglar inte inlägg härifrån just nu.
På Tisdag byter huset ägare och nu röjs det där sista.
Ni vet, när en skåpdörr öppnas och ojdå...Finns det saker här också??
När jag rensar hemma så brukar det bli en hög som går att klämma in i bagageluckan,
nu blev det en hög som krävde lastbil.
Tack och lov för vänner som ställer up och hjälper till!

Har provat Flower loomen.
Tog ett tag innan jag kom på hur den funkar och om man har lite handarbetskunskap
så kan man nog göra mer med den här.

Första gången kom jag på att man kanske ska kolla så att tråden inte är trasslig innan man börjar...
Andra gången kom jag på att man kanske ska sy i hop mitten på blomman innan man lossar pinnarna, annars blir det bara tråd igen...
Ähum,sen kom jag på att det faktiskt fanns en beskrivning.
Skrattar åt mig själv och förvirringen!
Nu fick det bli den enklaste varianten.
Något som ska likna en blomma.

Med lite träning så kan det bli något dekorativt i framtiden=))


Den här har jag fått av Git med den fina bloggen Pysseltanten
Tack!!!
Nu vet jag att den har snurrat runt ett tag så jag väljer att ge den
till er alla som kikar in trots den låga aktiviteten!
Trodde väl aldrig att jag skulle längta efter en burk färg och en pensel men det gör jag nu!
Två dagar kvar att jobba sen är det semester!
Det är en rätt skön känsla att vakna med en Torsdag.
Kram Hannis



26 kommentarer:

lolla sa...

morning
Den blomman blev ju jättefin...
Ibland är man ju så ivrig att man glömmer att leta beskrivning,och dessutom är de ibland så krångliga,dessa beskrivningar.
ha en fin dag
kram lolla

Pysselpalatset sa...

Blommorna blir jättefina....Måste jag prova.... Såg någon på tv som gjorde lama av att su ihop några blommor.... Man kan kanske stärka dem och gör julstjärnor... Vackra är de hur shom helst....Två dagar och sedan semester... lyllos.... ha en härlig tid framöver kram Jeanette

Helena sa...

hihi, en sån har jag också, gjorde massor av blommor en tid men vet inte riktigt vart jag ska ha dem! Grattis till awarden! Ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

Lilla Blå sa...

Vilken vacker blomma. HAr sett såna där prylar men inte förståt vad man skulle göra med dem =)
Måla på du och ha en skön dag. passa på att njuta med av solen och värmen.

Kramar @nette

Huset mitt i byn sa...

Snyggt jobbat, jättesöt är blomman!
Skönt att du snart får semester samt att huset är sålt.

Ha det gott
kram Pernilla

Vit som snö sa...

Den blev ju jättesöt!! Tänk vad fint att dekorera ett paket med till exempel.
Jag brukar också bli sådär ivrig med saker o ting o det slutar med att allt atr dubbelt så lång tid:-)
Kul med award också!
Ha det gott! Kram Cilla

anne sa...

Hej!
Jag tycker blomman blev himla fin - kul att läsa om din förvirring, känner igen mig själv!!

Skönt med nalkande semester - jag får vänta till vecka 31, men det gör ingenting :)

Kram Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen!
Nej nu blir det inte så mycket bloggande här heller, men måste ju in ibland när nyfikenheten tar överhanden.
Den där lilla blomman du gjort blev ju jättesöt! Det måste jag också prova. Var har du köpt mojängen? Garnaffär?
Och jag läste ditt förra inlägg också... Bordet kommer bli jättefint när det blir målat.
Däremot skulle inte jag måla kannan
Kram
Marie

Inspiration i vitt sa...

Gillar din skira blomma Hannis och de kan man ju använda till mycket vackert i olka installationer. Så härligt det är med semester, nu ska vi njuta och vara lat.
Kram på dig/Ingela.

Lauras gård sa...

Jätte fin blomma! Jag är också dålig med inlägg just nu. Men det är helt ok då vädret är strålande och man kanske har fullt upp med allt annat... Kram Stina

Anki sa...

Men vad du kan...den är jättefin! Verkar kul...& vad bra att det fanns en beskrivning, det blir ju liksom enklare då, hihi...
Det blir inte mycket bloggat här heller...stillestånd skulle jag vilja kalla det! Men försöker hänga med så gott det går hos er andra!
Skönt med semester...nu räknar du väl timmarna *ler*

Ha en fin dag vännen...Kram kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev lite lattjo med min sista mening ser jag... Kände på mig att det blev något konstigt, så därför tittar jag in igen.
Det jag skulle säga var att: Jag skulle inte måla kannan eftersom det var så fin text på den. Men sedan beror det ju lite på var man ska ha den också...
Nu är jag färdig... tror jag!
Kram
Marie

Krydda Livet sa...

Så läcker blomma. Fiffigt värre :) Och grattis till awarden. Också fått den och visst är det så att de cirkulerar runt emellanåt. Man märker ju att de flesta har ungefär samma bloggvänner i vissa kretsar på nätet om du förstår vad jag menar :)

Kram Josefin

LenaS sa...

Men du vilka fina blommor, supersöta ju!
ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Lily of the valley sa...

Jättesöt blomma...Du kommer säkert på något fint att använda dem till :D

Jag blir alltid lika glad över dina kommentarer :D)))
Tusen tack vännen!


Önskar dig en skön och avkopplande semester med mycket måleri, pyssel och annat skojsigt.

Många kramar från Lily

Lily of the valley sa...

Ps! Grattis till awarden /Ds!

Under förvandling sa...

Så gott att du snart får semester Hannis! Jag önskar dig en riktigt härlig sådan!!

Kram

Vita små hjärtan sa...

Ha en härlig semester!
Kram Agnetha

pysseltanten sa...

En dag kvar, sen e du där...hihi...
SEMESTER...smaka på de...
De smakar LJUVLIGT kan jag meddela...
Fiina blommor...verkar lite för pilliga för mej...
Här ska de gå snabbt, vetdu...hihi.
Kraaamizar Git

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilken SÖT blomma:)
Kam

Mamma Millan sa...

Åå så söta..ser så kul ut att göra!!!Ska pröva på!!!

Ha det gott i värmen!!
~~♥Kram Millan ♥~~

Anki sa...

Å du, tack för tipset! Det har jag inte provat...köpt olika dyra cremer på butiken men inget har hjälpt!
Visst är det lite skönt att vara lat oxå, men man får lätt kryp i kroppen, hihi...

Kram kram!

corrina sa...

Tempen i poolen är 17 grader ingen höjdare för mig, sedan om den slutade läcka så är det nog ok. Vad pilligt skulle inte klara det. Kram

livetpåfyran sa...

Ville bara önska dig en trivsam helg Hannis!!!!

Kram Pia

Monkan sa...

Ah, jag ser att du fick till det med "loomen" till slut. Oj, om den ser ut så där så skulle inte jag heller fatta hur man ska göra. Jo, man ska absolut sy ihop innan man tar av från piggarna! Och det ser inte alls lika lätt ut att veta hur man ska sy som det är på min. Din blomma, är en blomma, och hur fin som helst. Jag måste nog ha en sån där loom också, så att jag kan göra sån blomma som du gjort. Man kan ju verkligen göra häftiga blommor med flower loomen från Panduro.

Åh, din kortresa ser ju ut att bli en riktig toppensemester, massa loppisar och sol.

Ja visst går det att förköpa sig när man hamnar på ställen som Ullared... Två av de andra tjejerna lyckades fylla sina shoppingvagnar med råge! Min kompis Malin hade en hel del i sin vagn men var ju långt ifrån de andra. Och själv hade jag lite saker i en korg :-) Måste ju få hem det på tåget också...

Och åter till dina skålar, vad är det för märke/var hittar man dem?

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se