Dropp från taket

Jag fyllde år för en vecka sen och köpte lite presenter till mig själv=))
Den här ljuvliga kortklämman föll jag för och köpte hos Syster Grön

Köpte lite nya "Bönekort" också.
Tycker om den!!

Lite schabloner,till prydnad och när tid finns lite tygtryck.


Hos anyhow hittade jag korset jag letat efter.

Och från min älskade mamma: Lattéskålarna som jag letat efter.
Kaffet smakar väldigt gott i dom!
Livet blir inte alltid som man tänkt sig och i bland känns det rent ut sagt som att få en smäll.
Så är det i min familj nu.
Jag har en nära anhörig som är sjuk och har en tuff tid just nu.
Tankar och känslor är lite upp & ner.
Det är vid såna här tillfällen jag önskar att jag kunde trolla,
inte för min egen skull utan för min anhörig.
Huset som byter ägare nästa Fredag måste tömmas och fixas med det sista.
Tid och lust för pyssel är inte stor men jag vet ju att det kommer tillbaka=))
Är egentligen rätt oviktigt just nu.
Snart är det semester och energin kommer igen.

Som pricken över i:et så upptäckte jag i Söndags att det var vatten på spisen.
När jag riktade blicken uppåt så såg jag att jag stod under en bula som var en meter lång och 20-30 centimeter bred. Vattenläcka igen!
Fint va??
Jouren kom hit och skar hål i bulan och jag tillbringade Söndagkväll med hinkar i köket och drippdropp ljudet ekade så vackert...
Bara att gilla läget och skratta åt eländet!
Och hoppas på en målning så småningom!

Ni är pärlor som förgyller min vardag med eran inspiration!
När jag kikar runt hos er och ser all kreativitet så ler jag stort!

En fin midsommarhelg önskar jag er!
Kram Hannis






33 kommentarer:

Lily of the valley sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lily of the valley sa...

Ja, livet är bra konstigt ibland!
Svårbegripligt!

Det bästa är, om man kan, att gilla läget o skratta åt det som du gör!

Underbara presenter du gett dig själv! Korset är jättevackert, även kortklämman o bönekorten! Jag skulle vilja ha allt, inklusive schabloner o skålar! Har anyhow någon webbutik?

Var rädd om dig vännen
Kram Lily

Hem och Lycka sa...

Grattis i efterskott! Fina presenter du köpte.

Usch för vattenläckor, inne på tredje i den tredje lägenheten. De säger ju tredje gången gillt så nu får det vara slut ;-)

kram Mia

Anki sa...

Tack söta du!
Tråkigt att du är inne i en jobbig period, alltid svårt när någon närstående blir sjuk! Jag förstår att du har det tufft!
& vattenläcka...du tar då allt på en gång *ler*

Tur att du tröstat dig med lite finsaker, korset är underbart, jag har oxå letat efter ett på fot...& zinkbokstäverna...jag har siffrorna, men bokstäverna var slut!

Ojoj, det blir som en hel roman, hihi...
Iaf, hoppas det går åt rätt håll för dig & att du får en skön midsommar! Å du, Grattis i efterskott!!

v
Varm kram Anki

My Lovely Things sa...

hua vilket eleände Hannis!!

Känner med dig..

hoppas att allt ska bl bra och att ni ska få styrka at gå igenom det tunga med sjukdomen..

Tänker på ett gammalt ordspråk som min mamma har på en bonad..

När dig ödets stormar når..låt din blick mot höjden nå!

Kram Anna

Annica Manby sa...

Jag lämnar över lite energi till dig och hoppas att du får en bra midsommar.

Kram annica

Snuttan sa...

ohh vad jobbigt.
De underbara korset du köpt, såg jag med i en butik här i höör. Måste snart ge mig dit. Det är så underbart fint

Kram
Åsa

Pia..... sa...

Hej och grattis i massor så här i efterskott:)..Ja inte är det särskilt roligt med sjukdom i ens närhet..jag har just nu min mamma på sjukhus..så jag vet..inte alls roligt..och så ska man fira midsommar mitt i allt ..vilka fina saker du köpt till dej själv..ville ha allt tror jag:)..nää nu blir det till att blogga vidare..ha de ..kram..Pia

lottens vita och gröna sa...

hej govän! blir ledsen att höra om din anhöriga...så fruktansvärt att inga ord känns bra att trösta med, vill bara krama dig gumman!

såååå fina gåvor till dig själv, smart!grattis i efterskott!

hoppas nu att din midsommar blir så bra som det går, säder styrka i mina tankar!!!!

varmkram lotten

livetpåfyran sa...

Grattis i efterskott Hannis!

Ja livet är väldigt ostadigt emellanåt men man klarar mer än man anar. Du ska se att det blir bra.

Ha det gott och jag önskar dig en fin midsommar, kram Pia

Vit som snö sa...

Jaa, ibland vaknar man upp och inser vad som är viktigt i livet, hälsan och nära och kära. Hoppas att det går bra för din anhöriga!
Trist med vattenläcka men just nu kanske det känns som en liten grej ändå...
Vad bra att du unnat dej lite fina saker iallafall o grattis i efterskott!! O kul att du är med i min utlottning!
Kram Cilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Men Hannis min vän...så tråkigt att med din anhörige. Sånt vänder alltid upp och ner på saker och ting.

Typiskt att vattenskadan kom just nu då också :( Men när är olyckor lägliga?...

Önskar dig en skön midsommar iallafll

Kram Viveka

lolla sa...

hejsan
Skickar dig massor av styrkekramar vännen....
Det är alltid jobbigt när man upptäcker att livet inte är som det alltid ska vara.
Dina schabloner var jättefina,skulle vilja ha några såna jag åxå...
Önskar dig en fin midsommar.....
kram lolla

Hipsterlillamy sa...

Men vännen....massor av kramar till dig från mig.
Hoppas inte att det är den jag tror.......!!!!!
Ska tänka på er allihopa!!!

Hoppas ni får en fin midsommar iaf!

PUSSSS O KRAAAM

Vita små hjärtan sa...

Grattis i efterskott!!!! Så fina saker du visar.
Trevlig Midsommar kram Agnetha

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilken otur du haft med sjukdom och nu vatten läcka, men allt brukar ordna sig. Se nu till att ha en skön midsommar .Nilla

Ardisia sa...

Hej Hannis!
Ledsen att höra att nån i din familj mår inte bra :/ Livet är verkligen ofattbart ibland.. jag håller tummarna att allting går bra för er!

Inte kul med vattenläckan heller :/ Vi upplevde samma för två år sedan. Fy!

Ha en trevlig midsommar! Kramis

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej vännen!

Roligt att du känner dig nöjd med grejorna, visst är korten vackra!

Tänker på Dig och Dina kära, och hoppas att det blir bättre snart.

Varma kramar, Kerstin

Vitt o Vältummat sa...

Grattis i efterhand! Ha en bra midsommar!
Kram/Åsa

Viola sa...

Stort grattis i efterskott, nya härliga saker du fått...och detta kors har jag oxå, inköptes i Gbg, önskar en skön midsommar, kramen

RANA sa...

Dripp dropp, kära du! Vi kanske borde ha firat ihop?????

JAPP, vi ses imorgon. :-D Jag mejlar!

Kram, R

Lily of the valley sa...

Tack vännen!
Du har rätt den är livsfarlig ;-)
Tänker på dig
Varma kramar och ha en skön midsommar
Lily

Fröken Fräken sa...

Ja du, vem begriper sig egentligen på livet? Vem är det som styr? En gud däruppe som leker med oss som marionetter? Slumpen? Karma från tidigare liv? Jag hoppas att livet vänder sig på rätt köl för dig och de dina igen!!

Och grattis i efterskott! Det är ju bra att köpa sina egna presenter så att man vet att man får rätt grejer! Jag håller på att hypnotisera herr Fräken till att komma ihåg vad jag önskar mig... Eller så kanske jag får köra med tjat? Fast mest önskar jag att tumhållningen ger önskat resultat...

Hanna sa...

Halloj! Du har verkligen otur med din hyresvärd, de verkar ju inte vara de bästa. Tycker du ska flytta till min gård. :)
Ha en trevlig midsommar , kram Hanna

corrina sa...

VAd tufft du har det just nu, hoppas det löser sig. Ha en skön midsommar. Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en riktigt fin midsommar, goa du.
:)
Kram Lallis

Mamma Millan sa...

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
& massor av kramar
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Men så tåkigt för dig. Det är inte roligt när allt hopas sig, och minst när någon nära är sjuk. Nu hoppas vi att det ordnar sig till det bästa. Här har det droppat genom köksfläkten av allt regn. Vi undrar oxå hur det ska bli, vågar ju inta sätta på den. Det är bara att hoppas att regnet har regnat klart för i sommar!!

Här skiner i alla fall solen mellan varven idag. Nu håller vi tummarna att det håller uppe vid dansen!

Ha en riktigt skön midsommar, det är du väl värd. Jag tänker på dig min vän!

Många varma kramar
Karin

LenaS sa...

Grattis i efterskott!
Ja livet är tufft, tufft, tufft, jag tänker på dig och hoppas att du får en fin midsommar!
Kramis/LenaS

Gammalt o nytt sa...

Hej!!
Önskar dig en riktigt fin midsommar.
Kram Irene

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Det där lät inge kul.. Vattenläcka och sjukdomar.. =(
Hoppas det vänder snart..
Du visar väldigt fina bilder.. Sånna skålar skulle jag me vilja ha.. Vet du vart det kommer från?

Ha en skön midsommar
Kram på dig!!

Inka sa...

Hej, Hannis!

Åh, vad tråkigt med din släkting. Man känner sig så maktlös när något sådant händer. Hoppas att någon kan trolla så att hon/han blir bra. Stackars dig och alla andra i dennes närhet. Livet är så oförutsägbart ibland.
Oj, vilken vattenblåsa. Hoppas den inte spricker bara så att det blir som ett sprinklersystem.

Grattis i efterskott gumman. Och vilka fina presenter du köpte åt dig. Ha en riktigt fin midsommarhelg och lycka till med allt. Snart kommer livet att kännas ljusare för dig, jag lovar.

Till dess vill jag passa på att ge dig en varm KRAM.


Inka

Lauras gård sa...

Men stackare! I bland kommer allt jobbigt på en gång! Vad jobbigt med en sjuk anhörig.Vet hur det känns. Min pappa fick cancer. Det är kämpigt... Hoppas din släkting är stark och orkar med allt! Vattenläck upp på det, varför?? Hoppas livet blir lite lättare snart! Kram Stina