Vardagslyx

För att lyxa till det lite i vardagen så köpte jag mig lite nya ljuvliga tvålar.

Doften av Mandel,Oliv och Ros är underbar.

Har lagt dom i en favoritskål som jag bara var tvungen att köpa två av...
Och min favoritburk!

Den rosa lilla "byttan" gör sig bra i hop med favoritparfymen.

Som kontrast till det eviga regnandet i Uppsala så får det bli en bild från Malmö.


Jag blev så sugen på att bara kasta mig i och bada.
Nu var det ju lite kallt för just det men solen i hop med havet
väckte sommarkänslor i mig för en stund.

Önskar er en fin Pingsthelg!
Kram Hannis

25 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Evigt regnande? Jag har ju just kommit hem från Sthlm och där var det toppenväder - och det ska visst bli +26 och sol här i helgen (alla går omkring och rabblar dessa fakta som om det vore en religion.. ja, vi längtar efter sol och värme här!!)

Vilken söt burk! Såg så många charmant burkar i olika affärer i Sthlm, men jag kunde inte få med mig mer i handbagaget än olivträdet...

Mamma C sa...

Dom har ju lovat sol och värme till helgen. Vi får hoppas dom har rätt. Härliga tvålar du köpt, kan tänka mig att dom doftar gott.
Kram Mamma C

Carina sa...

Hej

Vilken härlig burk.
Vart har du fått tag i den.
En sådan skulle jag vilja ha.
Ha en trevlig helg.
Kram

STENLYCKA sa...

Så vackra burkar.
Bilden från havet så underbar!
Ha det gott!
KRAM

Lily of the valley sa...

Tack vännen!:D
Dina ord betyder mycket:D
Ditt inlägg är en lisa för både öga och själ. Dofterna på tvålarna låter underbara och goa.
Den sista bilden över Öresundsbon och havet är otroligt vacker :D
Många kramar
Lily

Lily of the valley sa...

-bron ska det ju vara :D

My Lovely Things sa...

Hej!!
Vilken härlig vardagslyx med tvål..ser så goa ut,,

Ja vilket väder det är..ena stunden blå himel andra stunden regn åska och hagel..
ha en finhelg du med..Jag är ledig jippi!!

Ha det så bra..
Kram Anna

Leamarlené sa...

Så ljuvligt det ska dofta hemma hos dig. Jätte vackra burkar du har lagt dom i...snyggt.

Kram, Marlene

Lilla Blå sa...

härliga bilder, gillar alla men mest havet.... kan riktigt drömma mig bort låångt bort när jag ser denna ljuva bild.

hoppas din fredag blir fin
ska till Uppsala i morrn och handla då ska vi ha regn eller hur?

kramar @nette

Vit som snö sa...

Vilka fina bilder! Tvålarna doftar säkerligen ljuvligt och jag gillar både trådkorgen, burken med lock o lilla rosa fatet!
Och vem älskar inte havet! Ljuvlig bild!
Kram Cilla

Snuttan sa...

Har med de tvålarna är så underbara.
Vilken underbar bild du tagit i Malmö
Underbart

Kram
Åsa

Annica Manby sa...

Vilken underbarbild.....
Jag får hemlängtan till SKÅNE.

Vad mycsigt med underbara tvålar, tänk att det är så lite det behövs så att man känner sig glad.

Jag hoppas på sol i Uppsala till helgen, det är vi värda efter allt regnande.

Kram annica

Karin Lindström sa...

Hej min kära vän!

Nog är det underbar lyx med lite nya saker till badrummet. Så fina bilderna är också, jag blir med så sugen på att fixa lite i mina.

Idag har det verkligen vräkt ner hos oss också. Jag hade en massa plantor som skulle sättas i krukor så till slut tröttnade jag och trotsade regnet. Växterna mår ju bara bra av vattnet, men det blir liksom lite kladdigt med all blöt jord. Men det struntade jag i. Fint blev det i alla fall och jag kände mig nöjd!

Vet du, jag har missat att det är pingst!!! Vågar man säga det till någon, vad ska man tro. Jag lullar ju runt här i min egen lilla värld och kollar inga almenackor hi-hi.

Hoppas du får en riktigt skön pingsthelg nu!

Många stora kramar
Karin

Ps, hur går det med balkongen?

LenaS sa...

Åh vilka härliga bilder!
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Eddan sa...

Vackra och väldoftande saker i badrummet är verkligen vardagslyx!

Hoppas ni får en solig och varm pingstshelg!

Kram från Anette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ljuvligt med doftande tvålar... har en hemma som jag brukar sniffa på både nu och då... Ser du? Jag kunde rimma också, haha...
Ha en härlig Pingst du goa!
Kram
Marie

Helena sa...

Vilka fina bilder, supermysigt att ha tvålar i en sån korg! Ha en bra dag! Kram Helena

Under förvandling sa...

Dina tvålbilder är underbara! Ser inbjudande ut, jag vill dofta på dom :)mmmm!!

Fin favvoburk o rosa bytta, ja allt är himlans trevligt du :)

Trevlig Pingshelg på dig med!!

Kram kram

lolla sa...

hejsan
Kan nästan känna dina härliga tvåldofter :-)
det är väl härligt att unna sig lite vardagslyx....man kan njuta lite då och då när man är hemma.
vädret ska visst bli toppen i helgen sägs det...
kram lolla

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilken vacker bild, minst sagt sugen-som sagt!

Härligt med lite tvålar som vardagslyx!

Trevlig helg!//Kram Linda

MiaMaria sa...

Detsama till dig...en fin helg!!!

Härligt lyxigt underbart doftande tvålar......det måste man ju köpa sig lite då och då.......
Vakra bilder!

MiaMaria

corrina sa...

Tack snälla för komentaren, har nu målat visarna sv det blev bättre. Härligt med doftande tvålar, det borde jag ha i stället för pumptvålen. Kram

Lauras gård sa...

Vilka härliga bilder! Håller med om att väldoftande tvålar är vardagslyx. Det finns ju så mycket att välja på... Regnet i Uppsala var välbehövligt! Skönt att det kom nu innan värmen. Men vilket blåsväder det var här om dagen. Barnens lektält försvann i blåsten. Hoppas det hamnade hos någon som har barn och kan använda det... Kram Stina

Lallis - liv och leverne sa...

Så mysigt med vardagslyx:)
Och en så härlig bild på havet!
kram Lallis

Beas barnslikheter sa...

Det doftar gott ända hit inbillar jag mig....hihi