Våg utan spindelnät

Vågen som jag släpade hem har nu blivit rengjord.
Spindlar och spindelväv är ett minne blott.
Den visade sig tillhöra min gammelmoster och morbror men jag fick behålla den ändå=))

Den är ganska rostig...Men rätt charmig

Tänk vad jag letat efter just såna här vikter, så fanns dom i garaget på landet.

Köpte tidigare ett köksbord på loppis men efter ett tag hemma så slog sig skivan.
Då fick jag byta det mot det här,
som jag först tänkte ha som det är men det har skador på bordsskivan så jag får se vad jag gör.
Till bordet hör fyra stycken klädda stolar som någon målat grå
så dom måste målas och kläs om.


Vet inte riktigt vad som har hänt men nu rusar tiden fram!
Hinner inte riktigt med känns det som och projekthögen växer.
Fast jag låter det vara så just nu,det hinns med så småningom.
Blir till att skapa en "att göra lista"!
Men före det så ska jag dricka kaffe och läsa 101 ideér =))
Kram Hannis



33 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Men så fin vågen blev när du har gjort i ordning den.Vackert med blomman.
KRAM

Vitt o Vältummat sa...

Det var snällt att du fick behålla vågen! Roligt att ha!
Kram/Åsa

Fröken Fräken sa...

Vågen blir bara charmigare!! Klart att det inte gör något med lite rost :-)

Den här zinkfärgen blir bara intressantare - men varför finns då inget Bauhaus här? Nu har jag ju gripits av värsta lusten att zinkifiera allt som jag ser..

Tycker matbordet ser mycket lovande ut, härligt med de svängda benen. Vad är det för fel på skivan? Det kan du säkert fixa. :-)
Och varför slår sig alltid skivan på slagbord?!

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis! Vilken tur att du fick behålla vågen för den blev ju jättefin! Känner igen det där med 1000 nya projekt men jag har blivit lite bätre på att avsluta dem. Skall ut tll stugan och måla och vaxa. Återkommer med hur det går! Välkommen in o tävla om en tallrikshylla!
Kram Maria

Pia..... sa...

Men duu vilken fin våg...gillade den ...rostig ...ännu bättre:)..ja projekthögen den är stor här med..och inte blir det nåt gjort..idag har jag bara snurrat runt mej själv..och inte lyckats med nåt vettigt..mer än att handla saker i en scrapbooksbutik:)..du vet vackra papper och sånt..jo nåt mer vettigt har jag väl gjort..passat lille barnbarnskillen ... kram..PIA

Carina sa...

Hej

Vad snällt av dem att du fick behålla den.
Jag gillar de söta vågarna från förr
Ha det bra

Lily of the valley sa...

Vågen blev jättefin, snyggt arrangerat med tjusig kruka :D
Dina bilder är kanonbra, som ur en heminredningstidning! Bordet är mycket fint, snygga ben...
Visst rusar tiden fram...Bra idé att njuta av en kopp kaffe innan. Berätta gärna hur 101 ideér är :D
Visst är det tur för mig, Ferdinand, att mina blommor kan följa med mig ;-)
Ha de gott vännen
Kram Lily

My Lovely Things sa...

Åh vad fin v¨gen och vikterna är..jag bara
älskar de gamla vikterna!!

Va spännande med det nya bordet..jätte fina ben..
ha det så bra..
Kram Anna

Inspiration i vitt sa...

Vad mycket projekt du har på gång Hannis, du är att pysslig du.
vilken fin våg och de rostiga vikterna var underbara, ibland är skatterna nära.
Kram på dig/Ingela.

Lantligt i stan sa...

Vilken charmig våg och vikter!
Kram Anki

Husmys sa...

Vågen var ju jättefin,härligt med de gamla vikterna ochså.
Kram Anneli

Lindas Vita Lantliv sa...

Gud så snygg vågen blev! Vilken tur du har med dig....Älskar zink säljer nu en hattask (såg jag på hennes sida) på tradera, tänkte på dig då! Sök på tradera, så hittar du säkert på den!

101 ideér, ja...blev faktiskt liite besviken. hade hört så mycket om den att förväntningarna var lite väl höga, antar jag...:(

Kram på dig!!!//Linda

Vit som snö sa...

Så vacker våg, jag tycker att rosten bara gör den ännu vackrare!
Vad kul att du fick behålla den!
Jag har också svårt att hinna allt jag vill, det gäller att fördela tiden mellan barn, jobb, projekt o stökande på tomten. Nu glömde jag mannen men han får en puss emellanåt;-)
Kram Cilla

Under förvandling sa...

Hej goa Hannis!

Tack värken är mkt bättre nu!

Vilken fin våg och fina vikter...ibland finner man när man minst anar och inte söker, konstigt...

Ja det hinns med en annan gång, tror jag oxå.

Ha det nu så bra!

Kram Annelie

Tidsmästarinnan sa...

vilken grymt snygg våg! Så charmig med rosten.
ja tiden rusar här också... redan mitten på maj!!

Ha det så gott goaste du!

Krydda Livet sa...

Hej Hannis! Du är då allt bra söt du jämt. Tack!! :)

Ja jag ska njuta av tiden med min syster. Det ska bli så roligt!

Kan man få tag i tidningen 101 ideér nu? Eller har du också en förhandsvisning som många andra fuskisar haha.

Vad fint bord.. och stolarna låter jättefina. Det ska bli roligt att få se hela kombinationen sen. För det får jag va? :)

Trevlig helg. Kram Josefin

Mitt smultronställe sa...

Så fin vågen va kul att ha, snällt att du fick behålla den!!
Hoppas du får en bra helg, Camilla.

Lily of the valley sa...

Kaffe - Livets dryck :D
Ha en skön helg vännen
Kram Lily

Jes/Vita villa vila sa...

Hej!!

Bara jag som kikar in & önskar trevlig helg! Så fin våg!!!

Alltid lika kul att besöka din fina blogg!

Kram Jes

corrina sa...

En göra lista är bra, har gjort det själv fast man hittar ny projekt efter vägens gång som går snabbare och är roligare. Men när man gjort nått från listan och får stryka den punkten, då är lyckan gjord. Kram

livetpåfyran sa...

Vågen är jättefin!!

Ibland hopar sig saker men ta det bara lugnt, du drick mkt kaffe och njut av våren...spara projekten till en regning dag!:)

Stor kram Pia

Peter Olofsson sa...

Hej! Idag "kör" jag en liten "fuling" för den goda sakens skull. Ja många hävdar ju att de gör goda saker, men jag är ganska säker på att just jag gör det som för ett halvår sedan drog igång en blogg om en förfrågan om det behövdes en ny Smärt och patientförening i Sverige. Att frågan nu med ja är besvarad det är en självklarhet har jag märkt, får ett tiotal mail om det dagligen inte så många kommentarer på själva bloggen, men har upptäckt att många sjuka inte vill synas, man känner sig osäker och sårbar! Nu hoppas jag för allt i världen att du är helt frisk, för det vill man ju önska alla att just få vara det, det jag menar med "fuling" är att på detta sett göra lite "reklam" för att föreningen och bloggen finns i fall att man känner någon som kanske skulle kunna vara intresserad att skriva en rad, berätta sin historia eller liknade, letar material för fullt allt som berör graviditets problem, fysisk smärta, sjukdom, cancer, rehabiltering, sjukvård och självklart friskhet av alla dess former Jernsaxen vill vara en blogg som inte fastnar i och gräver ner sig i elände, det finns mycket bra också som kan komma ur "sjukdom". Som sagt vill bara tala om att jag/vi finns på din fina och trevliga blogg som jag nu ska läsa mer i. Har själv en anna "vanlig" blogg som handlar om allt och ingeting, mig hittar du på www.oumberligating.blogspot.com
Ja, det här blev långt och hoppas du inte blir upprörd, men det här kan ju vara ett sett att själv bredda sin blogg och få nya läsare.
Ingenting handlar om pengar eller reklam vill jag poängtera, har mina orsaker till det. Berättar gärna mer om det och varför. Bl a är man helt fri på det sättet, kan skriva vad man vill, självklart utan att såra!
Tack för att jag fick "stjäla" lite utrymme i ditt kommentarsfält(ler) Så önskar jag avslutningsvis en trevlig helg!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Viola sa...

Dom här gamla vågarna är bara helt underbara har länge gått och suktat efter den och ju rostigare desto vackrare...lyckos dig! Ha en skön helg, KRAM

Eikkala sa...

Hallåjsan!
Hoppas allt väl med dig.
Förstår vad du menar med att man inte hinner... har inte hunnit med bloggen på... Ja evighet! Fresten vad kul det var att träffas på bloggträffen, nu har man en person bakom sidan också *ler* Kronan sitter sååå fint i trädgården. Ja det är nog bara det som är fint i trädgården *skratt*.
Många goa kramar Sari
PS vore trevligt att ses någon gång igen.

A home far away sa...

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Annica Manby sa...

Hej!

Vågen är jätte fin det är snyggt när den är rostig.
Tack för tipset om Återbruket, har redan varit på ett besök.

Ha en trevlig helg
Kram annica

En Doft Av Lavendel sa...

Vilken fin gammal våg!! Å med de där charmiga vikterna är den klockren ;)

Ja härligt med semester..själv får jag vänta till mitten av augusti för då åker vi till Gotland =)

Ha en skön helg!
Kraam från Benita

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Vikterna är ju supercharmiga. Extra roligt att de tillhörde släkten också. Bordet såg väldigt fint ut också, kan tänka mig hur du kan trolla till det lite extra.

Kram och sköt om dig.

LillaFlisan sa...

Tänk så fin den blev din våg!

Och jag som har en liknande står på altanen sedan i vintras när mor min släpade hem den till mig från en loppis..... Tyvärr har jag inga sådana fina vikter till min. Uj, så inspirerad jag blev till att göra den fin som din.

Trevlig helg!

Kram

Flisan

corrina sa...

Ja du här kommer det bakas i massor, hmm. Inte kan mna ledsna på alla dessa vackra gamla saker. Jag gillade tidiningen jag med den101 ideer.

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Det var väldans vad du fyndar...idag ska jag bege mig på loppis o jag ska stå på dörren strax före tio...ska se om jag lyckas få tag på ngt vackert.....

HA´nu en bra helg!!!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Jag köpte en liknande våg på loppis!

Min behöver lite uppfräschning också - men den skall vara så där medfaren - då är de snyggast!

Kram Maud

Monkan sa...

"Rätt charmig" är väl veckans understatement, superfin våg! Badet gjorde verkligen susen :-) Jag köpte också 101 idéer idag, för att trösta mig, snyft. För, det var inte bara jag som tyckte att Serholt-tyget var fint... Det var helt slut! I hela Sverige. Jag har en Plan B, vi får se om den går ihop. Och nej, jag fållar inte, bara viker. Brukar ha dubbelt tyg vikt på baksidan på ramen, så att det inte ska gå sönder av häftklamrarna när jag sträcker tyget och så tycker jag det blir lättare att ta bort sen när det är dags att byta.

En del av Plan B innebär att jag behöver annat tyg... så det blev en sväng in på Ohlssons och där hörde jag några tjejer prata om en tygaffär som jag glömt bort, Tygverket på S:t Paulsgatan 19 (på Söder, en tvärgata till Götgatan). Det är flera år sen jag var där så jag har inte alls nån koll på sortimentet, men det var tydligen billigt enligt tjejerna som jag tjuvlyssnade :-) på.

Oj vilka skatter du fått hem från huset på landet. Klart man ska vara lite sentimental :-) Det finns väl inget bättre än minnen från landet när man var liten, jag kan ibland känna dofter som påminner om farmor och farfars stuga, där vi brukade sitta och läsa serietidningsklipp som farmor satt in i pärmar.