Shopping.

Egentligen är det väl rätt ointressant men jag shoppade lite när jag var på
Slottsträdgården Ulriksdal
Den här rabatt/trädgårdsprydnaden!

Föll förstås för rosten i hop med det vita=))

Det var tur kan jag säga att Sari fanns bredvid när jag skulle roffa åt mig den.
Därför att i min iver att komma åt det sista exemplaret höll jag på att välta andra prydnader...
Drabbades av tunnelseende och habegär!
Två vita Mårbacka åkte också med hem.


Sen har jag handlat av en bloggerska, den rara Anna

En knoppbräda! Eller jag köpte två men gav bort en i present.
Om jag inte har helt fel så är det Annas morfar som gör dom och Anna målar.
Supernöjd är jag!
Och nu kommer en typisk Hannis grej.
Jag bor ju bara i två rum och kök,det betyder vissa begränsningar...
Så för att den här ska upp så måste något annat ner.
Och det i sin tur betyder att jag måste spackla och måla vägg igen.
Så det är vad jag ska roa mig med framöver.

Kram Hannis

28 kommentarer:

Jema Rose sa...

Jättefina saker..!

KRAM, Jenny

Viola sa...

Jodå...bloggarna gjorde slut på dessa ljuvliga vita och när du hade knipit sista så var dom slut,,,,fniss, hoppas din dag varit bra, kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Lyllo dig som fick gå på bloggträff... Det verkar som om det var jättelyckat. Du skall vara glad att det inte var jag som stod brevid dig när du hittade den där trädgårdskronan, för jag hade definitivt norpat den mitt framför ögonen på dig;)Annas knoppbrädor är verkligen jättefina. Skulle ha köpt en jag med om det inte vore för att jag redan har 2.
Nu har jag fått upp dina fönster. Det blev hur bra som helst tycker jag. Lycka till med spacklandet och målandet.
Kramar från Maria

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis! Jag har inte vaxat ännu, det skall jag "roa" mig med nästa helg. Jag har fått tips av Marie med Vita ranunkler att använda Indiskas ofärgade möbelvax. Idag var jag på en antik o kuriosa affär i Huddinge som bla har renoverade vita möbler och ägaren använde också den så jag antar/hoppas att den är bra.
Tack för komplimangen!
Kram Maria

corrina sa...

Tänk vad man kan göra när man hittar det där lilla extra och det är folk i närheten. Jag är lika dan. Bäst att grabba det direkt innan man själv blir utan. Det gjorde jag med min and som jag hittade nyligen, damen som höll id en han knappt sätta tillbaka den när jag grabbade tag i den. Jag hade gjort lika med din fina trädgårdsprydnad

Vita små hjärtan sa...

Vad fint med vitt o rost tillsammans! Kram

Mamma C sa...

Kan bli sådär när man ser en sak man vill ha. Det är bara den som existerar. Menn den var himla söt kronan.
Kram Mamma C

Karin Lindström sa...

Hej Hannis!

Åh, jag skrattade så åt att alla ville ha den där kronan. Kan något bli mer vitbloggepryl *fniss* än den. Jag missade förstås och synd var det för jag har två jättefina järnurnor i samma färg.

Nu ska du måla och spackla, hur går det då med balkongen :)?!

Ha det så gott min vän, det är alltid lika härligt att kika in till dig!

Många kramar

Karin

Fröken Fräken sa...

Ja, du skulle ha sett mig på Rosendal i somras, då kan man snacka om tunnelseende! Höll på att glömma herr Fräken där...
Det var en väldigt fin spira!

Nej, toker, inte ska jag sluta blogga! ;-) Men det var rosande för självförtroendet att höra att jag skulle bli saknad om jag slutade.. Ville bara tacka ordentligt för all glädje man får genom bloggen!

Tina sa...

Åh den är så fin den där trädgårdsprydnaden...det var du och Annas vita hjärtan som höll i dem hårdast...:-) Kram Tina

Under förvandling sa...

Hej Hannis!

Visst kul att se vad du köpt!!

Har ju en likadan knoppbräda som jag köpt av Anna.

Må gott!!

Kram Annelie

Millas hem sa...

Vita mårbacka...hur ljuvliga är inte dem!?!

Köpte själv ljusrosa häromdagen! Fina de också!
Vita är svårare att få tag på!

Kram till dig!
Skrattade högt nyss.."något måste ner"! :)

Lindas Vita Lantliv sa...

Jadå...känner igen den där grejen...med att det ena leder till det andra då...fast iofs hos mig byggs det även på...hög på hög...snart ringer de väl från rent hus eller soc för att barnen kanppt kommer fram...NÅGOT överdrivet, visserligen men, men....

Känner även igen mig i att bli så ivrig på ngt att man så gott som river allt runtomkring..*ler* Men FIN var den, så jag förstår din iver!

Knoppbrädorna är också så fina...han är verkligen duktig, Annas morfar!

Kram PÅ dig!!//Linda

Anonym sa...

Du är för härlig :D)))))))
Förstår din reaktion för den är underbar, vitt och rost är vackert ihop :D
Vita mårbacka är aldrig fel, får se om jag ska köpa fler blommor ;-)
En urfin knoppbräda som jag också skulle kunna tänka mig :D
Du har bra smak min kära vän ! :D
Många kramar
Lily

Nygammalt sa...

Så himla fina saker du har köpt Hannis!
Härligt med den rostiga trädgårdsprydnaden och den fina brädan som Anna och hennes morfar har gjort.

Men du, bor du så stort? ;) *fniss* Själv får jag nöja mig med ett rum mindre...

Kram!

Vitt o Vältummat sa...

Jättefina saker! Habegär och tunnelseende Haha. Låter bekant...
Kram/Åsa

LenaS sa...

Åh vilka underbara saker och ja visst får man ett visst tunnelseende ibland ;o)
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Nettan sa...

Hihi! Låter som jag när jag får syn på ngt jag bara MÅSTE ha!! Då får inget stå ivägen!;-) Jättefina grejor!

Jo vi släpade med oss hela bohaget dit och det och en hel del till hem! Hade en 20 fots kontainer som guppade på Atlanten i 6 veckor...liite oroligt...hela ens liv fanns ju däri;-)..men det gick finfint!!

Ha en bra helg! Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hallå vännen!
Ska du måla igen? Fniss...
Knoppbrädan är verkligen jättefin... så det är nog värt en ommålning, eller hur?

Och kronan som du köpte, ja den kommer jag ihåg... det var verkligen åtgång på dom. Verkligen jättefina... Var ska du sätta den någonstans? På balkongen?
jag ser för mig en stoor härlig balkong med massor av blommor, en härlig stol, att kasta sig i, och ett glas vin på ett bord, en härlig bok, solsken och fågelkvitter, och så kan man ligga där och vifta på tårna... och så kronan på verket förstås!
Kram
Marie

Lauras gård sa...

Haha, jag kan se dig framför mig hur du rusar fram med trädgårdsprynaden i sikte. Tur att ingen hade längre armar och kvickare ben och roffade åt sig den före... Knoppbrädan är jätte fin. Kul att hon gör dem med sin morfar... Kram Stina

Lantligt i stan sa...

Vilken fin knoppbräda! Jag har köpt en jag med. Den är svart, men ska bli lite slipad vit.
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, tack för din rara kommentar hos mig, jag blir alltid glad vet du.
Åå vilken fin knoppbräda, de är ju inte så lätta att få tag i numera vilken tur du har som fått köpa utav Anna.
Vad fin den vitrostiga saken är.
Kram på dig och ha en goo helg/Ingela.

Lily of the valley sa...

Hej Hannis!
Jo, det är syrenér :D
Plockade dem i morse på vägen hem. Jag var och köpte bullar innan 7 imorse. Tog sekatören med om jag skulle hitta något lämpligt på vägen ;-) När man är ute så tidigt är det inte så många som lägger sig i ;-)
Min tanke var att jag skulle ha syreéner med mig hem. Så glad jag blev när jag hittade dessa...De var närmre än jag trodde :D Tyckte det passade en dag som denna, då solen orkade visa sig igen efter lång frånvaro....
Solen kommer snart till dig också, kanske redan idag :D
Ha de gott min vän
Kram Lily

Krydda Livet sa...

Näe har det regnat i sex dagar? Vad trist.. dock kan jag trösta dig med att solen inte kikade fram länge igår. Den försvann i princip efter jag fotat balkongen. Snopet!!

Vad roligt.. du har också shoppat ser jag! Visst är det skoj hihi. Jag får aldrig nog. Helt sjukt egentligen. Min sambo förstår inte att man kan ha shopping som hobby. Men det är ju egentligen inte själva shoppingen som är hobbyn utan inredningen :)

Kram Josefin

Mollan70 sa...

Hej Tittar in och vill bara tala om att jag var här.
Du har en jättemysig blogg.

Vit som snö sa...

Ett fint köp tycker jag. O knoppbrädan är ju så söt!! Även om man bor med fler rum så måste man tyvärr ha pricipen att rensa ut en del när nytt kommer in:-(
Jag lägger in dej i mina favvobloggar, är det ok?
Kram Cilla

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Vilka fina saker! Och kul med saker som man vet vilka skaparna är!:.))

Och tack så hemskt mycket för din fina kommentar!:.))

Monkan sa...

Så, nu har jag lyckats hitta tillbaks till datorn och bloggen. Jag lyckats kravla mig ut ur garderoben efter rensning och byte from vinter- till sommarkläder, men det är så fullt så jag höll faktiskt på att fastna där inne.

Shopping är ju också en konst, klart fynd ska visas upp :-) Sätta upp, ta ner, spackla igen o måla. Oj. Det är därför jag inte har nåt på väggarna, med min beslutsvånda är jag rädd att jag skulle ångra mig och då skulle jag få massa hål här o var som nog inte går att fixa (strukturtapet målad med en grålila ton).

Bloggträff, åh, det måste ha varit en höjdare! Fick du skriva autografer? Hos mig har du i alla fall hög idolfaktor :-)

Jisses vad du får allt att verka enkelt, liksom bara målade om en trälåda, och textade, "när du ändå var igång".

Men allt är inte vitt hos Hannis ser jag, fingrarna är minsann gröna! Annat än mina det. Men idag ska jag chocka mina blommor, de ska få JORD och, och, och, näring!!! Vännen I är en tjej som är helgrön hela hon och när hon ringde idag så frågade jag om det kan vara dags att byta jord eller nåt när jag måste vattna två gånger i veckan mot knappt en gång i veckan förut. Jag hörde hur hon tog sig för pannan... och sa att jo det är nog bra, kanske lite näring också... Så nu ska jag iväg och handla, sen ska de minsann få näring minst en gång per… år. Ja, jag kan ju inte chocka de stackarna helt ;-)

Tallrikshyllan ser mycket lovande ut. Sticksåg är jag också lycklig innehavare av, läskiga saker men överhandsfräs har jag aldrig kommit i kontakt med. Akta dig för att göra den för snygg bara, då får du nog börja med tillverkning sen :-)

Så kistan är klar. Aha, du målade beslagen också, vad fint, det skulle jag aldrig ha tänkt på (läs vågat). Jisses vad fint det blev i rummet.

Jag förstår inte dem som tycker att det är trist när allt är vitt. Själv kör jag med jordfärger i mitt hem men jag njuter verkligen av att se ditt och andras underbara vita.

Jag har nu lagt undan decoupagepenseln, för stunden, och snart är det målarpenseln som ska fram här också :-)

Fjärrkontroller i påse var ju fiffigt. Jag har mina i en liten trälåda men rätt som det är kan ju den vilja komma till annan användning och då gäller det att ha nåt annat på lut, som kanske en lite mjukare förvaring :-)