Ommålad stol...

Det känns som en evighet sen som jag hade tid att måla.
Fick en stol som jag först tänkte låta vara.
Skulle nog bli fin på balkongen som en färgklick,
men sen märkte jag att den var målad i flera olika färger och då åkte penseln fram.

Men den här gången grundmålade jag inte i svart utan lät färgen vara.

Slipade fram lite av det mintgröna/Turkosa och mörkgröna,
som sagt flera olika färger.
Tycker om detaljerna på den här stolen!

Benen....Fina!
Och ovanpå får det bo några fat.
Just nu tar jag en paus från tvättning och blekning av lakan och örngott från landet.
Större delen av dagen har spenderats i förrådet...
Jag tömde hela förrådet och bar in allt i lägenheten.
Jösses!
Mycket saker har jag och mer kommer hem under dom veckorna som är kvar innan nya ägarna tar över huset.
Så nu har jag en stor hög med "att kasta saker" i sovrummet, i hallen står det som ska tillbaka in i förrådet så fort jag tagit hem kökssoffan från landet och så vidare....
Ni hör ju! Galet men så blir det i bland.
Börjar kännas som att jag mest har roat mig med att rensa dom senaste månaderna
Lite lyxproblem=))

Hoppas att ni haft en fin dag och njutit av solen.
Kram Hannis











32 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Åh, Hannibanni!

Du är då en trollkonstnär med penseln!!!

Så¨himla fint resultat!


Kram

flisan

Lily of the valley sa...

Vilken underbar stol! Mycket vackra detaljer, läckert att det är turkos/gröna nyanser som anas därunder istället för svart.
Ha de gott vännen
Kram Lily

Beas barnslikheter sa...

Stolen var verkligen fin...jag blev sugen på att åka tillbaka till min loppis och se om liknande stol finns kvar där...jag var sååå nära att köpa den, men jag har så många stolar redan. Men...nu börjar jag ångra mig. :-)

Ha en underbar lördagskväll!

Kram bea

Hipsterlillamy sa...

Du är så grumt duktig på det du gör.
Är stolt i mitt hjärta=)

Puss på dig o hälsa de dina så gott!

//Linda&Thyra

jakt,skor,barn,inredning sa...

Så fin stolen blev.Lite lyx problem måste man också få ha i bland =) Nilla

STENLYCKA sa...

Vad fin stolen blev med det turkosa som tittade fram.
Sköt om dig!
Kram

Lilla Blanka sa...

Halloj målarmästarn!

Jättefin stol, otroligt fina detaljer!!!

Härligt med en röjardag, jag bara väntar på att få fortsätta mitt Feng Shui ryck ;)

Kram
Mia

Vit som snö sa...

Så snygg den blev!! Nog så fint när den grönaktiga färgen lyste genom tycker jag!
Härligt att få röja upp!
Jag jobbar som en galning just nu o får offra lite sovtid för att hinna titta in hos er men det är det värt!
Kramis Cilla

Fröken Fräken sa...

Så söt stol! Och visst är det roligt med stolar som har så ornamenterade ben framtill, men bak är de helt vanliga.. Undras varför? Har en gammal stol med sådana ben också.

Visst kommer du och städar och ordnar upp i mitt förråd sedan också? ;-) Skulle verkligen behövas..

Jepp, klart att man måste ta med ett olivträd hem! Det klarade säkerhetskontrollen på Arlanda utan problem, till skillnad fråån mig som blev muddrad...

corrina sa...

Det är skönt att få rensa ibland, fast jag har svårt att göra mig av med grejer, suck. Ja visst gör den lille mig lycklig, det finaste som finns.Vilken fin stol snyggt att apara färgen under, kunde inte blivigt bättre. Kram

Lauras gård sa...

Vad fin stolen blev! Ska den fortfarande stå på balkongen? Kram Stina

Tidsmästarinnan sa...

Tjena Hannis,
just såna stolar äääälskar jag :-) och vad fint det blev med det lilla grönturkosa som lyste igenom...

Vi grejar mest ute nu i helgen, en pollenbomb verkar ha slagit ner på altanen men vattenslangen är bra till mycket!

Kram på dig, ha en fin söndag!

LenaS sa...

Åh vad fin den blev, du är så himla duktig att få till just detta lilla extra när du fixar dina saker!
ha en fin helg!
Kramis/LenaS

Vitt o Vältummat sa...

Vilka fina detaljer på stolen. Hoppas du får ordning på dina grejor:-)
Ha en skön dag
Kram/Åsa

Annica Manby sa...

Vilken stol....
Du gör underverk.

Det låter som om du har lite och stå i. Men du glöm inte njuta av det underbara vädret som vi har. Ta en kopp kaffe i solen mellan varven och andas.

Kram annica

Nygammalt sa...

Tjena Hannis!
Vilken himla fin stol du har. Så snygg den blev med målningen.

gillar verkligen ditt kök, så himla fint du har gjort med knoppbrädeshörnan med de slitna urfina sakerna.

Attans så mkt fina saker det finns i er stuga. Rena rama paradiset måste jag få säga. Min stuga är också ett virrvarr utav färger men det hör ju till charmen med det hela. Skulle bara vara jobbigt om det var totalpiffat där, det är ju meningen att man ska kunna slappna av där.

Som vanligt när jag skriver här blir det fint, fint och fint! Men det är ju för att du har sånt fint hem =)

Hoppas du får en riktigt skön dag i sommarvärmen.

Kram!!!

Lantligt i stan sa...

Stolen blev verkligen fin! Jag har inte heller hunnit måla sista veckan, har varit fullt upp med annat. Ändå har jag ett nytt objekt som ska målas i garaget!
Kram Anki

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så vacker stolen blev, men den var fin innan också! Vad skönt att få rensat! Här kan jag rensa uteförrådet en gång i månaden, för det fylls alltid på av skräp...är som ett ekorrhjul faktiskt..*s*

Hoppas du får en bra början på veckan!//Kram Linda

Vita små hjärtan sa...

Å vad fin! Jag gillar stolar av olika slag!
Kram Agnetha

Vit poesi sa...

Jättevacker stol!!
Smält inte bort i värmen bara :-)
Kram Malin

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej kompis!

Vilken jättefin stol! Och så vacker den blev med lite målarfärg och slipning alltså...

Tror att det är fler än en utav oss som med glädje skulle komma och hjälpa dig med dina "lyx-problem"! =)

Tack så mycket för den fina kommentaren på mitt förra inlägg förresten, jag blev tvungen att ta bort det, men ville ändå tacka dig så mycket för ditt fina stöd.

Varma kramar! / Kerstin

Huset mitt i byn sa...

Så snyggt det blev, den känns liksom somrig när det turkosa kom fram.
Bra jobbat!

Kram Pernilla

Nettan sa...

Å vilken fin stol! Å den blev ju himla läcker med det turkosa som sticker fram..precis lagom ruffig!!
Kram Nettan

Krydda Livet sa...

Så duktig du är som håller igång och pysslar. Just nu har jag inte tid med nåt sånt.

Vädret är underbart.. tid för att blogga finns knappt.

Kram Josefin

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Förstår att du gillar stolen den är ju superfin. Längesen du målade?Jag tycker du har målat om något varje gång jag kollar din blogg hi hi. Det var vekligen värt att sitta i bilen nästan hela söndagen, dubbeldörrarna var kanon fina så vi fick med oss ytterligare ett par hem *fniss*, lättövertalad! Jag hittar säkert nåt mer dörrhål att sätta det paret i.
Kram Marie

Hemma hos Klara... sa...

Vad fin stolen blev och vad mycket fina saker du fått med dig hem :) Spännande och fynda en massa gamla grejer.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Helena

Inspiration i vitt sa...

Ååå vilken underbart vacker stol, gillade verkligen de detaljerna och fint vart det när den gröna färgen tittade fram lite.
Kramar till dig/Ingela.

lolla sa...

hejsan
sååå fin stolen blev, de kan användas till mycket en stol som bord och att sitta på...
som en prydnad åxå.
kram lolla

Lilla Trollbacken sa...

Hej Hannis!
Stolen blev helt underbar. Bra att du lät den gröna färgen vara kvar under. Allt behöver ju inte ha en svart underton.
Kram
Gabrielle

Levindas Värld sa...

Hallåjs!

Men vilken vacker stol du har fixat till! Tycker om när den turkosa färgen tittar fram lite svagt också :)

Kramis!

anne sa...

Vilken fin stol! jag håller med dig, vilka härliga detaljer på den - underbart!

Jo, som du säger, ibland blir det lite galet, men vilka skatter du har hittat i rensningsprocessen... men läste jag rätt, ska du kaste grejer?????

Vad ska du hitta på med kökssoffan då? nyfiken!

Kram Anne

Helen sa...

Riktigt fin stol!