Knoppbrädan

Jag köpte en knoppbräda av Anna
Så där det tidigare såg ut så här...

Ser det nu ut så här!

En av dom gamla kotavlorna fick ta plats bredvid min plåttavla

Olika mått, rostiga och slitna men fina i mina ögon.

Lite annat smått och gott får också plats,
att jag köpte brädan med tanken att jag skulle få bort saker har jag visst förträngt

En liten ljushållare, dom använder jag året runt.

Shabbat och målat precis som jag tycker om.

Vilken kort vecka det här blev...
En halv dag kvar att jobba sen är det långledigt!
Med tanke på vad som hände här i morse så tror jag att det behövs.
Efter duschen så skulle jag ta fram lotionen och smörja in mig.
Börjar kladda på armarna och funderar på vad som hänt med lotionen...
Visade sig vara hårgelé!!
Var bara hoppa in och börja om från början.
Blev ren i alla fall och fick mig ett gott skratt åt min egen förvirring!

Önskar er alla en fin långhelg!
Kram Hannis
Ps.Tack för alla era fina kommentarer!
Ni är som stora solstrålar allihopa!





39 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Haha, sicket klet det måste ha blivit ;-)

Fint det blev på väggen!

kram Mia

Lindas Vita Lantliv sa...

*s* Ja herregud! Skönt att det finns fler som vimsar...*ler*

Det blev kanon med knoppbrädan, rensa kan du säkerligen hinna med ett annat år...;)

Kram Linda

Husmys sa...

Fint det blev med knoppbrädan,ja inte är det lätt att rensa undan.
Hade du haft väldigt håriga armar hade du kunnat passa på att kamma mittbena,hi,hi.
Kram Anneli

Eddan sa...

Hi hi vilken början på dagen ;-)!

Vad fint det blev med knoppbrädan, det är kul att möblera om och byta "pynt" lite då och då - omväxling förnöjer säger man ju.

Må så gott!

Kram från Anette

Levindas Värld sa...

Jag säger bara en sak; LOVELY!!!

Knoppbrädorna är så jädrans charmiga och med alla gamla ting du har pyntat med så kan det ju inte bli vackrare :)

Och den söta stolen sen!

Kram!

Fröken Fräken sa...

Jag har ju fått storhetsvansinne, och tänker att jag borde kunna tälja till en sådan knoppbräda! Moahahaha.. jamen, vad ska man hitta på när det är helt omöjligt att hitta en sådan bräda här..
Det blev så himla fint med brädan på väggen! Och inte är det så lätt det där med att minska på grejerna..

Vita små hjärtan sa...

Så fin bräda! Visst är det kul att ändra o fixa om lite... Kram/Agnetha

Mamma C sa...

Känner igen detta när man har bråttom. Jag har sprutat zinkpasta i munnen i tron att det var tandkrämstuben.
Kram Mamma C

Vitt och nött sa...

va fint det blev! underbar knoppbräda!

va skönt med lite extra ledighet!
hårgelé som hudlotion är väl inte det bästa :)

kram!

Vitt o Vältummat sa...

Trodde bara det var jag som gjorde sådana saker som att smörja in sig med hårgele o dyl. Idag skulle jag hämta barnbarnet på skolan och körde till dagiset där han gick för ett år sedan...Virrigt.
Kram/Åsa

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh vad fint det blev med knoppbrädan..Så otroligt mycket trevligasaker du har pyntat med..Jag gillar verkligen din fina kotavla..tycker de är så fina när de har så gammal fin patina..

Ha det så bra..
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Jätte fint med knoppbrädan.Så många fina saker du pyntat den med. Ja förstår att du behöver lite ledighet....
Ha det gott och ta det försiktigt i duschen!
KRAM

Hemma hos Klara... sa...

Skönt att höra att det är fler som är lite förvirrade i bland ;)

Fina saker du visar på bild. Blir glad och inspierard som vanligt när jag kikar in hos dig :)

Ha en skön ledighet!
Kram Helena

Pia..... sa...

Hihi..så slep du måste ha varit på..hal som en ål:)...knoppbrädan var superfin..med allt som hängde på..gamla slitna saker med patina..finfint..en knoppbräda som är vit ..ja det kanske man skulle skaffa sej...en långhelg igen..inte fel..må så gott..och se upp i duschen nästa gång...hihi..kram..PIA

Under förvandling sa...

Va fint det bidde! Speciellt med de rostiga små måtten.

Kram Annelie

Vit som snö sa...

Vimsig start på dagen:-) Kan tänka mej att du inte blev så mjuk som tänkt!
Snyggt med brädan! Och gamla mått är jag alldeles särskilt kär i. Vackra!!!
Kram Cilla

Inspiration i vitt sa...

Hej sötis,
tänk att en knoppbräda har jag oxå beställt av Anna, hon och morfarn får nog arbeta mycket till alla som vill ha de där brädorna hihi.

Du har hängt på så charmiga saker, bara sånt gammalt underbart slitna saker som man bara älskar.
Och du vilken tur du har som fick äkta kotavlor av bonden, han skakade nog på huvudet haha.
Kram på dig/Ingela.

Loppis Lycka sa...

Vilka underbara bilder och vilka fina detlajer! Gillar också gamla slitna och rostiga mått.
Ha en skån långhelg!
Kram Josefine

Huset mitt i byn sa...

Hahha så härlig du är.....skönt att det är fler än jag som är vimsig.

Ha en skön ledighet
Kram Pernilla

Krydda Livet sa...

Vad FINT det blev med knoppbrädan även om jag också gillar tallrikshyllor. Ska du ha den någon annan stans nu då?

Jättefina saker på bilderna!

Kram Josefin

Helena sa...

Hej Hannis! Knoppbrädan är jättefin och du har verkligen fått till det runtom! Du är en solstråle du också! Ha en bra dag! Kram Helena

Carina sa...

Hej

Vad fint det blev med knopp brädet.
Det är tur att det inte bara är jag som är vimsig.*fniss*
Ha en underbar helg.
Kram

lolla sa...

hejsan
oj vad jag skrattade när jag läste om din hårgele.....Förstår att det blev kladdigt.
Knoppbrädan blev jättefin och vilka gamla fina saker du hängt på den
kramar lolla

Montebello Möbler sa...

Hallå Hannis!
Jaa, lite tradigt med propp, men det kunde ju tydligen varit mycket värre å då är jag lycklig o glad i alla fall. Plötsligt ÄLSKAR jag allt liksom :)

Vad häftigt att åka till Skåne å Halmstad. Mina hemtrakter liksom. Låter toppensmidigt att BO vid en loppis tycker jag. Lycka till med fynden.

Ha en superskön helg,
stora kramar
Malin :)

Kerstin - Syster Grön sa...

Fina Hannis!

Så fint du har det, jag älskar alla små pryttlar och skatter du visar upp.

Dessutom: *skrattar snällt* åt din förvirring med hårgelén, det kunda varit jag!

Ha en underbar långhelg, med mycket sol och glädje!
Kram / Kerstin

Annica Manby sa...

Jag önskar dig detsamma.

Kram annica

Lallis - liv och leverne sa...

SÅ fin knoppbrädan är:)
Kram Lallis

Lauras gård sa...

Hårgelé på armarna... Har du så mycket hår på armarna så att det behövs *fniss*. Nej, jag skojade bara... Trist att göra något sådant då man är stressad på morgonen... Knoppbrädan blev jätte fin. Gillar dina gamla små mått. Kram Stina

pysseltanten sa...

Vill oxå ha en knoppbräda=))
Så fina mått!

Härligt när man gör såna missar på MORGONEN när man oftast redan ÄR stressad!..Hihi
Ha en bra onsdagkväll
Kramizar Git

Lily of the valley sa...

Här har du en till vimsa, du lilla solstråle :D
Underbar knoppbräda, blir verkligen sugen på att skaffa en. Jag får hålla mig ett tag till...om jag kan ;-)
Ha det superbra i Halmstad och Malmö :D
Kram Lily

Lantligt i stan sa...

Vilket klet med hårgele! *fniss* Vilken underbar knoppbräda! Har köpt en svart jag med, som snart ska bli vit och shabbad. Dom är ju så vackra! Målning blir det här i morgon! Jag längtar! Man är väl bra knäpp, men det blir ju så fiiint!!
Ha en trevlig kväll och röddag i morgon!
Kram Anki

Monkan sa...

Jag säger som bonden, kotavla med flugskit och ladugårdslukt, du är rolig du :-) Åh de där måtten var ju urcharmiga. Ooops, hårgelé! Ja där gav du alla oss andra också ett härligt skratt :-)

Oj vilken skatt med gamla lakan mm. Vävstol vore ju inte så dumt att ha, men lite väl stort. Jag såg nån liten och enkel variant hos Röda Korset för ett tag sen men jag fattade inte hur den funkade så jag köpte den inte. Ångrar mig lite.

Jag tänkte gå och lämna in kläder och saker på Stadsmissionen i helgen, håll tummarna för att jag kommer ut tomhänt ;-)

Krydda Livet sa...

Ja nu har jag minsann haft tur och det är såå roligt :)

Vad roligt att boken är så bra. Jag kan inte tänka mig annat.

Kram och ha en skön lång ledighet /Josefin

Viola sa...

Kan tänka mig att det blev lite kletigt...:-)

knoppbrädan blev verkligen fin med allt det härliga slitna...och den kotavlan har jag sagt förut är den finaste jag sett..den ska bara vara gammal...hoppas du har en skön helg, KRAM

Lilla Trollbacken sa...

Hihi jag i bland är man lite vimsig!
Knoppbrädan blev jättefin!
Hoppas du får en härlig helg!
Kram
Gabrielle

Anki sa...

Jättefint med knoppbrädan!
Skönt att höra att det finns fler "vimsor" än jag...har farit runt som en förvirrad 90-åring hela dan, hihi!

Ha en underbar helg!

Kram Anki

anne sa...

Hi, hi - hårgelé, hudcremé - ingen större skillnad va, fniss!
Måtte ha blivit synnerligen kletigt :)

Vad fint du gjort med knoppbrädan och alla fina saker du har hängt på den, kotavlan på plats! (utan flug och kobajs va?)

Hoppas du får en fin helg!
Kram Anne

Hipsterlillamy sa...

HAHAHAHAHAHAHA....hårgele...ja det ska va du!
KRAAAM

livetpåfyran sa...

Va fin knoppbräda..har en från Anna jag med, passar in överallt och är bara så vackra.

Haha du är la rolig du, hårgelé, fniss hade lika gärna kunnat vara jag så virrig jag kan vara ibland.

Kram Pia