Bloggträff

Vilken fantastisk dag det var i går!
Lotten hade ordnat en bloggträff på Slottsträdgården Ulriksdal
Tack Lotten för att du tog dig tiden att fixa det!
Det började med att fem fnissiga bloggerskor
(inga namn nämnda...men jag var en av dom)gick lite vilse!
Men väl där så släppte nervositeten!
Vilket gäng bloggerskor!Alla med nyfiken blick och stora leenden.

Och vilken personal!
Kunniga,vänliga och med stort miljötänk så tog dom sig tid att dela med sig av sin kunskap och visa oss allt det vackra!

Att gå i det här färghavet och känna doften av nybakat bröd...
Behöver jag säga mer?

Två såna här åkte med hem!

En makalös färgexplosion.


Det fanns ju förstås en del saker som väckte ett rysligt ha-begär!

Dom här urnorna...
Rost!!Ljuvligt!
Vi var så många så jag hann inte prata med alla.
Men jag är så glad att jag åkte!
Det som är så skönt med bloggandet är att det i mina ögon är statusfritt.
Ingen bryr sig om titlar,biltyp eller storlek på grillen utan det som förenar är intresset för inredning,trädgård,design eller allt annat möjligt.
Och så var det i går också!
Härligt!


Kram Hannis












41 kommentarer:

Krydda Livet sa...

Åh vad roligt ni måste ha haft och så roligt att få träffa så många bloggerskor i verkligheten. Roligt initiativ av Lotten :)

Fina bilder!! Vackert med blommor av olika färger. Kram Josefin

Fröken Fräken sa...

Åh så kul! Och ett så fantastisk ställe Ulriksdal verkar vara! Jag skickade mitt ex, som bor i trakterna, dit för att fota lite (han hade en ny kamera som han var sugen på att använda, så jag tänkte att man kunde förena nytta med nöje)Och efter att ha sett de fotona, plus dina, så är jag fast besluten att dit SKA jag i sommar!!

Hm, verkar knaggligt det där med att måla balkongplåten.. får väl återgå till mitt ursprungliga tänk med tyg. Men då får det nog bli något annat än traditionella markistyger.. mörkblått-och-vinröttrandigt går bara bort!

corrina sa...

Vad trevligt ni verkar ha haft. vore kul att kunna följa med någon gång. Hade själv samma problem med mina pelargoner tidigare, Men nu skulle du se dem. Lycka till

Cilla sa...

Men såå kul!! Låter som en hellt fantastisk dag & vilka ljuvliga bilder du fick till ;09
En Mysig Afton till dig..
Kramen Cilla

Lily of the valley sa...

Du är alltid lika gullig :D
Det låter som ni haft jätteroligt!
Jag tror att jag hade stormtrivts:D
Jag prenumererar på Ulrikdals nyhetsbrev, skulle gärna besöka det någon gång. Gillar Bosse Rappne...han har skön stil :D
Ha de gott min vän :D))))
Kram Lily

Mamma C sa...

Så roligt och trevligt det verkar ha varit på träffen.
Kram mamma C

Karin Lindström sa...

Hej raraste bloggvän!

Så du har redan gjort en plan, du är för underbar! Det vill jag jättegärna höra om, man fick ju mycket inspiration. Fast jag har mest kolar in jorden och den behöver mycket hjälp här *skrattar*. Bosse får oss att jobba hårt i vår *ler*.

Ha nu en fortsatt härlig vårvecka. Underbara bilder du tog. Mina blev lite hipp som happ, men det är typiskt mig!

Många kramar
Karin

My Lovely Things sa...

Åh vad roligt ni har haft..tänk om man bodde nära ..då hade jag gärna vart med..

Så inspirerande och kul att få träffa i n real life..
Ha det så bra..
kram anna

lolla sa...

hejsan
men vad kul med bloggträff. man bloggar ju med så många trevliga personer....helt otroligt
ha det gott lolla
vilka fina blombilder, blir rejält sugen på ett besök till trädgården

Kerstin sa...

Ni verkar ju ha haft det alldeles underbart, lyllos er!!!

Tack förresten, för fina kommentarer och uppmuntran hos mig!

Titta gärna in i butiken - hoppas du hittar något du tycker om! 10 % rabatt hela maj!!

Kramar! / Kerstin

Husmys sa...

Ni verkar ha haft en toppendag,kul.
Och att ni fick höra på Rappne verkade ju intressant.
Kram Anneli

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så mysigt ni verkar ha haft! Vad kul! Och hpller med, visst är det suveränt att ingen status räknas alls, utan det gemensamma intresset för inredning-bra sagt Hannis!

Kram Linda

Vit som snö sa...

Tack för din gulliga kommentar!
Vad härligt för oss stackare som inte fick vara med på er mysiga träff att få se bilder!! Såå vackra saker, jag skulle ha fått shoppingsjuka!
Kram Cilla

vit och pastell sa...

Jaa, visst var det mysigt.

Kram Maria

Vita små hjärtan sa...

Vad roligt ni haft det!!! Å vilka inspirerande bilder!!!! Kram

Montebello Möbler sa...

Hannis, Hannis vad jag önskar jag kunde varit där. Men jag vet att Anna hälsade till alla så det är väl ok. Ni verkar ju ha haft en alldeles alldeles underbar dag.
Det brände i mig när jag inte kunde åka. Men tur var det nog att jag stannade här, över 70 pers kom när de tittat färdigt på kossorna som rusade ut i vårsolen. Jaa du, galet blev det.

Tack för dina hållna tummar - det hjälpte vet du. Vi hade en kanonhelg. Har lagt upp lite bilder om du är nyfiken.

stor kram på dig,
Malin :)

Elisabeth, anyhow.se sa...

Du var absolut genommysig! KUL att träffa dig - verkligen!!!

Under förvandling sa...

Hej Hannis!

Ja det såg otoligt vackert ut att strosa runt bland all färgprakt och annat skönt! Kul!

Hoppas att din vecka blir bra.

Kramar Annelie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Heej vännen!
Så duktig du var och fotade... Jag fotade inte alls många bilder. Blev så tagen av allt, bloggerskor, växthus, fina saker osv... Jag kom av mej alldeles!
Kram
Marie

Viola sa...

VIsst var det en härlig dag med så många goa männsikor, och så klart vi spanade efter skyltar och ingen som sa att vi inte hade tid och stanna så det tog några timmar hem, fniss...kram

LenaS sa...

Åh så skojjigt ni verkar ha haft det, hoppas att jag i framtiden vågar mig med på nån bloggträff!
Kramis/LenaS

Kathys Home sa...

Hej, visst var det väl härligt..mycket ha begär fanns där nog...men ingen plånka för det :-) Ha det gott..//kat

En Doft Av Lavendel sa...

Åå låter som ni haft en fin träff. Va fint det verkar vara där i trädgården, får nog bli ett besök där någon gång.

Alltid lika kul att kika in till dig, du gör så många spännande projekt..jag super in inspirationen *fniss*

Ha de gott!
Kraam från Benita

Hanna sa...

Åh, där hade jag velat vara :(
Fast jag ligger ju nerbäddad, dricker kaffe och tittar på Desperate housewives. Ska få min make att handla lite gott. Kram

Romantiska Hem sa...

Åh vilken mysig blogg du har här måste jag kika lite mer, kul att jag hittade hit! kram Petra

MiaMaria sa...

Hej!

Förstår att ni hade det härligt på er träff och en massa HA begär där förstår jag att du hade.... en massa fint...bara plånboken som kunde vara större och kanske huset också........hmm...

HA´en skön vecka Hannis!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Vilka härliga bilder du har tagit, Hannis. Förstår att det var en riktig kanondag, att få träffa så många bloggare.

Kram på dig.

lottens vita och gröna sa...

hallå goa hannis, såååååååå glad att träffat dig och ha dig på närhinnan när jag skriver, tack för en helt ljuvlig förmiddag! vilket ställe, härliga bilder! varmkram lotten

Loppis Lycka sa...

Vilken underbar träff. Låter som om ni hade det jättekul. Va fint med alla dessa ljuvliga blommor. Man vill bara ha allt!.

Kram Josefine

Lauras gård sa...

Det verkar som ni hade en underbar träff bland blommor och vackra krukor! Kram Stina

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, åå vad jag är avudsjuk på dig som var med på bloggträffen, hoppas att det blir fler ggr. Förstår att man inte hinner prata med alla , ni var ju så många. Fina bilder du visar , skulle så gjärna vilja åka dit n´ån gång bland alla fantastiska blommor och annat vackert.
Kramar till dig/ingela.

Kerstin sa...

En oas av en liten balkong - det kommer du att klara av alldeles utmärkt! Du kan väl fota det vackra resultatet sedan, så att jag kan kopiera rakt av till min egna tågtoaletts-balkong som i nuläget inte har så mycket som en liten blomkruka =)

Kramen!

Montebello Möbler sa...

Jaaa - kom förbi i sommar. Oh va roligt!
Hade såå gärna kommit i söndags, ja ja, du vet ju varför jag inte va där. Du kommer möjligen inte den 23 maj???

stor kram
Malin :)

Montebello Möbler sa...

Ha ha va gullig du är.
jovisst älskar mannen min sina glasögon - token :)

Synd att du inte kommer, men du var ju nyss o inte jag ... Malmö är ju trevligt oxå ha ha.
Jag säger ju så för jag är född i Lund o en äkta skåning, och DET ÄR verkligen härligt nere i Skåne tycker jag. Hade jag inte hamnat här hade jag definitivt bott där nere.

Oj ...va jag babblar ...
ha en superskön onsdag nu,
kraaaam Malin

anne sa...

Verkar som om ni hade en toppenträff!

Jättefina bilder därifrån - massa fina saker och blommor!

Kram Anne

Lantligt i stan sa...

Så mysigt ni verkar haft! Underbara blommor och fina saker!
Kram Anki

Tidsmästarinnan sa...

Halloj rara Hannis!
Jaaa, hjälp, jag lever på denna härliga dag än :-)
Det var så himla kul att ses och önskar bara vi hade hunnit prata mer. Håller verkligen med om det sista du skriver, att intresset är det som förenar.
Ha det så gott, vi ses väl igen!

Kram
Susanne

Torparfrun sa...

Hej !

Tack för senast! Och tack snälla för tipset om loppisen, jag ska absolut kolla in den på jakt efter fynd!

Ha det så jätte bra!

Kram Torparfrun

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej igen Hannis,

Ja det var verkligen kul att ses i söndags. Och man hann dock, tyvärr snacka med för få.
Ska du på nästa bloggträff oxå isf ses vi igen.
Kul att du gillade mina grejer, sånna ord värmer extra mycket.

Många fina bilder på din blogg, gillar dina före och efter, man slutar aldrig faschineras över hur vackra saker blir är man fixar med dem lite :)
Ha en skön fortsatt vecka, stor kram Anna

Levindas Värld sa...

Va mysigt med bloggträff :)

Att få träffa andra glada människor med samma intressen där allt är som du säger statusfritt. Man bara delar glädjen för det man gillar och umgås tillsammans, skoj!

Idag var jag också och kikade på pelargoner men ingen fick följa med hem, jag lika som du bor ju i lägenhet och har INTE plats för fler just nu :)

Får vänta tills det blir sommar och de kan stå ute, då ska jag köpa på mig massor...hihi!

Ha nu en riktigt trevlig helg!

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色