Sluttjatat...

Så här såg det ut,
Skåpet som till och med loppisen tänkte kasta.
Nu är det skrapat,slipat och målat.

Så här ser det ut nu...

Det står nu mot väggen där Husqvarnamaskinen stod.

Det sväljer massor!
Helt underbart att stoppa undan en massa småplock.

Som vanligt har jag slipat och rivit i färgen.
Sen är det klart att jag på nåt sätt var tvungen att få dit en ljuslykta!

Blev tvungen att fixa om en del i vardagsrummet för att få i hop allt.
Bilder kommer på det senare=))

Helgen har varit sådär härligt lugn.
Hjälpte en vän att måla om ett rum och efter det blev det lunch och fika i solen.
Sen är det ju ett extra plus att jag hunnit med lite hemma också=))

Snart är det påsk...
Här kanske det i bästa fall pyntas med nåt enstaka stackars påskägg=))
Ser mest fram emot långledigt,en bra bok och god mat.


Kram Hannis













60 kommentarer:

Pia..... sa...

Hej..men duuuu vad läckert det blev skåpet..förstår OM du är nöjd:)..superfint...ha de gött..kram..PIA

Pia..... sa...

En liiiten fråga bara...målade du "bara" med v-slip eller???..PIA

Fröken Fräken sa...

Men vilket vackert slutresultat! Tänk om jag också kunde hitta ett sådant, skulle nog kunna få in det på ena sidan om sängen... Och visst är det ju så att nya grejer föranleder en del efterarbete? Här har besöket igår på Ikea lett till ett himla massa plockande!
Jag slog till på skohylla Leksvik, men jag kunde ju inte låta den vara helt i ursprungsskicket så nu är vardagsrumsgolvet igen täckt av skyddspapp så att jag kan måla.. och det blir himla svårt att dammsuga då!!

Mamma C sa...

Vem vill inte hitta ett sådant skåp. Det blev jättefint när du fixat till det. Ha en bra söndagskväll.
Kram Mamma c

jakt,skor,barn,inredning sa...

Det blev ju himla bra med ditt skåp! Jag har en stor skänk i vardagsrummet som sväljer massor, älskar den .Nilla

annashusidingtuna sa...

Hej!
Men hur kunde de komma på tanken att slänga det skåpet????En del är inte kloka...
Så fint det blev, vad använde du för färg?
Kram Anna

Helen sa...

Att de ens tänkte tanken att slänga det skåpet, såg de inte potentialen? Vilken tur att du fick syn på det och gav det den behandling det var värt!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Vill också ha!!! Haha! Hannis gumman... tror du jag kan be pappa kånka hem ett sådant skåp typ 100 mil till mig, han får väl binda fast det på biltaket =D.
Ja men sååå fint du fick det. Du skulle nästan behöva fota det och visa loppisägarna! Eller gör inte det, för vi som ser möjligheterna, kan fortsätta fynda ;)

KRAM Anita

LillaFlisan sa...

men tänk att det där är samma skåp!

Helt otroligt!

Såååå fint blev det!

Härliga bilder som vanligt HAnnis!

Ha en fin vecka nu innan påsk!"

Kram

Flisan

Vita små hjärtan sa...

Slänga???? Så himla fint skåp. Vilken tur för dig!!! Kram

Under förvandling sa...

Vilket underbart skåp!!

Kram Annelie

Hanna sa...

Så fint skåpet blev!
Hanna

Ombonat hemma sa...

Vad otroligt fint du gjorde skåpet!!!!

Krydda Livet sa...

Oj oj oj vad du har varit duktig med ditt skåp och vad snyggt det blev när det blev klart. Ett sån´t skåp skulle jag gärna också ha i min ägo :)

Ha en fortsatt skön kväll. Kram Josefin

Hanna sa...

Halloj! Va fint det blev, vilket jobb du gjort. Det ska du va stolt över. Kramis

Jes/Vita villa vila sa...

Oj oj oj - vilket skåp! Så fint du har gjort det. Underbart! Bra jobbat & tack för inspirationen :)

Kram Jes

anne sa...

Vad FINT det blev!
Vad duktig du är, verkligen bra jobbat!

Passade perfekt i rummet, så fint du ordnat runtomkring!

Kram Anne

Hem och Lycka sa...

Ååå vilket underbart skåp du fått tag i!! Jag letar också skåp men hittar inget som duger åt Mia förstås, hihi..

kram

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Jag skulle behöva ett par sådana skåp - vi är alla i familjen riktigt samlare. Borde har städkampanj varje vecka känns det som vi bli aldrig klara....kanske för att det hela tiden fylls på med bra att ha saker....är inne i en traderaperion - ska visa mina fynd snart.

Håller med det ska bli superskönt med påskledigt - längtar såååå.

Ha det gott - ska kolla runt lite mer hos dig du har ju varit flitig som vanligt!

;-) Kram Ann

Hemma hos Klara... sa...

Vilket härligt skåp!!! Blev jättefint när du målade det.

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Nygammalt sa...

Hannis, det blev ju supersnyggt! Vilket jobb du har gjort.

Din påsk låter superskön.

Kram!!!

(ja Plantagen är bra den)

Gammalt o nytt sa...

Vilket otroligt härligt skåp!!!
Blir såå avis..ler
Hoppas att solen har värmt dig/Kram

Irene

Eddan sa...

Vilken tur att du fick tag på skåpet och räddade det. Hur kan man ens fundera på att slänga ett sådant härligt skåp?!

Tur att du insåg vilken potential det hade :-)!

Kram från Anette

Önskedrömmar i hvitt sa...

Lovely!!!!
Ha en riktigt skön påsk! Kram Maria

Lockas lilla längtan sa...

Wow, det blev ju helt underbart. Man kan inte tro att det är samma skåp!! Du är såå himla duktig på det där fixandet, du Hannis!

Kram Veronica

Lindas Vita Lantliv sa...

Men gud vad duktig du är! Det blev ju helt fantastiskt fint! Och det menar du att de tänkte kasta? Synd att en annan aldrig kommer över "släng-saker"....

Hoppas du får en bra start på den nya veckan!

Kram Linda

Borta bra men hemma bäst sa...

God morgon!

Så otroligt duktig du är!!!
Man kan absolut inte tro att det är samma skåp. Det blev helt underbart :) Vilken otrolig tur att du tog rätt på skåpet.

Önskar dig en bra start på påskveckan.
Kram Åsa

My Lovely Things sa...

Hej!
Skåpet är helt fantastiskt fint..Jag älskar den modellen..Du har gjort ett superbra förvandlingsjobb!!

Kram anna

Kollegan sa...

Skitfint! Du är så GRYM, gumman! =)

Kramis Matilda

Ardisia sa...

Wow!! Vad duktiga du har varit, skåpet blev kanonfin!
Ha en skön måndag! Kram /A

Karin sa...

Hej Hannis!

Skåpet blev som jag trodde jättefint! Det kommer du att ha länge även om det var jobbigt att fixa det. Och tröttnar du på det så finns det nog många som vill köpa det :)

Visst är det underbart med vårvädret! Hoppas det håller i sig över påsken, det kan ju bli hur skön ledighet som helst!

Kram på dig, och sträck på dig nu. Du har varit kanonduktig!

Karin

lolla sa...

hejsan
fint som snus,vitt vitt gör världen mycket frächare.....
väntar me dspänning på mer bilder
ha det gott lolla

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, vilken tur att skåpet fick själavård hos dig och man kan ju se livet i det nu, underbart vackert.
Kram på dig/Ingela.

Nettan sa...

Såå fint! Vilken tur att du räddade det från att hamna på tippen! Hade ju varit synd å skam!!
Kram Nettan

Lilla Trollbacken sa...

Men så fint det blev. Väl värt besväret eller hur!
Du har fått det såå fint i ditt hem!
Ha en skön dag!
kram
Gabrielle

Naija sa...

Vilket härligt skåp!!! Blev jättefint när du målade det.glad påsk

Lantligt i stan sa...

Men du, vilket underbart skåp det blev! Otroligt fint! Ett sådant vill jag ha jag med!
Kram Anki

Pia..... sa...

Läckert var det iallafall:)..fast det var med lackfärg...oljefärg..menar du väl då:)...PIA

lottens vita och gröna sa...

åhhhhhh vilken skatt hannis, så vackert har du gjort det! ha det gott, varmkram lotten

Snuttan sa...

Vilket underbart skåp.
Vilken underbar sida du har
Jag har tävling nu på min sida välkomen
Kram
Åsa

Hanna sa...

Ja mamma jag ska äta lunch och inte dricka för mycket kaffe. Hihi
Nä, skoja bara jag ska tänka på vad jag äter och dricker. Kramis

Huset mitt i byn sa...

men Hannis....det är ju helt unnnnderbaaart!
Tänk att dom hade tänkt kasta det?
Dom är ju inte kloka, dom som inte kunde se hur snyggt det skulle bli med lite färg och jobb.

Kan förstå att du är mer än nöjd nu :=)

Kram P

En Doft Av Lavendel sa...

Himmel å pannkaka..skulle skåpet kastas, sicken tur att du kom å fick ta med det hem =)
Ser verkligen charmigt ut!! Snyggt!!

Glad Påsk!
Kraam från Benita

Mitt hem är min borg sa...

Hej vännen!!

Skåpet blev kanon.. Vilken tur du hade.. Det var helt klart värt lite arbete på de..
Visst ska det bli skönt att vara ledig lite nu.. Funderar på att vara hemma hela nästa vecka.. =)

Sköt om dig!!!
Kram

Nina sa...

Vilket otroligt bra jobb du har gjort med skåpet, jag är mycket avundsjuk. Både för skåpet och för att du kan. :) Själv är jag helt hopplös med pensel, men jag försöker ändå. *skrattar* Förstår inte att de tänkte kasta den, vilken skatt!

Kram,
Nina

Under en vind sa...

Vilket fint skåp! Jag skulle kunna samla på skåp....:)

Önskar nu dig en riktigt skön påskhelg! Kramar!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men Guud vilken skillnad! Så fint det blev... och det där tänkte dom kasta???
Skulle kunna tänka mig att ha ett sådant också, att förvara massa saker i...
Kram
marie

RANA sa...

Snyggt, snyggt, snyggt och gud vad skönt med förvaring!

Ursäkta en svagsint kvinna, men kan du hjälpa mig med detta:

"Helgen har varit sådär härligt lugn. Hjälpte en vän att måla om ett rum..."

Va? ;-) Du måste i sanning vara en riktigt målardrottning.

Jag skäms ganska mycket när jag säger att du-vet-vad ligger kvar på hatthyllan.

*flinar till*

Tusen miljarder kramar,
Rana

Millas hem sa...

Ditt skåp är ju så fint så det är inte klokt!! Menar du att de hade tänkt att slänga något som kunde bli så vakcert!?

Ja, det är tur att smaken är olika!

Kram Camilla

Inka sa...

Men herregud Hannis, vad snyggt skåpet blev. Aså jag blir så avundsjuk så att jag inte vet var jag ska ta vägen. Men herregud, ge hit genast. Helt bedårande...snyft.

Här blir det inte heller något påskpyssel. Påsk känns inte så viktigt mer än vila och mys och äggätning, hihi.


Kram på dig gumman and keep up the good and creative work.


Kram Inka

Vita ljuva tankar sa...

Men vilken tur att det kom i dina händer och att du räddade det. Skåpet har fått nytt liv och är så vackert!!

Kram

Cilla sa...

Kom på mig själv med att bara sitta & gapa då jag skrollade ner..
Såå Ljuvligt det blev & såå duktig du är!! Ha en mysig kväll!!
Kramen C

Monica/Moa sa...

Skitsnyggt.. =)... så himla fint gjort. Ha det gott..Moa

Hipsterlillamy sa...

Men du vilket snyggt skåp.....!!!
Måste snart ta mitt pick o pack o besöka din lgh=)
Hur är det annars då??
Här mår vi toppen, vart i fjällen i 2 veckor.
Ha en underba påsk....o du....den där spikmattan...snart tror jag att jag får börja hålla me din morfar o mormor...!!!
KRAAAM

Annica Manby sa...

Blir det några loppisar i påsk?
Jag ska ner till Skåne och träffa familjen. Jag får se om jag hittar något ställe som har öppet.

GLAD PÅSK
annica

Lily of the valley sa...

Jisses Hannis! Vilket underbart skåp!!!!! Vad duktig du är!!!!!
Din påsk låter hä'rlig, perfekt att ladda batterierna inför nästa o nya projekt...
Glad Påsk
Kram Lily

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Oj vad läckert det blev...vilken tur att du tog hand om det och gjorde det så vackert!!!!!

Må så gott!
MiaMaria

Levindas Värld sa...

Wow vilket jobb du har lagt ner på det där skåpet och se vad det lönade sig!! Skåpet är otroligt fint :)

Ha det gott!

Livs Lyst sa...

Så herlig det skapet ble!! Nydelig. Ei venninne fikk akkurat tak i et lignende. Og jeg må si jeg ble litt sjalu.... Hihi. :O)

Ha en fin kveld.
Hilsen Ljo :O)

LillaFlisan sa...

Men Stackare!

Krya på dig!

Stor kram

Flisan