Salig blandning...

Här råder inget högt tempo för tillfället.
Inte riktigt likt mig som brukar ha en mängd saker på g hela tiden
men just nu så njuter jag mest av ljuset och värmen.
Skönt att bara vara i bland=))
Men ett litet sybord har blivit ommålat.

Sött och rysligt praktiskt då det faktiskt krackelerade sig själv..

En del är ju fuskslipat men färgen sprack på vissa ställen och det gör ju inget hos mig.

Nu har jag bara fingörat kvar på min tallrikshylla,skruva,spackla,slipa och sen måla!
Har under tiden lärt mig div funktioner på sticksågen och även lärt mig hantera en överhandsfräs för att fräsa ur spåren som tallrikarna ska stå i.
Det väckte mersmak kan jag säga, så nu funderar jag på att snickra i hop mitt eget bakbord.
Något annat jag har i tankarna är det här...
Min hemska balkong!
Hur den ska fixas i ordning hittar jag förhoppningsvis inspiration till på bloggträffen.
Det ska bli så kul, även om det är lite pirrigt också=))

Kram Hannis




29 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Hej du härliga händiga kvinna!

Va kul det låter det där med sticksågen...jag blir riktigt avis på ditt sågande;)

Va fint litet bord du har fyndat och visst är det toppen när sakerna blir som vi vill ha dem på ett sådant smidigt vis!

Kram kram och va mysigt med bloggträff, Pia

Krydda Livet sa...

Vad fint det blev det lilla sybordet. Perfekt att det blev som du ville ha det också. Och den tallrikshyllan ser ju bara så fin ut. Jag vill också ha en. Tror inte jag skulle fixa att göra en själv. Kanske tar du upp en beställning hehe.

Vad roligt det lät med bloggträff. Blir ni många?

Kram Josefin

Ardisia sa...

Hej! Vad roligt det låter med bloggträff :) Hoppas ni får det jättetrevligt!

Vad duktig du är, det skulle ta mig en evighet att fixa ihop en tallrikshylla! Jag tror den blir kanonbra! Sybordet skulle jag också ta hem till mig på en gång :)) Skicka hit den om du tröttnar *fniss*

Ha en bra kväll! Kram Ardisia

vitating sa...

Hej!
Åhh så fint litet sybord! Du hittar så härliga möbler och grejer som du trollar och förvandlar till vackra ting! Tack för inspirationen!
Kram MAria

Millas hem sa...

Hej!
Så himla käckt att färgen krackelerade sig själv, det är precis som om möblerna själva fattar hur vi vill att de ska se ut! :)

Kram Camilla

Naija sa...

hej
ja ibland är det bra att ta det lungt :)

Karin Lindström sa...

Hej Hnnis min vän!

Jag hinner aldrig runt och blogga, har saknat dig! Vet du att min första kungsängslilja har slagit ut idag! Undrar om du får se några borta hos er i år?

Du har inte legat på latsidan ser jag!!! Snickrar och målar som aldrig förr. Och så blir det ju så fint allt du gör också. Undrar just vad du ska hitta på med balkongen. Visst skulle du till Ulriksdal på bloggträffen. Jag har sett att det är flera träffar i Stockholm. Om det är dit du ska så ses vi på Söndag!

Ha det så bra tills dess!

Kramar

Karin

Lindas Vita Lantliv sa...

Å är det bloggträff för er NU? Hoppas det går bra, ni kommer garanterat få superkul! Du är ju heelt otroligt händig, blir alldeles paff vad du kan, kvinna!

Balkonegn hittar du säkerligen på ngt fint med!

Sybordet var jättefint, ha så roligt på bloggträffen nu!

Kram Linda

Leamarlené sa...

Vad fint sybordet blev. Duktig är du på att snikra...hoppas man får se mycket av det du kommer att skapa.

kram, Marlene

jakt,skor,barn,inredning sa...

Jag kan trösta dig med att det är inte bara din balkong som behöver piffas. Jag har altan + balkong som behöver xtreme makeover.

Under förvandling sa...

Va fint sybordet blev.!! Du kan du!! Du har en så mysig blogg tycker jag. Du inspirerar!!! Jag blir liksom aldrig "knäckt" av dig och tycker att jag själv inte hinner...ja du fattar!

Ja vitt ÄR fint. Själv har jag börjat måla EN möbel, ett bord, men det gick inte bra...hade nog slipat för dåligt...Ska ta tag i det på sommarlovet, för jag vill ha upp mitt lilla bord!

Kram kram

lolla sa...

hejsan
gud vad du är duktig och så hädig med allt möjligt, måste var kul...
Sy bordet blev kanon snyggt när det blev vitt
kramar lolla

Lilla Trollbacken sa...

Jajamensan, här har vi en kvinna som inte har tummen mitt i handen. Sybordet är ju bedårande.
Vad kul med bloggträff, ni får säkert jättetrevligt!
Kram
Gabrielle

Cilla sa...

Såå ljuvligt fint ditt bord blev..
& så grym du blivit med sticksågen & fräsen ;0) Visst är det underbart att ibland kunna reda sig själv & sedan kunna sträcka på ryggen?? En underbar Valborg önskar jag dig..
Kramen Cilla

Fröken Fräken sa...

Jag är helt sjukt imponerad av ditt snickrande! Är du helt säker på att du egentligen inte är snickare??
Och fint sybordet blev, mycket lugnare med vitt och så framträdde formerna mycket bättre! :-)

Lantligt i stan sa...

Så fint sybordet blev! Precis ett sådant hade min mormor och morfar när jag var liten, men det blev betydligt finare vitt! Passar på att önska en trevlig valborgsmässoafton i förväg! Du har en Award att hämta hos mig, om du inte fått den förut, dålig koll på detta.
Kram Anki

LillaFlisan sa...

IIIIHHHH!!

Så kul att få se tallrikshyllan.......
Gissar att du ska måla den......... VIT!!!


Du är ju fantastiskt duktig. jAg skulle inte klara att slå i en spik ens en gång och du trixar med handöverfräsen..... Va! Vilken snickeritalang. Man kanske kan börja beställa av dig sen, fniss!

Nu tar du och har en riktigt härlig Valborg och jag är övertygad om att du kommer att få den snyggaste balkongen i hela bygden!

Stor kram

Flisan

Mamma C sa...

Blev himla snyggt ditt sybord. Va duktig du är på att snickra och såga.
Kram Mamma C

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga, så himla sött ditt lilla bord blev,
du pysslar och står i.
vad händig du är som kan med såna där svåra verktyg, jag blir riktigt imponerad och lite avis på dina färdigheter.

Lyckliga dig som ska på bloggträffen så roligt ni ska ha, själv jobbar jag mina tre nätter över helgen.
Kramar till dig/Ingela.

Tulipa sa...

Vad händig du är!!

Och ska du på bloggträffen Lotten ordnat?! Så kul. Önskar jag kunnat komma...

Bordet blev jättefint!

Trevlig Valborg!

Kram!

Krydda Livet sa...

Du är alltid så gullig i dina kommentarer. Tack! :)

Ja om ingen skulle skriva skulle det inte vara lika roligt att blogga. Så tycker i alla fall jag även om jag inte skriver bara för att få kommentarer hehe. Jag skriver för att jag tycker det är roligt, ett litet samlararkiv skulle man kunna se det. Men det glädjer mig att någon gillar det jag skriver och visar. Det sporrar att fortsätta.

Åh vad spännande det lät med bloggträffen. Så många! Vem anordnar den?

Önskar dig en trevlig valborgsmässoafton! Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Men å så himla fint litet bord!!! Inte gör det nåt heller med nån spricka! Kram

LenaS sa...

Åh vad fint bordet blev, ser med nyfikenhet fram mot din tallrikshylla, vi ska också göra en egen bara hjälpen har tid att hjälpa mig ;o)
Kramis/LenaS

Kerstin sa...

Hej Hannis!

Kul att du hittade till mig, så jag hittade till dig!

Och roligt att du vill vara med och tävla - det gör mig glad!!!

Du är sååå välkommen tillbaka när jag öppnat butiken!

Ha en toppendag! Kramar!

/ Kerstin

Kerstin sa...

Tack snälla för din fina kommentar, det betyder massor att höra!

Varma kramar!

Viola sa...

Vi ses på söndag alltså????Hoppas du har en skön valborgskväll och ha de gott i helgen, kram

MiaMaria sa...

Hej!


Nu blir ju jag också sugen på att ta fram sågen och fräsen och snickra tallrikshylla.......kanske får bli ett framtida projekt.....

Ska bli så kul att se din...

Ha´nu det så bra i helgen!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Men så sugen jag blev på att snickra!

Du är ju superhändig!

Glad Valborg!

Kram Maud

Lily of the valley sa...

Superfint Hannis! Du är så duktig på allt du gör! Jag är djupt imponerad :D
Låter kul med bloggträff :D
Kram Lily