Påsk i pyjamas...

Ett blekt inlägg från en lika blek bloggerska.
Är ingen storhelgsmänniska.
Eller rättare sagt jag tycker om långhelgerna för maten,ledigheten och njutandet.
Men själva pyntandet är inte riktigt min grej.
Den här påsken hade jag sett fram emot för att få ägna mig åt det jag gillar bäst,måla möbler.
Nu blev jag sjuk i stället så pyjamas och bok kommer den här påsken att handla om!
Hörs det att jag är lite bitter??
Men påskägg hann jag knåpa i hop innan flunsan slog till.

Inte min grej som sagt men det duger att stirra på en stund=))

Något annat jag stirrar på från soffan är den här kistan och syskrinet/bordet.
Kistan ska få bli vardagsrumsbord.
Något jag letat efter en evighet.Den är stor!
En liknande sylåda hade jag faktiskt innan men den har tillhört
min gammelmormor och kommer därför aldrig att målas,
så när jag hittade ett annat så slog jag till.
I bakgrunden syns mitt nya köksbord som också skulle ha målats.
Men jag hinner nog det också=))

Önskar er alla en mysig påsk i hop med nära och kära!
Kram Hannis

Ps.Tack för alla fin kommentarer om skåpet!
Det har helt klart blivit en favorit här hemma.

42 kommentarer:

Krydda Livet sa...

Hej! Vad trist att bli sjuk över en lång ledighet när man kanske vill hinna med annat. Okej om inte påsken är nåt för dig men inte roligt att bli sjuk ändå. Hoppas du kryar på dig snart. Men en god bok och pyjamas lät inte fy skam det heller om man ska tänka positivt :)

Kram och Glad Påsk från Josefin

lolla sa...

hejsan
tack för titten...
hjärtat har jag köpt inne på en affär som heter fasett billigt bara 29 kronor...
och du... jag pyntar inte heller till påsk
kram lolla

Under förvandling sa...

Hej!

Tråkigt att du inte mår bra. Krya på dig!! Du har pysslat görfina ägg ju!!!

Fin kista, passar bra till bord.

Önskar dig en skön Påsk och att du snart blir frisk igen!!

Kram Annelie

Naija sa...

hej
tack för titten hos mig :)stackare krya på dig...ps vackra ägg

MiaMaria sa...

Hej!


Påskägg i min smak...

Glad Påsk önskar jag dig och en krya påhälsning!!!!!

MiaMaria

Hanna sa...

Men stackars dig, du får ligga i soffan och äta godis. Nej jag har inte tagit mig till Ikea än, tänkte vänta nån vecka. Kanske det är lugnare då. Storasyster gick ju vilse 2 ggr där så man vet aldrig vart jag hamnar. Kramis

Gammalt o nytt sa...

Krya på dig vännen!!

Jag pyntar inte heller till påsk...bara lite ägg...Från förra året.

Glad Påsk önskar jag dig!!

Kram Irene

Jema Rose sa...

Hoppas verkligen att du kryar på dig snart..!

Önskar dig trots sjukdom, en riktigt fin påsk!!!

KRAM, Jenny

<3

Ardisia sa...

Oj, så tråkigt att du har blivit sjuk :( Men hoppas det vänder snart! Vila & ta det lugnt nu. Måla hinner du senare ;)Även om jag vet att det brinner i målarfingrarna..
GLAD PÅSK
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men din stackare! Har du gått och blivit sjuk nu när vi ska vara lediga... Det var ju inte kul!
Du får krya på dig och hadet såt gott det går!
En Glad Påsk önskar jag dig!
Kram
Marie

Borta bra men hemma bäst sa...

Nej men fy så tråkigt att du ska gå och bli sjuk just nu, lagom till påsk och allt.
Krya på dig nu och en riktigt GLAD PÅSK önskar jag dig :)

Kram Åsa

LillaFlisan sa...

Gillar din överskrift!!!
men det är naturligtvis så himla synd att du är hängig!

En riktigt glad påsk och krya på dig önskar jag dig!!

Kram

Flisan

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag är en lika blekfis som du. Påsk pynt har aldrig varit min grej...

Så trist att bli sjuk nu över helgen.Men hoppas att det blåser över snabbt.

Krya på dig kramar

Viveka

Fröken Fräken sa...

Nämen, bli sjuk nu!!
Hoppas att bacillerna lämnar dig fort, för nu skulle ju du få vara ledig och pyssla på!
Jag har inlett påskhelgen med att stöka undan det tråkigaste; deklarationen. Så nu tycker jag att det är fritt fram att pyssla för fullt!

Här är det traditionella påskfirandet att man åker till fjälls och kör skoter eller åker skidor.. inte mitt glas med cola, så därför kan jag ibland känna att påsken kan vara lite sådär. Man blir ju betraktad som knepig som inte gillar skid- och skoteråkning...

Preeeecis ett sådant syskrin har min farmor haft, älskade leta bland alla hennes knappar..

Helen sa...

Tråkigt att du blivit sjuk, hoppas att det är snabbt övergående!
Ha en så bra påsk du bara kan!

Vita små hjärtan sa...

Lite extra godis kanske gör susen :) Kram o glad påsk!

Montebello Möbler sa...

Men gumman då!
Du ska ju bli frisk ju!!!

Äggen är ursöta - hur kan du säga att du inte kan pyssla????
Jag har inte gjort ett enda ägg :(

Skåpet, skåpet, skåpet ... oh så fint det blev. Underbart verkligen. Å du - sybordet - kan du ha hittat det på blocket och norpat det mitt framför ögonen på mig??? ha ha ... fick i alla fall en underbar gammal stor skänk av tjejen. Känns bara som om det var det liksom :))

Måla på så fort du får kraften tillbaka - tills dess är du så god å ligger i bingen! Duktig flicka.

Stor påskkram
Malin :)

Hanna sa...

Så fina saker du visar!
Tråkigt att vara sjuk!
Glad Påsk!
Hanna

anne sa...

Vad trist att du blivit sjuk!
Jag är inte heller mycket för just påskpyntandet, men däremot julpynt, då är jag på G! :)

Fina möbelfynd du gjort, ska bli kul att se dem när du har förvandlat dem!

Krya på dig och glad Påsk!
Kram Anne

Mamma C sa...

Inte kul att bli sjuker när man har planerat in en massa. Glad Påsk på dig och krya på dig.
Kram mamma C

Lilla Trollbacken sa...

Hej Hannis!
Vilken otur att du blivit sjuk, men du är snart på benen igen så du kan fortsätta att måla!
ha nu en så bra påsk du kan!
Kramar
Gabrielle

jakt,skor,barn,inredning sa...

Rackarns otur att du blivit sjuk! Men se det från den ljusa sidan, du får ligga på soffan och bara slappa och äta påskgodis hi,hi. Nilla

Vitbalansen - Helena sa...

Nej, fy farao vad trist att bli sjuk lagom till "målningsledigheten". Jag kan bara tänka mig hur det kliar i fingrarna på dig. Hoppas i alla fall att du inte blir liggande hela påsken, utan att du kan spurta på slutet :-).

Tack snälla för hälsningarna både på hundhemsidan och på bloggen. Ja, gissa om det var ledsamt att det inte blev några Stella- och Justusvalpar :-(. Det tog över en vecka för mig att smälta det. Men men, det var säkert någon mening med att det blev som det blev.

Hoppas nu att du får en okey påsk i alla fall, och att du snart piggar på dig igen.

Kram från Helena och Juvelen

annashusidingtuna sa...

Vad tråkigt att du blivit sjuk och att påsken inte blir som du tänkt!
Men väldigt fina påskägg har du gjort!
Krya på dig!
Kram Anna

Lily of the valley sa...

Hej min vän! Vad tråkigt att du blivit sjuk!

Jag har bara mina ägg som pynt i år! Dina är superfina!

Kistan och sybordet är jättefina! Det kliar i mina fingrar att få måla lite men jag får hålla mig till tåls ett tag till :D

Ha de så gott du kan
Glad Påsk
Kram Lily

lottens vita och gröna sa...

nää har du blivit sjuk gumman, tassar runt i pyjamasen du och måla ett litet ben lite då och då när andan och orken faller på!ohhh vilken kista alltså!

stoooooooorpåskkram lotten

Viola sa...

Så är man hemma igen och här får man oxå njuta utav solen...ville titta in och önska en skön påskhelg, förresten du måste ju in och pröva lyckan, kolla inlägget från den 2/4, tävlingen går ut söndag kväll, ha det gott,kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, stackars dig att du blivit sjuk, typiskt när man tänkt sig en massa kreativ målning.Som vanligt så har man ju en massa projekt som ligger och väntar på en. Hoppas din energi kommer tillbaks snart. Kram och glad påsk på dig/ingela.

Helena sa...

Vilken mysig blogg du har! Kommer garanterat tillbaks! Kram helena

Lily of the valley sa...

Tack min vän för tipset!
Kanonbra idé :D
Hoppas du mår bättre :D
Var rädd om dig
Påskkramar från Lily

Gårdsromantik sa...

Jag har också ett sånt sybord - bryter fint av mot allt vitt!

Önskar dig en fortsatt Glad Påsk!

Kram Maud

Hipsterlillamy sa...

Glad påsk på dig vännen och krya på dig.
Massa påskpussar från mig o Thyra!

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!
Vad tråkigt att bli sjuk på en sån här ljuv långhelg..stackare..

Krya på dig kramar
Mia

A home far away sa...

Hoppas att påskhelgen varit underbar med god mat och fint väder!

Kram Gunilla i Singapore

Lily of the valley sa...

Hej min vän!:D
Tack för tipset!:D)))) Jag var inne S&S och kollade! Det ser bra ut :D Ska ge mig ut och checka byggvaruhusen!
Ha de gott
Hoppas du är bättre
Kramar från Lily

Nygammalt sa...

Attans att du blev sjuk...skickar styrkekramar till dig. Du har gjort fin påskpynt, räcker så. Meningen är ju att man ska kunna vila upp sig på sin ledighet.

Vilka möbler du har hittat, kommer bli superfint. Skulle gärna lägga mina fingrar på en kista också ;)

Krya på dig nu.
Kram.

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Hoppas du kryat på dej.
Vad du grejar, så mycket fint. Det ska bli spännande att se hur dina saker ser ut i vitmålat skick. Har en nästan likadan kista som jag oxå tänkte måla vit och ha till soffbord i vårt nybyggda hus på övervåningen...fast det dröjer ju minst ett halvår...men man måste planera i tid hi hi.
Ha de gott
Marie

Vita små hjärtan sa...

Gillar inte heller påskpynt nåt vidare. Har väldigt lite! Kram

Monkan sa...

Flunsa, åh nej! Stackare, vad trist. Sånt ska man aldrig behöva få, och allra minst när man är långledig ju!

Kista som soffbord har jag också, det är perfekt, min är fullproppad med extra täcken o kuddar till besökande sovaövergäster. Vilken fin kista du fått tag på, och den verkar ju riktigt stor och bra.

"Skåpet som till och med loppisen tänkte kasta", sanslöst. Kanske de ska ta och konsultera dig nästa gång de funderar på ett sånt beslut, det blev ju superfint! Det här är ju faktiskt lite som det där tv-programmet som de gör reklam för nu, om hundar och katter som blir räddade från elände och får ett nytt hem. Du gör samma sak fast för möbler! :-)

Så skönt att jag öppnat dina ögon för IKEAs ätbara utbud :-) Jag hade funderat på att åka till IKEA för att köpa (godissnören) en lampa nu i påsken, men det har varit så fint väder så det får vänta. Men det är akut brist på (snören) lingonsylt och jag tror inte att mitt supergoda bröd går att baka med nåt annat än IKEAs lingonsylt...

Krya på dig! Jag tror... att du ska äta glass :-)

RANA sa...

Hej lilla nakendanserskan som är blek om nosen. Här är en groda som är samma-lika.

Du gillar inte att påskpynta men gör värsta fina ägget. :-) Du är en gåta, raring.

KRYA PÅ DIG!!!
Och KRAM!

/Rana

Ann-Catrin sa...

Stackare där... inte roligt med influensa så här i påsktider/ledighet!

härliga bilder orkar du bjuda på i allafall
vikka fynd..

krya på dig nu!!

kram
A-C

Majas mammelucker sa...

Hej Hannis..vad synd om dig att gå och bli sjuk när det är påsk helg och fint väder..men hoppas du snart blir frisk och får njuta av solen och målningen..
Glad påsk på dig..
Kram Maria