Ommöblering

Är inne i en period där jag rensar och plockar om.
Frigör ytor känns det som.
(låter ju konstigt när det gäller en skrotsamlare som jag)
En förebild tagen tidigt på morgonen i uselt ljus!

Skåpet är nerplockat och väggen ommålad=))
En av korgstolarna fick hamna i hörnet
Är inte det här underbart...solen som värmer!

En kontrast jag tycker om, trä och fattigmanssilver.

Sockerlådan har plats för husbiblarna.

I skrivande stund ligger dammsugaren i hallen,dammråttorna i hörnen,brädhögen på vardagsrumsgolvet och penslarna i handfatet.
Men i hörnan ovanför är det städat=))
Varm kram Hannis










34 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Å vad fint du gjort! Det är ju så roligt att ändra om. Kram

Under förvandling sa...

Du pysslar och fixar och det blir såå mysigt! Ja det var snyggt tillsammans träet och silvret...

Kram och ha det gott! Trevlig helg!

Annelie

Husmys sa...

Oj vad du fixar och målar!Härligt när solen skiner in,synd bara att dammråttorna syns bättre då.Och vad fin kistan blev!
Kram Anneli

Jema Rose sa...

Så fina bilder..!

: )

Jag måste också rensa här hemma, mitt hem känns helt belamrat av prylar & möbler...

KRAM, Jenny

Fröken Fräken sa...

Ja, det är samma problem här! Jag vill rensa och ta bort saker, men istället kommer jag hem med ännu mer loppisfynd! Igår stolar och idag hittade jag världens sötaste bord. Just nu visserligen målat i turkost, men jag har planer och en värmepistol!!

Men du har väl inte helt tagit bort finfina skåpet???

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så fina bilder du visar! Korgstolen är ju såå fin, och sen då solen ligger på....det ska bli mer av den i varan och VÄRME i helgen, sägs det!

Trevlig helg!//Kram Linda

lolla sa...

hejsan
jag skriver som du dammsugaren är i hallen men inte längre, dammråttorna i hörnen och katthåren överrallt, måste nog ta dammsugaren längre in i huset i helgen :)
kramar lolla

vitating sa...

Åhh så inspirerad jag blir! Måste också ta ett röjartag och ändra lite igen även om det görs ständigt till och från! Möblerade om lite för några dagar sedan, det är kul!
Kram Maria

Huset mitt i byn sa...

Jag håller också på att frigöra ytor här hemma det skönt så skönt att göra om lite.
Men min dammsugare har faktiskt gjort sitt för denna vecka....gjort veckostädningen i går kväll.

Kram Pernilla

Krydda Livet sa...

Så fint du har det gulliga du :) Hoppas du får en finfin helg. Kanonväder ute! Bara passa på och njuta av solen. Kram Josefin

Gammalt o nytt sa...

Hi hi det är samma problem här! Jag vill rensa och ta bort saker.
(Ska nog ta tag i det i dag..ler)
Men i går så kom jag hem med ännu mer loppisfynd!

Jag kommer på bloggträffen...ska bli otroligt roligt men jag är nog lite nervös.

Kram och ha en otroligt skön helg/Irene

Lina sa...

Ah det brukar vara så. Har man städat och gjort fin i ett hörn blir något annat lidande:)Skönast är när allt är på sin plats, rena golv och ytor, det luktar såpa... Men det finns också en charm i kreativitetens kaos!
Trevlig helg till dig med.
/Lina

Lauras gård sa...

Det är roligt att ändra om i bland. Korgstolen var fin. Härligt med en gammal sockerlåda. Jag hade en som docksäng då jag var liten... Kram Stina

My Lovely Things sa...

Hej!!
oj vad snabba de är på bussgodset..

Skicka dem i onsdag och i dag framm..oj!! Härligt..
ska bli kul att se dem på plats..
men vilken fin kista du har köpt och fixat--Så spännande det låter med tallrikshylla..Jag skulle oxå villa prova att snickra ihop en..
ha en fin helg..
kram anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej du sköna böna!

Haha...dammråttor i hörnen är nåt jag fått lära mig leva med nu under skadan. Ojojoj, vilket tålamod man har fått ha.

Så tufft det blev med sockerlådan som tidningsförvaring.
Korgstolen ser också inbjudande ut.

Har varit på loppis och fyndat ännu mer...tror det är extra roligt att handla när man är "sjuk"...hihi.

Önskar dig en härlig helg stumpan

Kramar Viveka

livetpåfyran sa...

Åh va fint Hannnis!

Jag har ju två korgstolar och jag vet ju att dom blir sååå snygga med vit färg men det får hållas ett tag till!

Va fint allt blev, skit i dammråttorna;)

Kram goa du, Pia

LenaS sa...

Åh vad fint du har, ibland måste man plocka unden/om lite....
Ha en fin helg!
Kramis/LenaS

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Haha... ja här ligger också dammsugaren i hallen i skrivandes stund =) Städade på som en galning igår, men började ändra och piffa så dammråttorna klarade sig =)

Hördudu... gör en till ansträngning och skicka över lite sol! =) Här är det mulet och sååå trist!

KRAM Anita

Madeleine sa...

Hihi vad gör väl lite dammråttor i hörnen när man har fått fixa och trixa med någonting så man är sådär alldeles underbart nöjd. :)
Så man måste gå dit och kika stup i kvarten...

Korgstolen med alla kuddarna såg jättemysig ut i ljuset. Är redan inne på att spraymåla mina vita...

Ha en fin helg!
Kramar

Nygammalt sa...

Ja det är lustigt hur dammråttorna förökar sig ;) Men du är himla duktig som rensar och har dig, det skulle ju behövas här med.

Jättefina bilder du bjuder på, gillar också mixen av olika material, blir så mycket mer levande och spännande då.

Kram!!!

Grindelunda sa...

Ja, nu är värmen här. Det ser man tydligt på dina solskensbilder :)

Jag är också inne i en röjar och städperiod nu. Det är så skönt att rensa upp och få luft.

Ute skiner solen...läge för en hojtur idag igen :)

Må så gott!
Kramar från Gunilla

Grindelunda sa...

Ja, nu är värmen här. Det ser man tydligt på dina solskensbilder :)

Jag är också inne i en röjar och städperiod nu. Det är så skönt att rensa upp och få luft.

Ute skiner solen...läge för en hojtur idag igen :)

Må så gott!
Kramar från Gunilla

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilket pysselstim du kommit in i, kan inte jag få vara med(Jag har tappat stinget).
Vad duktig och kreativ du är, din kista blev underbart vacker och passade perfekt.
Kram till dig/Ingela.

Lily of the valley sa...

Så fint du har det! Gillar din korgstol :D Såna har jag alltid varit svag för, och så även mina katter ;-)
Tack för dina gulliga ord :D
Nä, du! Det blev inget denna gången i heller :-(
Den första ville inte sonen bo i! Han tyckte den var för sunkig!
Den senaste var vi båda förtjusta i. Jag trodde allt var OK! Någon dag senare kom ett mail att de fått tag i en 4:a, så min var inte aktuell..."Lite" snopen blev jag allt... Det brukar alltid ordna sig till slut! Fast jag har lite panik, vill ha fixat allt innan sommaren är slut. Den 6maj får jag o mina arbetskamrater besked om vi blir uppsagda eller ej. Lite därför, som det är brådis...
Ha de gott vännen
Kram Lily

Cilla sa...

Vilka Ljuvliga bilder!!
Du har gjort Jätte Fint!! :0)
Ååå det är så kul att flytta om..
Jag är nu på benen igen efter ett par tuffa dagar.. Kika gärna in på min bilder från butiken...
Ha det bäst du rara!!
Kram Cilla

En Doft Av Lavendel sa...

Va du pysslar och fixar tjejen,å fint blir det!!!
Du sprider mycket inspiration, så kul!

Hoppas helgen varit toppen och att du får en ny fin vecka!

Kraaam från Benita

Annica Manby sa...

Kul att komma på nya projekt hela tiden, du är jätte duktig på det.

Kram annica

Viola sa...

Hoppas ni fått njuta utav fint väder, min österlenhelg har varit helt ljuvlig och nu är det fullt på andra bordet oxå, fniss...tala om varulager,,,,,kram

Lantligt i stan sa...

Så fint du gjort! Låter som du har det som jag, pensel i handfatet och dammråttor i hörnen! :-)
Hoppas du haft det bra i helgen i det vackra vädret!
Kram Anki

lottens vita och gröna sa...

leeeeeer vännen, vi är bra lika, när jag röjjer så blir det bara stökigare föutom på ett ställe dätr det bli sååå bra!!!

härligt ser det ut iaf, du har sååån härlig touch!

varmkram lotten

Lily of the valley sa...

Tack vännen! Det värmer :D
Många kramar Lily

anne sa...

Oj vad du fixar!
Men du har väl inte tänkt ta bort lilla fina skåpet helt? det får väl en ny plats?

Om det där fina bilderna var före bilder... hur vackra kommer då inte efterbilderna vara, nu är jag nyfiken så det förslår!!!

Fattigmanssilver och trä är himla fint ihop...

Kram Anne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tänk att man alltid gör massa saker på en gång... Men det är väl ganska typiskt egentligen... man far från det ena till det andra!
Kram
Marie

Nygammalt sa...

Hej igen!
Det är en gammal klocka som jag har fyndat på loppis =)
Kram.