Kistan

Jag har letat och letat och väntat på att det rätta vardagsrumsbordet skulle dyka upp.
(Före bild)

Sen hittade jag den här på blocket(Den blåa alltså..)

Nu är den klar!
Och den blev ett bord,precis det jag ville ha=))
Passade på att byta matta medans jag ändå var i farten.
Glasklocka med lite pynt

Mina mini-ikoner som jag köpte av nunnorna från Minsk

En påse till fjärrkontrollerna

Och sist men inte minst,brädhögen som ska bli tallrikshylla.
I Fredags gick jag loss med sticksåg,vilket för övrigt var riktigt roligt!
Så nu ska den snickras i hop...
Och det ska fixas skåra för tallrikarna.

Fasters Hannis älskling Kråkan har varit på besök över helgen så i dag gav vi med farmor oss i väg till Svandammen och matade fåglar.
Mitt i allt det roliga så grät hon en miniskvätt över att brödbiten hon la till svanen blev stulen av dom andra fåglarna.
Fick lust att skälla ut svaneländet som låg i mitten av dammen och sov,helt ointresserad av brödbitar från en fyraåring!
Trodde väl aldrig att tårfyllda ögon skulle få mig att vilja skälla ut en fågel...
Ja,i bland kan man ju undra hur det står till!

Japp,då var det ny vecka!
Och en bra sån önskar jag er.
Kram Hannis








40 kommentarer:

Naija sa...

hej
snart blir det väl vår tur om vi hittar en fin kista..den sak INTE målas :)

Ardisia sa...

Det blev jättefint! Den nya mattan, kistan och allt små pynt på bordet :)
Jättefin ide med fjärrkontrollpåsar! Såna har jag inte sett innan men tycker det var snyggt :)

Ha en bra söndagkväll :) KRAM

Ps,, ja, det är den snygga stolen som har fått lite vitt gärg på sig ;) Blev kanonfin!! Återkommer med bilder imorrn..

Krydda Livet sa...

Men se där vad fin kistan blev efter att du målat den och den fått komma på plats :) Och wow.. ska du snickra ihop en tallrikshylla? Det skulle jag med vilja kunna. Vill så gärna ha en tallrikshylla. Ska bli spännande att få se när den blir klar sen.

Kram Josefin

MiaMaria sa...

Hejsan!

Men så fint och ombonat det blev med kistan du fixat så fint....

Och pyntet i glasklockan är ju också så söt och ett stort PLUS till påsen till fjärrkontrollen!!!

HA´det så gott!
MiaMaria

Kristin sa...

Hej du, nu var det länge sedan jag skrev något här, men jag har läst och följt med i alla fall. Tiden har svårt att räcka till för allt jag vill just nu.

Vilken fin kista du har hittat. Letar också efter en med platt lock, men de jag stöter på är bara välvda, välvda, välvda... och det är ju lite väl mycket att begära att mina barn ska kunna balansera sina saftglas på en rundad yta, hade nämligen tänkt ha kistan som soffbord i deras lekrum (som ska bli tv-rum också så småningom, för barnen).

Så fint pynt också... jag fastnade för de där fina fönsterbågarna som stod lutade på ett bord i bakgrunden. Gillar!!!!

Ha det jättebra, och vad kul att du haft en helg med ditt syskonbarn. Det var nog uppskattat från alla håll!!

KRAM / Kristin

Hanna sa...

Så fint det blev!
Hanna

Under förvandling sa...

Vilket trevligt inlägg...ja de är alltid roliga, men detta var superfint!! Vilket fint kistbord!! Ååå!! Och så mycket fint, glasklockan och ikonerna - älskar ikoner...fin matta med till...

Roligt med fyraåringen...och lite ledsamt med den tröga svanen...

Fint vardagsrum du har.

Ha en bra vecka och må gott! Kram Annelie

Vita små hjärtan sa...

Oj så fint det blev med kistan!!! Allt annat oxå så fint. Kram

Cilla sa...

Kom på mig själv med att gapa...
Det blev ju hellt ljuvligt vackert!! Såå fint ;0)
Ja det närmar sig & idag har bla skänken blivit färdig målad..
Ha en mysig kväll!!
Kramen Cilla

Mamma C sa...

Det blev ju ett jättesnyggt rumsbord av denna kista.
Kram Mamma C

Lauras gård sa...

Det är vackert med kistor. Vi har en i sovrummet. Jag försökte övertala min man om att ha en som soffbord, men han nappade inte på det. Jag ser fram emot att se tallrikshyllan. Tufft av dig att göra en själv! Kram Stina

lolla sa...

hejsan
men rackarns vad kistan blev fin och perfekt till bord, du måste verkligen vara nöjd!
ha det gott lolla

Helen sa...

Vad fin kistan blev! Har en kista men den har välvt lock så den går inte att använda som bord.
Jag har sett många som har fina glasklockor men jag vet inte var jag kan få tag på en.

Viola sa...

Ettt underbart soffbord bölev den härliga kista och så mkt rart du placerat på den, du denna påse, tack för idén, gillar inte dessa kontroller speciellt mkt som ligger lite här och där, hoppas din helg varit skön, kram

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte att både det gamla bordet och den nya kistan var sjangdåbelt stiliga! Och vad härligt med vit matta, det skulle jag också vilja ha.. men den skulle nog alltför snabbt bli "prickig"... ;-)

Men, fällknivsrygg och förkyld sedan? Det var då otursförföljt! Undras om man skulle tordas föreslå en spikmatta till herr Fräken som har en krånglande rygg?

Jag tror att jag är frisk nu, jag har sytt sju kuddar idag!

Hem och Lycka sa...

Det gamla bordet tyckte jag också var fint men snyggt med kistan också. kram

Huset mitt i byn sa...

Så roligt att du ska snickra en egen hylla, gillar att snickra!
Gudars så snyggt det blev med kistan och nya mattan....bilden ser ut att vara från en inredningstidning, så fräscht!

Ha en bra start på nya veckan
Kram Pernilla

Lantligt i stan sa...

Så fint det blev med kistan! Gillade även gasklockan med pyntet! Spännande att se hyllan sedan!
Kram Anki

Malin sa...

Vilken vacker kista du hittat! Kram

Gammalt o nytt sa...

Så otroligt vackert!!
Vill haaa ....en kista igen..ler
Kram Irene

Ängladoft & Dockor sa...

Kistan ,blev ju jättefin som bord när den blev vit

Lindas Vita Lantliv sa...

Ja, barn kan få en att bli förbannad på både det eena och det andra...*s*

GUD vad snyggt det blev med kistan och den vita mattan! Verkligen ett lyft! Ibland tåls det att vänta, tydligen....

Menar du att du ska snickra en tallrikshylla själv? Du är verkligen en redig kvinna-såå himla duktig! Sådant växer man av...själv tar det stopp för mig bara vid tanken.. men jag har en arbetskamrat som alltid säger att allt går bara man vill...och det är nog så...man ska inte ta ut all negativitet i förskott...

Vad synd med hattaskarna! Ska hojta till om jag ser någon häromkring t bra pris....

Kram på dig!//Linda

Lindas Vita Lantliv sa...

barns gråt..skulle det stå...*ler*

Under en vind sa...

vad fin kistan blev där! passade ju perfekt! Bra också att den fungerar som förvaring!

Visst är jag med i andra boken också, blir mycket i tryckt form nu framöver!

Ha en fin måndag! Kram!

anne sa...

Vad du är duktig som ska snickra ihop en tallrikshylla helt själv!

Kistan blev himla fin vit och passade perfekt, fast bordet du hade innan var också fint =)

Kram Anne

Annica Manby sa...

Åååååå vilka fönster du har i din hörna. Jag skulle vilja ha flera.

Jag käner att jag inte hinner med din tackt riktigt. Bordet blev super snyggt, men jag tycker ditt gama också var fint.

Jag känner att det händer saker hemma hos dig hela tiden nytt, nytt. Ta det poitivt, jag blir väldigt inspirerad av din blogg.

Jag har inte varit på Vaksala torg, har glömt det. Jag tror att jag ska börja med en komihåg lista till mina lördagar.

Ha det
Kram annica

Lily of the valley sa...

Stor skillnad på före och efter!
Kistan blev kanonfin! Så underbart hem du har! Påse till fjärrkontrollen....Det måste jag också skaffa! Det var både snyggt och smart! Ser fram emot din tallrikshylla, får se om jag också kan fixa till en.
Jag önskar jag hade din energi och kreativitet min vän :D
Ha de gott
Kram Lily

livetpåfyran sa...

Va bra det blev Hannis!

Kan tro att du är nöjd...med rätta. Va kreativ du är och din lyckost som har en sticksåg. Ska bli såå kul att se din hylla!

Kram Pia

Nygammalt sa...

Det är inte lätt med små kråkor...och när faster-och mosterhjärtat klappar lite extra hårt för dessa.

Din kista är bara sååååå fin! Precis vad jag själv vill ha. Känner mig verkligen som värsta härmapan idag (kolla mitt inlägg) *fniss*.
Nej men allvarligt, du har ett underbart hem, förstår att dina nära och kära trivs att vara hos dig. Jag kikar mer än gärna in här på bloggen. =)

Kram.

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis, du är ju helt underbar! =)

Maken till fräck svan har jag då aldrig hört...totalt otacksam.

Åhh det ser ju sååå fint ut med kistanbordet, nya mattan och allt pynt!

Kram
Mia

Nettan sa...

Va fint det blev med kistan!! Å va himla smart att ha en fin påse till fjärrisarna..de ligger ju å skräpar å är bara såå fula!
Jag stämplar med vanlig dyna..därför jag inte vet om det håller i tvätten;-)
Kram Nettan

Lina sa...

Super fint med kistan!
/Lina

LenaS sa...

Åh vad snyggt det vart med kistan! Letar också efter en kista som är plan de flesta har ju välvt lock.
Om du funderar på leksvik slagbord så bör du nog snart bestämma dig för hela Leksvik serien utgår ur Ikeas sortiment....
ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hannis med trollspöet! Du förvandlar ju allt i din närhet till de mest fantastiskt fina möbler och prylar o annat...
Jättesnyggt!
Ska bli så roligt att få träffa dig irl...
kram
Marie

Hanna sa...

Tjenamors! Det var länge sen, ser att du varit händig igen. Kistan blev ju superfin. På lördag ska jag ner på Vaksalatorg och shoppa, kanske får jag med mig barnen. Maken ska byta till sommardäck.
Så ser du en kort mamma med en son som växt om henne så är det jag. Kramis

Pia..... sa...

hej...inte jag heller går på vvmäten..men det går sååå bra ändå..du vet ständig medlem..en har väl lärt sej lite genom åren:)..vi stöder varann..4 st på jobbet..och det går såå bra..nu är det ca 3 kg kvar sen så ska man lära sej att stanna där med..det blir värre det:)..ha en skön dag..kram...PIA

Pia..... sa...

Hoho..inte vvmäten..vv-möten ska det vara ju:)

jakt,skor,barn,inredning sa...

Måste börja kolla på blocket en sån kista ska jag ha tag på som soffbord. Riktigt snyggt!!! Nilla

Inka sa...

Hej, Hannis!

Men ska du säga....GRRRRRR! Du har det så fint så jag vill att du sätter på dig tofflorna och genast springer hit...och gör så däringa fint hos mig också. Tokfia! Fy f....n vad fin kistan blev som bord.
Och det lilla skåpet som du fick är ju bara helt bedårande människa. Sååååå fint så jag dööööör.

Vad du är duktig.

Dumma svan förresten...GRYMT!



Kram Inka

Hipsterlillamy sa...

Åhhhh va mysigt att Kråkan vart hos dig!!!=)
I helgen får jag min lilla eller numera stora systerdotter på besök. Ska bli mysigt!
Ha en underbar helg gumman!!
KRAAAAAM