Hemkörning av burkar...

Nu har jag repat mig!Tack för alla fina krya på dig hälsningar=))
Det har inte gått någon nöd på mig.
God mat och sällskap av familjen och solen!!
Underbart med värmen.
Arbetskamraten som så ivrigt rensar(tur för mig) körde hem dom här vackra burkarna.

Tänkta att kastas...
På det sättet är det bra att ha ett rykte som skrotsamlare,
det hamnar hos mig i stället.

Passade ypperligt på min kökshylla=))

Nu kliar det i mina fingrar av överskottsenergi och kistan är påbörjad,likaså ett litet skåp.
I veckan ska jag såga till virke som ska bli en tallrikshylla alá Flisan.
Nu blir det mitt första riktiga snickeriprojekt så hur det slutar får vi se...

Kram Hannis


36 kommentarer:

Naija sa...

hej
lyckliga du de är helt underbara
ren fräsch blogg du har :)

Pia..... sa...

Tjenare skrothandlar´n:)..mås det bättre nu..hoppas de...söta ägg du knåpat ihop till för att glos på under påska:)..hihi....de där burkarna var jättefina..vilken tur för dej..och få dom hemkört oxå..såg vilka grejer du skulle måla..säger bara det..tänk om man hade dubbelt med timmar på dygnet så att det bleve nåt gjort för mej,...hinner ju inte med alla drömprojekt:)..får ta en sak itaget...men nu hopar sej många saker som ska göras..måla alla utemöbler och uterummet och...huuu..nu får jag ta en paus:) HA DE GÖTT..KRAM...PIA

Ardisia sa...

Hej hej Hannis! Tack för din kommentar hos mig :)
Vet inte om jag ska måla skåpet/hyllan, jag har faktiskt börjat tycka den är ganska fin som den är, svart bryter snyggt mot all vita. Men vi får se.. Bara jag kan bestämma mig vart jag ska ha den så kan jag känna om jag vill måla den eller inte :) Min mamma sa idag att hon tycker den ser ut som badrumsskåp? Och mannen min tycker vi ska ta av stången och ha den i vardagsrummet. Svårt :) Jag tror att den kommer att flyttas runt i huset innan den hittar sin plats (och det gillar inte gubben. alltså borra massa hål lite här och där :S)
Tänk vad olika vi alla är, det som någon tycker är skräp är den andras skatt. Jättefina burkar du fått alltså!
Ta hand om dig nu! Kram Ardisia

Under förvandling sa...

Gott att du mår bra igen! Va fina burkar, tur för dig att få dom!!

Må gott! Kram Annelie

LillaFlisan sa...

Skönt att du är pigg igen!

Tänk så kul att du ska göra tallrikshyllan!!!

Såååå spännande att se resultatet!!

;-)

Din kryddburkar är bedårande!
Tänk att folk inte vill ha sådana!

Fast tur för oss loppisgalningar!

Kram
Flisan

Viola sa...

Lyckliga dig som får! så underbara burkar, blev verkligen så rara på din hylla, lycka till med snickarprojektet, ser fram mot reseultatet och ha en bra vecka, kram

Helen sa...

Vilken tur att du fick dem och att de inte åkte till sofftippen! Skönt att höra att du mår bättre!

Celias Spetsar sa...

Hej!
Vilka fina kryddburkar, hur kan någon vilja kasta dem.
Ska du snickra tallrikshylla, jag har funderat på det oxå men är för feg att börja.
Nu ska jag kika vidare på din mysiga blogg.
På återseende.
Kram Linda

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Härligt att du är piggare igen. Du verkar vara full av ideer - man blir alltid så inspirerad när man tittar in till dig.

Fina saker du fått av dina arbetskamrater - det är väl härligt när man kan ge något man själv tröttnat på till någon annan som kan njuta av sakerna.....

Är nyfiken på ditt snickeriprojekt - det är så himla fint med tallrikshyllor. Skulle gärna ha en till om det fanns väggar men i vårt hus ser det ut som vi samlar på dörrar.... vart man än vänder sig är det en massa dörrar :-))


Ha det gott - hörs snart igen!
Kram Ann

Viveka i Bläckhornet sa...

Är inte det minsta orolig. Hyllan kommer att bli bra som allt annat du gör.

Men skojar du? Skulle burkarna kastas? Tur att inte alla gillar samma grejor. Annars skulle vi ju aldrig fynda på loppisar och
dylikt :)

Kram Viveka

Lockas lilla längtan sa...

Hej vännen!

Skönt att höra att det är bättre med dig nu! Du... ska vi byta jobbarkompis med varandra. Min är så snål så hon skriker när hon skiter. Borkarna är heeeelt ljuvliga! Kan INTE förstå hur man inte kan vilja ha dem??? Men en rackarns tur för dig!!!

Kram Veronica

Fröken Fräken sa...

Hoppas att du inte har råkat skicka vidare dina baciller till mig. Här har man gått och fått en kraxig hals, och det man pysslat idag har känts..sådär..
Lite typiskt att man känner sig så, när det äntligen har varit plusgrader och massor av sol!

Men, har du en helt tokig kollega? Fast himla bra att du finns där och tar vara på så snygga burkar!

Tulipa sa...

Hej!
Hoppas din påsk varit bra!
Skulle de kasta burkarna...!
Sådana kostar en slant om man vill köpa dem hos antikhandlare!
Vilken tur för dig.
Ska du tillverka tallrikshylla...

Min bror gjorde en till mig, till butiken. Fick beskrivning av en annan bloggare, perfekt när man kan hjälpas åt.

Ser fram emot resultat då, du verkar så händig så det går säkert utmärkt!

Kram Mariette

Lantligt i stan sa...

Åh vad praktiskt med arbetskamrater som rensar! Burkarna var ju jättevackra! Hoppas du haft en härlig påsk trots sjukdom. Här har det vilats, solats, ätits och fikats. I morgon ska vi hämta hem äldsta dottern som tillbringat påsken tillsammans med ett gäng islandshästar.
Ha en mysig kväll!
Kram Anki

Lauras gård sa...

Men skulle det verkligen kastas?? Tur att du tog hand om det. Det passade ju jätte bra på din hylla. Kram Stina

Sandkorn och sötvatten. sa...

hihi tur att rykten har en benägenhet att sprida sig! Man kan få så fina skatter då. Vilken tur du har. :) Och hafregryn, bara stavningen får en att smälta!

Hoppas du haft en fin påsk och att piggheten håller i sig.

Kramar
Madeleine

Lily of the valley sa...

Hej Hannis :D Skönt att höra att du är bättre :D
Så fina burkar du fick! Roligt att höra att de tänker på skrotsamlaren innan de slänger sina alster :D
Tallrikshyllan låter som ett spännande projekt...
Många kramar från en skrotsamlare/sakletare till en annan :D
Lily

Mitt hem är min borg sa...

Tjena skrotnisse!! =)

Så himla fina burkar du har fått, levererade t.o.m..
Din hylla ser jätte fin ut..

Lycka till med din tallrikshylla oxå.. Det fixar du..

Kram på dig!!

Nina sa...

Missade ditt förra inlägg, vad skönt att du repat dig. Ska bli jättespännande att se vad som blir av dina senaste möbelfynd! Jag letar också efter en kista till vardagsrumsbord, det är ju så fint! Jättesöta burkar föresten, dina arbetskompisar är toppen!!! Hur kan man vilja kasta dem??? Kram, Nina
Ps. Just ja, ska försöka göra ett inlägg ang mitt husprojekt i Finland senare, just nu är det bara för skralltigt för att få vara med på bild. hihi

anne sa...

SLÄNGA!
Alltså, man slutra aldrig förvånas över vad folk kastar, tänk så många skatter som gått förlorade genpom åren bara för att det anses vara skräp....

Om det är helt, lämna till en loppis om man inte vill ha själv (ibland om det är trsigt med, fniss)

Bra att dina arbetskamrater tänker på dig så skatterna blir räddade, hur fina som helst!

Du, försök åka utanför Uppsala, ut i obygden om du kan och leta soffa, där är det mycket billigare...

Kram Anne

Cilla sa...

Vad skönt att hälsan är på rätt väg ;0)
Men såå fina burkar & dessutom dörr leverans :09
Ha det bäst..
Kram Cilla

Nygammalt sa...

Vilken lycka att ha sådana kolleger...vart hittar man dem? ;)
Jättefina burkar...tänk vad sorgligt om de hade kastats.

Vad spännande det ska bli att få följa ditt första riktiga snickeriprojekt.

Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var inte dåligt! Tänk att få så många fina burkar, och att dom tänkte kasta dom... ajajaj... VIlken tur att du tog hand om dom!
kram
Marie

livetpåfyran sa...

Vilken tur att dom tänkte på dig! Hihi ja snabbt går rykten om att man är skrotsamlare, pappa brukar säga till mig att du kan inte ha all gammal skit:) Tja säger jag smaken är olika och här bor jag;)

Hoppas du har kryat på dig nu, kram kram Pia

Lily of the valley sa...

Hannis min vän :D Du e´go´du :D
Jag gillar din humor och ditt sätt :D)))
Det kanske blir innan sommaren om vi har tur :D
Många kramar från Lily

Gammalt o nytt sa...

Vad skön att du mår bättre!!
Vilken tur att hon inte hade kastat dom..och att du fick dom.
Kram och hoppas att du har sol/Irene

Nettan sa...

Men vilken tur du har! Så jättefina burkar..vilken galen kollega..kasta???
Skönt att du mår bättre!
Kram Nettan

Husmys sa...

Vilka härliga burkar! Kan inte förstå att man ens kan tänka tanken att slänga dem.
Här verkar det vara många projekt på gång, kul.
Kram Anneli

Annika sa...

Jättefina burkar... Tur att man kan få lite saker ibland :)
Ha det gott, Annika

Inka sa...

Hej Hannis-gumman!

Nej men det är inte försent att anmäla sig till bloggträffen än. Hör av dig till Flisan eller Annalunda. Åh, snälla. Det skulle vara så trevligt att träffa dig gumman.

Vad skönt att du mår bättre nu. Jag är inte heller en helgpysslare. Och jag är inte heller särskilt förtjust i knallgult, hihi.

Men vilka fina ägg du gjort. Vaddå duger att titta på. Såklart de är jättefina.

Vad smart med kistan. Jag vill också ha ett annat vardagsrumsbord. Vårt är jättefint men på tok för smalt. Men man hittar väl något till slut. Min kompis har ett kvadratiskt klaffbord som hon sågat av benen på. Skitsnyggt blev det.

Men vilka tjusiga kryddburkar. Skulle önska att mina kompisar kunde dumpa av saker hos mig också, hahahaha.
Du! ha det så bra nu.

Bamsekram Inka

lottens vita och gröna sa...

vad skönt att du är bättre!
vilka fantastiskt fina burkar!skynda långsamt!!!

varmkram lotten

Eikkala sa...

Skönt att höra att du mår bättre. Hur kommer det sig att man alltid blir sjuk när man är ledig? Vi åkte på en släng magsjuka i sälen... Fy tur att det gick snabbt över denna gång. Vilken fin kista. Kram sari

Fröken H sa...

Snyggt och praktiskt så man vet var sakerna är någonstans..

RANA sa...

Bara kort: tack gumman och kramar tillbaka! /Rana

lolla sa...

hejsan
men tur att du fick desa burkar de är ju jättefina passar verkligen på din hylla
kram lolla

Jema Rose sa...

SÅ fina burkar!!!

: )

KRAM, Jenny

<3