Furu blir shabby

Ytterligare ett fynd från arbetskamratens utrensning eller i det här fallet tror jag att det var föräldrarnas rensning.
Vad hon tjatar människan tänker ni säkert nu =))

Klart!

Kändes som en blomma,rosenkrans och en Madonna får räck som pynt

Rosenkransen är ett av dom jag fått av min syster i Valencia.

Och en tjuvtitt på kistan som inte är klar men på g!
Lite typiskt mig att förälska mig i detaljer
men just nyckeln är en sak som jag är sådär visselglad i.
Ni förstår va??

Kram Hannis





43 kommentarer:

Lauras gård sa...

Vad fint det blev! Ja, lite färg kan verkligen förändra. Vilken läcker kruka du har. Har du dekorerat den med notblad själv? Jag är också svag för gamla lås och nycklar, det är ju som smycken på möbler. Jag har en hel burk full med gamla nycklar och hänglås, men vet inte riktigt vad jag ska ha dem till... Kram Stina

Lily of the valley sa...

Vilken lycka :D)))))Vilka skatter!
Det blev superfint!!!! Jag blir visselglad när jag ser så duktig du är på att förvandla saker till pärlor! Underbart stileben!!!
Ha de gott min vän kreatören :D
Kram Lily

Jema Rose sa...

Så fint skåpet blev..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Helen sa...

Du har verkligen supertur som har en kompis att få fina saker av.

LillaFlisan sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så fint!

Visselglad!


;-)

Kram

Flisan

Nilla /Le Petit Paradis sa...

Åh, så fint skåpet blev! Ibland gäller det verkligen att se potensialen. Nycket är dessutom urcharmig. Undrar hur det kom sig att den gick sönder ...

Ardisia sa...

Ja, jag förstår :) Skåpet blev jättefint! Jag tror inte alla har förmågan att se sakerna förvandlas till underbara saker :)
Kram & tack att du tittar in hos mig! Du betyder jättemycket!

Viola sa...

Jag ser så gärna på dina omförvandlingsbilder, det är som trolleri...tänk vad den vita färgen kan göra, skåpet blev helt ljuvligt, kram

Lilla Blanka sa...

Hej söta Hannis!

Vad jättefint det blev efter en magisk touch av Hannis, och vilken fint arrangemang med rosenkransen och madonnan och den lilla krukan!

Tomater i kruka, ja det kan du absolut ha på balkongen. välj en körsbärstomat, eller ännu godare en plommonkörsbärstomat...mums!

Kram
Mia

Lantligt i stan sa...

Oj vilken skillnad det blev, superfint! Kul att du gillade mina ljusstakar!
Kram Anki

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vad fint det blir...vilken tur du har som får komma över sådana saker "bara sådär"! Klart jag förstår att du är förtjust i den där nyckeln...*ler*

Är det svårt alltså att få tag på hattaskar? Har du kollat på tradera, och googlat? Själv tycker jag jag ser dem lite då och då,,ska tänka på dig om det dyker upp ngn så kan jag hojta till!

Kram Linda

Naija sa...

HEJ
MINA PÅGAR HAR ALLTID VARIT TOKIGA I NYCKLAR OCH JAG FRÖDRAR DE GAMLA SORTEN :)

My Lovely Things sa...

Hej Hannis loppismästarn!!

Vilka grejer du hittar och vad du trollar med målarpenseln!!

J
tte fint litet skåp!!

Puh, nu har vi nog lyckats med deklarationen..livet ser lite ljusare ut igen..i dag var det så jobbit..jag fattade inget när jag satt vi datorn och försökte själv..man får verkligne tunnelseende..Men nu på kvällen när vi var två så funkade det så bra..ha det så gott..
kram anna

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilka vänner o arbetskamrater du har...vilka fina sker du får...burkar o skåp och en massa annat......

Och nycklar....jag förstår....

Ha´en bra fortsatt vecka Hannis!
MiaMaria

lolla sa...

morning
nu har du förvandlat igen.. snyggt snyggt...färg gör verkligen underverk.själv blir jag så inspirerad...
kul att du vill lägga till mig på blogg koll
kramar lolla

Nina sa...

Visselglad!!! :) Jodå, jag hänger med, det är så underbart när man har något riktigt fint, detaljerna räknas, så det så. Skåpet blev förstås urtjusigt! Att klä in krukor i papper är kanonsnyggt, att jag aldrig kommer mig för att göra det... Kram,Nina

Krydda Livet sa...

Tack för din rara kommentar hos mig. Så glad jag blev :)

Och du, vilken förvandling på det lilla skåpet. Blev ju verkligen som nytt. Super!

Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Ja tänk vilken förvandling det blir med lite färg!!! Kram o ha en bra dag

Fröken Fräken sa...

Åh så fint skåpet blev i vitt! När det var i furufärgen så kunde man ju inte se potentialen i det, det var för rörigt. Tänk, vad fint det då blev med vitt!!

Ja, nu har jag tagit dig på orden och ska stanna hemma och vila, fast enligt VC var det inte bra att ligga ner för mycket med hosta, så jag får väl vila sittandes..?

Viveka i Bläckhornet sa...

Jaa du hannis, du verkar vara en turgumma. Tänk vad folk kan kasta. Tur att du har spanarögonen på skaft ;)

Kram Viveka

Gammalt o nytt sa...

Tänk vad lite färg kan göra!1
Det blev kanon fint/Kram

Irene

Lindas Vita Lantliv sa...

Det finns två stycken på tradera, men vet ej om de "duger" till dig? Men gå in på tradera och sök på hattask....

Kram Linda

anne sa...

Vad fint det blev!
Utan färg, inte så vackert (jag gillar inte furu) med färg - kalasfint!

Snyggt piffat runtomkring och på den som vanligt :)

Ska bli spännande att få se kistan med den urtjusiga nyckeln sen.

Kram Anne

Nygammalt sa...

Jag förstår precis =)
Vad snyggt det blev, vilken förvandling. Angående rosenkransen, jag undrade just om den kom ifrån Spanien. Vacker är den, skulle gärna vilja ha en sådan. Så det får väl bli nästa projekt ;)

Kram.

Grindelunda sa...

Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig igen. Skönt att du kryat på dig. Och en massa projekt har du, och det är så roligt att se förvandlingarna som sker.
Jag är hemma och har påsklov med Maja. Det är så skönt. Önskar bara att våren kommer på allvar. Påskhelgen var så fin med sol och värme, men nu är det kallt och snö i luften. Mina penseér hukar i kylan.

Må så gott!
Kram Gunilla

Lilla Trollbacken sa...

Så himla fint det blev. Du vet Shabby for you chic for me...
Älskar också nycklar!
Kram
Gabrielle

Under en vind sa...

Andras skräp blir till lycka för nån annan, vilken tur du har!

ha en go solig dag! Kram!

Mamma C sa...

Blev jättefint dit skåp med lite vit färg på. Visst kan man förälska sig i små saker. Gamla nycklar har en viss tjusning.
Kram mamma C

LenaS sa...

Åh hur fint vart inte detta då? Underbart!
Kramis/LenaS

Petra bloggar sa...

nyckeln är liksom pricken över i, så jag förstår precis! det är sånna detaljer som skiljer agnarna från vetet, eller FYND från ikea!

Bra där fina!

Kram Petra

Snuttan sa...

Så underbart fint skåpet blev i vitt
Kram
Åsa

Under förvandling sa...

Nyckeln är så trevlig! Va duktig du är på att måla och pyssla...

Kram Annelie

Nettan sa...

Självklart förstår vi!! Så fint! Blev hur snyggt som helst, å du har ju förmågan att pynta till det så himla tjusigt!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

Ann-Catrin sa...

Ohh så fint det blev.. tänk vad den vita färgen är magisk alltså

Underbara bilder


Kram kram
A-C

lottens vita och gröna sa...

du är bara sååååå härlig på att hitta saker och göra dom sååå underbara!

fantastiskt skåp och nyckeln ja, sånt går jag med igång på!

varmkram lotten

Annica Manby sa...

Vad fint....
Om du börjar att få förmycket saker hemma hos dig så går det bra att komma till mig med lite.

Jag tycker det är såååå fina saker du får tag på, jag är lite avis.

Kram annica

Inspiration i vitt sa...

Hej goa goa Hannis som alltid skriver så gulligt tack snälla du. Vad vackert det blir när du får förvandla med ditt trollspö, underbart.
Kram på dig/Ingela.

Mia sa...

Men guuud så mycket fint du fått, inte kan man slänga sånt!? Furu med vit färg, helt min linje också! :)

Bloggträffen ja, det ser jag verkligen fram emot. Visst är jag lite nervös jag också men något lugnare idag efter att ha träffat Lotten igår. Annars har jag inte träffat någon av de andra så många nya ansikten blir det, skoj men pirrigt. :)

Ha en riktigt härlig helg!
Kram Mia

Huset mitt i byn sa...

Vad du är flitig med penseln och allt blir så fint som du tar dig för.... min kruka som jag hade svamp/slarv målat har jag bara dragit ett varv med tunn färg på svampen och medvetet slarvat (lämnat) ställen omålade.

Ha en skön helg
Kram Pernilla

Montebello Möbler sa...

Alltså - Hannis - så FINT skåpet blev!! Det är ju PRECIS sådär man ska göra. Har flera skåp som jag bara måste måla NUUUU!

Å nyckeln du - på kistan - den är ju vacker.
Så skönt att du mår bra igen. Tiden har gått fort för mig, har inte hunnit med nånting - särskilt inte å blogga. Men nu tog jag mig minsann en liten stund på lördagskvällen.

Ha en mysig kväll,
kramar Malin :)

ps. tack så hjärtans för din urgoa kommentar hos mig!

Monkan sa...

Jag vet inte vad jag är mest imponerad av, all din målerienergi eller Förmågan Att Se. Alltså att du Ser att nåt (så fult som furu) kommer att bli fint, och rensar bort diverse onödiga krusiduller under fixandet. Skåpet var bevisligen fuuuuru och är nu så fint shabby, med lite mörkt som lyser igenom, så är det alltså så att du först målar med mörk färg (på hela?) och sen med den vita?

Och klart kistan ska bli vit, nåt annat hade jag inte kunnat tänka mig ;-)

Burkarna, tänkte kastas?! Är de helt galna?! De är ju superfina! Snickra tallrikshylla, det var värstans. Helt otroligt att du måste ta till verktyg, alltså att du inte har lyckats loppisfynda en :-) Tallrikshylla är verkligen fint, det fanns en beskrivning i senaste numret (tror jag det var) av Drömhem & Trädgård.

Eikkala sa...

Lite vitt är aldrig fel *ler* Roligt ha någon att fynda hos kram sari

Leamarlené sa...

Gud så vackert skåpet blev...nu ångrar dom allt att dom gav bort det.

Kram, Marlene