Varmluftspistol och skrapa!

Nån som kommer i håg det här skåpet?

Nu har jag med varmluft och skrapa lyckats få bort det mesta av den gamla färgen...
Har upptäckt att jag har en tendens till att ge mig på dom jobbiga projekten helt plötsligt,
bra träning för tålamodet!
Nu är det inte mycket kvar sen så kan jag börja jobba med det.

Det kommer att göra sig perfekt i sovrummet!

Den här pallen är ett sånt där "jag gör det sen projekt"
Men eftersom att det ska bli ordning och reda nu så ska det bli gjort innan något annat.

Eller ja, samtidigt som skåpet då=))

Eftersom att jag jobbar inom transportbranschen så sitter jag i telefonen framför datorn mest hela dagarna och vissa dagar blir jag så trött på att höra min egen röst.
I dag är verkligen en sån dag!
Så nu sitter jag här trött i huvudet med tända ljus, kaffe och
nya Vakre hjem och nya nummret av Jeanne D.
En perfekt avslutning på veckan känns det som.

Trevlig helg med mycket sol önskar jag er!
Kram Hannis

50 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad duktig du är som ger dig på det största projekten :-) Det kommer bli så vackert när det är klart.
Ha en skön helg nu.
Kram Mamma C

Vårt liv i norr sa...

Vilket jobb att få bort all färg!
Du har verkligen tålamod :)
Ska bli kul att få se resultatet senare.

trevlig helg!

Gammalt o nytt sa...

Vilket otroligt jobb att få bort all färg..kommer att bli kanon.
Kram Irene

Mia sa...

Puh... vilket jobb du lagt ner på färgskrapandet. Underbart fint skåp! Snart bara det roliga kvar då... :)

Trevlig helg!
Kram Mia

Tulipa sa...

Skåpet är jättefint!
Bra projekt...*ler*

Jag skrapade dörr idag och det är så kul!!! *konstiga intressen man har och vad man betecknar som kul!!!?!

Lyckans ost som fått fatt i nya Magasinet!

Är den bra?!

Jag jagade tidningen idag, men inget napp...
Vet inte om jag har tid att åka till stället där jag köpte den sist!
Men vad gör man inte...

Kram mariette

Under förvandling sa...

Du är flitig. Det har varit kul att kika in till dig! Jag återkommer när jag pausat här i vår!!

Tack för besök och kommentarer, du är så gullig!

Kram, Annelie

Vitbalansen - Helena sa...

Jag säger som de andra, vilket makalöst jobb du har lagt ner på skåpet! Jag kan mycket väl tänka mig vilket sk-tgöra det har varit så här långt... Men nu är det ju nästan bara det roliga kvar - målningen :-). Uj uj, vad snyggt skåpet kommer att bli! Pallen kommer säkerligen också att bli en riktig liten pärla.

Ja, visst blev det en lite piffig låda till elmätaren. Kom på nu att det är lite Farbror Frej över hela grejen :-))).

Här slappas det också i kväll. Hade slagit fast för mig själv att i kväll skulle jag baka cantuccini igen, men av det blev det noll och intet. Jag kommer på sin höjd att vika lite tvätt, och sedan blir det en runda runt kvarteret med Juvelen. Mer räcker inte energin till här. Men i morgon blir det andra bullar - då väntar ju loppisen på mig och om jag så är halvdöd när klockan ringer så har jag alltid energi till loppisbesöket ändå :-).

Ha en riktigt bra helg!

Kram från Helena

Jenny sa...

Hej Hannis!
Vilket tålamod du har:)

Vad fina saker du visar på din blogg:)

Ha en skön helg,
kram Jenny

Helen sa...

Jag är urbra på att påbörja projekt men urusel på att slutföra dem. Måste öva upp mig på det!

Hanna sa...

Jag har varit med min familj till Möbler & Ting i Grillby. Ojoj, vad mycket grejer dom fått in . Så mycket fina möbler men lite för höga priser tyvärr. Så mycket fina gamla verktyg. jag ska visa imorrn vad jag köpt. Så fina saker!

Snuttan sa...

Vilket underbart skåp

Ha en underbar helg
Kram
Åsa

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, vilka härliga projekt du tar dig an, skåpet kommer bli ljuvligt mmm! vaaaaaa avis på dina nya tidni´ngar, de får jag väl på måndag då, snyft! varmkram lotten

Lindas Vita Lantliv sa...

Skåpet är ju underbart, kommer verkligen bli kanon...du är så duktig!

Så du har hittat tidningen redan? Hoppas jag får tag på en också då snart...

Trevlig helg!//Kram Linda

Viola sa...

Skåpet kommer att bli helt underbart, du är verkligen utrustad med ett stort tålamod, sitter i lunget i skogen och imorgon blir det äntligen trädgårdsarbete, underbart att få ta fram räfsan igen, ha en skön helg, kram

anne sa...

Hej!
Men du vad fantastiskt det grön/röda konstiga skåpet blev efter att du var klar med din "behandling" helg ljuvligt, vad duktig du är!

Skåpet också, vad fint!

Just nu känns det som om jag inte hinner med något, bara stressar runt, packar upp, städar, målar och donar... är bara trött, trött, trött - men det BLIR bra till slut, det vet jag!

Ha det så gott tills vi hörs igen!
(vet inte när, smygsurfar på jobbet nu)
Kram Anne

Lily of the valley sa...

Vilket enormt tålamod du har! Men det ger ju lön för mödan, skåpet kommer att bli underbart! Det vet jag redan, för i dina händer blir allt till guld!
Lyckost dig som redan har det nya numret av Jeanne dÁrc Living....
Ha de gott
Kram Lily

My Lovely Things sa...

Men vilket kanon skåp..Du gör verkligenett slit jobb..Men så fint skåpet kommer att bli..Jag är på jakt efter et sånt med..

Vad roligt med de sista nummren av de bästaste tidningarna..ha det lungt och gott i helgen..
kram anna

Kerstin sa...

Virkelig et herlig skap du har funnet... for en jobb du har gjort.. helig blogg du har.. kikker nok innom igjen ;O=)
Klem Kerstin

Magny sa...

herligt skap, så flink du har vært...
stor klem, magny

Kannor och karaffer sa...

Vilket underbart skåp!!!!!

Vill också ha ett sånt . . .

Snart kommer Elisabeth med bloggen

undermittkok.blogspot.com att börja sälja gamla härliga saker& möbler - längtar så tills hon ska slå upp portarna.

Nog för att jag har mitt stolprojekt men jag är sugen på ett skåp...också :-))

Ha en fortsatt skön lördag - här laddas för konsert med Ulf Lundell

Massor med positiva inspirationskramar från mig!

;-)) Ann

LillaFlisan sa...

Vad du är duktig!!!

Fast visdst är det härligt att bara få hålla på med händerna och inte tänka så himla mycket!

Själv har jag röjt i källaren lite grann och tagit upp några gamla möbler som jag håller på att måla just bara för att det är så himla kul att måla!!!

Knas!

Stor kram

Flisan

P.s. Glömde ju helt bort att tala om hur fint skåpet var!!

Jättefint!

;-)

Fröken Fräken sa...

Inspirerad av dig tänkte jag att nu var det nog med att dra på det, så nu har jag skrapat färg och sandpapprat och satt igång att måla spegelramen som jag tänkt måla så länge. Snart dags för varv nummer två!!
Och visst kommer jag ihåg det skåpet, det ska bli spännande att se det klart :-)

Jag snackar ju med folk hela dagarna på jobbet så jag känner också att på fredagar vill jag mest bara vara och vara själv. Jag fattar inte folk som har ork att gå ut på After work då - på fredagar vill jag bara hem!!

Hanna - Den vita skolan sa...

Det är bra att träna tålamodet även om man blir galen på kuppen...tro mig jag vet. Syggt blir det i alla fall å bättre å ha för mycket att göra än inget alls...tror jag =)
trevlig helg.
kram

LenaS sa...

Åh vilket jobb du gjort, ska bli kul att få se det sen när du är klar...
Kramis/LenaS

LenaS sa...

Glömde skriva, tack för kommentarna i min blogg och visst är det en gammal skoläst du ser på bilden, tyckte den skulle passa ihop med mina gamla skor och skokartonger ;o)
Kramis/LenaS

Hemma hos Klara... sa...

Underbart skåp! Det är ett himla jobb att få bort all gammal färg men det kommer att bli jättefint när det blir klart.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Helena

Hem och Lycka sa...

Vackert skåp och fin pall! Ska bli spännande att se slutresultaten!

kram

Krydda Livet sa...

Jajjemän, visst kommer jag ihåg skåpet. Mycket arbete men såå snyggt det kommer att bli. Och pallen därtill :)

Kram Josefin

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ditt skåp kommer att bli så fint och passa så bra hos dig. Jag har nästan ett lika dant och jag har mitt i vardagsrummet och har stereon och alla skivor där i. Ja tänk alla projekt man håller på med. Just nu håller jag på att renovera ett rum på mitt jobb oxå jaja det är ju kul.
Kramar till dig/Ingela.

Nettan sa...

Ett sånt riktigt drömskåp! Kommer att bli såå fint, men vilket slit!! Du haar verkligen tålamod!! Hoppas du hade en mysig kväll å kunde varva ner lite! Måste ge mig ut å försöka få tag i det nya magasinet!!
Kram Nettan

Fransk inredning sa...

Såå mycket vackert di visar,hit kommer jag tillbaka! Kram susanne

vitavillan sa...

Vilket underbart gammalt skåp.
Det måste vara detta som är ekologiskt tänkande. Att återanvända och glädjas åt gamla föremål.

Annica Manby sa...

DU är helt otrolig, jag förstår inte vad du får tag på alla dessa fina saker. Skåpet är såååå fint sååå fint.

Ska du måla det?

Blir roligt och få se färdigt resultat.

Ha en bra vecka.

Kram annica

Nina sa...

Nej, jag har nog missat inlägget om skåpet, men åååååååå vad jag är avundsjuk! :)) (på ett bra sätt alltså) Vilken pärla! Jag hoppas alltid jag ska hitta ett sånt när jag är på loppis, men inte än så länge. Just ja, det som skymtar bakom på min bild är en korsett. :) Loppisfynd såklart! Kram,
Nina

Lantligt i stan sa...

Superfint skåp! Ska bli kul att se när det är klart, det blir säkert jättefint! Dessa tidningar ska jag också införskaffa! Snöar igen, grrr! Ha det bra!
Kram Anki

Huset mitt i byn sa...

Vad fint ditt skåp kommer att bli efter det fantastiska jobb du lägger ner på det.
Bra träning för tålamodet som du säger.

Kram Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Vilket jobb! Men det kommer bli toppen! Kram

Önskedrömmar i hvitt sa...

Heja Hannis!
Jättefint skåp! Lyllo dig som har fått nya numret av Jeanne D, väntar spänt på mitt. Tack för att du visade dina kuddar från JSYK, jag fick ändan ur vagnen och åkte till Jysk jag med och hittade 8 st!!! Hurra, nu sitter vi mjukt i sommar (o snygga är dom!)
Stor kram från Maria

EVA sa...

Såna gamla skåp, tycker jag är väldigt vackra...
Dom är bra katthopparskåp också :-)

Pysslar du inne med skåpet, i lägenheten...?
Alla verkar ha såna ytor & hus att greja på, så jag blir lite smått väldigt fascinerad över att du verkar utföra ditt jobb i ett vanligt rum (kikar på bilden)

Kramen
från Eva

zinkbaljan sa...

Ojjj så fint skåp!! Å pallen åxå!!
kraaam

VILLA MOA sa...

Vilken poppis blogg, jätte fint, skåpet kommer bli kanon. Blir kul att följa. Kommer gärna hit igen.

Kram Netta

anne sa...

Hej!
NU fungerar ääääntligen internet igen!

Glömde säga förut, jättefina dynor ifrån Jysk! har de så fina grejer :) måste ta en tripp dit!

Hur går det med skåpet?
Kram Anne

livetpåfyran sa...

Åh vilket slitgöra du har gett dig på! Men vilken ork och va fint det kommer att bli!!

Ja det är så skönt att göra något annat när man kommer hem...

Väntar också på nya Jd a´rc tidningen...hoppas den är hos mig imorgon.

Ha det gott, kramkram Pia

Inka sa...

Hej Hannisgumman!

Jaaaaa, skååååpet. Ro hit det allra genast. Men det är ju bara så fint. Väntar spänt på resultatet. Kan knappt bärga mig. Och pallen blir säkert också fin.
Ja, det låter det...tända ljus, kaffe och...Jeanne D'arc. Kaffe är alltid gott.
Men vet du vad? jag har aldrig kollat i ett Jeanne D-magasin. Kanske bör jag skämmas??? Man kan väl prenumerera?
Ska köpa ett ex. illa kvickt. Men Vakre Hjem og Interiör prenumererar jag på...och den är ju så bra också.

Ha det gott nu gumman



Kram Inka

Lily of the valley sa...

Ja, det är en rackare till att vara envis! Inte vill den komma ut...Varmt och gott i magen :D
Ha de bäst
Kram Lily

RANA sa...

You've got me spinning, baby.

Du tar bort vit färg???

Med betoning på alla orden!

:-D

Förklara dig, kvinna.

KRAM!!!
Rana


(Min burk med vit sprayfärg ligger kvar på hatthyllan... hehe, vilken dödssynd i din värld?)

Viveka i Bläckhornet sa...

Men hej gumman och jättetack för din varma omtanke inne hos mig. Den värmde gott!
Är nyss hemkommen från lassa med en nyopererad fot som värker sjujäkulens...Skadan var värre än de först trodde. Foten är av på tre ställen, insidan,utsidan och baksidan. Dessutom hade jag oturen att dra på mig en förkylning med feber natten innan jag kom hem. Så jag mår ju inte bäst just nu...
Jag tar bara en dag i taget.Tur att jag har er mina goa vänner som jag kan skriva till.
Ser att du pysslar på för fullt. Ett ganaska lika skåp har jag stående ute i lagårn som maken har alla skruvar och spikar i !!! Men det är bara till låns för när platsen finns ska det få komma in igen :)Gissa om det kliar i fingrarna över allt som jag ser jag inte kan göra. Ingen olycka kommer väl lägligt men DENNA kom helt i fel tid. All ved som ska in och trädgården som skall fixas. Dessutom så väntar det en massa projekt som ska göras innan sommaren för då händer nåt kul :) Det blir ett heminredningsrepotage hemma hos oss! En dröm som slagit in...
Nu tog värken över handen så här ska knapras värktabletter.

Ha det gott gumman
Viveka

anne sa...

Japps! här ska allt börjas på en gång!
Man kan väl inte vänta heller????
:)
Kram Anne

Grindelunda sa...

Hej hej!
Det känns som om jag legat med huvudet i en snödriva alldeles på tok för länge nu. Åh, vad kul att titta in till dig och dina projekt. Du fixar och donar så det blir så fint...blir rent lycklig av att läsa.

Här skiner solen för fullt idag, men jag kan tyvärr inte njuta fullt ut eftersom jag är hemma med sjukt barn. Men nu så ger jag mig hän i bloggvärlden...det känns så LÄNGE sen jag hade tid och ro att surfa runt lite här och där.

Må så gott!
Kramar från gunilla

Cilla sa...

Men visst är det såå kul med lite projekt.. ja i vart fall när man är färdig.. hihi
Tusen Tack för Gratulationen till min butik.. Ha en bra dag..
Kram C