Symaskin färdig...

Bordet som jag inte riktigt trivdes med har nu fått flytta ut.
Det passade inte in i rummet och i hop med övriga möbler.

Symaskinen som den såg ut...
Och nu...

Underredet som tidigare var brunt har blivit svart.
Ett pillergöra att måla om det men det känns värt det i efterhand.

Lite shabb förstås.
Vissa möbler behöver shabbas för att det ska bli nån effekt i det vita enligt mig.

Är det fler än jag som har fått problem med radavstånd och bildöverföring?
Hur jag än jag gör så får jag inte till radavståndet.
Nån som har en idé?
Av tre goa bloggerskor har jag fått awards. Har inte glömt det!
Ska ta tag i det till nästa gång=))
Jag har klarat mig hela vinter från magsjukor och förkylningar,
men i dag när solen skiner som starkast då har jag feber...
Sur? Ja lite smått! Ündrar om lite ostkaka kan få mig bättre humör=))
Det här med att komma i bikiniform har jag förträngt!
Kramen Hannis














49 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, det gamla bordet var ju jättefint, men jag håller nog med om att det passade bättre med symaskinsbordet. Blir ju alltid snyggt när saker går igen, järnunderredet på bordet passar med din sängstomme i metall :-)

Här är det fortsatt segt, inte nog med att man är fortsatt förkyld, nu börjar jag blöda näsblod lite hipp som happ.. Man vill inte stå böjd över något vitt tyg då inte... hoppas att det ger med sig snart!

jakt,skor,barn,inredning sa...

Symaskinsbordet blev riktigt fint. Rackarns att du blivit sjuk, krya på dig. Nilla

Naija sa...

färg kan göra mkt

Jema Rose sa...

Så fint det blev!

Krya på dig!!!

Kram, Jenny

<3

annashusidingtuna sa...

Symaskinsbordet blev jättefint, förstår att det var ett riktigt pillergöra att måla underredet.
Ha en bra söndag och krya på dig!
Kram Anna

Under förvandling sa...

Vad du kan trolla med färg!! Det ser jättefint ut...

Krya på dig! Kram Annelie

Petra Bloggar sa...

ÅH vad fint det blev hörrö!!!!! och var har du gjort av det andra bordet, passar fint hos mig vettu *visslar* ;-)

Kryp på dig gums!

KRAMAR

livetpåfyran sa...

jättesnyggt blev det!

Jag har också problem med radavstånd som du kan se i mitt senast inlägg. Fast jag gör hopp mellan så trycks det ihop ändå när jag publicerar.Irriterande, och jag vet inte hur jag ska göra heller.

Ha det gott, kraaam Pia

Helen sa...

Jag har också svårt att få till avståndet i mina inlägg ibland, ibland blir det för stora avstånd och ibland trycks allt ihop!
Vad snyggt symaskinen blev!

Krydda Livet sa...

Vad fint det blev efter du målade det. Som så mycket annat :) Ja vit färg det gör susen minsann. Helt klart!!! Men vad var det för fel på bordet innan? Det var ju supersnyggt det också.

Kram Josefin

Hanna sa...

Så fint det blev!
hanna
blommorifosntret.blogspot.com

LillaFlisan sa...

Åh!

Det lilla rokokobordet!!
Så fint!!!
Och symaskinsunderedet blev ju så snyggt med det svarta och vita!

Nu bäddar du ner dig och kryar på dig skruttan....!

Kram

Flisan

Annica Manby sa...

Wow vad fint det blev symaskinsbordet. Jag ser att du har problem med rad avstånd, tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Datorn är inte min avdelning, men det finns säker någon annan som kan det.

Hoppas att du inte blir sängliggandes i veckan.

Kram annica

Nettan sa...

Du va snyggt det blev! Bra idé att fixa till det..färg kan göra underverk!
Kram Nettan

Viola sa...

Ditt gamla bord är ju så vackert, men det blev mera effekt med det gamla symaskuínsunderredet, så vackert, sjuker din stackare, krya på dig kram, du får titta på Beck ikväll,,,,kramar

Tulipa sa...

Hej!
Symaskinsbordet blev jättefint!

Krya på dig!!!

Alltid något som vill krångla med blogger tycker jag...och jag är så oteknisk. Kanske skulle hålla mig till mina blommor!

Kram Mariette

Inspiration i vitt sa...

Tack Hannis för att du alltid skriver så gulligt till mig. Ditt bord blev underbart, ja bägge bordena blev ju så fina och precis som du säger så måste man bara shabba till det, då blir det allra finast.
Kramar till dig/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

glömde.... det är klart att du ska äta ostkaka då tror jag att febern faktiskt går ner lite hihi.
Kram igen

Huset mitt i byn sa...

Så fin den blev, ditt sopfynd. Tänk vad färg och lite sandpapper kan göra underverk.....!

Hoppas att du mår bättre nu och inte är alltför febrig...

Kram Pernilla

Hipsterlillamy sa...

Men guuuuu va snygg den blev!!!
Du är så duktig!!!

Krya på dig!!!

KRAAAM

Montebello Möbler sa...

Hejsan Hannis!
Va kul å hitta hit.
Vi har tydligen samma passion, att hitta saker på loppis o göra om .. bland annat alltså.

Ha det gott,
Malin :)

Nygammalt sa...

Supersnyggt Hannis! Instämmer med "shabbningen", det ger ju möblerna "extra liv".

Trist att bli sjuk i solskenet, hoppas att du har kryat på dig.
Det där med bikiniform...hmm, om allt går som det ska så är jag iklädd det om några dagar...

Kram!!!

Mamma C sa...

Det blev jättefint, så tråkigt med feber. Krya på dig.
Kram mamma C

Vitt och nött sa...

det blev ju riktigt bra!! supersnyggt.

Hoppas att du blir bättre snart!
kram ellen

A home far away sa...

Hej o tack för snäll kommentar gällande min blogg o foton, jag blir så glad!

Ha en fin vecka

Kram Gunilla i Singapore

Mitt hem är min borg sa...

Oj oj oj.. Så fint det blev.. Du grejar och står i du.. =)
Klart du ska unna dig lite ostkaka.. De där med bikiniformen lag jag ner för flera år sedan.. =)

Ha en bra vecka..
Kram från mig!!

anne sa...

Hej!
Så fint det blev! visade för sambon och sa att titta vad fint det blir med målade symaskiner - men han står på sig, vår symaskin får icke målas.... suck... men än har jag inte givit upp!

Jag har också haft problem med raderna - om du gör så att du håller in "shift" och trycker enter en gång mer än vad du behöver, då blev det som det skulle - förstår du hur jag menar?

Tråkigt att du blivit sjuk - hoppas du kryar på dig snart!

Jovisst har jag gjort om på bloggen - ville ha något enkelt som var smidigt att uppdatera och fixa med, så det blev ett blogger konto :)

Lena sa...

Åh vad fint det blev! Tack för insperationen!
/Lena

Vitbalansen - Helena sa...

Symaskinen blev kanonfin! Men du, vilket jobb med att måla underredet... Att du orkade! Jag är impregnerad. När jag ser en gammal Husqvarna-maskin bultar alltid mitt hjärta lite extra, eftersom jag är uppvuxen mindre än en mil från den fabriken.

För att få rätt radavstånd brukar jag göra som Anne i kommentaren ovan; jag trycker ner shift-tangenten samtidigt som jag justerar radavståndet med enter-tangenten. Sedan dubbelkollar jag att det har blivit som jag vill genom att klicka på Förhandsgranska.

Som den smålänning i förskingringen som jag är så tycker jag självklart att ostkaka som kur mot feber var en lysande idé :-). Hoppas att du mår bättre i dag!

Krya på dig-kram från Helena

Karin sa...

Hej Hannis min vän!

Tänk att du sprang fram till bilen! Vilken tur, så fint det blev. Jag har en gammal symaskin hos mamma och pappa. Borde kanske hämta hem den igen!
Jag har alltid problem med radavstånd! När jag publicerar så trycker texten ihop sig fast jag har gjort flera tomma rader. Det är så tråkigt när man försöker göra ett bra inlägg och så blir man bara irriterad och publicerar i alla fall tillslut efter flera försök att fixa till! Har du fått några bra tips?

Ha nu en bra start på veckan och hoppas inte du blir sjuk nu!
Hos oss råder lungnet efter stormen! Idag ska det inte städas någonting alls *skrattar*!!

Kram på dig!

Karin

Nina sa...

Men du vad fint symaskinsbordet blev!!! Mitt är inte vitt men nu blev jag sugen på att måla. :))
Jag har också blogspot och radavståndet krånglar hela tiden, inget tips dock, jag låter det krångla. haha
Hoppas febern släpper och att du kommer att må bättre snart!
Kram,
Nina

Vita små hjärtan sa...

Hur fint som helst... Kram o krya på dig!

Benita i Bubbelrummet sa...

Jag håller med dig om bikiniformen, allt mer och mer slinker ner. Får hålla igen lite nu. Blir simning i veckan, men annars satsar jag på Beach- 1029 istället ;)

Kramar Benita

Loppis Lycka sa...

Wow.. vilken förvanling av symaskinen! Att någon ville kasta den!.
Har också haft problem med radbrytning.. men vet inte lösningen på det.
Kram Josefine

Önskedrömmar sa...

Hej Hannis! Tack för hälsningen ! Vilket snyggt symaskinsbord du sprang ifatt! Jag målade om ett gammalt Singerbord för många år sedan. urjobbigt att komma åt alla snirklingar, men slutresultatet blev bra.Jag har faktiskt tagit ner det från vinden och ställt det i det nymålade köket. Var ska du sätta fönstrerna du sparade?
Krya på dig!
kram Maria

Lily of the valley sa...

Så superfint ditt symaskinsbord blev! Jag får snart sätta fart och bli färdig med mitt:D
Klart att ostkaka hjälper ;-)
Krya på dig och ha de gott min vän
Kram Lily

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Hannis!
Vad du fixar och gör fint! Dambetjänten här nedanför var ju kanoners!
Symaskinsbordet med, men jag gillade ditt gamla bord jättemycket också!

Kram på dig och ha det gott!

Himlarum sa...

Ja, det blev ju helt fantastiskt fint! Vitt förvandlar verkligen! Det svarta underredet blev också en jättefin kontrast!

Kram Ann-Helen

Ann-Catrin sa...

hej Hannis!1
vilka sagolika bilder du bjuder på.. symaskinsbordet blev ju jättefint. men jag kan tänka mig pillret.. men du måste vara supenöjd!!

vet du hur jag gör med radavstånden som bara trycks ihop.. jag skriver en rad eller två med vit text.. går hur bra som helst.

KRAAM
Ann-Catrin

Hanna sa...

AAA, lite avis på ditt symaskinsbord då! Mitt är inte sådär fint. Snyft!!
Det blev ju asfint( som tonåringarna säger).Angående rallyt, du vet man måste ha lite spänning i vardagen. HIhi
Kram Hanna

Christina sa...

Hejsan! Jag har ett likadant symaskinsbord här hemma som är lika brunt som ditt, Jag har tänkt att göra som du gjort, efter ha sett hur fint det blev, är det bara att sätta igång med målningen.
Tack för tipset!!!!
Kram Christina

Benita i Bubbelrummet sa...

:) tack tack!
hoppas allt är bra med dig!

Snuttan sa...

Så fint symaskinbordet blev jättefint.
Måste titta vidare på din underbara sida nu

Kram
Åsa

Önskedrömmar i hvitt sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg. Anta den om du vill/har tid,
kram Maria

Vit poesi sa...

Vilket superduperjobb du gjort!! Blev så snyggt. Mitt underrede är inte lika vackert som ditt, antagligen en nyare modell. Ha det fint!!
Nattinatt
kramen Malin

Levindas Värld sa...

Oooh så tjusigt ditt symaskinsbord blev!!! Toppen!!!

Håller helt klart med om "shabbningen"!! Målningen måste helt klart "shabbas" för att få den rätta känslan :)

Kram!

Eikkala sa...

Hallåjsan... har något till dig hos mig. Kram sari

anne sa...

Tack för tipsen!
Ruskat på huvudet har jag gjort många ggr nu :P det är bara listan som fattas, ska sätta mig med herr sambo och strukturera upp det hela!

Har pratat med bredbandsleverantören igen... det verkar som det kan ordna sig... men det tog sin lilla tid OCH jag fick nästan lov att bli arg och det tycker jag inte om..

Hoppas du har en fin dag!

Lindas Vita Lantliv sa...

Den kom idag! TUSEN TUSEN TACK! DEn är sååå fin! Jag är såå nöjd! Kika in t mig, får du se,.....

STORA Kramen från mig!