Småpiff

Tänkte att ni kanske blir lite less på att ständigt se mina ommålade loppisfynd.
Har pysslat med lite småpiff.
Några notblad fick bli dekoration på ett bord.

Har en uppsjö av sånt här och varför bara låta saker ligga?

En av två sockerlådorna som jag jagade som en galning förra våren
och aldrig haft framme fick bli tidningsställ.

Jag köpte till sist dom berömda dynorna från Jysk...
Dom kommer att få tillhöra balkongen.

Det här med att rensa gjorde att jag upptäckte massor av saker som inte blivit klara,
som jag har haft någon slags idé med men annat har kommit i vägen.
Det tycker jag inte om!
Så nu ska allt sånt bli klart innan nytt kommer in!
Så ni får stå ut ändå...Det blir nog mera målning=))

Har tagit en dag ledigt i dag bara för att hinna med sånt som inte går att fixa på helgen.
Skönt att kunna göra så i bland, och inte blev det sämre av att jag vaknade av att solen skiner!
Energin kom tillbaka och då mår jag bra!

Kram till er//Hannis

40 kommentarer:

livetpåfyran sa...

Gomorron!

Va fint du har gjort, sockerlådan var ju fiffigt att använda till tidningsställ.

Jag har två dynor från jysk men ska ta mig dit idag och se om det finns några svartarandiga kvar!

ha det gott, kram Pia

Carina sa...

Hej

Vad härligt att ta sig en dag ledigt.
Ja när man är arbetslös är man ju "ledig" jämt,men man känner att det bara blir tråkit till slut
Jag hoppas att solen tar sig igenom molntäcket.
Ha en underbar dag.
Kram

My Lovely Things sa...

Hej!!
Jag tröttnar aldrig på dina ommälade loppifynd..alltid lika kul att få se vad du förvandlar..
byrån belv ju kanon fin..

de där dynorna skulle jag vilja ha med..

jätte trevli idee med att lägga notpapper framme..väldigt dekorativt..
ha en fin dag..
kram anna

Under förvandling sa...

Inte tröttnar man på att se dina fynd! Notbladen var fina!! Jag har också sockerlådor...som Morfar fann i sin gamla potatiskällare...bra med sådana gömmor tkrjag!!

Må gott. Kram och tack för besök hos mig. Det värmer. Annelie

Montebello Möbler sa...

Hannis så gullig du är. Tack för din kommentar hos mig. Jag gillar ju oxå sängborden :)

va härligt med småpyssel - dessa notblad o framsidan ..åååh så vackra. Du tar så fina bilder.

Ha en superunderbar ledig dag i solskenet. Visst är det alldeles underbart?

Kram kram
Malin :)

Vitbalansen - Helena sa...

Jag tröttnar inte heller på dina förvandlingar, så måla på och blogga på är du snäll! :-) Vad härligt med en ledig dag, och dessutom en solig sådan. Ha det riktigt gott, Hannis!

Kram från Helena

EVA sa...

Gulligaste Du, tack för dina ord!

Vet du, jag blir aldrig less när jag kikar in hos dej, du målar och grejar ju så fint, och mellan dina rader så läser jag in att du har ett varmt hjärta, och en mycket vacker själ också...

Hoppas nu att du får det allra bäst i lediga dagen!!!

STOR Kram
från Eva

LenaS sa...

tröttnar? Aldrig, du sprider ju en massa härlig insperation! Notpapper är så härligt har hunnit samla på mig en del här osså....
kramis/LenaS

Tulipa sa...

hej!
Vilken massa reklam Jysk får genom alla bloggar!
De är onekligen supersnygga!

Men jag har dem inte!

Fint med lådan till tidningarna!

ha en bra dag i solen!

Kram mariette

Eddan sa...

Vad fint du har piffat.

Gamla notblad är så vackra men jag har aldrig lyckats hitta några här i närheten. Ska till Östersund på kurs om ett par veckor och då ska jag finkamma alla loppisar jag kan hitta ;-)!

Må så gott!

Kram från Anette

RANA sa...

Jag sitter här och undrar om ditt hem är supertjusigt eller bara jättevackert?

Älskar såna där lådor. Rätt svårt att få tag i dem, har jag förstått.

Du! Häromdan var tog jag med mig småkottarna och hängde med min mor till en färgaffär som nåt slags smakråd. Jag skulle ju inte ha nåt; så mycket var jag klar över. Så plötsligt, som en blixt från en klar etc:

"HANNIS! VIT SPRAYFÄRG!!!"

Jag köpte! Är det inte underbart? Tack vare dig, vännen. Och i hela mitt liv kommer jag förknippa vit sprayfärg med dig; hur normalt är det?

Så nu ligger sprayburken i hatthyllan och flinar åt mig.

Och så har jag mejlat dig.

Kram, R

annashusidingtuna sa...

Så du har en uppsjö av gammla notblad vart hittar du dem?
Likandant med sockerlådorna vart hittar man sådana?
Kram Anna

Ann-Catrin sa...

Vilket härligt piff du gjort.. du är så kreativ och fiffig alltså!!

Underbara bilder
Kram på dig.. ja visst fick men energi nu när SOLEN kom fram!!

Stor kram
A-C

Hem och Lycka sa...

Visst är dynorna fina! Vilken snygg sockerlåda!

kram

Jema Rose sa...

TACK för din kommentar!

: )

Så fina bilder...jag har förresten likadana dynor från Jysk.

KRAM, Jenny

<3

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Va fin din lilla byrå blev, vilken tur att du inte slängde ut den! Är själv på jakt efter en gammal låda att ha på tramppedalen till symaskinsbordet, men har inte hittat någon i rätt storlek. Jakten fortsätter...
Hoppas att du har haft en skön dag och fått allt gjort som du hade tänkt dig,
kram Maria

zinkbaljan sa...

Jättemycket fint, lådorna är ju så fina och dynorna med!
Kram min vän!

Helen sa...

Fina bilder!! VAr har du fått tag i notpapprena?

Fröken Fräken sa...

Nähäru!
Inte blir då jag less på att se dina ommålade fynd, jag blir bara inspirerad! Och vad är det för skåp som ska få komma hem med dig? Men fint mindre pynt går också finemang!

Vad härligt det lät att ta ledigt för att kunna gå och dona. Det är väl sådant som "opysslare" inte förstår sig på. Själv längtar jag till påskledighet, kanske man kan måla tygskåpet då?!

Cilla sa...

Kikar in för första gången & vilken trevlig blogg du har :0)
Hjärtligt Välkommen in till mig..
Cecilia

Lilla Trollbacken sa...

Hej Hannis!
Visst är dynorna fina, har oxå sådana!
Vad härligt det låter med en ledig dag. Man hinner ju ingenting!
Har försökt att städa av lite här hemma, men det är ju inte lika roligt som att pyssla hihihi!
Kram
Gabrielle

Hanna sa...

Fint!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Tusen Tack för din goa kommentar!!

Jag gillar att få se dina loppisfynd som du så duktigt förvandlar med penseln =)
Så kör på i samma stil du, för de är bara kul!

Vilka fina dynor!! Kommer säkert bli kanon att ha på balkongen.
Visst är de härligt vår väder nu, jag njuter å försöker ta tillvara på var dag när solen skiner. Laddar mina batterier helt enkelt.

Ha de gott!
Kraam från Benita

Nina sa...

Nej, vi blir inte less! :) Men det var kul att se tidningsstället, kanonsnyggt! Hoppas du haft det lika fint och soligt idag som vi här i Borlänge!
Kram,
Nina

MiaMaria sa...

Hej!

Skönt med en ledig dag....att ta tag i saker som finns på listan...

Fina notpapper...har en likadan bok med vackra noter och bilder....

Fina dynor och vilket bra tidningställ....

Och visst får man massor av energi och ork när solen visar sig...vilken vitamin kick...

HA´det så gott!
MiaMaria

Loppis Lycka sa...

Vilket fint piff!. Avundas dig socker lådan! Är på jakt efter en sådan. Va skönt med en ledig dag mitt i veckan, av nån anledning så får man så mycker mera gjort på en sådan dag.
Kram Josefine

Viola sa...

VI bloggare har nog tömt Jysk lager på dessa har jag en känsla av....vad fint och använda den gamla lådan till tidningsställ och visst har vi haft en härlig dag idag, men i morgon kommmer nordan tillbaka, suck.... kram

Krydda Livet sa...

Du visar alltid så fina och inspirerande bilder. Tack för det :)
Har sett fler som fastnat för de stolsdynorna. De är väldigt fina och prisvärda.


Kram Josefin

oumberligating sa...

Hej och Godmorgon! Idag så sätter jag mig ner och gör mitt vanliga veckobesök på bloggar som jag besökt tidigare och även på en del nya som man kommit i kontakt med på något sett oftast då via någon länklista. Efter ett tag så försvinner en del namn och kommentarer glöms bort så därför uppskattar jag i allafall när det blir lite uppdatering. Skriver nu en rad på din fina och trevliga blogg.
Blir själv glad när någon talar om att de varit inne och läst eller bara tittat som hastigast. Personligen så kan jag fastna för små detaljer i en blogg, det behöver inte just vara de som är mest genomarbetade, det kan vara något som skrivs, ofta en tanke eller intressant fundering eller något i en bild som får en att tänka till
Ha en fin dag önskar Peter Olofsson!
PS: Min blogg är ju självfallet inte vad den var tänkt att vara från början utan detn är lite som livet själv, en blanding av allt:

Nettan sa...

Hejsan!! Härligt med en Ludell fan till!;-)
Va härligt att få en dag å pyssla å greja..å ä inte alls trött på dina ommålningar! Tvärtom!
Fint med sockerlådan!!
Kram Nettan

Mamma C sa...

Smart idé med sockerlådan och dynorna är snygga.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Det där med lådan har jag också funderat på för korgarna är för små. Eller kanske så borde jag rensa ur alla inredningstidningar.
Idag är N:s finger lila, lillebror tycker det ser alldeles för läskigt ut så han törs inte titta på det. Ja, man tycker ju att de borde ringa när nåt händer. Man lämnar ju liksom ansvaret till dom.
Och allra helst när det är en särskola.
Det har börjat snöa, vem har beställt det?
Kramis Hanna

Skatan sa...

De där dynorna - de skulle jag vilja slå till på jag med! De är riktigt, riktigt snygga i sin enkelhet!

Kul att hitta hit :)

/anna

Huset mitt i byn sa...

Så härligt att vara ledig och få uträttat en massa saker.
Dom där dynorna är sååå fina .

kram Pernillla

Eikkala sa...

He he... skönt att höra att det var flera som jagade sockerlåda. Min man tyckte jag var lite småtokig men inte klagade han när lådan svalde även hans biltidningar. Inte tröttar jag se på dina ommålade loppisfynd. Kram sari

Nygammalt sa...

Men hallå där, de där dynorna vill jag ju ha. Har inte sett dessa tidigare...hoppas de finns kvar...

Tycker du är duktig som håller på och målar och piffar så mkt, ditt hem måste ju vara rena drömmen.

Kram!

Under mitt kök sa...

Hej Hannis !! Alltid lika kul att titta in hos dig. Du är så duktig att få till det lilla extra.
Kram Elisabeth...

Vita små hjärtan sa...

Så fint du får till det måste jag säga!!! Kram

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Att bli less att se alla loppisfynd du målar...ALDRIG!
Måla på och visa du =)
Det gröna skåpet blev hur ljuvligt som helst då du hade trollat med det.
Dynorna där från Jysk är så fina. Och så fiffigt att ha sockerlådorna som tidningsställ!

Ha en härlig helg!

KRAM Anita

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ja tänk vad mycket som bara ligger där och dräller och aldrig blir det färdigt.
att använda gamla lådor till tidningar är perfekt och vackert dessutom.
De dynorna är snygga och ett perfekt pris.
Kramar till dig/Ingela.