På gång...

Jag har nu börjat ta tag i "bra att ha högen".
Först ut är ännu en korgstol,den ska bo på balkongen.

Påbörjad målning,grundar med grått.
Inte så vackert,
men så här ser det ut när saker och ting är under "omgörning"=))
Stolen samsas i hop med skåpet på täckpapp.
Börjar bli trångt nu.

En liten,liten loppissväng har jag hunnit med.
Lite nya notpapper,
Funderar på om framsidorna ska få bli tavlor

Och dom här läderinbundna böckerna.

Vet inte vad som lockade med dom men hem kom dom...

Nu goa ni, ska jag kasta mig i ett bad.
Cyklade hem i snö som yrde och en kyla som kröp in under vårjackan.
Har visst förträngt att det bara är Mars än så länge.

Kramen Hannis

39 kommentarer:

Nygammalt sa...

Himmel så vackra saker du har hittat! Meeeee liiiiike! =)
Och du, så himla snygga notpapperna är, vart hittar man sådana tro? Om det inte ska bli tavlor eller annat roligt får du sälja till mig ;) hi hi.

Kram.

Jema Rose sa...

SÅ fina saker du har köpt..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Carina sa...

Hej

Korgstolen blir kanon.
Snygga notblad.
Jag letar överallt efter sådanna.
Ha en bra dag.
Kram

Fröken Fräken sa...

Om jag hittade sådana vackra notböcker här. På Kupan här tycks det bara finnas "Min oboe och jag" i äkta 1970-talstryck...
Men! Till slut hittade jag idag en tallrikshylla! Bra skick, inte lackad och hyfsat stor och dubbla rader. 40 kronor! Det var bara att greppa den och ta den på bussen till mina medpassagerares stora glädje. Jag har redan påbörjat målning!

Så var det bara det där lilla problemet med var jag ska få plats med den..? Äsch, det ger sig nog!

Viola sa...

Jag har oxå en kogstoö som väntar på mig, samma stuk som dein, det blir väl en rysare att måla de och så 6 st trädgårdsstolar vill få vit färg oxå....not blad letar jag alltid efter på loppis, dom är verkligen vackra med sina utsnirklade framsidor, nu ska jag ut i nordanvinden med Otto, ha enn bra kväll, kram

Eikkala sa...

Visst är det gräsligt väder, ja man glömmer lätt att det faktiskt inte är riktigt vår än fast själen vill det.

Åhhh... din korgstol vill jag ha... Men vad du är duktig.. jag brukar bara pensla på färg och skippa grundjobbet.... fy vad man är lat *ler*

Näää... madonnan är tyvärr från någon annan butik. Tyvärr minns jag inte riktigt vilken.. kan det varit fridasgård? Har inte lyckas hitta någon leveratör som säljer madonnor till humant pris.

Freseten, Ska du med på bloggträffen den 3/5?

Ha det gott
kram sari

Lantligt i stan sa...

Kul att du gillar mina målade hyllor! Din korgstol kommer att bli kanon!
Tur att det finns fler loppistokiga människor!
Kram Anki

vitating sa...

Hej!
Åhh så kul med loppisfynd o pågående projekt! Jag har ganska många liggandes projekt nu, ett stort ekskåp, en gammal skolbänk, en tallrikshylla, en gunghäst, ett mindre klaffbord, hujedanamej! Det är sååå kul när det är klart men att slipa o måla är egentligen inte mina favoritsysslor fast att jag gör det ofta!
Ser i bakgrunden att du har ett vitmålat TV-skåp från Ikea! Det står ju oxå på pågående projekt, att måla det vitt!!!!! Har velat det sedan vi köpte det för mååånga år sedan men det har fortfarande inte blivit gjort!!
Ha en fin kväll!
Kram Maria

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Åh ja, korgstolen kommer bli supersnygg! Såg en gammal risig en i Danmark som nån slängt, hihi, var på väg att släpa med mig den hem över sundet :)

Kram
Mia

LenaS sa...

Underbara fynd, har också haft funderingar på att låta framsidorna till nothäftena jag köpt på mig bli tavlor....
Kramis/LenaS

Eikkala sa...

Japp, tänkte våga mig ut på bloggträffen *ler* kram Sari

Mitt hem är min borg sa...

Så mycket fint, och finare kommer de bli.. Notpapper e ju så charmigt..
Jo här har det yrt snö avoch till hela dan.. Nu har jag lessnat på det här.. =(

Bamse kramen!!!!

livetpåfyran sa...

Va underbart med en korgstol!! Jag letar efter en eller flera med ljus o lykta men har inte fått napp än....suck

Visst spritter det i pyssel och fix nerven mer än vanligt när våren börjat?!!

Kram Pia

lottens vita och gröna sa...

oh vilka härliga saker, korgstolen hade jag bara ruuuuuuuuusat till! stoooorkram lotten

Gammalt o nytt sa...

Å korg stolen kommer att bli kanon fin!!
Kram Irene

EVA sa...

Det är något alldeles visst med korgstolar...det där lilla kanstrande ljudet som kan höras som om någon suttit där...och Din blir ju säkerligen jättefin, och väldigt mysig ute på balkongen!

OM jag skulle skaffa mej en ny, trooor jag att kattorna härhemma skulle flisa ner den för mej...jag har en söt, svart katt som är speciellt pillig med det mesta, trots klösbrädor.
Är korgstolar lätta, eller svåra att få tag på nuförtiden förresten...?

Ser att du nog har ett Markör teveskåp därhemma också...jag håller ju på och målar mitt vitt också...hihi, började långt före jul, men till sommaren så är det nog klart :-)))

Kramen
från Eva

Elins tittskåp sa...

Hejsan, vad roligt att jag kom in hit till dej, du har en sån mysig och inspirerande blogg med härliga loppisfynd. Kramar Birgitta

MiaMaria sa...

Hej!

Jättefina saker du fyndat.....

Här blev det också bad igår.....lite kallt men soligt har vi det....
Ha´en bra vecka!
MiaMaria

anne sa...

Ooooooh! vilka fantastiska fynd! notpapper som är så vackra! jag hittar ALDRIG några notpapper på loppis....

Jag älskar gamla böcker... var i himlen en dag för några år sedan då vi av en slump stanna på en loppis som hade två stora containrar på gården fulla med gamla böcker, alla för en tia styck :)

Man kan aaaaaldrig få för mycket vackra saker och möbler och får man inte plats med dem inne, så kan man alltid ha på lager i förråd, garage, uthus, vindar etc - visst?
(tur att min sambo är som jag, eller inte, för det blir annu mer grejer då!)

Kram Anne

Vita små hjärtan sa...

Kommer bli toppenfint!!!! Ha en bra dag! Kram

Jenny sa...

Hej Hannis!
Vilken härlig korgstol, den kommer bli superfin vit:)

Gillar de inbundna böckerna oxå!

Kram Jenny

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den där korgstolen kommer att bli jättefin! men vilket jobb... det fastnar ju inte mycket färg på den eftersom det är så mycket luft i den också...
Härliga notblad och böcker du hittat... Du kommer säkert att göra något fint utav det!
Kram
Marie

Jema Rose sa...

TACK för din omtanke Hannis..!

: )

STOR kram från Jenny

<3

Huset mitt i byn sa...

Åhh så mysigt att få sitta i den fina korgstolen en ljummen sommarkväll....nu kanske du blir varm innombords när du tänker på det :)
Vilken tur du har då som hittar så fina notböcker, hur bär du dig åt?

Ha det bar
kram P

Lily of the valley sa...

Notpapprena hade blivit jättefina som tavlor!
Underbar korgstol! Skön att sitta i på balkongen och njuta av allt fint du har i kring dig :D
Ha de gott
Kram Lily

Monkan sa...

Javisst, balkonger och korgstolar hör ihop. Tänk vad mysigt att sitta ute i en lite knarrig korgstol med en mysig filt svept om sig. Filtar har jag, fattas bara korgstol, och balkong...

Notpapprena är vackra, jag tycker absolut att du ska göra tavla av nån extra fin sida. Och vanliga notblad kan du ju göra decoupage med :-) Jag såg fina saker i helgen i nån affär, hjärtan (av trä?) med påklistrat notpapper och ovanpå det någon typ av madonnabild. Tänkte på dig när jag såg dem :-)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja du Hannis... hihi du är loppisarnas drottning =). Men vänta du bara... måste skicka mamsen och papsen på ett uppdrag. Tyvärr så har dom börjat balla ur! Dom älskar att få en orsak till loppisbesök men de verkar inte hitta någonting längre. Hihi jag önskar att jag kunde sätta en mimikamera i mamsens glasögon så kan jag guida henne till det jag vill ha =D. Nu sist så kom dom inte hem med något, fast jag skickat med pengar och anvisningar. Näää... ALLA bra loppisar var stängda!

Notpapperena, böckerna och frammförallt stolen... supervackra!!!

Ha det så gott.

KRAM Anita

Nettan sa...

Båda dina projekt kommer att bli superfina! Det lilla skåpet blev jag lite kär i, jättefint! Å tror absolut att det skulle bli finfina tavlor!
Kram Nettan

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ja tänk vad mycket man samlar på sig och har på gång. Hela min källare är full av grejer som ska fixas, har svårt att gå förbi alla möjligheter jag ser på loppis men får ändå lämna det mesta. Dina möbler kommer att bli så fina när de är klara.
Kramar till dig/Ingela.

Nina sa...

Åh du hittar alltid de finaste sakerna! :)) Vet du, jag var på loppis idag och vad jag hade längtat. Vad jag kom hem med? Ett skabbigt sammetsband och en liten pyttig tavla! Nåja, bättre lycka nästa gång. hihi Kram!

MiaMaria sa...

Trevlig fredag!
MiaMaria

Lindas Vita Lantliv sa...

Vad spännande att få se hur det blir med alla förvandlingar!

Kram Linda

Hem och Lycka sa...

Vad fina prylar du fått tag i!

kram

Annica Manby sa...

Med korgstolen på balkongen kommer et att bli en härlig oas för dig att vara.

Kram annica

jakt,skor,barn,inredning sa...

Dom noterna var väldigt fina! Jag vill också hitta såna. Nilla

Montebello Möbler sa...

OH så underbart fint klädskåpet blir! Har precis köpt ett liknande och jag är helnöjd. Fast mitt ska målas vitt eller grått tror jag.

Gör definitivt tavlor av framsidan på noterna - ursnyggt.

Önskar en mysig helg,
kramar Malin :)

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Va många spännande projekt du har på G. Så kul att kika in till dig =)
Gillar dina notpapper å de kommer bli jättefina som tavlor!!

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej gumman!

Åhh vet du! Trots min skada och allt h- vete som följer den så har min lust och inspiration kommit tillbaka.
Jag är så glad för det! Innan så led jag ju av nån konstig trötthet som tog kraften ur mig.

Blir så sugen på att måla (får väl äta upp det när det blir dags för köksluckorna)när jag ser din korgstol. Och vilka vackra framsidor på notbladen. Kan du tänka dig att kopiera dem och sälja till mig? Om de går in i en skrivare förstås? Självklart betalar jag.

Önskar dig en härlig helg

Kram Viveka

Ardisia sa...

Notpapprerna blir jättefina som tavlor! Ursnygga!! Och jag är på jakten efter en likadan korgstol som du har. Måste få en till lästol till verandan :)

Ha en bra helg! Kram /ardisia