Kotavla...

Mia som har den fantastiska bloggen Lilla Blanka hade skapat sig en egen kotavla.
Och tur för mig så hade hon några till salu.

Nu har den inte fått sin riktiga plats än men tillsvidare så står den på en kökshylla.
Jag är lite så där löjligt kär och visslar över den.
Hur man kan bli över materiella saker!!

Sen brukar jag min vana trogen gnälla om att jag aldrig hittar vitt porslin på loppis.
Tydligen så har jag gnällt klart över det för jag fyndade alla faten för 80:- totalt.

Blandad kompott men en del var riktigt fina!
När det gäller evighetshistorien runt skåpet så börjar jag se ljuset i tunneln.
Bara målningen kvar!
Men det kräver en omorganisation av vardagsrummet...
Så det är dom närmaste dagarnas projekt.

Kickoffen var suverän!
Vi fick bygga råttfälla i sju lag...En stor (Teamwork)
Sen fick vi lära oss att jonglera(Mål,fokus och teamwork igen)
Tillhörande relax och god mat blev pricken över i:et.
Så nu är energin tillbaka!Äntligen!
Må gott alla!
Kram Hannis






46 kommentarer:

Carina sa...

Hej

Jag gillade både tavlan och tallrikarna. I morgon ska jag till återbruket och kolla in om de har fått in något av intresse.
Ha det bra
Kram

Cilla sa...

Halloj!! En såå fin tavla & tallrikarna blev även ett riktigt fynd.. Kul att kickoffen blev lyckad, alltid trevligt ;0)
En mysig kväll..
Kram Cilla

Vita ljuva tankar sa...

Finfin tavla! Missade att hon sålde sådana. Tallrikarna så kalasfina ut!

Vilken kul kick-off!

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Nu när jag fått mig en tallrikshylla tänkte jag att nu ska jag få köpa en massa udda, fina, gamla och vita tallrikar (som jag heller aldrig brukar hitta). Nu är tallrikshyllan uppe (jippie) och jag upptäckte att jag visst hade ett par, eller typ tio, tallrikar som jag kunde ha där...
Det är som härligast nu, när man står precis i startgroparna för att börja pyssla till den.

Jag kan ju knappt bärga mig tills jag får se skåpet! Kommer att bli jättefint, det vet jag!

Kul att kick offen var skoj, jag ska på två olika fast samma vecka i maj, undras hur peppad jag kommer att vara efteråt?! ;-)

Lilla Blanka sa...

Hej söta Hannis!

Vad roligt att du gillade ko-tavlan! Tack snälla för allt gulligt du skriver om mig! *kram*

Wow vilket fynd med tallrikarna!

Hihi det låter som ni haft riktigt kul på kickoffen! Jonglera?? Vi gick på glödande kol en gång vi kade kick off haha

Kraaam
Mia

Krydda Livet sa...

Ja vad fin den kotavlan är. Häftig! Har sett den hos många andra också. Vet att Josse på In my House har sånna också.

Kram Josefin

Pia..... sa...

hej där käringen...syftar då på att du är kär..precis som jag är i min nya fina spegel:)....du kotavlan var superfin..skulle nog tänka mej en jag med..kanske man kan göra en??..bygga råttfälla???..jahaja..man kan göra mycket på kickoffer.....kul hade du förstår jag och kick fick du ..det är bra..då blir det mycket gjort...ha en goo kväll..kram..PIA

Helen sa...

Fina fat du fyndat!

En liten fråga bara, vad skulle ni fånga med eran stora råttfälla? Fast det låter himla kul!

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Kul att kickoffen blev lyckad! Skönt att få en energiboost sådär ibland..Kotavlan är jättefin, funderade själv på en men valde tvättstugeskylten istället. Jagkan oxå bli sådär fånigt lycklig över saker, så du är INTE ensam om det =)
Nu skall vi lämna in dörrarna på lackering i Stockholmsvitt, och jag behövde inte ens tjata på maken... Det går framåt ;))
Ser fram emot att se resultatet av målningen och ommöbleringen. I påsk ska jag hämta vår nya tallrikshylla, HURRA! Jag har redan pyntat den i tanken.
Ha en fortsatt solig o skön vecka, kram Maria

Hanna - Den vita skolan sa...

Det är fullt normalt att bli löjligt lycklig över en kotavla...man ska ju vara lycklig så varför inte ta tillfället iakt=)
Ha de gott
kram

Gammalt o nytt sa...

Jag gillar både tavlan och tallrikarna..kanon fint.
Hihi jag blir löjligt lycklig över saker jag med...ler
Kram Irene

livetpåfyran sa...

Visst är det härligt när man fått det man har sökt efter så länge! Jättefina!!

Kram kram Pia

Mamma C sa...

Kotavlan är så läcker och vilket fynd du gjorde. Äntligen vitt porslin :-)
Kram Mamma C

Viola sa...

Dom där kotavlorna är ju för rara och vilket fynd dú gjorde med det vita åporslinet, ha en bra tisdag, kram

Tulipa sa...

Ja men det förstår jag att du visslar!
Kotavlor är ju sååå fina!

Och det är väl härligt att man kan glädjas över materiella ting såväl som över mänskliga!!!!
Desta mer glädje i livet man får desto bättre!

har aldrig mediterat...verkar dock BRA!

Kram mariette

Snuttan sa...

Underbart korttavla

Såå fin blogg

Kram
Åsa

anne sa...

Hej!
Det är verkligen något chrmigt över dessa kotavlor, jag vet inte vad, men något är det!

Fint fat som låg överst!
På min favoritloppis finns så mycket fat, men jag har aldrig tagit mig tid att rota igenom hela högen... är nog dags snart!

Låter som du hade en härlig kickoff!
Kram Anne

Nettan sa...

Grattis till bäde kotavlan och porslinet! Ä en sån där grej jag oxå gnäller över, hittar aldrig det jag söker på loppis..men än finns det kanske hopp då!;-)
Kram Nettan

My Lovely Things sa...

hej!1
va kul att du kunde köpa kotavlan av mia..den är jätte fin..hon ärså fyndig Mia..tänk att hon har gjort enko tavla..och den är så fin..ser precis ut som en riktig kotavla..Härligt!!

Men vad spännande bordsben du har fått tag på..ser så fina ut..jag gilalr såna snidade ben..
Ha det så gott..
ps, grattis till alla fatfynden..
kram anna

Montebello Möbler sa...

Vadå inte fick plats?????

Jag förstår precis den där oerhörda glädjen över en sak. Men jag begriper inte riktigt heller hur man kan känna så för en materiell grej .. ja ja.. så är det bara.

Då är det kanske bara att börja gnälla om allt jag inte hittar så dyker det kanske upp ha ha!

Ha en finfin onsdag,
kram malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så du beställde en ko-tavla av Mia! Ja, de var jättefina!
Och vitt porslin har du hittat också... vackert!
Härligt att du hade kul på kickoffen!
Kram
Marie

Krydda Livet sa...

Hihi vad glad jag blir att du gillade min hissgardin :)

Orkidéer är egentligen en väldigt lättskött växt. I alla fall tycker jag det. Man vänjer den vid ett visst sätt att vattna. Jag vattnar dem en gång i veckan, men en gång i månaden går också bra. Det är som sagt vad man vänjer dem vid. De ska stå ljust men inte i het sol. När de blommat klart kan de komma på nytt men det kan ta tid. Jag hade en orkidé som blommade i 6 olika omgångar. Hur som helst.. när de blommat färdigt så fortsätter man ihärdigt att vattna dem som tidigare och den kan det komma nya skott. De ser ju inte så roliga ut utan blommor men då brukar jag gömma dem bakom en gardin eller nåt tills dess att de blommar igen.

Hoppas du fått lite hjälp på traven nu :)

Kram Josefin

LenaS sa...

Både tavlan och tallrikarna är superfina!
Kramis/LenaS

Nygammalt sa...

Vad härligt att du har fått energin tillbaka på kick offen.
Inte dåligt med det strålande vädret heller, det har väl ni också?

Jag har sett den där kotavlan hos henne, den är jättefin. Vissa saker blir man bara kär i, och det är härligt! =)

Kram.

Eikkala sa...

Vilket härligt väder vi har i dag... Vart sååå lurad av nyheterna (de hade visst norpat det från UNT såg jag sen) Viktoria skulle gifta sig i Uppsala.. roligt... det måste jag vara och se nästa år... Ha ha... jag trodde på det till en början. Ha det såå gott kram sari

En Doft Av Lavendel sa...

Woow, vilket vår väder vi har här nu, njuter!

Läcker ko-tavla!! Å fint vitt porslin du fått fatt i =)Bra med loppis!
Jag ha åxå svårt att hitta vitt porslin på loppisar, så jag hoppas på lika tur som du verkar haft i detta =)

Ha de gott!
Kraam från Benita

En Doft Av Lavendel sa...

Nämen attan nu glömde jag ju.. TACK för grattis hälsning =)

Kraam B

Naija sa...

hej
länge sedan sist jag råkade radera några bra bloggar av misstag men nu har jag hittat dig igen :)snygga tallrikar...

Montebello Möbler sa...

Jaha är det sååå att det fanns begränsningar i antalet??? Jaha.

Ja ja, jo du Hannis, den andra är 23 maj i Stockholm. Kan du komma vore det jättekul verkligen, jag ska åka in bara över dan - har ju trots allt nästan 5 mil dit :)
Gå in till Annie på Annalunda http://annalunda.blogspot.com/ och anmäl dig, senast fredag 3april.

Kram på dig,
Malin :)

Lantligt i stan sa...

Kotavlar är jättefin! Gillar även dom vita tallrikarna!
Kram Anki

Malin sa...

Hej!
Va kul att du hittade till mig så att jag hittade hit =)
Visst får du använda min bild om du vill för egen del!
Kram Malin

Malmkakan sa...

Vilket fynd att äntligen komma över en massa vit porslin och till riktigt fynd pris dessutom!

Tycker kotavlan står snyggt där den står nu!

/ Cecilia

Ann-Catrin sa...

Hej Hannis!!
Nu är jag äntligen tillbaka i bloggvärlden igen..
härligt att kiak in till dig som vanligt


vilka fynd alltså

kram på dig
A-C

Viveka i Bläckhornet sa...

Tjaba!

Jaså du köpte en av hennes :)Ja det är verkligen charmiga. Tänkte att min man skulle göra en till mig. Hans lista börjar bli rätt låååång om jag säger så ;)
Och visst har ideerna och energin kommit tillbaka. När gipset ryker blir det full rulle här...


Kram Viveka

Monkan sa...

Jag tittade o tittade på bilderna men såg igen ko-tavla... Ååååkejjj, det där var en helt ny term för mig! Den passar ju bra där den står, fast det är ju synd att skymma planschen så klart.

Alltså, ko-tavla, då tänkte jag på en sån som min vän Malin har, en med Arla-kossan :-)

Lysande att jobbet ser till att personalen får åka på kickoff och ladda energi till sitt fixande och pysslande :-) Men mål och fokus var väl ämnen som du kunde glänsa i, jag säger bara… vakta bord! :-)

Finns det godis på IKEA? Finns det GODIS på IKEA!!! Hur har du kunnat missa det?! Jag kände mig så nöjd med att jag inte plockat på mig några kartonger med bilpåsar som det fanns formliga berg av vid alla kassorna. Sen skulle jag bara kika på "matavdelningen" utanför kassorna, kanske köpa en påse skorpor. Undvek bilarna igen men så såg jag remmarna. Som jag alltså köpte enbart av vetenskapliga skäl ;-) Hmmm, inte kan det väl vara så illa att det bara är Kungens Kurva och utomlands som har matavdelning?

Åh vad jag längtar till IKEA. Vaddå, remmar? Näe, ska baaaara köpa lingonsylt, till nästa brödbak. Nämen äsch, klockan är över midnatt, första april över så man får väl inte luras längre. JA, jag vill åka till IKEA och köpa kolaremmar :-)

Borta bra men hemma bäst sa...

Åh så söt kotavlan ser ut och vara och vilka vackra tallrikar :)
Jag förstår din förälskelse till vissa materiella ting, jag känner likadant över vissa saker, min welcomeskylt i hallenbland annat ;)

Kram Åsa

Lily of the valley sa...

Härliga loppisfynd!
Jag har sett tavlan inne hos LB!
Vilken tur att hon hade fler :D De är jättefina!

Härligt att kick-offen blev bra = energi :D

Ha de gott
Kram Lily

Vita små hjärtan sa...

Härlig tavla!! Kram

Mitt Måleri sa...

hej
tror inte jag kikat in hos dig förut =) men de tänker jag defenetivt göra igen...fin tavla och du bjuder verkligen på inspirerande bilder....
kram pia

MiaMaria sa...

Hej!


Men så fin tavla du köpt av Mia...och fina tallrikar du fyndat...man blir ju så glad, inte konstigt att du går och visslar...plus att våren är här!!!

Må så gott//MiaMaria

LillaFlisan sa...

Åh!

har du också en kotavla!

De är ju bara såååå häftiga!!!

jättefint, Hannis, som vanligt!

Kram

Flisan

Ardisia sa...

Grattis till det fina fyndet, man kan nog aldrig ha för mycket porslin :)
Kotavlan är också häftig! Jättefiffigt att göra sån själv faktiskt :)
Kram från Ardisia

Ardisia sa...

tack snälla för dina goa ord hos mig :) Om jag visste att mina bekanter/kompisar läser min blogg så skulle jag också välja å vara opersonlig. Nu vet jag att det bara är mina närmaste som vet att min blogg finns.

Självklart är det ok att länka, blir bara glad av det!
Ha en bra dag! Kram /ardisia

jakt,skor,barn,inredning sa...

Vilket tallriksfynd du gjort!!

Hanna sa...

Hallå tjejen! Hur står det till i vårsolen? Är ju SÅ underbart.
Har du varit på Återbruket nånting? Jag var där för 3 veckor sen och hittade en så underbar gammal skrivbordsstol. men den fick inte följa med hem. Snyft!
Hoppas du mår bra. Kramis

Hem och Lycka sa...

Vilken finfin kotavla och så mycket fint porslin!

kram