Korgstolen...

För vad som känns som en evighet sen så skulle jag måla korgstolen jag fick av en arbetskamrat.
Sen kom andra projekt i vägen...
Men nu är den klar!
Jag blev nöjd och den passar dessutom in i det nymålade sovrummet=))
Trots att jag under hela målningen var helt övertygad
om att det skulle bli en katastrof.
Detta eftersom att jag målade med pensel (Inget jag rekomenderar)
i stället för att spraya.
Fick måla i omgångar svart och vitt och grått
för att få ett täckande resultat och inte bara helt vitt.


Vad den här tiden är trist!
Jag är helt plötsligt trött hela tiden och känner mig allmänt irriterad.
Vart är ljuset??Vart är min energi??
Det kändes som att ljuset kom men det försvann snabbt igen
och tillbaka kom det gråa,blöta,slaskiga och tröttheten!!
Någon som har nåt bra förslag på hur man väcker energin igen??


Nu ska den här gnälliga människan sluta gnälla ,
och hoppa i ett bad fyllt med badsalt som luktar Lavendel.

Kram Hannis

52 kommentarer:

Jema Rose sa...

Så fin den blev..!

: )

KRAM, Jenny

<3

livetpåfyran sa...

Den blev jättefin! En sådan står på min önskelista...också:)

Skönt när man kommer till avslut med det man tänkt.

Ha det bäst, kram pia

livetpåfyran sa...

Den blev jättefin! En sådan står på min önskelista...också:)

Skönt när man kommer till avslut med det man tänkt.

Ha det bäst, kram pia

Lindas Vita Lantliv sa...

Här är en som nyss kommit upp ur ett bad, men jag känenr likadant som du...all energi och ljus är såå efterlängtattänk vad det gör för humöret, det är helt otroligt!

Men du korgstolen blev superfin, jag försökte mig på en förra sommaren med spray, men det gick åt så d-kla mycket att det slutade med att jag kastade den på tippen...så du har verkligen varit duktig!

Kram Linda

Fröken Fräken sa...

Ja, det är ju ett himla jobb med att måla föremål i korg med pensel. Och särsklit om man är lika noggrann som du och kör med färg i olika lager... men på något sätt blir det mer liv, tycker jag, med penselmålning. Så man får väl offra sig... ;-)

Vet inte heller var min energi har tagit vägen.. än så länge märks det mest på morgonen att det har blivit ljusare, och det är ju INTE min bästa tid. Jag vill ha midnattssol NU! Får du något bra energitips, så kan du ju tipsa vidare mig... det enda pyssel kag ägnat mig åt idag är att plantera gräsfrön i diverse fat, ihopp om att få grönska inomhus.

Fröken Fräken sa...

Glömde ju bort att säga:
SUPERFIN korgstol!!!!

My Lovely Things sa...

åh så fin denblev..
du har gjort ett kanon jobb..
så snygg säck..

ja nu ängtar man verkligen efter vår..

kram anna

Viola sa...

DU, jag har gjort ett gnälligt inlägg oxå idag, tycker bara att jag skriver jämt om detta katastorväder, det är så trist med kyla och snö igen, har oxå en korgstol som väntar, är det inte svårt att spraya tror du, tyckr oftast att det blir gråaktigt istället för vitt...men fint blev det, kram

Snuttan sa...

oj vilken skillnad det blev
Jättefint

Kram
Åsa

Mamma C sa...

Vilket jobb du gjort med penseln. Det blev jättefint resultat.
Kram Mamma C

Naija sa...

korgstolar göres bäst i enfärgad färg..precis som du har gjort :)jag tror att alla är trötta egfter alla sjd som härjar och ljusbristen..ta en koppa choklad vetja :)

Grindelunda sa...

Korgstolen blev jättevacker. Själv känner jag igen mig i din beskrivning av energilöshet.Känner för att gräva ner mig i en snödriva eller något! BLÄÄÄ...nu vill jag ha SOL,VÄRME, NY KRAFT.

Kram och godnatt från Gilla

Gammalt o nytt sa...

Å gud vad fin den blev!!
Har en som jag också skulle ha målat...tar den till sommaren.
3000KR SKULLE JAG INTE HA BETALAT.
Lycka till hos mig/Kram
~ ♥ Irene ♥~

anne sa...

Men så fin den blev!
Vilket tålamodsprövande jobb att måla den med pensel, imponerande!

Jag känner som du, trött, trött trött... har inget bättre tips att komma med än ditt eget, härliga bad... eller jo, ok, man ska nog tänka på att skämma bort sig själv lite extra just nu, det tror jag är bra!

Imorgon kl 14:00 får vi äntligen nycklarna!
Kram Anne

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis,
jaa inte vet jag heller hur man ska bli pigg igen, känner att igen mig och har inga bra råd att ge, själv är jag klubbad varenda kväll och sover som en stock, inte blir jag piggare för det.
Kanske Rosen rot skulle hjälpa, min dotter äter det och hon tycker att det blir lite bättre och hon orkar hålla sig vaken i skolan.

Din korgstol blev i alla fall väldigt fin och så här i efterhand var det kanse värt allt slit.
Kramar till dig/Ingela.

Karin sa...

Hej Hannis vännen!

Så fin korgstolen blev, men vilket pyssel. Jag har haft en jättefin hos mina föräldrar, men den har mamma gett bort!!

Här är det samma brist på energi! Jag är också jättetrött, och vilket vinerväder vi har. Nu är det som finaste julväder ute, fast jag bara vill ha vår! Badet ger nog lite energi och sen får man väl äta grönsaker och frukt. En morotssoppa som jag bjuder på idag kan kanske vara något. Mycket vitaminer och lätt att göra! På hälsokosten finns det ju många preparat som man kan proppa i sig också. Fast jag tror inte på allt sånt, dyrt är det och frukt måste väl ändå vara nyttigare?!

Hoppas du finner lite kraft igen och tack för all inspiration!

Varmaste kramarna

Karin

EVA sa...

Den blev otroligt fin din korgstol!

Tänkte på en sak...går det bra att spraya inomhus...eller yr det runt färg...? Är ju så less på alla mina älskade korgars nyanser...


Kram och Sov Gott...*viskar genom lavendeldoften*

Eva

Under förvandling sa...

Nämen vilket pilligt jobb!! Va fin den blev.

Kram, Annelie

Leamarlené sa...

Vilket jobb du har gjort med korgstolen..och fin blev den med.

Ja visst är man bara trött just nu..längtar till solen och våren. Det är svårt att pigga upp sig själv...vi får ha tålamod bara så kommer nog våren snart. jag hoppas bara inte att det blir en regning sommar efter den här snöiga vintern...håll tummarna.

Kram, Marlene

Krydda Livet sa...

Men vad du är duktig alltså och vad fin den blev!!! Det måste ha varit ett väldans jobb bakom och det ska du ha en stor eloge för!

Kram Josefin

vitating sa...

Åhh så fin den blev!Min mamma har en vit gammal korgstol som jag ska få när hon hittar en annan fotölj,lääängtar! Var har du fått den ljuvliga säcken ifrån?
Kram Maria

Carina sa...

Hej

Stolen blev jätte fin.
Vad skönt att få krypa ned i badet.
Jag önskar att jag också fick göra det.
Men som sagt så har golvbrunnen rostat sönder.
Så det är färdig badat.
Nu ska jag lägga sista handen hoppas jag på överkastet.
Ha det bra!
Kramis

Eddan sa...

Vad fin stolen blev. Jag har en vit korgstol som katterna har gått loss på så det fattas en del färg. Ska nog ta och spraya den en omgång och låta den få komma fram i ljuset igen.

Känner igen det där med vårtröttheten. Har aldrig känt det så tungt som i år. Är det månne allt detta snöandet som aldrig verkar ta slut?!

Hoppas du kan njuta ordentligt i badet.

Kram från Anette

Nettan sa...

Vad fin den blev stolen, men vilket himla jobb! Har faktiskt en likadan..fast min är redan vit tack å lov;-) som står hos mina föräldrar. Kanske skulle ta å plocka hem den!
Får du nåt revolutionerande tips mot trörrhet och irritation så vidareförmedla hemskt gärna det till mig!;-)
Kram en annan gnällfia!

Jema Rose sa...

Ja visst är trädgårdsbilderna fina!

Jag har ju trädgård, men vågar knappt vistas i den på grund av grannarnas ilskna labrador som springer lös hela tiden..!

KRAM, Jenny

<3

Lantligt i stan sa...

Åhhh så fin korgstolen blev! Även säcken är underbar!
Tack för berömmet av min hylla! Blev faktiskt nöjd med den.
Längtar också till våren, har tröttnet på all snö nu!
Kram Anki

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Hannis!
Va fin stolen blev, verkligen värt mödan. Själv fegade jag ur och köpte vita på IKEA. Trist att vara så här vårtrött. Nu vill man verkligen se solen. Varför inte gå på Trädgårdsmässan. Ett riktigt vitaminpiller enligt min mening, och bara 2 veckor bort. Hör av dig om du skall gå, kanske vi kan ses där? Det verkar som om tjejhelgen blir av!! Rapport senare...
Ha det bra , kram Maria

Majas mammelucker sa...

Halloj Hannis!
Oj vad du har grejat och fått fint..tänk vad lite färg kan göra rena trolleriet..Hoppas det är bra med dig och att du får njuta av en skön helg!
Kram Maria

annashusidingtuna sa...

Förstår att det var ett pillergöra som heter duga att måla den med pensel.Men resulatet blev ju underbart!
Kram Anna

Det vita dårhuset sa...

Halloj!
Korgstolen blev jätte fiiiin!
Och snart,....snart kommer våren =)
Kram Erika

Det vita dårhuset sa...

Halloj!
Korgstolen blev jätte fiiiin!
Och snart,....snart kommer våren =)
Kram Erika

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Ja, åh den blev jättefin! Kan tänka mig att det var lite pill med penseln :) Jättesnyggt med "mjölsäcken" på också..

Jag tycker energin går upp o ner..dg för dag. Ibland är det full fart o andra daga känner man sig ur-seg.

Kram
Mia

Mamma C sa...

Det var ingen sådan färdig paj som man gör själv. Utan den kom från ICA`s egna bageri och var klar att äta.
Kram Mamma C

MiaMaria sa...

Hej!

Fin den blev!!!

Har ju en likadan korgstol, trä ren...har tänkt sälja bort den eller måla den. När jag ser din så blir det kanske en målning...fast jag har tänkt att ha min utomhus....

Låter gott med ett Lavendelbad!
MiaMaria

Eikkala sa...

Vilket tålamod, fin vart den! Härligt med lavendelbad. En ask med energi vore inte fel... eller lite sol med vårkänslor vore ännu bättre. Kram sari

Borta bra men hemma bäst sa...

God morgon!

Så fin korgstolen blev, vilket jobb det måste ha varit och målat den :)

Ja nu är jag också så less på detta väder och att ständigt gå omkring och känna mig trött. Jag vill ha sol och blå himmel.

Önskar dig en trevlig helg.
Kram Åsa

Vita små hjärtan sa...

Oj vad jättefin den blev! Kram

Mitt hem är min borg sa...

Guuud.. så fin den blev..
Verkligen smart att måla med flera olika nyanser.. Nu har stolen verkligen liv i sig, inte bara vit.. Jätte jätte fin..

Kram från mig!!

Nina sa...

Men Hannisen så fiiiint du gjort, både korgen och stolen är "to die for"! :) Jag måste erkänna en sak: när jag såg ditt inlägg om symaskinsbordet kånkade jag upp min från källaren och nu är det inplanerad om-målning! :) Ha en trevlig helg! Kram, Härmapan-Nina

Hanna sa...

Halloj! Va fin korgstolen blev. Kan tänka mig att det tog en stund. Men fint blev det.
Ja det lutar faktiskt åt den vita klädseln men det är svårt. fast det låter ju bra att den torkar fort för det gör inte den nuvarande klädseln. Den är ju ganska tjock. men jag ÄLSKAR min Ektorp-soffa. Ha en mysig helg/ Kram Hanna

Hanna sa...

Fin korgstolen blev!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Vitbalansen - Helena sa...

Korgstolen blev så snygg, så snygg! Men vilket jobb du har lagt ner på den med tre olika färger och allt. Jag hade kreverat halvvägs, det är jag säker på :-).

Som energiinjektion föreslår jag en rejäl loppisrunda i morgon - det piggar ju alltid upp, eller hur? :-) En skogsrunda efteråt brukar också göra susen, tycker jag.

Ha en bra helg!

Kram från Helena

Lina sa...

Å vilken mysig blogg du har, man hittar så trevliga bloggar när man kikar runt lite, din var verkligen rik på ideér och inspiration, kram Lina

Monkan sa...

Åh du gjorde det! Ett sånt megajobb, imponerande! Den blev superfin. Och så smart att blanda färger i stället för bara vitt.

Ljuset ja... Solen sken idag, och det blev olidligt varmt på rummet på jobbet... men lite vårkänning. Sen... gick jag och tränade och när jag kom ut så fick jag motvind och snö i ansiktet. Suck. Åh lyllos du som har badkar.

Montebello Möbler sa...

Äh, du är inte alls gnällig. JAG är däremot det, usch å fy så besviken jag är på vädret. Å andra sidan har ju solen lyst idag - härligt!
Korgstolen blev störtfin - men fattar att det va jobbigt med pensel.
Tack så himla mycket för din goa kommentar hos mig - blir ju sååå glad.

Ha nu en mysig helg - å låt oss hoppas på solsken så eländet smälter nån gång!
Kramar från Malin :)

Mia sa...

Jag som aldrig riktigt har gillat korgstolar bara drömmer om att hitta något liknande. Jättefint blev resultatet efter en vända med pensel och vit färg... :)

Tack snälla för din söta hälsning hos mig. Ska verkligen bara ta det lugnt denna helgen och njuta av ljuset om solen tittar fram imorgon (idag lyser den med sin frånvaro än så länge).

Kram Mia

jakt,skor,barn,inredning sa...

Lite solsken och fågelkvitter skulle nog göra susen. Tror alla är trötta och orkeslösa för tillfället! Nilla

LillaFlisan sa...

Hur snyggt som helst blev korgstolen.


Tyvärr ger du mig sjukt mycket sommar/vår längtan av din härliga stol.... Själv har jag ju en sådan ute på min altan som jag bara kan gå och drömma om att få sitta och mysa i med solen och värmen som sällskap!


suck....

Blir det ALDRIG vår nån gång????

Ta hand om dig och en fortsatt trevlig lörda!

puss

Flisan

Petra Bloggar sa...

men HJÄLP, du är så flitig...är du säker på att du bara bor i en 2:a *blink* du verkar ha hurmycketplatsomhelst :D

Kan tänka mig att det var svårt med pensel, jag försökte mig på att måla en korg en gång och det gör jag gärna inte om! all cred till dig, det blev hur fint som helst :-)

MASSA KRAM

ps. hahaha ja risken är att jag får stå där och skrubba *hihi* texten har jag målat på frihand och TACK kära du!

Vit poesi sa...

Åh så fin!! Vill ha!
kramen Malin

Magny sa...

heia... så braaaa!!!!
helt utrolig vakker!

takk fro hilsen,- glad for det~~

klem, magny

KimsiVimsi sa...

Åh! Detta ger mig lite hopp och motivation att fortsätta... Jag håller själv på att måla om en picknick-korg.

Fin blogg med många vackra bilder :-)

Vänliga hälsningar, KimsiVimsi