Gott och blandat

Sa bara pang så var den här veckan slut!
Har knappt hunnit med känns det som.
Och i helgen blir det inte mycket gjort.
I morgon bär det av på kick off med jobbet Lördag till Söndag.
Var på Jysk och hittade en pläd.
Tycker det är så fint med pasteller hos andra men trivs inte riktigt med det här
hemma men den här är"lagom"att börja med=))

Lite mysig sådär...

Pallen fick en snabb makeover!
Kommer nog att sy ett lite fina överdrag senare så den kommer mer till sin rätt.

Här kommer en tjuvtitt på att göra listan.
Köksstolar ska det här bli så småningom.
Målade och omklädda.
Ser ni...Till och med reserverad tejpen sitter kvar

Och en glimt av köksbordets ben=))



Sen har jag köpt nåt som inte har ett skvatt att göra med inredning!
En spikmatta...Den borde komma nästa vecka.
Så om jag i framtiden börjar kalla mig för Fakiren så vet ni varför!
Sägs att dom ska vara bra för onda axlar och nackar,nån som har provat?

Nu en sväng till er,sen ska väskan packas.
Kram Hannis




31 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj Fakiren*fniss*...
...vill bara önska dig en trevlig kick off. Gå försiktigt, har hört att man lätt kan falla och bryta foten. Hua hemska tanke...

kramisar Viveka

Fröken Fräken sa...

Oj, vad du hinner en massa! Är det någon som försökt slänga något på den där återvinningen mittemot ditt jobb nu igen?! Ett helt möblemang på en vecka.
Min tallrikshylla känns lite futtig i jämförelse.. ;-)
Det där bordet ser MYCKET lovande ut!

Kickoff, jag hoppas att det är mer spabehandlingar och chokladprovning och inte så mycket klättra i lianer i träd och yxkastning? Varför finns det aldrig loppisräder inbakade på kickoffer?!

Under förvandling sa...

Hej!

Så gulligt av dig att titta in till mig, blev glad!!Spikmatta...aj..ska du gå på den? Eller? Fina stolar du skaffat. Blir så imponerad av ditt fixande. Kul!

TREVLG HELG! Kram, Annelie

LillaFlisan sa...

Spikmatta??


Du är ju härlig du Hannis!!

Trevlig helg!

Flisan

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Oj vad mycket roliga saker du kommer över! Det är ju så roligt att fixa och pyssla.

Kram o ha en fin helg!
Mia

Jema Rose sa...

Fin pläd du har köpt!

: )

Fina saker du har att måla & fixa med också, min egen "att-göra-lista" är LÅNG!!!

Ha en bra helg du också!

KRAM, Jenny

<3

livetpåfyran sa...

Gokväll Hannis!

Jag tycker pläden var jättefin!

Min arbetskamrats sambo har en spikmatta och han älskar den! Använder den varje dag och mår mycket bättre. Rena rama endorfinkicken!!

Önskar dig en härlig helg med rolig kick off, kram Pia

EVA sa...

Underbart vacker pläd!!!

Ha det så gott :-)))

Kram
från Eva

Pia..... sa...

Halloj..det där med spikmattan..det verkar vara nåt som sprider sej som en löpeld över landet nu..men inte kan de va nåt gött å ligge på den:)!!! mycket på listan ser ja..precis som min lista..och vad gör jag..joo jag sitter och bloggar:)..ha en skön helg..kram..PIA

Gammalt o nytt sa...

Jag tycker pläden är otroligt fin!!
Mattan är kanon bra..men fick otroligt ont i 3 dagar.
Åh du har också mycket på din lista..ler
Kram och ha en skön fredags kväll/Irene

Lantligt i stan sa...

Har hört många positiva saker om spikmattorna! Har ingen själv ännu, men lite sugen på att prova. Pläden från Jysk är jättefin, har den jag med.
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Elins tittskåp sa...

Tycker givetvis att pläden från Jysk är jättefin, har en sådan själv, som jag tycker passar lite varstans. Och visst är det toppen med spikmatta, har också en sån som jag använder nästan varje dag, ökar blodcirkulationen och det är ju bra mot det onda. Kramar Birgitta

Tulipa sa...

hej!
Tycker spikmattorna börjar dyka upp lite varstans! (Men vet inte vad de ska vara bra för...fast tydligen mot värk då)

Ha en trevlig helg!

Kram Mariette

Home No.1 sa...

Hej ahh spikmatta det är jag nyfiken på! Du måste berätta sen vad du tyckte!
Kram från Annica på Home No.1

Lily of the valley sa...

Fin pläd från Jysk!

Snö...huga :-(
Sägs att det ska komma hit igen, hoppas det drar förbi i 190....

Kick off lät bra, även om det är på helgen.

Ha de gott
Kram Lily

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Jo tavlan är såld, men jag har faktiskt gjort en till :)
en likadan som du kan få köpa om du vill?

Maila mig i så fall din adress så skickar jag tavlan på posten!

Kraaaam
Mia

Monkan sa...

Du får tycka vad du vill men jag tycker i alla fall att pläden är jättefin och charmig och ser ut att passa jättebra hos dig.

Ta några steg tillbaks och titta, ställ dig i dörröppningn t.ex. Bli övertygad! :-)

Oj, aj, spikmatta. Och hur ser den ut då....? Du som tvekar om ifall en pläd passar in... ;-)

anne sa...

Hej!
Kul med kickoff!
Exakt samma pläd sod jag och klämde på på Jysk när jag var och köpte de superfina kudd/dynorna häromdagen :)

Valde att avvakta, men nu har jag fått lite extra veckopeng - då kan man ju handla lite extra pynt :)

Vad fin pallen blev!
Jag har också fått en hel ny uppsättning med renoveringobjekt nu av svärföräldrarna... bilder kommer sen!

Ha det så kul på kickoffen!
Kram Anne

Montebello Möbler sa...

Aha! Fakiren - bra idé faktiskt.
Nu är du säkert mitt uppe i kick-off mode :)

Pläden/Täcket från Jysk är jättefint tycker jag. Är helt inne på pasteller just nu, men har ju inget organiserat hem i nuläget så här blir det varken det ena eller det andra ha ha.

Ha det så gott,
Kram Malin :)

Lilla Trollbacken sa...

Hej Hannis!
Du är otrolig med dina projekt, alltid något på gång!
En sådan pläd har jag också, den är som du säger helt lagom i mönstret!
Kram
Gabrielle

Cilla sa...

Håller med dig om pasteller hos andra, tycker det är jätte fint men ej bekvämt någon längre stund hos mig ;0)
Har inte provat spikmattan men ser fram emot att höra dig berätta..
Ha det bäst..Kramen Cilla

Nettan sa...

Hej! Vad glad jag blev för din gulliga kommentar! Tack!
Värst vad projekt du har på gång! Å det där med spikmatta verkar ju himla poppis, läser omdet överallt...kanske borde testa! Du får tala om sen hur det har gått!
Kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Hm...jag har ingen erfarenhet av spikmatta :) Fint du visar. Kram

Nygammalt sa...

Hej Hannis!¨
Var kick offen trevlig? Har hört att de kan bli lite galna ibland...

Så du har hittat ännu mer fint på Jysk, jag som var där en snabbis idag och köpte de randiga sittkuddarna du visade upp för ett tag sedan. De var ju så fina att jag var tvungen att härma dig =)

(Jag har varit i Thailand)

Kram.

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det var en riktigt fin pläd!
Vad mycket du har på gång, själv hinner jag inte med allt som jag skulle....men en spikmatta???Vet inte om jag skulle våga prova att ligga på en sådan facktiskt...
Kram Anna

Majas mammelucker sa...

Hej Hannis
Här händer det massor med saker..mycket fin pläd du köpt..har en lika dan fast med bege och rosa toner..gillar den skarpt..oxå från jysk..
spännande med spikmatta..vad kommer att hända på den då..??
Ha det så kul med jobbet!
Sköt om dig!
Kram Maria

Inspiration i vitt sa...

hej Hannis, ja då har du lite att stå i igen då, tänk att man alltid har så många projekt på gång jämt, dina stolar och bord kommer att bli underbara när du dragit fram med penseln.
Kram på dig/Ingela.

Vitt och nött sa...

vilken fin pläd, har också haft funderingar på att köpa en sån.

vilka fina stolar! kommer bli så bra som köksstolar!

ja har hört att spikmatta fungerar skitbra :) men har inte testat.

kram ellen

Nygammalt sa...

Ha ha, nej vad skumt. Har gjort ett inlägg med precis samma rubrik. Nu härmas jag igen...omedvetet denna gång ;)

Kram.

Huset mitt i byn sa...

Ditt möblemang kommer bli hur fint som helst...
Spikmatta! Jo jag har en och det är faktiskt jätteskönt att ligga på den, men konstigt nog så blir jag så otroligt F....ad när jag ligger på den, den gör väl så att något utsöndras i kroppen och på mig blir det den reaktionen, lite konstig känsla eftersom jag sällan ens är arg.

Lycka till med den....
Kram P

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här är det fart och fläkt, som vanligt!
Mycket målning på G ser jag...
Och pläden var väldigt mild och fin i färgern!
Kram
Marie