Det gröna skåpet och smycken..

Ni vet i bland när man ser nåt på loppis och bara känner att det där vet jag vad det ska stå.
Så kände jag när jag såg det här skåpet.
Jag tänkte att efter lite piff och sågning skulle det bli bra till mitt minibadrum.
Så blev det nu inte...
Efter väldigt mycket färg och lite annat jobb så hamnade den i sovrummet.
Passade perfekt under mitt dokument, är lagom stort.
I en stund av irritation så tänkte jag faktiskt kasta det.
Nu när det är klart så är jag rätt nöjd!
Shabbat en aning förstås och
nysprayade matta svarta handtag jag hittade på loppis.
(Dom var guldfärgade från början)


Har stora armband ligger framme på ett gammalt fat i sovrummet
så det temat fick fortsätta på skåpet.
Har alltid varit galen i armband och ringar,
gärna flera olika modeller och i silver.
Så varför inte ha smycken framme...
Ringen med det hängande hjärtat på är min absoluta favorit.
Den har jag fått av min mamma=))

Jag har sedan sovrumsrenoveringen varit i nån slags "rensa ut fas"
så nu har jag dragit i hop ett lass som ska till sopptippen.
Vad skönt det är!!
Och jag fick faktiskt lite energi av att det blev utrensat.
I dag gäller stereon på,öppen balkongdörr och rensartag igen!

Och tack till er,gulliga ni som lämnar så fina spår efter er!!

Kram Hannis

47 kommentarer:

LenaS sa...

Åh vad fint det blev även om dte ibland inte blir riktigt som man tänkt sig ,o)
Kramis/LenaS

Borta bra men hemma bäst sa...

Vilket fantastiskt skåp, det blev underbart efter att du varit framme med såg och pensel :)Du är verkligen duktig!

Lycka till med rensandet :)

Kram Åsa

Pia..... sa...

Hejsan...nu är jag på trån igen efter ett liiitet upppehåll:)kikat lite på både nytt 6 gammalt hos dej..vad fin korgstolen blev..men måste fråga...målade du både svart OCH vitt OCH grått???..läckert resultat kudden i var oxå super..gjort själv?...gröna skåpet ..det har du lyckets med..en sån där härlig känsla när det faller på plats det man tänkt ..snygg ring oxå..klart man ska ha det framme:)..kram..PIA

Mitt hem är min borg sa...

Du var uppe med tuppen idag ser jag.. =)
Så fint skåpet blev.. Så lagom stort, lätt placerat..
Så skönt att du har rensat ut.. Det gjorde jag med för ett tag sen..

Kram på dig!!

Maliva`s verden sa...

Hei,så kult at jeg fant frem til din fine blogg...Her ble jeg inspirert av alle dine fine bilder,og kommer klart tilbake...Go`søndag til deg fra Maliva

Loppisliv sa...

Hej Hannis! Skåpet blev ju jättefint, visst är det så att man ibland vet precis hur det ska se ut i huvudet men sen i verkligheten blir det något helt annat. Du ska se att du hittar ett annat passande skåp till badrummet snart. Det är så fint att ha vackra smycken framme. Och vad fin din korgstol blev, läste att du målat den med pensel, det är jobbigt det. Har också gjort det några gånger men den sista jag inhandlade sprayade jag istället. Men det blir lite dyrare även om det går betydligt fortare :-) Ha en fin söndag. Kram Paula

Lily of the valley sa...

Skåpet blev underbart! Tur att du inte slängde ut det! Jag älskar också ringar och armband, ja, smycken överhuvudtaget!! De förgyller tillvaron ;-) Snyggt att ha dem som prydnad och ögonfröjd :D
Jag håller med dig! Man får en kick och ny energi när man rensat ut lite :D))))
Kram Lily

Naija sa...

skåpet var fint som det var

Hipsterlillamy sa...

Oj vilket fint skåp!!! Skulle vilja ha två sånna....vet du var!!??
PUSSSSS

Gammalt o nytt sa...

Hej hannis!
Vilket kanon skåp.
Å här rensas det också..men för mig tar det lite tid..ler
Kram Irene

Snuttan sa...

Nämen det är inte klogt vad lite vit färg kan göra.
Blev jätte snyggt

Kram
Åsa

Vita ljuva tankar sa...

vilken urgullig byrå. Den klädde sig helt klart bäst i vitt ;)

Kram

Fröken Fräken sa...

Det var väl det jag visste att nog skulle denna lilla möbel bli finfin när du svängt med målarpenseln över den! Min lilla minibyrå som jag hade sånt problem med att måla vit har jag fortfarande inte riktigt hitta den rätta platsen för, så den flyttar runt..

Så du är en "vädrare" också?! Här ska städas och luftas och rensas! Vill ta bort en massa saker, men samtidigt hittar jag så många fina saker som jag vill ha framme som jag nästan glömt bort, så det är lite svårt...

EVA sa...

Du kan förvandlingskonsten du!

Låter ljuvligt med öppen balkongdörr, och utvädring...!

Förtjusande ringar, speciellt den till vänster...bara så himla vacker!!!

Kram & Solstrålar
från Eva

Hem och Harmoni Marie sa...

Man kan nästan inte tro att det är samma möbel, vilken förvandling!
Tur att du inte gav upp och kastade möbeln...
Jättefint!

Önskar dig en härlig söndag! kram Marie

Hemma hos Linda sa...

Hej Johanna!
Skåpet vart ju alla tiders och med smyckena till vart de ju kalas bra.

Jag har oxå rensat ut mycket hos mig, jag hade hur mycket som helst sparat, som aldrig ens kommit till användning, så nu fick de vara nog. Och precis som du skrev, man får så mycket mer energi över till annat! Så nu har jag som regel, en sak in, då ska en sak ut... =)
Fortsatt trevlig söndag!
Kram Linda

Malin sa...

Så vackert det blev! Snacka om skillnad mot före och efter. Vit färg gör så mycket! Kram

Vitbalansen - Helena sa...

Jösses, det går ju inte att se att det är samma skåp! Det var en förvandling som heter duga och som blev kanonsnygg, tycker jag. Och de nysprayade handtagen blev pricken över i!

Kram från Helena

Lina sa...

Oj, det blev ju ett helt annat skåp, jättefint. Va duktig du är, kram Lina

Mamma C sa...

Vilket lyft det blev när du piffade till skåpet eller byrån. Smycken är härligt, det kan man inte få för lite av.
Kram Mamma C

livetpåfyran sa...

Skåpet blev verkligen jättefint, vilken skillnad!

Jag skulle också behöva åka till tippen...men visst mår man bra av att rensa!

Ha det bäst, kraaam

Viola sa...

Så himla rar den blev under din förvandling, och ett vackert stilleben med dina fina smycken, vad h'ärligt med storröj, det skulle verkligen behövas här....hoppas din söndag är bra, kram

Under förvandling sa...

Hej Hannis!

Tycker ditt skåp blev jättefint! Vad du är duktig. Ser fint ut med dina smycken. Ha det gott i veckan!

Kram, Annelie

Lantligt i stan sa...

Superfint skåp! Det var ju fint före, men blev ännu finare vitt! Passade perfekt under ditt dokument!
Kul att du gillade min syhörna! Får väl sätta mig och premiärsy där något tag framöver.
Är det okey om jag länkar till dig? Läser ju din fina blogg ofta!
Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

tales from an O.C. cottage sa...

Great job!!! Looks soooooo cute!!

m ^..^

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Önskade jag hade hälften av din energi..... tyckte jag va så duktig som va ute i träfgården och klippte äppelträden idag i sista stund som vanligt....hade hoppas fixa lite mer i helgen men krafterna tog bara slut. Barnkalas kostar på :-)) Så illa är det inte som det låter för idag har vi valt att bara göra det vi hade lust med och vi satt faktiskt i solen och fikade en lång stund och det va sååååå skönt och det värmde så gott.

Gillar dina fina ringar - förstår att du är glad över dom.

Jag har fyndat ett antal gamla stolar som när alla kalas är över (har ett till inom ett par veckor....) skall målas om men de kommer att uppta hela stora rummet 10 st - du får se sen.

Ha det gott vännen!
Kram Ann

Nettan sa...

Vilken himla tur att du inte hivade den! Blev ju superfint!! Ä väldigt fint att ha lite av sitt bling liggandes framme! Jättefina grjor du har!!
Kram Nettan

Vita små hjärtan sa...

Men gud så snyggt det blev....Kram

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så fint det blev! Jag fattade det som att det var en väldigt liten byrå..men den var ju hyfsat stor....det blev kanon iaf!

Skönt med lite rensning också....det behövs med jämna mellanrum...

Trevlig början på veckan! Oj, kom på du frågade ngt? Jo, ang schablonerna...det är en kant runt dem, ja...men jag tycker inte den är störande....förstora gärna bilden med schablonen på bordet så kanske du får en bättre uppfattning...

Kram Linda

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, ja visst blir man lycklig av att få göra sig av med en massa som man inte behöver, en befrielse.
Den lilla byrån var ju för söt och passade så bra där hos dig och visst ska man visa sina smycken, jag har oxå en sån KV ring.
Kramar till dig/Ingela.

vitating sa...

Hej vännen!
Såå fin den blev! Inte riktigt inspirerande innan precis men nu blev den ljuvlig i vitaste vitt!
Önskar dig en fin fin vecka! Kram Maria

Monkan sa...

Oj oj, har du gjort dig av med saker, kors i taket ;-)

Minibyrån blev jättefin, bra beslut att ta bort den där grejen ovanpå, och mycket finare med de nya handtagen. Vad mycket fina saker du har lagt fram på den.

Det där med sockerkaka, det kan vara formen det är fel på om kakan inte blir färdiggräddad, en sån form har jag haft. Testade den i flera ugnar, till slut köpte jag en ny form och det gick jättebra att baka, så uppenbarligen nåt knas med den första.

Viveka i Bläckhornet sa...

Så nu har mäster målaren varit i farten igen och förvandlat ett skåp till en skatt:) Jätte sött!

Vackra smycken är alltid vackert att ha framme.

Kram Viveka

Annica Manby sa...

Tack snälla du.

Gud vad fint skåpet blev. Jag förstår inte vad du hittar alla dessa superfina saker. Det är roligt när man ser möjligheter i allt som man släpar hem -;). Få se om jag får till min spegelbyrå, det är svårt för färgen att fastna. Anners kan jag kanske kalla på expert hjälp??? du får alla möblerna så snygga.

Kram annica

lolla sa...

Men vad fint det blev som ett helt annat skåp gud vad du är duktig...
kram lolla

Borta bra men hemma bäst sa...

:) Nä då, här är det lugnt, ingenting har hänt, inte när det gäller inredning heller, där står det helt still.

Så roligt att du vill vara med i min tävling :) Jag önskar dig stort lycka till.

Kram Åsa

Jema Rose sa...

TACK!

Jag ska verkligen försöka att inte ge upp, försöka att vara stark, för jag vet ju att JAG har rätt...

SÅ vacker din möbel blev..!

STOR kram, Jenny

<3

Huset mitt i byn sa...

Vilken gullig byrå du har fyndat, den blev ju så fin att använda i sovrummet.
Vad snygg ringen är som du har fått av mamma.

Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

hallå hannis, guuuuuu så vackra bilder, ljuvliga smycke på en otroligt söt liten byrå!
oh den fasen vill jag in i med, ibalnd känner man sig nästan inträngd av alla prylar!

ha det gott, varmkram lotten

Karin sa...

Godkväll min vän!

Det är bara jag som kikar in en snabbis. Lillprinsen är faktiskt bättre ikväll, kanske det har vänt nu!!!

Men du är väl otrolig på att fixa till. Och att den var så stor, vilket kap om än mycket jobb!

Ha det så bra och kram på dig!

Karin

irma´s uthus sa...

vilket fint skåp. Korgstolen är ju en hel bedrift att måla:) duktig flicka.
kram irene

MiaMaria sa...

Hej!

Viken grön och skön byrå...och så fin den blev i vitt.....

Skönt med rensning.....


HA´en skön tisdag!
MiaMaria

annashusidingtuna sa...

En sån tur att du inte slängde skåpet, det blev ju hur fint som helst!!
Kram Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fin den lilla byrån blev! Tur att du var envis där och inte gav upp!
Kram
Marie

jakt,skor,barn,inredning sa...

Åh va fin den blev och vilka fina smycken!

Piffa sa...

Det där blev ju verkligen superfint. Vilket fynd. Jag går också på loppis lite då och då men inte kommer jag över såna fina möbler.
Kramar Anette

Mia sa...

Va skåpet blev fint, Sånt skulle ja å vilja ha...fast jag vet inte vart, men kanon fint blev det!

//Mia