Vatten över huvudet...

I väntan på att spacklet i sovrummet ska torka så får ni se Söndagsfyndet...

Jag tror att det här kommer att bli en riktig utmaning.
Det ser ut som att färgen har rest på sig.
Och det har den på vissa ställen.
På en del ställen så är den som cement!Stenhård!

Men med varmluftspistol och skrapa lär man få den ren.
Först då kan man se om träet är skadat.
Ja..Sen ska den ju målas igen.
Till och med hyllorna har givit upp=))

Och så här blir resultatet när man rensar hemma :
Saker som inte hittat plats står tillfälligt i ett hörn i väntan på!

Och apropå sovrummet...
Föreställ er två rum och kök,
tänk sen att allt i sovrummet står i hallen och i vardagsrummet.
Det som ska säljas står i köket och hallen.
Låter trivsamt? Jovars,känns ombonat i alla fall!

Kramen Hannis

38 kommentarer:

Gammalt o nytt sa...

Vilket fynd!
Nu blir jag avis...ler
Den kommer att bli kanon.
Kram Irene

Pia..... sa...

Haha..du verkat ha det mysigt:)...liite jobb får du kanske..men det kommer bli kanonfint...kram..PIA

purplerain sa...

Hoppas vi får se slut resultatet.Spännande!

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så vackert skåp! Säkerligen mycket jobb, men i efterhand kommer det vara värt allt jobb! Kommer bli kanon!

Kram Linda

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

For ett vakkert skap du fant! Så flott det kommer til å bli når du får fikset og malt det=)

Er godt å få renset ut av skuffer og skap,og da finner man jo som regel vakre ting som man nesten har glemt også=)

Gleder meg til å se hvordan soverommet blir når du er ferdig. Klem

Borta bra men hemma bäst sa...

Vilket underbart skåp!!!
Låter som om det kommer att bli ett riktigt pillergöra med det men tänk så fantastiskt det kommer att se ut när det är färdigt :)
Jag känner igen det där kaoset du lever i för tillfället ;)
Förra våren, när vi fick alla rum förutom vardagsrummet omtapetserade så fick vi trycka in varenda liten pryl i vardagsrummet, vi hade endast en liten, liten smal gång där vi nätt och jämt kunde trassla oss fram till soffan. Puh säger jag men det blev fint efteråt iallafall :)

Kram Åsa

Leamarlené sa...

Vilket vackert fynd...kommer att bli ett jätte snyggt skåp när det är klart.

Kram, Marlene

EVA sa...

Å, vilket skåp!!!
Det kommer att bli helt underbart efter ditt pysslande med det!


Kram
från Eva

Hanna sa...

Ja, visst är det trevligt hemma när man gör om. Vårt vardagsrum såg inte klokt ut med alla möbler i mitten. men nu är det äntligen klart ska bara ta fram kameran och lägga ut bilder. Just nu har vi en jobbig förkylning som inte vill ge med sig, funderar på om det kan vara influensan. jag tror att ditt skåp kommer bli jättefint! Och ditt sovrum. Jättekramis från hanna

Mamma C sa...

Den kommer att bli supersnygg när den är klar. Så hemtrevligt ni har hos er.
Kram Mamma C

Millas hem sa...

Skåpet är kanonfint!
Kram

Fröken Fräken sa...

Ah! Då slår du mig! Jag har bara alla hallens saker intryckta i vardagsrummet. Finns nämligen inget att hänga upp på, sortera i eller ställa på i hallen eftersom allt det håller på och målas om nu. Huruvida ommålningen av krokhängaren från Ikea är lyckad eller ej vete sjutton...

Skåpet är ju formidabelt! Deta kommer ju en mästermmålare som du att fixa i ett nefs. Fanns typ ett sådant här skåp inne samtidigt som när jag köpte mitt tygskåp. Men det skulle de ha 1200 kr för, och det tyckte jag var för mycket..

Hem och Lycka sa...

Uuurfint skåp, det där kommer bli jättesnyggt när du är klar med det!

kram

Helen sa...

Vilket fint skåp!! Måste bli bättre på att gå på loppisar man blir så inspirerad av alla fynd som man ser på alla bloggar!

Kristin sa...

Hej du! jjjjjjjjjjjjöööööööööösssses vilket skåp!!! Det har helt klart potential! Gillar skåp som inte är så djupa eller breda, utan lite smalare som ditt var. Har själv bara ett sådant och det är inte riktigt som jag vill ha det, så jag letar fortfarande... ser att du har lite att pyssla med framöver, bra, då vet vi var vi har dig! :-)

KRAM!

Jema Rose sa...

Det skåpet kommer att bli jättefint!

: )

KRAM, Jenny

<3

Viola sa...

Lycka till med utmaningen, den kommr att bli så fin, är jag övertygad om när du är klar med behandlingen, kram

Nettan sa...

Helt säker på att du kommer att fixa till det där skåpet superfint! Kul att du ville vara med å tävla hos mig! Lycka till!!
Kram Nettan

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Du e så go..

Låter verkligen som att du har det mysigt hemma.. =) Eller e de kaos de heter.. =)

Tycker ditt skåp e jätte gulligt.. Klart du kan få ordning på det.. Limträ skivor som hyllor och lite skrapa å måla.. Bara och bara.. =)

Ha en fortsatt skön vecka..
Kram Linda

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Hannis...
det där skåpet kommer att få ett långt och lyckligt liv hos dej tror jag... superfint kommer det att bli!
Varmluftspistol har jag aldrig testat, vilket proffs du är!
Kram från mig!

Vita små hjärtan sa...

Å vilket charmigt skåp.... Kommer bli så himla bra!!! Ha en bra dag...

livetpåfyran sa...

Haha ja ibland har man det trångt men tänk va luftigt å stort du får det sen...:)

Skåpet är ursnyggt!!!! Efter lite slit blir det ljuvligt, kram Pia

Petra Bloggar sa...

men UNDERBARA DU! vilka fynd du gör! vi borde loppisfynda tillsammans, skåpet fixar du som ingenting! och när allt är ett organiserat (?) kaos så kan du skatta dig lycklig över att leva själv (?) och slippa pikar hela tiden! själv kom jag hem med 3 nya fynd idag, inte loppis direkt men nästan! RUSTA säger jag bara hihi!

KRAMEN PÅ DIG!

En Doft Av Lavendel sa...

Men attans va fin den kommer bli efter allt ditt slit med denna möbel!!!
Vilket fynd du gjort!

Kraam från Benita

LillaFlisan sa...

Stackare.....Det är så trist att behöva leva med prylar överallt men det är ju så värt det när det är klart!!!!


Skåpet är underbart! Hoppas att du visar os resultatet sen!!


Kram


Flisan

Lily of the valley sa...

Vilket härligt skåp du köpt Hannis!
Ibland behöver man lite utmaningar, och visst är det kanske tur att man glömmer så fort...Allt slit, svett och tårar är det värt...
Ha de bäst
Kram Lily

Vit poesi sa...

Kommer bli jättefint, när det är i händerna på dig
kram Malin

Tulipa sa...

Där har du en utmaning med skåpet!
Och härligt mysigt verkar du ha det med saker över hela lägenheten!(*hihi*) Vi har det likadant fast det är vår flickas rum som drabbats. Det är belägrat med stolar och trådbackar och förvaringslådor! Stackarn. Men hon har haft det i snart en vecka så hon börjar vänja sig... Svårt att komma in i garderoben bara!

Kram Mariette

Ett skönare liv sa...

vila fynd, jätte fina saker :)
hoppas du får en skön torsdag , snart e de helg igen :D

kram nadja

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Vilket härligt skåp du har. Ser att du har en del jobb på det. Men det är värt mödan när det blir klart.
Ungefär som du har det, så ser det ut ner i vår bastu/dusch/tvättstuga nu.
Där pågår lite lättare byggnation. Men du vet ju hur man är. Allt ska ju vara klart helst samma dag. För jag är ju redan inne i mitt nästa projekt nu ;)

Ha en fin helg
kram Viveka

Inka sa...

Hej, gumman!

Jorå, allt är så bra här.

Men vilket fint skåp du söndagsfyndat. Men herregud vilken potential det har. Är det högt, lågt? Det är så svårt att se. Det är inget hörnskåp väl? Och vilken fin jesustavla du fick. Ja, din kompis känner väl dig och vet vad som passar, haha. Jättefin, och den passar där ovanför stolen.

Månbordet ja, Flisan tror att jag kanske kommer ångra mig om jag säljer det så nu ska jag först testa att sälja mina nuvarande köksmöbler först. De är ju gustavianska så kanske kommer jag få dem sålt för samma pris som de båda månborden tillsammans. Åh, vad jag har funderat på hur jag ska göra. Jag blev ju kär i månbordet men jag har så liten matplats så jag får testa och se hur det blir.
Jo, jag handmålar texten men inte utan hjälp. det är ju så enkelt. Först mäter jag ut ungefärlig höjd på bokstäverna. Sen skriver jag ut texten på datorn och tejpar ihop som en lång remsa, eftersom en hel text inte får plats på ett papper.

Sen vänder jag papperet och fyller i konturerna med en blyertspenna (alltså på baksidan av papperet). Jag tejpar därefter textremsan på bordet. Med rätsidan ut. Sen tar jag blyertspennan och "gnuggar" (ritar) över konturerna. Då blir det som karbonpapper. Sen tar man bort papperet och då har man konturerna på bordet. Sen är det bara att fylla i med önskad färg. Det är det sista som kan bli lite pillrigt och det är bra om man har en pensel med liten smal borst. Jag använder mig av akrylpensel för de är lite starkare än oljemålningspenslar.
Hoppas du förstår min opedagogiska förklaring, hahahahahaha.

Lycka till med det vackra skåpet, som du sen kan skicka hit, haha.


Kram Inka

Krydda Livet sa...

Vad fint skåp!! Det där får du till utan problem tror jag!

Lycka till i tävlingen också :)

Kram Josefin

lottens vita och gröna sa...

åhhh det var mig ett fint skåp, ja utmaningar brukar ju bli kul, kan tänka mig att under din hand blir detta skåp den pärla den är värd att vara!

varmkram lotten

Monkan sa...

Va, bara två rum? Jag trodde det var minst 18, med tanke på alla saker o möbler som du lyckas få in :-) Men du har i alla fall 100% fler än jag då.

Hoppsan vilka hyllor... de har verkligen sett sina bästa dar. Men på utsidan var det ju ett väldigt fint skåp, såna små detaljer som färg räknar jag ju kallt med att du trollar till :-)

Tavlan var fin, en sån fantastisk handstil.

Gårdsromantik sa...

Åh så fin den kommer att bli - kämpa på!

Kram Maud

Vitbalansen - Helena sa...

Ja du, den situationen med möbler ihopknödda i hela lägenheten för att man ska måla i ett rum har jag alldeles färska, traumatiska upplevelser ifrån... Hoppas att sovrummet går fort att måla så att kaoset släpper sitt grepp om ditt hem inom kort.

Superfint skåp! Men vilket jobb det blir med det. Ja ja, det är bara att vrida upp envisheten till max och nöta på med varmluftspistolen, skrapan och sedan penseln.

Ha en fin helg!

Kram från Helena

RANA sa...

"Ombonat"? Mmmm. Eller hur?

Nåja. Hellre belamrat med Hannis vackra vita grejer än att vada i detta hems röra: dammtussar, duplo och kissiga blöjor. Mmmm. ;-)

Många kramar till dig!
/R

RANA sa...

Var ska du ha det vackra skåpet, raring..?

*helt förundrad över hur många vackra STORA saker du får plats med*

/R