Sopptipp och loppisfynd

Min arbetsplats ligger mitt emot en av återvinningsstationerna i stan.
En dag i veckan som var så satt jag och stirrade på kön av bilar och
in svänger en bil med en Husqvarna på släpet.
I tofflor sprang jag för att hinna på chauffören innan han körde in.
Något överaskad över att en hysterisk kvinna knackade på hans ruta så gav han mig vänligt symaskinen=))
Tror ni jag får kommentarer på jobbet??
Japp...Men det är det värt när en sån här skatt kommer rullandes.

Ett loppisfynd från Lördagen som jag inte vet vad det är
men fick en idé när jag såg den.
Och ähum...Ännu ett loppisfynd.
Såg nåt framför mig, det försvann dock när jag kom hem.
Måste bryta bort dekorationen ovanpå och en del spackeljobb
så vi får väl se vad det kan bli av den här.

Katten, min feta,lata men ståtliga hankatt
blir så här less när jag släpar runt på bohaget.

Såg ni "Ett annat sätt att leva" i går?
En dokumentärserie på Svt.
Vilken resa, långt från status,titlar och ytlighet.
En krock mellan kulturer där en av dom är rätt så grym och hård.
Men tankarna,känslorna och "kärleksfullheten" var äkta.
Går inte att se den utan att beröras på flera sätt!
Pysseldag i dag, orken efter sovrums makeovern är tillbaka.
Nu ska jag ta tag i högen som ligger och väntar!
Kram Hannis

40 kommentarer:

Loppis Lycka sa...

Vilken tur du var där för att hindra att man slängde symaskinen! Jag förstår inte hur folk tänker! Jag måste erkänna att jag mår nästan psykiskt dåligt när jag är på sopptippen och ser vad man slänger för saker. Eller så är man själv lite skadad.
Tur att det finns människor som oss som tar vara på nationalskatter.. ;)
Ha en fin dag, Kram Josefine

Mia sa...

Vilken tur att du han rädda symaskinen innan den hann gå till spillo. Hoppas du får till det riktigt fint med dina fynd!

Kram Mia

Anonym sa...

Haha..ja det förstår jag om du får kommentarer..hihi..kul:)..DU det därdu såg om den spegeln...DERT vill jag gärna veta,,har räddat en likadan från dottern rensning vid flyttningar....den står där bara och ser ut som om deninte vill vara här:)..tips mottages gärna:)..håå just det symaskin var kanon...ha en skön söndag..kram.PIAi vardagsrummet

Lily of the valley sa...

Du är för härlig :D))))
Vilken tur att du hann ut...Jag önskar att återvinningsstationen låg nämre mig. Har haft mina funderingar på att köra dit en gång i veckan för att fynda :D
Det är väl allmänt känt att jag är en sakletare/skrotsamlare både på min arbetsplats och i familjen ;-)
Jag har också ett sådant symaskinsbord, ska nog måla det på semestern. Tänkte först att de skulle få vara som det är men...
Jag såg dokumentären! Den var mycket känslosam, "nyttig", tänkvärd och bra.
Loppisfynden är fina ska bli kul att se vad du gör med dem. jag tänker mig en spegel i "ramen". Läcker form!
Ha de gott
Kram Lily

Vitbalansen - Helena sa...

Jag kan se dig framför mig när du älgade ut i tofflorna med något halvt maniskt i blicken! :-))) Bra att du hann rädda symaskinen från soptippsdöden - nu får den ju ett nytt, bra liv hemma hos dig. Jättefina fynd du har gjort i övrigt också, och ännu bättre kommer de säkerligen att bli när du har pysslat om dem lite :-).

Ha en fin söndag!

Kram från Helena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å, tänk att ha ett sådant ställe intill... haha, då skulle jag inte göra annat än att kolla in alla som kom för att lämna saker...
Ditt fynd var ju kanon!!!

Önskar dig en härlig söndag!
Kram Hanna

EVA sa...

Vilket fynd, kan absolut förstå att du rusade ut! :-)))
Blir roligt att få se vad du hittar på härnäst, jag kan ju se framför mej nu hur du pysslar och donar därhemma!

Kram
från Eva

jakt,skor,barn,inredning sa...

Ha,ha,hi,hi vilken härlig syn att se en kvinna springa efter bil vid återvinningstationen! Men du gjorde verkligen ett kap! Kramis Nilla

Kristin sa...

Ha ha! Vilken syn du måste utgjort! Men vilket bra ställe att bo på... smidigt att fynda! :-)

Kram till dig och ha det så bra!

Fröken Fräken sa...

Aha! Saker och ting börjar klarna! Med det läget på din arbetsplats förstår jag nu plötsligt hur du kan göra så många härliga fynd! Ett tag funderade jag faktiskt på att ta ett tillfälligt jobb, som verkade trist men hade ett väldigt bra läge bredvid stans återvinning, så något skulle jag ju få ut av det tänkte jag..

Det där symaskinsbordet var ju i helt perfekt skick! Jag tror nog inte att krönet på den där byrån behöver tas bort.. vore kanske lite häftigt att måla det i matt svart?!

Viveka i Bläckhornet sa...

Hannis du är ju bara för bra haha. Det gäller att ha spanarögonen igång, för man vet aldrig var och när fynden hittas...Längtar till resultaten.

Kramar Viveka

Lindas Vita Lantliv sa...

Å vilken skatt, skulle gjort precis samma sak som du...hade tom kunnat rusa dit i strumpor...*s*

Såg tyvärr inte programmet...hoppas du får en bra söndag!

Kram Linda

Hanna sa...

Hihi, jag hade velat se det. Stackarn, måste trott att du var nyutskriven eller nåt! Men vad gör man inte för en sådan sak. Jag kanske skulle söka jobb där. Kramis

Viola sa...

Har just haft en fnitterattack ...se dig framför mig, vilka fynd du skulle kunna göra, boka plats i fönstret, jag kanske kommer upp en sväng...är oxå på jakt efter en symaskin till landet, ska målas vit så klart med råspont till skiva, hae ne på G, ha en skön söndag

Kristin sa...

Hejsan! Ang objektiv: jag köpte ett 50/1,8 II till min Canon. Det är verkligen jättebra i förhållande till priset (jag gav ca 1200 kr). Har läst rätt mkt på fotosidor och är man inte proffs utan "bara" avancerad amatör så verkar de flesta tycka att detta är fullt tillräckligt. Jag är i alla fall nöjd. Jag bor ju i Nässjö och där ligger Hegethorns, som är väldigt billiga och även säljer på nätet (sök på Google så hittar du dem). Har köpt alla mina kameror där genom åren (det har väl blivit 4 st tror jag) och de är alltid toppen om något händer eller så. Jag skulle nog inte vilja betala en massa tusenlappar och beställa från USA som jag vet en del gör, men det är ju upp till var och en...

Kram så länge!

Nina sa...

Vilken tok som tänkte slänga den snygga och vilken tur att du såg det! :) Helt rätt gjort! Jag har en själv också, de är underbara.
Och jo, tavlan du kommenterade hos mig är egentillverkad, den stackars duken får vara med och mycket. Så fort jag tröttnar på ett motiv klottrar jag över den med något annat. Hoppas du får en finfin vecka! Kram

Hanna sa...

Så mycket fint!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

LillaFlisan sa...

Hahahahaha!!

hannis!!!

Du och jag vi är nog rätt lika!!!

Skulle ha gjort EXAKT det samma!!!

Underbart!

Men varför har du gömt undan din härliga katt!!!

Han är ju bedårande!!!

Mera bilder!!!!!!


Nu hoppas vi på en fin vecka!

Kram



Flisan

Vitt och nött sa...

haha du är ju skön!! måste sett rätt kul ut :)

hoppas du har haft en härlig helg!

kram!
ps. underbar bild på kissen!

Krydda Livet sa...

Vilka fina loppisfynd. De där sakerna kommer du ju kunna fixa till alldeles utmärkt med din fantasi och kunskap att ordna snyggt omkring dig :)

Hoppas helgen varit bra. Kram Josefin

annashusidingtuna sa...

Wow vilken fin blogg du har!
Första gången som jag besöker den och hit kommer jag defenitivt flera gånger.
Makalöst att han tänkte slänga den, som han verkligen hade kunnat sälja rätt dyrt på blocket eller ngt.
Kram Anna
ps.är det ok om jag länkar?ds

livetpåfyran sa...

Jag hade inte kunnat sitta där och jobba jag hade BARA spanat ut genom fönstret efter fynd...*fniss

Ha en fin start på veckan goa du,kram Pia

Inka sa...

Hej du Hannis!

Tack gulle-dig för de fina orden inne hos mig.

Måste kommentera några av dina tidigare inlägg innan detta.

Vilken skillnad det blev när du målade fönsterbrädan vit. Man fattar aldrig innan hur fint det verkligen blir med vitt. Och böckerna? Vilken smart idé. Det har jag då aldrig sett förut. Får man härma där lite, månne?

Och korgarna vita och fina blir ett fint stilleben i köket...bara som de är...staplade. Tänk vad lite som behövs egentligen.
Hahaha, dambetjänt. Ja, naturligtvis, jättesnyggt passar den in, vit och med din stickiga sjal, vilande över.
Ja, dessa katter. Jag har också två stycken. De lever sina egna liv, de små liven. Jag har noterat att så många inredningsbloggare har katt/katter. Kanske för att de är ulliga och gulliga. Som Ernst sa: "När det ligger en katt i ett rum och sover, finns där inget mer för en inredare att göra" och det har han så rätt i.
Den gröna fina byrån...jättefin. Ska du inte bara såga av själva toppen med knoppen och behålla resten av toppen? Hm, det där var en konstig förklaring. Förstår du vad jag menar med det?
När jag ser den fina ramen på ben så ser jag; en vit ram, sen svart griffelfärg inuti. Ett kortare recept (scones?) skrivet med vit krita...hm? Men du kommer nog på något själv. Men fin är den allt.

Men herregud, vilken tur du hade med Husqvarnasymaskinsbordet då. Vad gör man inte för att få något så fint, som andra bara tänker slänga. Dina kollegor tyckte nog bara att det var gulligt när du sprang ut. Ja, det var tur måste jag säga. Och det är du värd.

Ha det så gott gumman.

Jättekram önskar jag dig

Inka

Under förvandling sa...

Så häftigt!! Jag riktigt såg händelseförloppet framför mig...:) KUL!!!

Fin katt du har.

Kram Annelie

Karin sa...

Men hur mycket tur får man ha!!! Och du är ju för skön som ger dig ut i tofflorna, det var verkligen jätteroligt!

Hoppas du haft en mysig dag i snövädret! Ibland är det faktiskt skönt att inte sticka ut huvet också!!

Varmaste kramarna

Karin

Nygammalt sa...

Vilket tokfynd du har lyckats göra! Perfekt granne på jobbet =)

Bra med en dambetjänt, det skulle man behöva så att man slipper slänga kläder överallt.

Kram.

Anne sa...

Hej!
Alltså, det är inte klokt vad folk på fullaste allvar slänger! tur att du hann rädda symaskinen!
Låter som du har haft det himla bra i helgen, glass, chokladsås och loppisfynd, kan det bli bättre?

Byrån såg ut att ha potential... lite fix här och där så blir det nog bra :)

Vilken fin kisse du har! skulle så gärna ha en katt i huset som förgyller dagarna, jagar råttor och håller Hugin (vår hund) lite sällskap... men herr Sambo är mega allergisk, så det går inte alls...

Jo, huset vi köpt är på lite drygt 200 kvm... så plats finns det! och nu bor vi på 35 kvm torp... och har nästan inga möbler alls!... fyndade lite till i helgen, nu har hela 5 möbler av olika storlek och funktion slipats och målats, nu väntar montering av beslag och knoppar, sen kommer bild!

Hoppas du har en fin dag!

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken tur du hade. Jag har letat efter ett sådant länge. Men de jag har sett har varit för dyra.

Ha en bra vecka

KRAM CARINA

Vita små hjärtan sa...

Ja ibland ska man ha tur!!!! Kram

Nettan sa...

Men vilken tur att du är en sån handlingskraftig kvinna, såna tillfällen kan ju inte bara passera förbi!
Å vad jag gillar din dambetjänt..letar efter en sån jag me!
Å du ä så himlans duktig på att "shabba" grejorna du målar, de blir så himla fina!!

Kram Nettan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men vilka härliga fynd du har gjort! Igen!!!!
Och jag har också haft funderingar på att "parkera" mej ute på tippen, och se om man kan fynda något innan det slängs bort för tid och evighet...
Kram
Marie

Jema Rose sa...

Vad bra att du räddade symaskinen..!

: )

Jag har själv gjort kuddarna med motiv på, 2 av dem med bilder av Leonardo da Vinci, och 4 av dem med bilder från bloggen http://vitahjartanrosadrommar.blogspot.com/

KRAM, Jenny

<3

Pia..... sa...

hej ..ja du jag var kanske lite luddig där..jag menar den svarta spegeln som du har på en bild..den är det som dottern ville slänga som jag räddade..som jag gör med mycket:) men du..det var väl superbra att du tog cykeln....och vad man känner sej duktig och nöjd sen..hejja på ..nu fortsätter vi.....min vecka med äta rätt kurs..blev summa summarum..2,5 kilo..det är fem! halvkilos smörpaket det:).kram..PIA

Tulipa sa...

Det låter som en farlig arbetsplats!!
Kan du arbeta med en sådan lockande utsikt?
Man hade ju hela tiden haft ögonen utåt!

Ett kap helt klart.

Har sett flera nu som målat underredena vita, väldigt fint...ska jag nog också göra!

Kram Mariette

Monkan sa...

Jamen, du hade ju sprungit ut barfota om de så hade krävts :-) Hon Som Vaktade Bordet har slagit till igen! ;-) Men egentligen så borde du nog ha skällt ut honom... att ens tänka tanken att slänga en sån juvel på soptippen! Sån tur att det gick bra, den är otroligt fin! Och du som just har sagt till mig att du inte syr, nu har du ingen undanflykt :-) Och det där med att måla som du är så bra på, här... är det no no. (Tror jag... Jag vet ju att allt du målar blir fint, men min fantasi räcker inte till för att föreställa mig denna guldklimp i annat än original).

Dambetjänten blev mycket fin som vit och böckerna, shit vilken cool idé! Jag brukar ge bort böcker så fort jag läst ut men nu får det nog bli ändring på det...

RANA sa...

Hahaha! Jag hade velat se dig flaxa ut som en skön galning! :-)

Jag är MYCKET nyfiken på om den där söta gröna lilla byrån ska få fortsätta vara grön? Ska vi slå vad?

;-)

PoK, R

RANA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MiaMaria sa...

Hej!

Här fyndas det och grejas för full...vilka saker du lyckas få tag på....
Skavar ariktigt ärlig så fick jag mannen att måla fyra stolar...men han var inte så värst glad...för målning det är ju mitt jobb det...
men detvar bara kul...nu fick han känna på hur det är att måla pillriga saker...fniss....

HA´en bra vecka!
MiaMara

Tulipa sa...

hej!
Du har något hos mig!
Kram mariette

Hipsterlillamy sa...

Jois jag döööör av skratt!!!!!
Vilken syn när du springer ikapp den där bilen...OJOJOJ va jag hade velat se det!!!!
Kraaaam