Sneakpeak...

Jag har inte emigrerat,jag har inte legat på soffan...
Även om lusten till just det har varit stor!
Jag har spenderat helgen i hop med 10 Liter färg!!
Nästan så mycket färg gick det åt för att täcka färgen med kulör kaffe latté.
Syns inte så bra på bilden men den var mörkare
än jag trodde när allt åkte ut från rummet.
En liten blick på hur det blev.
Min sängram blev en helt annan mot det vita.
Inte så rackarns upplyftande bilder och inte så intressant
men nu återstår städning och sen piffa och puffa.
Återkommer snart med ordentliga före bilder så ni får se hur det såg ut före.

Kram Hannis

38 kommentarer:

Pia..... sa...

Snyggt och fräscht...fin sängram..gammal eller?..väntar spänt på fortsättning..hm..tänk att en tiolitershink med vitfärg kan göra sånt under:)..kram..PIA

Borta bra men hemma bäst sa...

Ser redan så ljust och fräscht ut :)
Snyggt med din svarta sängram mot den vita väggen.
Ska bli kul och se mer.

Kram Åsa

Mitt hem är min borg sa...

Hej stumpan!!

Oj va spännande.. De e väl inte så tokigt att få måla hela helgen.. =) Men de e ju sååå värt det.. Ser jätte fint ut ju..

Vill se mer.. =)

Ha det så bra..
Kram Linda

Leamarlené sa...

Det är ju så snyggt med vita frächa väggar. Riktigt bra jobb har du gjort.

Kram, Marlene

Petra Bloggar sa...

men gullan vad du är duktig!!! förstår att du inte vill se en roller (på ett tag) sängramen blev sketasnygg mot det vita :-) väntar på piffet och puffet!

Massa kram

Vita ljuva tankar sa...

Ser fint ut! Ska bli spännande att se piffet sedan!

Kram

Barn och Pyssel sa...

Hej

Det vart ju riktigt snyggt.

Tänk vad lite vit färg kan göra.

KRAM CARINA

Gammalt o nytt sa...

Ser kanon fint ut!
Sängen är rena drömmen.
Kram Irene

Fröken Fräken sa...

Det ska bli spännande att se mer av färgförvandlingen! Man behöver inte måla om från gult till blått för att man ska själv uppleva en stor skillnad. Själv stod jag ut med mina blekrosa kuddar i en dryg vecka. Insåg att det inte var min smak! Så nu när jag har återfått hälsan och inspirationen har jag rotat fram lite vita kuddfodral... och aaaah så mycket bättre det känns!!!

Majas mammelucker sa...

Hej vännen!
Har inte haft ork och lust att skriva på ett tag men tog mig lite tid när lite utav orken kom tillbaka.Men oj vad du har varit duktig..ser jätte fint ut..spännande att se mer...
Hade gott!
Kram Maria

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, vad du har slitit och jag är säker på att det blivit härligt vackert.
Kram på dig/Ingela.

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

For ett vakkert hodegjerde det var på den sengen...gleder meg til å se bildene. Ønsker deg en flott tirsdag=) Klem

Borta bra men hemma bäst sa...

Ja visst är den underbar saffransglassen :) och inte svår och göra heller och jag tycker det blir så gott med lite syrliga hallon till.

Kram Åsa

Krydda Livet sa...

Tack, jag blev nöjd! :) Och vad su själv fixat och donat. Det ser jättefint ut. Ska bli spännande att se före och efter bilder sen när du piffat och puffat färdigt *L*

Kram

jakt,skor,barn,inredning sa...

Det blev tjusigt!

Hanna sa...

Halloj igen!
Ja, det var på Emmaus jag var, tyckte mest det var skitsaker rent ut sagt.Dom hade inte ens gjort rent sakerna. Vi var till Åkes sakförmedling också men där var det nästan inga grejer och han var ganska dyr på möblerna, var mest teak.Spännande att få se när ditt sovrum är klart. Kramis

EVA sa...

Kuddbilden tycker jag mycket om!
Hihi, jag känner mej verkligen upplyft av dina bilder nu, så det blir väl en riktig flygtur när du visar dom andra :-)))

Din blogg är ljuvlig!

Kram
från Eva

Hem och Lycka sa...

Snyggt med det svarta mot det vita!

Glöm inte att välja din favoritprodukt i tävlingen hos mig!

kram

Petra Bloggar sa...

nu har jag målat sängborden från Rusta, är toknöjd vill jag lova! :-D

piffar du? hihi

Kram

LillaFlisan sa...

Åhhhhhh, vad spännande!!!!!

Jag älskar före efter..... Det är så häftigt med förändringar som blir så påtagliga som när man byter färg!!!

Stor kram


Flisan

Hanna sa...

Jätte fint!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Tulipa sa...

Jag blev klar med min köksmålning i helgen. Vi började väl samtidigt på våra målarprojekt om jag inte minns fel.
Du cyklade hem med färgen i cykelkorgen och jag hade köpt min samma dag för att dra igång den helgen.

Vitt blir ju aldrig fel!

Nu sitter jag här med X antal tapetkataloger, olika vita/beiga någon med lite svartmönstrad "Toile" stil...hjälp, jag vet varken ut eller in. Alla är så snygga!
Beslutsångest!

Kram Mariette

Millas hem sa...

Spännande att se fortsättningen sen! :)

Kram Camilla

Hanna sa...

Tack för kommentaren på min blogg, alltid roligt med besök.
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Tack för dina underbara ord - de är som plåster på öppna så.

Armarna värker efter en mycket hård arbetsdag. Inte av hårt kroppsarbete som man kan tro utan för stress som gör att man spänner hela axelpartiet och känns som man lyft skrot hela dagen....

Är inne i en hårt pressar arbetsperiod som tar både fysiskt och mentalt....

Ska försöka hålla ut......

Var rädd om dig du med vännen.

I kaos föds kreativitet ta vara på den.

Tack för att du finns och för att du bryr dig vännen!

Massor med mentala kramar (mina armar orkar inte ...:-)
Ann

Kannor och karaffer sa...

stavar som en kråka......

Tror du förstår vad jag vill säga.

:-) Ann

Lily of the valley sa...

Hej Hannis!
Underbar sänggavel och vilken härlig kontrast det blev mot det vita...
10l...bra jobbat :D
Ser framemot piffningen!
Ha de bäst
Kram Lily

Mamma C sa...

Vilket jobb du gjort. Tycker det ser fint ut det lilla man ser.
Kram mamma C

Inka sa...

Jaaa, det är ju bara snyggast med vitt. Det håller i alla tider och genom alla trender. Och kontrasterna blir mer markanta.

Ser med spänning fram emot piffa och puffa-bilderna.

Men du...hur gick det med skåpet som kilats fast. Gud, vad jag skrattade



Ha det gött vännen

Kram Inka

Riikka sa...

Hei ja terveiset Suomesta!
Sinulla on kyllä kaunis koti:)!
Varmasti tulen uudelleenkin vierailulle!
Terkuin,
Riikka

Huset mitt i byn sa...

Så fint och fräscht det blev nu väntar jag bar på att få se när det är färdigpiffat.

Kram Pernilla

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men av de du visar så ser det riktigt fint ut. Ljust och fräscht! Så snyggt med det svarta mot det vita. Skulle själv behöva måla över den vinröda fondväggen i sovrummet. Men har så mycket annant jag borde göra... hihi latmasken sitter ännu i!

Kram Anita

En Doft Av Lavendel sa...

Verkligen fint med en svart säng mot vit vägg!
Måste väl blivigt ljust i sovrummet =)

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

livetpåfyran sa...

Ja jag har ju nyss målat om mitt vardagsrum så jag vet precis hur lucklig du känner dig när allt är färdigmålat och härligt vitt!!

Kraaam Pia

Ett skönare liv sa...

ser fint ut :) duktig du har varit!!

hoppas du får en skön dag :D här skiner solen :)

kram nadja

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Och tack för dina värmande ord.
Jag har saknat dig ocha alla goa bloggaisar också. Men igår kväll kom
äntligen datorn och telefonen tillbaka. JIIPII!!!
Så idag hade jag ju helst velat sitta framför skärmen i flera timmar. Men tji fick jag. Sonen önskade barn vakt på förmiddan till lilla Tindra 1 1/2 år. oooch nu på eftermiddan blev det till lillebror 6 veckor. Men vad gör man inte för sina kära...

Vill önska dig en fin alla hjärtans dag

Kram Viveka

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev! Tänk så mycket det kan göra med färg...
Och nu ska Hannis leka Piff och Puff... det är nog det roligaste! Väntar med spänning på hur det färdiga piffet kommer att se ut!
Kram från
Pluto

Inka sa...

Hahahahaha....vad du är rolig. Jag skrattar ihjäl mig.


Är du och färgen klara med varandra...ja, jag menar 10-litersburken?


Ha det gott


Kram Inka