Före...

Sovrummet har varit det rum som fått stå halvklart/Ogjort.
Gjorde nån slags halvpiffning i våras för att det skulle vara lite
mysigt men sen har det stått.
Saker har åkt in där i väntan på eller i brist på så det har inte varit speciellt harmoniskt .
Katten Chiva med på bild som gick bort i Oktober.
Så det är ett tag sen som bilderna togs.
Det här skåpet är nu i klädkammaren.
När jag skulle flytta det så kilades jag och skåpet fast i dörren in till klädkammaren...
Efter lite adrenalin så löste det sig.
Tror att det får stå kvar där ett tag!
Sovrummet har varit en utmaning!
Både tidsmässigt och tålamodsmässigt.
Väggar som svalt alldeles för mycket färg,
fönsterbrädor som inte vill släppa taget om sin plats,
hade bestämt mig innan för att använda sånt som jag redan hade
(eftersom att jag mitt i det här började rensa ur)så jag behövde ju måla på vissa saker också.
Alltså skapade jag ett målarkaos utan dess like!Underbart!
Helgen ska tillägnas åt det roliga, det påbörjade piffet.
Sen ska ni få se det färdiga resultatet!
Och så födelsedagskalas.
Min älskade,älskade Morfar fyller år på Söndag.
Och det ska firas på självaste alla hjärtans dag=))
Kram Hannis

28 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej Hannis!!
ja visst är det så att man börjar ett projekt..sen så infinner sig kaoset..och då vill man skynda sig att få färdigt..jag befinner mig i målarkaoset nu med..ständigt färg i hår och på hud..hi hih!!

Ditt osvrum ser väldigt fint ut tycker jag..men det ska bli roligt att se förvandlingen..
ha en finhelg..
kram anna

Barn och Pyssel sa...

Hej

Skåpet såg väldigt fint ut.
Man kan undra varför allt tar son tid.
Jag ska säga att jag har tapetserat sovrummet julen -07 och jag har inte än sett något intressant att ha på ena väggen.

Kram CARINA

Huset mitt i byn sa...

Ja jag känner igen mig i det du säger...ibland så tar ett rum mycket mer tid och arbete än vad man väntat.

Det blir nog super duper fint när det är klart.

Lycka till
Kram P

Hipsterlillamy sa...

Hahaha kan se dig med skpået fastkilat....vilken syn. Å va arg du skulle vart!!!=)

Hörru ta o krama om din morfar såååå mkt från mig!! Skicka grattis från Joker oxå!!!!

KRAAAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det måste ha varit en syn för Gudar, där du var fastkilad med det stora skåpet... ojojoj!
Vi befinner oss också i ett målarkaos just nu... Berättar senare!
Kram
Marie

Hanna sa...

Åh, va jobbig du är. Jag vill ju se resultatet NU. Är SÅ nyfiken. Ha en mysig helg och ät mycket tårta på lördag. Själv ska jag äta tårta ikväll då miin lillebror fyller 17 idag. Kramis Hanna

Hanna sa...

Vilket fint skåp och ett underbart tyg du hängt bakom glaset (är det ett gammalt lakan?) Jätte fint
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Karin sa...

Hej Hannis!

Snart får du göra det roliga, att inreda. Fast du tycker ju om att måla oxå, det vet jag ju. Det ska verkligen bli spännande att se vad du fixat med denna gång.

Ha nu en jättehjärtlig helg!
Varmaste kramarna!
Karin

Levindas Värld sa...

Hej!!

Åh vilken underbar säng du har, så vacker!!!!

Haha, ja ibland tar man på sig projekt som visar sig vara mkt mer tidskrävande än väntat...hihi! Men resultatet blev ju kanon!!

Själv påbörjade jag målningen av en skänk för nån vecka sen, men jag har typ 5 lådfronter kvar att måla för plötsligt stannade hela målningen bara av.... :)

Så hos mig står en halvfärdig skänk och lådorna på golvet och i dem ligger mina underkläder. Så det känns som att jag bör ta tag i slutklämmen på min skänkmålning :)

Ha en riktigt mysig helg och mys på med morfar!

Kramis!

Vitbalansen - Helena sa...

Ja, usch och fy för målarkaos och saker som tar mycket längre tid än man trodde att de skulle göra... Jag vet hur det är! Den enda fördelen med det är att jag avskyr det tillståndet så mycket att jag intensivjobbar för att komma ur det så fort som möjligt, och då blir ju jobbet färdigt i alla fall. Det ska bli så roligt att se hur ditt sovrum ser ut när det blir klart!

Ha en fin helg!

Kram från Helena

Fröken Fräken sa...

Vilket stort sovrum du har! Mitt är väl hyfsat, men det är himla rackarns svårmöblerat ändå... Skymtar jag dessutom en utgång till en balkong? Och en klädkammare? Ja, jisses! Nu blir man förstås än mer sugen på att se efterbilderna. Fast jag har ju tjatat om mina projekt i hallen och fortfarande inte visat några efter-bilder... men jag håller fortfarande på och prövar mig fram. och kan hända kommer på nya pyntningsprojekt där...

Hm, hur ska jag förklara sömmarna... jag mätte iaf ut sömmarna så att alla fyrkanter blev lika stora. Jag vek tyget där jag skulle sy och strök för att få en linje att följa. Sedan sydde jag på baksidan där vikningen var. Den sömmen fyller ju ingen funktion annat än att vara dekorativ. Var detta begripligt??!

Jema Rose sa...

Jättefina bilder, vackert skåp!

: )

Önskar dig en riktigt fin helg..!

STOR kram från Jenny

<3

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj gumman!

Ojj så är det ju alltid. Med en förändring följer altid flera. Längtar tills jag får se det färdigt.
Ieftermiddag åker vi till stan och sover. blir nog en pubrunda känner jag. Det var längesen.

Ha den bästa av helger

Kram Viveka

Eikkala sa...

Vissa projekt verkar vara långvariga... köpte tapet till sovrummet redan i höstas... hmmmm... de ligger fint kvar i påsen. Det stod inget på kvittot att man skulle sätta upp dessa själv.. Märkligt!
Nyfiken på resultatet... kram sari

Mamma C sa...

Man tänker jag ska göra det och det sedan är det klart. Så börjar man och allt tar en sådan tid. Dyker upp grejer som man inte tänkt på m.m. Men när allt är klart så har nästan allt sådant försvunnit och man är jätte nöjd. Kan tänka mig att du var förb....ad när skåpet satt fast. Ha en trevlig helg.
Kram Mamma C

Lindas Vita Lantliv sa...

Hallå! Jag tycker det var så fint innan, men förstår dig...förnyelse vil man alltid ha!

Ska bli superspännande att få se hur det blir!

Trevlig helg!Kram Linda

LillaFlisan sa...

Nu är vi ju bara sååå ånyfikna!!

Ha ett trevligt morfarskalas!!!!

Trevlig helg, vännen och sprid nu lite extra kärlek i morgon!!

Kram

Flisan

Magny sa...

heia..

så rent og pent og vackert igjen...

hilsen magny ,- og tack for gode ord hos meg...

fin helg!!~~~~~*

Monkan sa...

"Före", ååååh en rackarns cliffhanger! Hemska människa! ;-)

Och tankeläsande människa! Jag såg lampan på andra sidan sängen och tänkte att den vill jag titta närmare på, och vips! så kom den i närbild på nästa foto! Jättefin.

Jisses, fastkilad med ett skåp i dörröppningen! Ja det måste ha varit adrenalinkick som värsta hulken för att komma loss.

Väggar som sväljer färg, oj oj, de borde nog gå i terapi för det, de verkar lite egoistiska.

Jodå kampen är vunnen :-) Det känns rätt bra att ha kommit på vad det var för fel, det kändes som att det var lite för tekniskt. Så egentligen ska jag väl vara glad att det hände, för jag lärde mig ju lite på kuppen. Men det tog mycket energi så nu måste jag ladda om.

Viola sa...

Väntar med nyfkenhet på resultatet, ha en skön helg, kram

Nygammalt sa...

Vad spännande det ska bli att få se mer av ditt fina sovrum.

Grattis till din morfar också.
Önskar dig en bra Alla Hjärtans Dag.
Kram!

Krydda Livet sa...

Åh vad fint ni har gjort, verkligen!!! Jag sitter bara här och njuter :) Dessutom njuter jag också av att ha en bättre dag än igår *L* Inte är jag helt okej men mycket mycket bättre. Tack för hälsningen.

Kram Josefin

Krydda Livet sa...

Jo och så vill jag ju att du ska ha en fin alla hjärtans dag också förstås :)

Du har nåt att hämta hos mig om du vill. Kram igen

livetpåfyran sa...

Hej Hannis!

Det är ibland jobbigt när man draar igång något större projekt men vilken underbar lycka det är när man bara har det roliga piffet kvar! Då är det värt allt slit!

Ha det gott resten av helgen, kram Pia

Lily of the valley sa...

Jag tycker ditt sovrum ser fint ut :D
Väntar med spänning på EFTER!
Ha en fin Alla Hjärtans Dag :D
STOR kram fån Lily

Lantligt i stan sa...

Halkade in här av en slump, vilken fin blogg och vackra bilder! Ska kika lite till...
Ha en trevlig kväll!
Kram Anki

Inka sa...

Happy Valentin kära Hannis.


Oj, vad du slitit.
Nej, kriminell är man ju inte. Man har ju liksom en spärr. Det är ju bättre att vara trevlig...man får lite mera tillbaka då.

Jaha var det det skåpet du kilades fast med. Jag trodde det var det där smala, höga skåpet du menade. Var har du gjort av det? Vet du vilket jag menar...? Det där vita, gamla.

Oj oj oj vad fint det blev. Det är skönt när man bara har piffet kvar...då grundarbetet är avklarat.

Hälsa då och gratta på födelseda´n.

Och så får vi ge en kram till lilla kissemissen...som är i katthimlen nu.


Kram från Inka

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Vad jag kan se av tjuvkiket så kommer det att bli toppen!!!

Och det kan ju inte alltd gå ens väg...du vet att ju krångligare det är innan desto bättre blir det när allt är klart...nu är jag bra nyfiken.......

Ha´en bra söndag!
MiaMaria