Fönsterbräda

Eftersom att jag bor i hyresrätt så gäller det att renovera billigt.
Fönsterbrädan i sovrumet var ju inte alltför vacker...
Så jag sprättade bort det pålimmade "träet" och målade.
Som dekoration fick det bli utlästa böcker som blev målade.

Och min kotte...
Som mer eller mindre har bott i ett skåp sen jag köpte den.
Nu får den vädras ett tag.

I fönstret står även dom här,nerklippta Pellisar.
Om dom klarar sig och blommar igen återstår att se.

I går gjorde jag ett fynd!
En husqvarnasymaskin (Nope,inte en ny) i perfekt skick!
Så den ska ju då få bli ett bord är det tänkt.
Tack för alla fina kommentarer om mitt sovrum!
Ni är bara för goa!!

Kram Hannis

35 kommentarer:

Barn och Pyssel sa...

Hej

Bara för att man bor i en hyresrätt, så måste man piffa till det.
Det blev snyggt.

Ha en bra dag.

Kram CARINA

samuelsgården sa...

Tänk vad vit färg kan göra, vilken skillnad på fönsterbrädan. Jag förstår att du blev nöjd blev jättefint. Pellisarna tar sig nog bra nu när solen börjar visa sig.
Kram Lotta

Leamarlené sa...

Det blev ju jätte vackert på fönsterbrädan.
Vad har du använt för färg när du målat böckerna? Har själv så många gamla och det där var en bra ide.

kram, Marlene

Krydda Livet sa...

Ah titta vad fiffig och påhittig du är. Vad fint det blev :)

Kram Josefin

Eddan sa...

Vad fint det blev i fönstret. Kul idé att måla gamla böcker, det ska jag också prova :-)!

Jag har fått tag på ett symaskinundrrede jag också. Tyvärr är det endast själva "benen" och tvärstaget i mitten men maken ska få hjälpa mig att snickra ihop det efter mina anvisningar.

Lycka till med ditt bord!

Kram från Anette

Gammalt o nytt sa...

Å vilken skillnad det blev!

Det blev otroligt snyggt.
kram
~ ♥ Irene ♥~

Anne sa...

Vad fint det blev i fösntret!
Vad duktig du är!
Det gäller att vara uppfinningsrik när man piffar i en hyreslägenhet, de är ju inte alltför roliga alla gånger... bara att titta på din fönsterbräda innan din förvandling av den :)

Tack för fina ord hos mig!
Det ska bli jättespännande att flytta, och ju närmare man kommer, desto mer otålig blir man!

Hoppas du får en fin dag!
Hälsningar Anne

EVA sa...

Såå fiiint du gör!!!
Får man måla fönsterbrädor i hyresrätt...blickar ut över mina egna eländiga...?

Hoppas att du får en skön dag!

Kramen
från Eva

Annica Manby sa...

Jätte fint, nu har jag lärt mig något nytt. Måla böcker blev riktigt bra, super idée om man är trött på gamla böcker.

Kram annica

Vitt och nött sa...

det blev kanonsnyggt!! vå så himla snyggt me dom målade böckerna! superduperbra blev det efter din förvandling!

ha de gott!
kram

Lindas Vita Lantliv sa...

Å så fiffig du är, det blev kanonsnyggt....

Böckerna ser ju riktigt gamla ut, du är verkligen duktig på att få till det, du!:)

Kram Linda

livetpåfyran sa...

Va duktig du är! Vilken fiffig idé att måla böckernas ryggar...svårt att fynda vita böcker. Jag tittade på en vit kotte idag faktiskt och nästa vecka när jag kör förbi den affären ska jag köpa mig en jag med.

Kraaam goa du! /Pia

Loppis Lycka sa...

Wow,, så häftigt att måla böcker. Har aldrig tänkt på det! De belv jättefint!
Kram Josefine

Vit poesi sa...

Snyggt!! Man måste ju trivas fastän man bor i hyresrätt! Ljusstaken är vitmålad, köpt på tradera, men hon hade visst glömt att måla den lilla lådan :-)
kramkram Malin

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men Hannis... hihi ja det var bland den fulaste fönsterbräda jag har sett =) Alltså hur vackert blev det inte sen! Ja det är otroligt vilken skillnad! Och så smart och läckert att måla böckerna! Ja du är såå duktig!

Ha det så gott!

Kramisar Anita

Fröken Fräken sa...

Jajamen, så är det! Man kan verkligen göra en del även om man bor i hyresrätt. Skulle vilja göra om mina fönsterbrädor lika snyggt, kanske byta ut? Men jag tror att brädorna är fastsatta med sju sorters lim och 85 skruvar så jag vet inte hur det skulle gå till...

Din fyndlycka är oändlig! Idag var första gången jag hittade något på evigheter, en massa linnetyg i vitt! Undras om man kan blanda olika sorters linnetyger i en gardin.. hum hum... ska provhänga lite..

Vita små hjärtan sa...

Blev verkligen jättefint!!! Kram

lottens vita och gröna sa...

oh kommer ihåg det där när man bor i hyresrätt...man vill, men ändå inte kosta på..fönsterbrädan blev superfin och målade böckter, fniss!!! tallkotten är nu ute på helpermis nu va, sååå fin!

kul med symaskinsunderrede, jag har just målat mitt vitt, hihi! varmkram lotten

Tulipa sa...

Vad fiffigt att måla böckerna!

Blev hur fint som helst på fönsterbrädan!!!!

Kram Mariette

MiaMaria sa...

Hej!

Blev ju sådär underbart på din fönsterbräda....fiffigt med böckerna....

HA´det såå gott!
MiaMaria

Mitt hem är min borg sa...

Hej puman!!

De där blev ju super fint.. Vi har marmor brädor.. =( Annars skulle jag oxå gå lös med penseln..

Jaså e de dags för pellisarna redan?? Tiden går ju så himla fort nu för tiden..

Ha det bra
Kram Linda!!

Levindas Värld sa...

Hallå där!

Tack för grattiset :)

Och va snyggt det blev på din blombräda! Jag har turen att ha vita fina blombrädor i min hyresrätt.

Och kotten var ju hur söt som helst, på tiden att den fick komma fram och visa sig!

Mmm...kan lova att jag är nöjd med min iPhone...hihi! Kan man surfa runt lite på arbetstid också om det är nåt man absolut måste kolla upp...hihi! Som bloggar och tradera och sånt *ler*

Ha det gott!!!

Lockas lilla längtan sa...

Det blev kalasfint tjejjen!! Fniss, det ser lite sakralt ut med den svarta järnsängen mot allt det vita och med madonnan i vänstra kolumnen! ;o)

Ha det bra o kramis!!

Veronica

LillaFlisan sa...

Vi bodde också i hyresrätt förr....(viskar nu så att inte mannen min hör:
Det var skitskönt!!)

Bara att ringa värden när avloppet klogga igen eller när spisen pajjade....

Men det kan ju vara lite trist just när man vill renovera som man själv vill!!!

Snyggt blev det så klart! Som alltid när du är i farten!!

Kram

flisan

Mitt Måleri sa...

hej
tack för berömmet =) så fint de blev i fönstret...måla böcker de va ju en jätte kul ide .....
kram pia

Under förvandling sa...

Vad påhittig du är, häftigt att måla böckerna också - det ser snyggt ut!
Ha det bra! Kram Annelie

Hanna sa...

Halloj! Nej, det är ingen bebbe än men övning pågår så att säga. Jag är bara ivrig och full av längtan. Kramis Hanna

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Bästis!

Och tack för dina gulliga ord hos mig :)

Jag gillsr ditt sovrum jättemycket. Det ser så rofyllt ut.
Och bordet blev ju superbra när du målat det. Dessutom har du ju dekorerat det så mysigt.
Jag har också plockat fram mina pellisar. Men flera fick gå till blomhimlen(om det finns nån sån).
I år ska jag bar köpa Mårbackas när det gäller pelargoner.

Ha det gott vännen!

Anonym sa...

Hej!! Maggan heter jag och bor i skåne. På tal om symaskinsbord ¨så vill jag tipsa dig om en affär i lund som även finns på nätet www.hemmahosemla.se tjejen som äger den butiken har gjort många underbara bord av symaskinsundereden. Gå in på hennes webshopp eller blogg så kan du säker få lite inspiration angående ditt kommande bord =) Tack för fin blogg!! Maggan

Nygammalt sa...

Åh tjusigt du har gjort. Bra tips det där med utlästa böcker, skitsnyggt!

Ska bli spännande att få se ditt nästa projekt.

Kram!!!

Inspiration i vitt sa...

Vilken skillnad det blev i ditt fönster frächt och ljuvligt på fönsterbrädat.
Ha det gott Hannis och kram på dig/Ingela.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Aaah! så mycket bättre det blev! Skillnaden är som natt och dag!
Så klart man måste få göra litegrann i en hyresrätt också!
kram
Marie

Petra Bloggar sa...

du är för käck du! hur fint som helst :-)

KRAAAAAAAAAAM

Lily of the valley sa...

Underbart Hannis!
Allt du tar dig för blir helt fantastiskt :D
Superfint i fönstret!
Ha de gott
Kram Lily

Viola sa...

Vilket underverk du gjorde, helt ljuvligt blev, du och här kommer en med pelargonögon, du vet kanske att en del av mina övervintrare är uppåt 20 år.Det ser lovande ut, grönt och fint, vattna som vanligt och så fort dom börjar skjuta skott, ge gödning en gång i veckan, ha en skön helg, kram