Efterbilder!

Nu får det vara slut på förebilder alla tålmodiga bloggvänner!
Så här ser det ut nu.
För första gången så låter jag det ta tid med piffet.
Enbart för att jag vill känna mig fram, inte bara ställa in saker.
Är alltså inte klar på långa vägar...
Dokumentet som tidigare stod på golvet fick ramen målad
och åkte upp i sovrummet.
Och jag vet!Flera av er tyckte att just det här bordet inte skulle
målas men det hade inte passat in annars=))
Under står en kista med div plädar på.
Mina älskade armband på ett fat.
Ett örngott som duk...
Hos mig är det mycket madonnor och krusifix.
Jag gillar det, blir rofyllt.
För att det inte ska bara vara vitt har jag fyllt på med kontraster(favoritord)
av svart,silver och torkade rosknoppar.
Just nu målas korgstol,klädhängare och lite till=))
Så piff och puff fortsätter och sen ska jag sluta tjata om mitt sovrum!

Stora kramen Hannis

39 kommentarer:

EVA sa...

Gulliga du, tack för dina ord hos mej!

Du bjuder på såå ljuvliga bilder!!!
Med en alldeles lagom balans i kontrasterna till det vita...


Stor Kram
från Eva

Pia..... sa...

Hej...så vackert..både kontrastfullt och härligt..sängen var fin..ja ibland måste man ta det lite lugnt med piffandet..man får känna in sej lite....nu ska jag bege mej ut i solen..bäst att ta vara på soldagarna..kram..PIA

Kristin sa...

Hej du, det blir sååååååå fint, skulle gärna komma hem och sova där! Det verkar bli väldigt lugnt och rofyllt. Att det är vackert runt omkring en gör ju att man trivs bättre, och i det här fallet även sover bättre!

Det var så fint med ditt bord och alla sakerna på och under... så skulle jag också vilja ha det, men med en klåfingrig 1-åring som pillar - och slänger ut!!!! - allt, är det helt omöjligt i dagsläget.

Kram till dig!

Vita ljuva tankar sa...

Så fint du har ordnat det i ditt sovrum, ser fint och harmoniskt ut. Väldigt vackert stilleben du gjort på det fina bordet.

Kram

Annica Manby sa...

Vilken energi du har, härligt. Det blir otroligt fint hemma hos dig. Jag bör sätta fart igen med mitt målande. Det blir både nytt och fint när man förändrar hemma.
Ha en härlig söndag

Kram annica

Mitt hem är min borg sa...

Oj oj oj.. Blev ju så himla fint..
Visst ska man låta piffet ta sin lilla tid, samtidigt skulle jag kunna piffa om det en gång i veckan ungefär.. Lessnar liksom ganske fort.. =)

Ha en skön söndag..
Kram Linda

LillaFlisan sa...

Åh, du får "tjata" så mycket du vill om ditt fina sovrum!!!
Ljuvliga bilder som tagna ur en inredningstidning!!!

Njuter!!!
MERA!!!


Stor kram och tack för din kryapå dig hälsning!

Flisan

Jema Rose sa...

Oerhört vackert vännen..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Krydda Livet sa...

Men du, bordet blev ju kanonfint!!! Man ska lita på sitt eget omdöme oftast *blink*

Så superfint sovrummet blivit. Underbart och romantiskt. Jag gillar tavlan jag. Vart får man tag i motivet?

Kram Josefin

Borta bra men hemma bäst sa...

Jag säger bara en sak...WOW!!!
Så snyggt det har blivit, ser mysigt, lugnt och rofyllt ut.
Ibland är det bättre att det får ta sin tid med piffandet så att man inte gör något förhastat utan känner sig fram.
Vi har bott i vår lägenhet över ett år ocg vi har fortfarande knappt fått upp någonting på väggarna ännu.

Kram Åsa

jakt,skor,barn,inredning sa...

Helt rätt att måla bordet, är jättefint! Kontrast är ett härligt ord. Nilla

Gammalt o nytt sa...

Så otroligt snyggt!
Så harmoniskt ..I love it..
Kram Irene

Fröken Fräken sa...

Stiligt, stiligt!
Vita väggar är ändå vackrast.
Nu blir jag ju sugen på att måla både sovrum och hall vita. Fast jag har väldigt nya tapeter där, så det känns ju lite synd att måla på då. Tror jag...
Jag tycker nog att det ser ganska fiffat ut hos dig, vad du än säger ;-) Jag skulle egentligen kånka grejer upp och ner till källaren. Men mina grannar har hållit på och flytta, så man törs knappt gå utanför dörren ifall man skulle få en hylla i huvudet. Så då kan man inte annat än att sitta här med the och kladdkaka!

Men annars... det är HÄRLIGT att ha massor av pysselenergi!!
Det är bara att fråga på mer om syfrågor, fast det är inte säkert att jag kan svara.. jag är rätt självlärd, så det kan säkert finnas de som har bättre lösningar..

Vita-hjärtan sa...

äsch, tjatar du på om sovrummet det gör inget =)
Fint som attan blir det! Kram Evelina

Ann-Catrin sa...

Vad ska man säga... siier här och bara njiter av fina bilder... ser så rofyllt ut och vackert.
Duktig av dig att det får ta lite tid.. det vinner du på!!


KRAAAM
Ann-Catrin

Mamma C sa...

Inte gör det mig något om du pratar om ditt sovrum hela tiden. Du ser ut att piffa till det riktigt snyggt.
Kramis Mamma C

Eikkala sa...

Tyckte bordet var jättefint och hela sovrummet. kram sari

My Lovely Things sa...

Hej Hannis !!
Sovrummet blev ju kanon fint..
så vackert duhar gjort på ditt bord..
ser så mysigt ut..
ha det så bra..
kram anna

Tulipa sa...

hej!

Tack snälla!

Vad fint det blir!
Gillar dina kontraster * favoritordet * med armbanden och rosknopparna, läckert!
Madonnor...du de är bara så fina...

Jag har inte bestämt mig angående tapeterna...Sanderson stjärnorna eller vit botten med svarta rosor...de franska damerna gillade jag skarpt men känner att bakgrunden är för beige och då får vi ha resterande väggar beiga...nej...vill ha vitt till.

Kram!

livetpåfyran sa...

Jag hör gärna tjatiga ord om ditt sovrum:) Jättefint är det! Jag är på jagkt efter ett sånt där lagom stort spröjsat fönster som du har, sååå fint att ha på ditt ljuvliga bord!

Ha en go vecka goa du, kram Pia

Vitbalansen - Helena sa...

Vad fint det har blivit, Hannis! Håller du också på med beige-utrotning? :-) Och din säng är bara så himla snygg! Den var tokfin när du visade den tidigare, men nu med de vita väggarna kommer den ännu mer till sin rätt. Och visst blir det bättre när piffandet får ta tid - då blir det ju oftast mera rätt i förhållande till en själv.

Tack för snälla ord om min skrivbordshörna! Jämfört med tidigare är det så behagligt att sitta här nu.

Med den blivande hundmamman är det bara fint. Ända sedan parningarna har hon enligt rapporterna varit glad som en speleman, och nu har hon dessutom blivit hungrig som en varg och hänger i köket mest hela tiden i väntan på mer, och mer och mer och mer, mat. Så det ser bra ut så här långt :-). Men det dröjer ytterligare några veckor innan vi vet säkert om det har "tagit sig".

Ha en fin fortsättning på måndagen!

Kram från Helena

RANA sa...

Åh, du. Fint, fint, fint. Är det för djärvt att säga att jag vill sova i din säng? :-)

"Kontraster" är ett av mina favoritord också. I inredning, i måleri, i beteende, i allt.

Men du, den där tonårsmuppen som kallade dig KÄRRING..! Du skulle ha varit lite mindre vuxen, tycker jag. Nog för att jag skulle ha knipit och gått hem och gråtit, men DU borde sopat honom av moppen. Eller så.

;-)

Kram till dig!
R

Anne sa...

Hej!
Är hos dig för första gången idag..
Vad mycket fint fattigmanssilver du har!
Pressglas, plåt och fattigmanssilver är stora favoriter hemma hos oss!

Jättefint på lilla klaffbordet, jag tycker det blev kalasfint målat (vet iofs inte hur det såg ut innan, men fint var det nu i alla fall!)

Kikar in igen
Hälsningar Anne

Nettan sa...

Å du va snyggt det blev! Himla fint piffat redan tycker jag! Men som du säger så är det smart att låta det ta lite tid..men det ä inte lätt när man är ivrig!;-)
Kram Nettan

irma´s uthus sa...

Jättefiiina bilder, klart bordet skulle målas vitt:)
Men du blandar bra.
snöiga kramar från dalarna
irene

Nygammalt sa...

Suuuuuperfint Hannis!
Självklart ska man måla om man tycker det känns bäst. Blev ju hur fint som helst.

Kram!!

Vita små hjärtan sa...

Så fint.... Tack för kommentaren hos mig... Lite har jag fått gjort alla fall idag. Kram kram

Inka sa...

Hej gumman!

Neeeeej, dååå du behöver inte sluta prata om ditt sovrum. Det är bara kul att läsa. Fy sjutton vad fint det blir. Sovrummet står där, som ett oskrivet blad och bara väntar. Det kommer att bli mycket fint.

Säg till om och/eller när du ska sälja skåpet...på Blocket. Jag kanske köper det av dig.

Vad fint du gör och det är såååå snyggt med dina kontrastfärger.

Sköt om dig gumman


Kram Inka

Lily of the valley sa...

Det blir säkert hur bra som helst :D

Så superfint det blev! Din säng är jättefin! Fina kontraster säng/vägg!

Jag gillar verkligen ditt bord med allt du har arrangerat och dekorerat med! Jätteläckra armband!
Underbart och harmoniskt hem:D

Kram Lily

Under förvandling sa...

Vilken fin och trevlig blogg du har! Jag är ganska ny i bloggvärlden. Så fint du gjort i sovrummet, harmoni...vackert på det lilla bordet...Precis ett sådant bord köpte jag på loppis för ett halår sen, och jag ska måla det vitt (mörk brunt nu). Kram Annelie

Monkan sa...

Varför skulle bordet inte målas, det får väl alla saker som flyttar in hos dig räkna med? Det ingår väl liksom i dealen ;-) Det är jättefint, och kistan under, som du försöker gömma! Å, skrivstilen på dokumentet är verkligen fantastisk. Du har ju så mycket fina saker, det är redan jättefint och mysigt i sovrummet och du säger att du inte ens är klar med piffandet och puffandet? Oj, oj, var ska detta sluta? Kommer att bli så fint att du inte vill gå ut därifrån ju.

Nej nej nej, inte minsta lilla gröna fläck på fingrarna, blommorna var redan planterade i krukan, och jag har just fått lära mig att man inte ska vattna såna där, så jag bara tittar på :-)

Nix, fler Kivi blir det inte. Jag hade redan en del... några köpta och några faktiskt vunna! Klart jag skulle vilja ha några till, men det är i de dyrare (löjligt dyra) prisklasserna... och det känns helt onödigt och galet. Jo det finns en vit, frostvit, och så finns det en som är helt klar. Den klara hör de billigaste, 89 kr (Åhléns har just höjt från 79, grrr, gissar att övriga butiker har gjort samma sak...) och den vita hör till mellanprisklassen (179 kr i nån webbutik såg jag nu, kanske 189 hos Å nu då).

Inspiration i vitt sa...

Du har gjort det såå vackert Hannis och du gjorde rätt i att måla bordet tycker jag, man ska göra det som man vill även att kanske nån tycker att man förstör så tycker ju inte du det(inte jag heller)och det är det viktigaste.
Hur som helst så blev allt underbart och du har piffat fantastiskt fint.
Kram på dig/Ingela.

Vit poesi sa...

Ljuvligt är bara förnamnet Hannis!!
Ha en fin dag
kram Malin

Mitt Måleri sa...

hej
vilken himmla vacker säng....inpirerande blogg du har
kram pia

Loppis Lycka sa...

Så fint det blev! Nu kommer ni sova sött!
Kram Josefine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tycker redan att det ser ut som du har piffat litegrann iaf... Ibland måste ju saker och ting mogna... precis som jag! Men jag är ju övermogen nu...så där mjuk och sladdrig som en övermogen frukt... hihi
Kram
Marie

Petra Bloggar sa...

....får jag flytta in hos dig??????????..... äsch jag skiter i vad du tycker *packar min väska*

ses snart!

Camillas Foto sa...

Hej!
Försa gången jag tittar in hos dig, vad fint du har det!
Kram
Camilla

Under förvandling sa...

Å så glad jag blir när jag får en kommentar på min nystartade blogg, tack!!
Säger det igen:så fint du har det! Ha det så gott! Kram, Annelie