Dambetjänt...

Eller dom heter väl igentligen herrbetjänt men eftersom att jag är kvinna döpte jag om den=))

Fick den av en arbetskamrat
och med lite färg så passar den in i sovrummet.

Nu kommer den snart att vara belamrad med kläder.

Min favoritsjal som inte går att använda för att den sticks så jag blir tokig men den är fin.

Några loppiskorgar fick bli slarvmålade
Och bli prydnad på köksbänken
Sitter just nu och funderar på om jag ska vara ambitiös...
Städa,baka kaka,rensa klädkammaren och kanske plocka upp kläderna som redan hamnat på sovrumsgolvet.
Men nope,det tänker jag inte.
Däremot tänker jag kasta mig på soffan med en stor tallrik glass och chokladsås.
Och njuta av att det är helg!
Det hoppas jag att även ni hinner och tar er tid med.
Var rädda om er//Kram Hannis







25 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Visst är de fina dam/herrbetjänterna! har en jag med! Superfin sjal, känner dock igen det där med att de sticks...är lite känslig av mig, jag...

Hoppas du får en skön stund framför TV:n....

Kram Linda

Nina sa...

Hejsan!
Nu har jag snart kikat igen hela din blogg och jag är så inspirerad! Vad kul med en tjej som bor i lägenhet och tycker om shabbad stil, precis som jag. :)
Önskar dig en trevlig helg!
Nina

Hem och Lycka sa...

Vilken fin betjänt! Vill också ha ett par såna i sovrummet men de får inte plats tyvärr..

kram

Under förvandling sa...

Dambetjänten är ju jättefin!! Du lägger upp dina inlägg så trevligt! Jo här försöker vi ha helg, vi kollar Letś dance här i familjen...nja mannen diskar...Ha det så gott.

Vitbalansen - Helena sa...

Vad snygg den blev som vit, din dambetjänt! Ja, den var ju fin innan också, men ja du fattar :-).

Här ska ytterligare en inredningsbloggare kasta sig i soffan med glass. Valnöt från Sia - den har jag inte ätit sedan Kalmartiden, så det blir ett kärt återseende om en liten stund.

Ha en härlig helg!

Kram från Helena

Lily of the valley sa...

Jag gillar namnbytet, dambetjänt!
jag skulle också vilja ha en, mycket praktiskt :D Vacker sjal men så jobbigt när det sticks...isch...men den gör sig bra på betjänten.
Glass med chokladsås lät inte så dumt :D
Inte att lata sig i heller ;-)
Ha de gott min vän och ha en skön helg
Kram Lily

lottens vita och gröna sa...

hejja hannis glass ska det vara jag har både det och knastrar popcorn...fredagsmys ju!
åh vad fint med dambetjänt, ljuvlig sjal!

ha det gott, varmkram lotten

Millas hem sa...

Rätt beslut, tjejen!

Kram C

Jema Rose sa...

Har sagt det många gånger förut...men vilka underverk lite vit färg kan göra för att försköna saker..!

: )

Ha en trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Mamma C sa...

Åhh, en sådan hade min mamma o pappa i sitt sovrum när jag var liten. Ha en bra helg
Kram mamma C

Karin sa...

Hej Hannis min vän!

Det gör du helt rätt i, njuta av att helgen kommer. Det ändra hinner du med det också.

Så fint sovrummet blev, du är värd all vila. Det var väl mycket jobb med det! Dambetjänten passar perfekt, och så praktiska de är. Jag tror min pappa har en likadan på loftet. Ska nog ta och kolla in den!

Tack snälla du för kommentaren. Vet du att jag kan knappt tro att det är sant, och Lantliv också som är min favorittidning! Jag skuttar omkring här som en tok *fnissar*.

Hoppas nu att du får en riktigt skön helg!
Varmaste kramarna
Karin

Borta bra men hemma bäst sa...

God morgon!

Jag tycker du har varit ambitiös så det räcker för en lång, lång tid framöver, sätt dig du och mofsa glass och chokladsås, det är du mer än väl värd :)

Vilken jättefin "dam"betjänt!

Kram Åsa

My Lovely Things sa...

Men så fin den blev..otroligt snygg alltså!!

korgarna blev ju som helt andr akorgar..otroligt dekorativa..
så gott det låter med glass..det var ett bra val..man måste slappa oxå..
kram anna

Vit poesi sa...

Har också en dambetjänt :-)
Fint!
kram Malin

EVA sa...

Vad FIN betjänten blev!!!
~Damigt vit~, ger den ett helt annat intryck...WOW!

Tycker om dom ~slarvmålade~ korgarna...målar du dom med pensel, eller sprayar du över dom...?
Mina korgar står på rad och väntar :-)))

Hmm, vad är den vackra sjalen virkad i för stickigt garn månntro...en sjal SKA vara mjuk och följsam...


Kram
från Eva

jakt,skor,barn,inredning sa...

Du gjorde helt rätt i att döpa om den till dambetjänt!

Petra bloggar sa...

hej going, klart man måste blunda för allt ibland och bara njuta! :-)

vad fin betjänten blev, du är en hejare på sånt där du!

STor KRAM

Annica Manby sa...

Vad fin din dambetjänt blev som vit. Jag tycker det är
bra att du kastar dig i soffan, då är du som oss andra som gör detsamma.

Ha en mysig helg

Kram annica

Fröken Fräken sa...

Stiligt stiligt!
Jag som sagt att jag inte skulle måla något på ett tag kom hem med tre loppisfynd varav två behöver målas... en är en korg på fot, har inte sett något liknande tidigare. Dock lutade den lite snett, men jag tänker att om jag blöter den ordentligt och fixar lite "böja till anordningar" så blir det nog bra!

Men nu ska jag ta tag i lite syprojekt.

Krydda Livet sa...

Du är alltid så duktig och har så fina saker. Jag bara njuter av att kika in hos dig :) Jag skulle vilja hitta mitt drömhus så jag också kan göra min blogg lite mer fin och inspirerande.

Kram Josefin

Vita ljuva tankar sa...

Snygg och praktisk betjänt ;)

Kram

Vitt och nött sa...

det gjorde du rätt i!! underbart å bara njuta!

va fin den blev! tänk va lite färg å slippapper kan göra..

ha en skön kväll!
kram

Petra Bloggar sa...

TAAAAAAAAAAAAAAAACK gums! :-D

men nu vill jag se ditt skåp!!

KRAM

Myownhome sa...

Vad fin din dambetjänt är! Jag tycker de är så härliga men tyvärr finns det ingen plats hemma hos mej.


Ha en trevlig helg!
Kram //Johanna

A home far away sa...

Riktigt snygg som vit och sååå praktisk!!

Ha en fin söndag
Kram Gunilla i Singapore