Bilder

I väntan på sovrummet så slänger jag in bilder på några av favoriterna hemma hos mig=))
Min julklapp till mig själv blev pokalen i fattigmanssilver

Ett gammalt fönster med pyssel som dekoration

En av guldspeglarna som blev vit

Karaffer och glasen som varit både ljuslyktor och dricksglas

Korset som inte kommer att bli vitt.
Är igentligen en trädgårdsdekoration ,
men jag bröt av pinnen för att få den att funka ovanpå skåpet.

Jag har fått anstränga mig att under veckan inte påbörja några mera
projekt utan koncentrerar mig på sovrummet.
Och ändå är det inte klart...
Så nu återgår jag till rollning=))
Men först en sväng hos er!
Kram Hannis



40 kommentarer:

EVA sa...

Underbart, är det att få komma in här och se dina vackra bilder...!

Önskar dej en finfin helg också :-)
Det snöar massor hos mej...

Kramen
från Eva

Pia..... sa...

hejsan..vilken fin fattigmans..förstår att det är en av favvisarna..fönstret finfinide´..förresten tredje fönstret jag ser nu på en stund:)..hönsnät och inget glas och så ditt..önskar dej en skön och trevlig helg ..PIA

Lily of the valley sa...

Superfint hemma hos dig! Jag är förtjust i fattigmanssilver. Din pokal är läcker!
Ha en skön helg
Kram Lily

Helen sa...

Fina saker du har hemma! Gillar särskilt din pokal i fattigmans silver!

Vita små hjärtan sa...

Va fina bilder. Lycka till med målningen! Kram

Barn och Pyssel sa...

God kväll!
Hoppas du ändå har haft roligt under tiden som du grejar i sovrummet, annars tröttnar man snart.
Fina bilder du har.

Trevlig helg!

Kram CARINA

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej vännen!

Jaa, man får verkligen lägga band på sig när gubbrna är igång. Man vill ju gärna skutta iväg fortare än vad de vill ;)
Sköna ting du visar...

Kraaam Viveka

Mamma C sa...

Härligt vackra bilder du visar. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

jakt,skor,barn,inredning sa...

Va kul att se att fler än jag målat om guldspegel man lessnat på. Jag har en likadan. Nilla

vitating sa...

Underbara bilder!!! Ljuvliga ting du visar! Gillar din blogg! Nu börjar snart Lets dance :-)
Kram Maria

My Lovely Things sa...

jätte vackra ting..väntar med spänning på att få se sovrummet..
ha det ås gott..
kram anna

Vita ljuva tankar sa...

Superfin pokal! Spegeln är så fin den också...allt är fint helt enkelt ;)

Kram

lottens vita och gröna sa...

oh alltid så himlans fina skaer och bilder, vilken pokal alltså och korset då, såååå fint! ja ibland får man anstränga sig att inte påbörja massor av annat, känner sååå igen mig, lycka till med rollning! varmkram lotten

Frida sa...

Hej!
Mitt första besök hos dig, vilken underbar blogg du har,jättevackra bilder!
Kram Frida

Jema Rose sa...

LJUVLIGT!!!

: )

Klart du får använda bilderna..!

KRAM & trevlig helg!

Jenny

<3

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei Hannis!
tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg,blir alltid så glad når jeg ser du har kommentert mine innlegg.

Så vakre bilder du viser her i dag,det korset var virkelig vakkert. Jeg er selv glad i slike glasskaraffler,og har samlet på meg noen.De er fortsatt nedpakket i noen pappesker etter at vi flyttet,og jeg gleder meg til å ta dem frem igjen,syns de er så dekorative.

Gleder meg til å se bilder av soverommet når du er ferdig med det.

Ønsker deg en flott helg! Klem

Inspiration i vitt sa...

Hej Hannis, en sån pokal skulle jag oxå vilja ha, den är så fin.
Dina karaffer är så fina och det är så vackert att ställa ihop några i en grupp.
Ser fram emot att få se ditt sovrum och jag är säker på att det kommer att bli väldans vackert.
Kram på dig/Ingela.

Borta bra men hemma bäst sa...

Tack :) Nu blev jag glad.

Så mycket vackert du visar.
Jag ÄLSKAR fattigmanssilver och din pokal är underbar.
Fönstet, åhh så snyggt.

Önskar dig lycka till med målningen av sovrummet, har du mycket kvar än och göra? Jag börjar bli riktigt nyfiken nämligen ;)

Önskar dig en trevlig helg.
Kram!

Gårdsromantik sa...

Men så otroligt mycket vackert du har hemma - den där pokalen hade jag nog också köpt till mig själv!

Kram Maud

Lockas lilla längtan sa...

Hej Hannis!!

Vilka fina bilder!! Korset är så rackarns fit, men att det var en trädgårdsdekoration, det hade jag aldrig gissat! Du är bra finurlig du! ;o)

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Veronica

Magny sa...

utrolig vackre bilder igjen...
du er så dyktig!!
kram,magny

Beas barnslikheter sa...

Vilka vackra stilleben!

Jag känner igen det där med att "påbörja ett projekt och länkas in i tusen andra".

Jag önskar dig ett varmt lycka till med sovrumsrenoveringen och medföljande rollning! :-)

Kram Bea

Viola sa...

Ljuvliga bilder från dig medan man väntar.....på sovrummet, ser fram emot att få se reultatet, hoppas ni mår bra och har en skön helg,kram

LillaFlisan sa...

hhihihihi!!

Känner sååååå igen mig!!!
-Inte börja med nåt nytt, göra klart först....
-Inte börja med nåt nytt, göra klart först....
-Inte börja med nåt nytt, göra klart först....

Mantrat hemma hos mig!!!

Men inte hjälper väl det......


Vackra biler visar du som vanligt!

Kramelikram!!


Flisan

Nettan sa...

Å va mycket fina grejor! Å härliga bilder du tagit!
Ska bli jättekul att få se ditt sovrum!! Rolla lungt!;-)
Kram Nettan

Eikkala sa...

Vilka fina favoriter du visar.. vill gärna se mera av skåpet i förra inlägget... kram sari

Gammalt o nytt sa...

Vilka inspirerande bilder!

Älskar fattigmans silver.
Kram Irene

Fröken Fräken sa...

Jag tror att när jag får se de finfina bilderna från ditt ommålade rum så kommer jag att bli frisk på direkten! Fast dessa var ju naturligtvis uppmuntrande vackra också :-) Jag trodde att jag började känna mig stabilare, men magen verkar inte har riktigt samma åsikt... det verkar inte bli mycket skojigt gjort här på ett par dagar...

Annica Manby sa...

Det var otroligt mycke fina saker du har. Få se om min svärfar kommer med ett fönster till mig i veckan, jag hoppas det. Jag tycker det är sååå fint med gamla fönster.

Kram annica

Mitt hem är min borg sa...

Ha ha!! Jaså har du svårt att koncentrera dig.. Jag e exakt lika.. Jag kan inte städa ett rum i taget tex, utan springer runt och petar överallt så det tar dubbelt så lång tid.. =)

Ha en fortsatt skön helg..
Kram från mig!!

Piffa och Puffa sa...

Så många fina bilder du visar. Ser att du också bor i Uppland.
Kramar Anette

Krydda Livet sa...

Vilka otroligt fina bilder och saker!!

Kram Josefin

Sandkorn och sötvatten. sa...

Fattigmanssilver som är så vackert! :) Tycker du valde en mycket vacker present till dig själv.

Hihi jag tror minsann att det alltid luktar lite målarfärg hemma hos dig. Skall bli jättespännande att få se skåpet, om det är nån som kan å rätsida på den så är det du. :)

Ha en trevlig söndag!
Kramar

Loppisliv sa...

Så vackra saker, Pokalen och fönstret ja allt är jättefint som du visar. Förstår att det är dina favvisar. Ha en härlig söndagskväll. Kram Paula

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Åh vad många härliga bilder!
Jättefint med fönstret..och oj vad härlig patina dina grejer har. Har missat några inlägg ser jag.
Det där gamla fönstret som du gjort skåp av är ju urgulligt!

Kram
Mia

Ps japp, skrivbordet blir nog målat snart =) Tycker det ser dyster ut nu!
Ps 2. Japp hela 10 medaljer blev det i helgen på simtävlingen..jag tror tom sonen chockade sig själv hihi

Petra Bloggar sa...

ååååh men guuuuuuuuuuuud ge mig POKALEN *ler vitt o brett* och fönstret och och och *hihi*

KRAM på dig sötsnöre!

Lindas Vita Lantliv sa...

Det är absolut inge bråttom, ta det i den takt du känner att du orkar med!

Kram Linda

Nygammalt sa...

Hej Hannis! Vilken skaparlust och energi du har. Imponerad. Så många fina detaljer, pokalen ser ut som en Iittala skål.

Gillar ditt nya skåp, ska bli kul att få se hur du fixar iordning det.

Kram.

Hanna sa...

Vilka fina bilder! Hur går det med skåpet? Jag har skivor till hyllplan liggandes om du vill ha . De är lite tjockare och stabilare än de som var i skåpet. Vi kanske kan byta nåt med varann. Visst är det härligt med sol idag, bara njuter. Kram Hanna

livetpåfyran sa...

Va fina favoriter du visar! Visst blir man lycklig o glad över fattigmanssilver....kan inte få nog.

Ha det gott i rollningen!

Kraaam Pia