Utmaning

Har blivit utmanad av Kristin I mitt Paradis
Utmaningen går ut på att visa det man är mest nöjd med inredningsmässigt 2008.
Kan säga att det skapade en hel del huvudbry hos mig.
Till slut stod det mellan Tv-skåpet och det gamla fönstret.
Fönstret vann.
Så här såg det ut.Kraschad ruta och förstört trä.

Så här blev det.

Snett och vinnt men i mina ögon ändå vackert.
Och efter det jobbet så var jag riktigt nöjd!
Där huserar en del av mitt fattigmanssilver.

Mina favoriter...

Och ett emblen fick bli pricken över i.

Skickar vidare till:
Om ni vill förstås=))
Så var den värsta dagen i veckan snart över...Måndag!
Funderar på om jag ska sätta i gång med att måla om sovrummet,
ska ha middag här på Lördag så jag måste alltså vara helt klar innan.
Undrar om jag hinner??
Vore ju typiskt mig om Mormor och c/o klampar in och jag inte har hunnit klart=))
Kram Hannis



42 kommentarer:

Krydda Livet sa...

Wow det var inget dåligt verk hörru du du :) Riktigt fint måste jag säga, imponerande! Det gäller att ha fantasin och våga vara kreativ också. Jag är nog en riktig fegis ibland samt att fantasin ibland tryter. Tur att det finns så fina bloggar och tidningar som kan tipsa när idétorkan smyger sig på.

Ha det fint! Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Du hinner säkert.... Lycka till... Kram

LILLA BLÅ sa...

jätte läckert fönster... Du kan du. Go and get your pensel nu och måålla......

kramelikram @nette

Hwita Drömmar sa...

Läste din kommentar hos Tusen idéer:) man borde få ledigt för att måla..:) det vore toppen jag har massor att måla men massor på jobbet också..den ekvationen går inte riktigt ihop! Hoppas du hinner måla! Kram M

Gammalt o nytt sa...

Åh vad fint!
Förstår att du valde den.
Kram Irene

Pia..... sa...

Hej..vilket vackert jobb du gjort..superfint..har ett fönster som står i ett uthus..köpte det på loppis i somras..50 kr och som jag tänkt göra ett skåp av..men ...där har det tagit stopp..vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja..hur gjorde du?..svårt..??..haha..självklart så hinner du måla klart innan helgen..förresten vilken rolig ide´med bästa inr. -08..ha en skön kväll..du målar kan jag tänka mej:)..kram..PIA

Helen sa...

Verkligen fint! Jag skulle vilja göra ett skåp av ett fönster till lilla toaletten men än har jag inte ens skaffat ett fönster.

Leamarlené sa...

Tack i förskott...

Kram, Marlene

Jema Rose sa...

Det blev verkligen hur bra som helst med fönstret..!

: )

Jag ska fundera på den där utmaningen...känner mig inte särskilt nöjd med nånting alls här hemma just nu...

KRAM, Jenny

<3

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilket fint skåp du har. Jag har ett större fönster. Nu fick sambon mer jobb det kan jag lova.

Hälsningar CARINA

LillaFlisan sa...

ÅH så fint!!!

Förstår att du är helnöjd!!
Underbart!!!


Kram



Flisan

Mamma C sa...

Så snyggt det blev och nog hinner du väl måla sovrummet ;-)
Kram Mamma C

Karin sa...

Hej Hannis!

Jag kan förstå om du hade svårt att välja! Du har ju så många bra ideer du förverkligat. Jag ska ta mig an min, men har ju inte varit så produktiv så vi får se vad jag kan hitta på!

Kramar
Karin

Viola sa...

Detta skåpet har jag beundrat förut, det blev ju helt underbart och fint f.silver i det oxå! Hinner du???Det är tisdag imorgon, fniss...lycka till, kram

Sandkorn och sötvatten. sa...

Å skåpet ja! Vilken favorit i repris. :)

Kramar

Hem och Lycka sa...

Tack snälla för att du tänkte på mig, jag hoppar nog utmaningen tyvärr, har bangat ur de senaste gånger pga tidsbrist.

Vad fint, gillar schablonen på fönstret, vackert!

kram

EVA sa...

Vad fint det där blev!

Hihi, kan se Mormor & Co kliva över tröskeln medan du ännu står med penseln i handen...nä, skynda dej nu :-)))
Skoja bara, tror jag förstår den där känslan!

Kram
från Eva

Huset mitt i byn sa...

Så läckert skåpet blev och sen är det xtra roligt när man har gjort det själv, tycker jag.

Lycka till med målningen
Kram Pernilla

Mia sa...

Vilket sött litet skåp det blev av fönstret. Du är duktig!

Kram Mia

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Jag förstår att du e nöjd med ditt lilla skåp.. De e helt underbart.. Gud så avis jag blir.. Sånt ska ja oxå göra..
Ditt fattigmanssilver blir verkligen pricken över i..

Ha de gott..

Kram Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åhh vilket vackert skåp. det gav mig en "vill- ha" känsla. du är så himla duktig vännen.

kram Viveka

Kristin sa...

Hej du! Vad kul att du hittade en favorit trots att du fick leta i foto- och hjärngömmorna! *ler*

Det är verkligen ett jättefint skåp jag hade inte sagt nej till att ha det här hos mig!

KRAM! / Kristin

Hanna sa...

Vilket fint skåp!!
Riktigt gulligt :)

Du hinner säkert måla! Det går fort... det är ju bara allt plockande som tar tid :(

Ha d gott!
Kram Hanna

Vitbalansen - Helena sa...

Ja, ditt skåp är verkligen kanonsnyggt, och vilket jobb du måste ha lagt ner på det! Strongt också att över huvud taget komma på idén hur det skulle se ut.

Det låter som ett riktigt stressmoment att måla om sovrummet innan helgen - det hade inte jag vågat ge mig på...!

Kram från Helena

Krydda Livet sa...

Tack vad du är gullig :) Kram

Fröken Fräken sa...

Ja, det skåpet skulle jag också ha röstat fram som bästa projektet! Sååå fint!

Hmm... jag tvivlar verkligen på att du kan hålla dig från målandet till efter lördag.. särskilt när du HAR färgen hemma också. Tänk på hur fint det kommer att bli.. och hur sugen jag är på att se det vita resultatet... ! ;-)

Annica Manby sa...

Den var kanon fin, du kan vara riktigt nöjd med den. Jag tycker det är så fint med gamla fönster och det finns så mycket man kan göra med dem.

Kram annica

Eikkala sa...

Men vilken fint skåp... vad händig du är... Kram sari

sussie sa...

Gokväller!!
oj va gulligt skåp du gjort..jättefint..korset ja har på väggen är keramik o målat i svagt grön/grå köpte den på Årstiden i stan..kostade bara 89:- kramisar snowwhite-sussie

livetpåfyran sa...

Skåpet är jättefint!! Är på jakt efter ett sådant litet fönster. Klart du hinner måla...*fniss när du väl satt "tänderna" i rollern går det undan!

Kram Pia

Nygammalt sa...

Ja tänk, vad ska mormor säga? ;) *fniss*

Jättefina bilder, det var ett bra urval av dig.

Hoppas att allt är bra med dig annars.

Kram.

Vitt och nött sa...

ååh va vackert!! va duktig du är! när du har tröttnat på dej kan ja ärva det ;) hihi!

ha en härlig onsdag!
kram ellen

Hanna & Hugo sa...

Hej va kul att du hitta in till mig å tack för din snälla kommentar
Du undrade om quilten jag använde mig av mjuk gammal hel linne tyg till baksida sen det blommiga. Gjorde sen sömmarna eftersom, så som jag tyckte... med grov tråd.
Vilken fin blogg du har å skåpet blev ju underbart...
Kram Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det där skåpet är jättefint! Det är något att vara stolt över...
Klart du hinner måla om! Det är ju flera dagar till dess... hihi
Kram
Marie

LillaFlisan sa...

Hannis!! Hjärtat!!!

Jag VISSTE väl att jag fått min award av en av mina favvisar!! Och det var ju av dig!!!

Jag är ju så tacksam så nu ska jag gå in och ändra på studs!!!

Du får ju förstås alla tillbaka från mig!!

Stor kram och f'låt.......

Flisan

Inka sa...

Oj och Herre jistanes vad fint det blev. Man kan inte fatta att ett stackars gammalt fönster kan bli något så fint. Men det beror ju på vem som omvandlar det också. Skitsnyggt. Har du kvar det på samma plats?
Tack för utmaningen. Jag kommer att anta den i mitt nästa inlägg. Kul. Nu ska jag kolla runt lite mer på din sida för jag har inte varit ute på några dagar nu.


Ha det så gott

Kram Inka

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Wow for en forrandring! Skjønner godt at du valgte det som din favoritt,det var virkelig vakkert=) KLem

Levindas Värld sa...

Ja det där fönstret fixade du till bra, skåpet blev underbart vackert!

Åh va härligt att måla sovrummet, det är verkligen nåt jag också skulle vilja! Men ibland är man lite för ivrig och för positiv i tänkandet att "man hinner" också tar allt mkt längre tid än man tänkt...hihi!

Ha det!

En Doft Av Lavendel sa...

Heej Hannis!
Vilket fint skåp du skapat, snyggt med schablonen också.

Hoppas att du inte missat att jag givit dig en award, finns att hämta på min sida, om du vill förståss =)

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

Anna sa...

Åhh, vad fint det blev!
Härlig blogg du har, hit ska jag återkomma

Välkommen att kika in hos mig!

Millas hem sa...

Jaa...så fint!!
Tänk att man kan tillverka så snyggt själv, många hade bara slängt fönstret!:)

Älskar fattigmanssilver jag också!
kram Camilla

Himlarum sa...

Jösses, så mycket fint du visar!!! Skåpet är ju helt ljuvligt!
Kram
Ann-Helen