Present

En vän till mig hamnade på Loppis.
Och hittade en tavla som hon tyckte passade in hos mig

Klart att jag höll med=))
Ramen var brun från början.

Passar fint ovanför stolen.

Vad är det som gör att när man påbörjar ett projekt så vaknar 100 andra ideér till liv??
Satte mig ner och skulle vara duktig.
Gjorde upp en planering för sovrummet
och kom då på att det går ju inte att bara måla och sen ställa in allt som vanligt igen...
Så nu behöver andra saker målas om.
Och det gjorde ju att jag fick rensa lite i förrådet på en gång vilket i sin tur gjorde att jag hittade saker som jag aldrig använder.
Så nu rensar jag och sovrummet påbörjas på Måndag(om nu planen håller)
Ähum..Nån som känner igen sig??
Men vad bra jag mår när jag bara får stöka loss!

Kram Hannis

39 kommentarer:

Jema Rose sa...

TACK...vad glad jag blir!!!

: )

Jättefin tavla..!

KRAM, Jenny

<3

Lily of the valley sa...

Härligt med såna vänner :D
Fin tavla!
Kram Lily

Hanna sa...

Man känner sig så duktig när allt är klart. jag har gjort klart sovrummet som vi fixade för LÄNGE sedan. Så nu ska jag börja spackla väggarna i vardagsrummet. Det kommer bli så fint. Kuddarna köpte jag på Chilli för 129kr/st, Tavlan kostade 199kr, korgen 59kr och gräset 59kr/st. Allt från samma ställe. Lyktan hittade på Ellos rea för 75kr undrar varför jag inte köpte fler. Ha det så gott och ramla inte ner från nånting när du ska måla. Kramis Hanna

Mia sa...

Tack för hälsningen, jag mår redan bättre så det verkar vara en snabbvariant av förkylning. :)

Jag fick själv hjälp med tre spalter av en annan bloggare, fick denna länk: http://www.thebeginnersbloggingguide.com/2008/05/step-2-converting-blogger-minima.html

Inte alls svårt. Förutom att göra det som står i länken så ändrade jag lite i spaltbredderna tills jag var nöjd.

Lycka till!
Kram Mia

Nettan sa...

Hihi visst är det så..det ena leder till det andra! Fint det blev med tavlan!!
Kram Nettan

Lindas Vita Lantliv sa...

Å den tavlan är ju såå fin, vilken gullig vän du har!

Blir kanonglad om du vill göra en sävk åt mig, vill du ha betalt redan nu? Det är inge bråttom, ta den tid du behöver på dig!

Har nog missat det underbara skåpet du gjort tidigare...det var verkligen underbart!

Kram Linda

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken härlig vän du har...den passade ju perfekt hos dig.

Ja,ja är lika dan som du. Börjar jag ändra och fixa blir det oftast ännu mer i slutändan.

Kramar Viveka

Fröken Fräken sa...

Vad praktiskt att ha vänner som känner ens smak så väl!! Så att man inte går miste om ett veritabelt fynd :-)

Men vad väntar då, istället för sovrumsväggmålning? Jag som trodde att jag nu skulle få se ditt sovrum i bländande vitt... tur att jag är begåvad med ett så stort tålamod (moahahaa...) Fast det kan ju vara bra att tänka till lite innan...

Mia sa...

Verkligen en din tavla du fått, var snällt.

Jag har röjt och rensat bland mina gamla kläder idag så gott jag orkat. Insåg att jag har hur mycket kläder som helst men väldigt lite som går att använda. Jag har ju sparat i stort sett allt sedan tio år tillbaka. Ska röja vidare imorgon om jag har mer krafter då. Skönt att rensa, ja verkligen!

Kram Mia

Pia..... sa...

Hej vilken snäll vän:)..så skönt att få ta tag i saker och ting så där..rensa..röja och måla ..kommer bli fint sen vi får se sen ellerhur:)..nu målar jag vidare på min bokhylla..sen får det bli andra saker..tänk att det kan va så roligt att förändra saker och ting...må så gött..kram..PIA

My Lovely Things sa...

Härligt hannis..
Gott att få sig en stänkaav din sprudlande inspiration..
fin tavla..och spännade med dit sovrum..
kram anna

Krydda Livet sa...

Jasså samlar du på Buddas och har ingen framme? :) Hur kan det komma sig då?

Ja nu har jag minsann fått dille på att måla och det är väldigt roligt :)

Kram

Hipsterlillamy sa...

Klart jag känner igen mig. Jag är bara så dålig på ta första steget. Ska snart köra igång med vårt sovrum (läs om 6 mån) =)=)=)

Må gott gumman!!!

Karin sa...

Hej Hannis!

Vilken rar vän som tänkte på dig, och så fin den var!

Jag kom just på en sak jag ska fråga dig om. Jag mejlar!

Kram
Karin

Lindas Vita Lantliv sa...

Oj, vad svårt Hannis! Klart jag defintivt vill ha barnens initialer (iaf för förnamnet) De heter E.I, M.I och I.I

Men sen då...vet inget gammalt släktnamn tyvärr...Dalarna, Borlänge...skulle vara kul at ha med fast på franska...vet ej, förslag? Du får gärna fria händer iaf....

KRAMIS!

Hanna sa...

Fin tavla!

Jo, jag känner igen det där... tror det är ett kvinnligt problem?!
Kommer alltid på en massa annat som ska göras, när jag börjar med något :)

Ha en bra dag!
Kram Hanna

Mitt hem är min borg sa...

Hej gumman!!

Vilken fin tavla du har fått.. Du har så omtänksamma kompisar.. Den e jätte fin.. Harmonisk..

Jag visst e de kul med affären.. Va på en starta eget kurs igår.. Fatta ingenting om bokföring å grejer.. =( Men de löser sig nog..
Tack för ditt stöd.. =)

Ha en skön helg..
Kram Linda

EVA sa...

Jaa, tavlan gör sej verkligen fint hemma hos dej, och ljuset och skuggorna faller så fint in i din bild.

Kram
från Eva

Vita små hjärtan sa...

Vilken fin o harmonisk tavla.. Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Hannis!

Väggorden är klisterdekaler som enkelt fästs på vägg eller dylikt. Endast bokstäverna syns. När jag satte den på en trapp lackade jag en gång över så att det inte skulle nötas bort. Men annars sitter de fast som vilken dekal som helst. (Undrlaget måste ju vara slätt, alltså inte en råspåntsvägg)

Kramar Viveka

Jo sa...

Hej! Jag var inne hos Frk Fräken och såg din kommentar om quilt-googling. Eftersom jag inte ville "kapa" hennes kommentarsfält, så tänkte jag att det var lika bra att skriva direkt hos dig :)
Om du googlar på quilt, med U istället för v, så hittar du säkert en hel del.
På www.sysidan.se finns det en hel avdelning forumet som handlar om enbart quiltning, så där hittar du nog en massa bra! :)

Trevlig helg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snäll hon var som köpte tavlan till dej! Och den blev jättefin ovanför stolen!
Och visst är det så att det ena triggar igång det andra... det känner jag igen... absolut!
kram
Marie

Annica Manby sa...

Oj vad fin din tavla blev. Vist är det roligt när man börjar på en sak så kommer nästa och nästa .....

Kransarna gör jag sjäv av ståltråd som jag formar.

Ha en superbra helg med dina projekt.
Kram annica

Lilla huset på prärien sa...

Jättesöt tavla! Förstår att du gillar den. Trevlig helg!

Mvh Jenny

Viola sa...

Tror du inte att jag känner igen mig...har fortfarande smådetaljer kvar i stora rummet, börjar man måla vitt så...då vänds hela huset upp och ned, har samma tavla som du, tycker om den så mkt, ha en skön helg, kramis

Vit poesi sa...

Så fin tavla!!
Känner igen mig ang stöket
kram Malin

Fröken Fräken sa...

Nä, det där med soffliggandet blir det nog inget med. Nu har jag ju sovit som nedklubbad hela natten, för att jag var så otroligt trött, så nu borde man ju vara fit for pyssel!

Ang tips på hur man syr en quilt - har du kollat på biblioteket? De har rätt mycket böcker om sömnad, och även, oftast, ett ganska stort äldre sortiment av handarbetsböcker där man borde kunna få tips.

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Har inte bloggat på jättelänge så har uppdaterat mig lite på din sida. Fönstret blev kanonfint och du påminde mig om att jag oxå har ett fönster i mina gömmor som är supergulligt hmm ska nog leta på det o måla det tack för inspirationen! Har varit sjukskriven ett tag och då börjar inspirationen komma tillbaka när man tillbringar mycket tid hemma. Du visar alltid så fina och inspirerande bilder.
Ha de bäst
kram Marie

Tulipa sa...

Hej!
Tusen tack för mailet och beskrivningen!
Måste absolut försöka mig på kuddar så fort jag får lite tid!
Ska börja måla köket imorgon tänkte jag!
Vad hade du för färg i sovrummet innan?
Jag trodde du redan hade allt i vitt, du som är målardrottning!

Än en gång, tack för jobbet du lagt ner...ska uppvisa resultat så småningom!

Stor kram Mariette

Petra Bloggar sa...

OM? JAG? KÄNNER IGEN MIG?? VA? hahaha! folk brukar fråga mig i min blogg hur jag får plats med alla möbler jag målar och grejar med? hmmm.... jag byter ut jue! hihi!

Tavlan var jättefint!

ang. speglen, ja du anar vad lycklig jag blev va?! hihi! jag hittade två tavlor jag ville ha också, eller ramarna till de snarare, men jag hade inte så många pengar löst! hoppas att de finns kvar i veckan...

trevlig lördag, ska bli kul å se vad du tar dig för i sovrummet, vad roligt tanke om du hade målat allt i murrigt grönt, vilken chock liksom... ;-)

MÅNGA MÅNGA KRAMAR

Monkan sa...

Åh vilken snäll vän, visst passade den jättebra ovanför stolen. Jag är imponerad av din vän, hon såg alltså tavlan med Hannis-ögon, den-här-kan-bli-vit-ögon.

Dominoeffekten vännen, helt enkelt :-) Man kan inte göra bara en grej. Fast det låter ju lite självförvållat också ;-) "så vaknar 100 andra idéer till liv"... Cykla hem med 10 liter färg, det är ju tungt, gick fort i nedförsbackarna eller? ;-) Men, vad är nu detta, lika mycket som att Fröken Fräken borde ha egen nyckel till tygaffären så borde väl du ha fri hemleverans av färg?!

Vilket uppsving, från att ha varit Skåpet Du Skrek Åt till årets grej 2008 :-) Men jag fattar inte hur du kunnat välja alls, med allt fint som du gjort, det skulle inte ens gå att välja rum.

Tack så jättejättemycket för utmärkelsen! Och grattis till att du fått den! Den kan ju inte hamna mer rätt. Vet du, "Hannis" stod faktiskt som första ord när jag tittade på "kreativ" i min synonymordlista :-)) Jag vet, jag var lite seg att hämta den för jag fick en känsla av att alla mina favoriter fått den, du t.ex! :-) samtidigt som jag vill ge den till hela bloggvärlden :-) så nu blev det just så.

Hem och Lycka sa...

Men vad gulligt av din kompis, jättefin!

kram

Kannor och karaffer sa...

Åh vad jag saknat kontakt med dig men här har det varit så himla körigt ett bra tag nu så därför har jag inte orkat med att blogga. Men jag har tänkt på dig ska du veta och undrat vad du har haft för dig...

Och som vanligt har du varit kreativ - bara älskar dina tygtryck!!
Det står högt på min önskelista också :-) Har köpt in färg och spattel men så är det det här med tid....men det kommer väl. Har börjat dra i bromsen nu behöver vila och egen tid.

Ska kolla runt lite mer hos dig :-) Vännen!

Kramar från mig! Ann

Petra Bloggar sa...

jag har varit på loppis idag JAHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! :-) hihI!

KRAMEN

Willewira sa...

Jättefin tavla! Och den gör sig verligen bra över stolen!

Jo, jag känner igen mig... tyvärr leder det ofta till att projekten stannar upp pga av "följdproblemen".

Då gäller det att man är fokuserad och det verkar ju du vara. :)

Lycka till med målningen!

Kram
Willewira

RANA sa...

SÅKLART målade du ramen vit. :-) Jättefint, gumman.

Skulle vilja se dig när du hoppar från projkekt ett som knuffar igång projekt två som leder till projekt tre... :-) Hannis goes dominobrickor.

Kramar till en energi-flicka!

/Rana

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Var bara här och kikade in!
Kram
Marie

Pia..... sa...

Hej en till som inte ska äta godis på ett tag:)..du det är kanonbra att man kommer såå långt att man bestämmer sej för att ändra sitt beteende på godisätande..man f¨år kämpa lite ..själv så gjorde vi alltså en deal på jobbet att inte äta godis på 10 veckor..lät lite lång tid ..men fick en skjuts av att jag blev sjuk första veckan orkade inte äta nåt visserligen:)..knep jag har frågade du..inget annat än ett jäklar annamma att jag ska minsann visa att detta fixar jag..och jag har ju även skrivtit om det här i bloggvärlden:)..vi på mitt jobb ska ut och äta nåt gott för de pengarna vi bestämmt att vi ska lägga varje vecka för att vi inte köper och äter godis...ja det blev visst ett långt inlägg..men vi peppar varann här i bloggarna oxå tycker jag..ger tips och så..kanske ett smootietips passar för godissuget...kram och lycka till..PIA

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken fin tavla:)
Ha en skön kväll.
Kram Lallis