Målat på tyg igen..

Ännu en tygskapelse har blivit till!
Har laddat hem en mängd olika typsnitt så nu provar jag olika stilar.
Det här är en av dom...

På puffen i vardagsrummet.

Sydde en säck av ett gammalt lakan,
hade någon slags tanke med det från början.
Sen blev det en puffprydnad i stället=))

Namnet är min Gammelmorfars.


Och en utmärkelse har jag fått igen!
Från Design & Inredning Tack Goa du!!

Regler:
1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån.
3. Nominera minst 7 st andra.
4. Länka till dem i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg.

Så till er:
Lily
Lilla Flisans hus
Lockas lilla längtan
Mitt liv med Thyra
Lindas vita lantliv
Lantligt inrett

Mitt hem är min borg


Kram Hannis

37 kommentarer:

Lindas Vita Lantliv sa...

Å tusen tack gulliga Hannis! Vad glad jag blir, vad du är go´!

Men du vad snyggt det blev med trycket, vad dukitg du är! Mäste kanske försöka ngn gng jag med....

Kram Linda

Pia..... sa...

Hej..vad duktig och kreativ du är..det där skulle jag bra gärna vilja prova på..ser roligt ut och så blir det så vackert sen...kram.. Pia

Gammalt o nytt sa...

Vad snyggt det blev med tryck.
Grattis till awarden.
Kram Irene

Tulipa sa...

Hej!
Till mig som inte begriper...du har laddat hem detta...och sedan då?!
Nu får du förklara! Jag vill också göra sådant!
Supersnyggt!

Kram Mariette

LillaFlisan sa...

Jamen, söta, rara ,Hannis!!!


Tusen tack!!!!

Jag bockar och bugar, tusen ,tusen tack!!!

Stor kram

Flisan

Inka sa...

Hej, vännen!

Tack för kommentaren. Jag är glad att jag kunde roa dig.

Men snälla Hannis vad du är duktig. Snälla, kan du inte tala om för mig hur du gjort??? Steg för steg tack. Gud så fint det blev.

Men är det inte svårt att måla på tyg, jag tänkte om inte färgen sprider sig, eftersom man målar på fibrer???



Kram Inka

Nettan sa...

Grattis till dig oxå!!

Å va fina de blir, fattar inte hur du lyckas skriva så perfkt..på tyg oxå som ä så svårt! Du ä duktig du!! Inte funderat på å börja sälja??
Kram Nettan

Mamma C sa...

Det här blev ju jättefint oxå. Fattar inte riktigt hur du gör. Skriver du på frihand eller lägger du typsnittet som en mall.
Kram Mamma C

Lily of the valley sa...

Tusen tack Hannis min vän! Så glad du gör mig :D)))))

Tygtryck måsta jag prova någon gång! Det du gjort är jättefint!
Väldigt inspirerande och vackert!

Ha de gott
Kram Lily

Hem och Harmoni Marie sa...

Oj, så fint!
Jag är också nyfiken på en steg-för-steg förklaring... :)

Kram Marie

Hem och Lycka sa...

Men vad fint du gör det!!

kram

Lockas lilla längtan sa...

Åhh glliga härliga Hannis!! Så glad jag blir!! TACK så hjärtligt!!

Så snyggt det blev med puffprydnaden! ;o) Den ser så äkta antik ut, som en postsäck nästan!!

Största kramen Veronica

Karin sa...

Grattis min vän! Du är så väl värd alla utmärkelser.

Vad du är duktig med trycket. Jag frågade ju hur du hade gjort, men har glömt det igen. Ska ta och kolla in den kommentaren, har en liten ide jag också!

Ha en fortsatt kreativ vecka!

kramar
Karin

Vitt och nött sa...

Grattis till utmärkelsen!!

Men va duktig du ä!! blev såå fint! Ja måste också testa nått sånt nån gång! blir ju så himla fint å så ä de ju kul å göra själv :)

Ja, ja har gjort kransen :) visat den innan men den fick byta plats nu.

Ha en skön kväll!!
kram ellen

MiaMaria sa...

Hej Hannis!

Grattis till dig.....

Så vackert du gjort, då måste jag bara få ställa en fråga...köpte en textil penna men jag tyckte den flöt ut så mycket...kanske du har något tips på bra penn????....för att texta på tyg är jag så sugen att göra....och ser jag vad du har gjort blir man ju ännu mera sugen....

HA´det så bra på återhörande!
MiaMaria

Millas hem sa...

Så duktig du är!!
Riktigt fint blev det!
Kram

Huset mitt i byn sa...

Så snyggt det blir när du skriver på tyget...gör du det på fri hand eller?
Vilken skillnad det blev på den färgglada stolen då...
Vad vit färg kan göra underverk!Kram Pernilla

livetpåfyran sa...

Va fint du har gjort!! Kan du tipsa mig om en bra sida där jag kan ladda hem typsnitt gratis?

Jag är så sugen på att prova, har ett grovt linnetyg i natur hemma...
Lägg gärna ut en beskrivning på bloggen!:)
Kram Pia

Krydda Livet sa...

Så otroligt snyggt och grattis till utmärkelsen också :)

Kram och ha en fin dag / Josefin

My Lovely Things sa...

Åh va fint det blev!!
jag vill med trycka och måla på tyg..


grattis till utmärkelserna..
kram anna

Jema Rose sa...

JÄTTEFINT!!!

Ja, dagbädden finns på IKEA, den heter Meldal och kostar 899:-

KRAM, Jenny

<3

Viola sa...

Är helt impad av att kunna måla som du gör, vadå darrig på handen, inget för mig tror jag och så fint det blir, grattis till din award och ha en skön helg, stor kram VIOLAN

MiaMaria sa...

Tack för tipset!!!

MiaMaria

Ett skönare liv sa...

Åh så fint de blev :):)

å grattis !!!

tack snälla du :):) de lovar ja :)
kram

Må Gott sa...

Hejsan!

Här kommer en till som är nyfiken på steg-för-steg bilder och beskrivning. :-) Det blev jättefint! Och vad roligt att skriva sin gammelmorfars namn!

Ser fram emot att få se framtida alster. :-D

Ha en fin dag!
Hälsningar Anette

Hipsterlillamy sa...

SUPERGULLIGA DU....jag har fått en utmärkelse.....!!=)
Men snälla snälla älskade vän, förklara vad jag ska göra.....!!
Måste man ha 7 bloggvänner att skicka till??

PUSSS

samuelsgården sa...

Hej Hannis
Snyggt det blev, visst är det kul med textilmålning.Jag målar ju mycket textil. Vet inte vad du använder jag använder alltid färg
vilket jag tycker är mycket bättre än penna.
Kram Lotta

Nygammalt sa...

Men åååååååååh så duktig du är! Skitsnyggt!

Kram.

Fröken Fräken sa...

En sak är klar. Jag måste köpa en ny dator så att jag kan ladda ner lite snygga typsnitt och göra fiffiga målningar. Min nuvarande gillar inte typsnitt, tydligen.. För detta vart ju också finemang!!

Det är en griffeltavla hos mig och bästa pennan från Granit. Jag tycker å andra sidan att det är mycket enklare att texta med penna istället för att måla!

Jag är himla glad över att du tjatar hos mig! ;-)

Jema Rose sa...

TACK!!!

: )

Lycka till i utlottningen..!

Trevlig helg!

KRAM, Jenny

<3

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint du har målat! Du är ju jätteduktig på det där...
Ska se om jag vågar prova också någon gång, men jag har inte kommit dit ännu...
Kram
Marie

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei Hannis!

For en nydelig blogg du har,så mange vakre bilder og for en kreativitet du viser. Jeg håper det er OK at jeg linker til deg???

Mia sa...

Men åh vad fint!

Målar du eller har du schabloner när du gör trycket? Jag har en massa tyg som jag skulle vilja göra liknande på men vet inte riktigt hur man enklast bär sig åt. Har du några tips?

Trevlig helg!
Kram Mia

RANA sa...

Det är mysigt att bli imponerad - som jag blir av dig. Jag gillar att texta, men skulle inte komma i närheten. Så fint det blev!

Grattis till awarden; du är SÅ värd den. Och grattis till de som fick den av dig. :-)

Världens finaste helg önskar jag dig, gumman.

Kram, Rana

Hemma hos Klara... sa...

Grattis till din fina utmärkelse. Vad fint du målat på tyget, är det schabloner? eller målar du på fri hand? Jättesnyggt blev det :)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Levindas Värld sa...

Men så fin säck du har gjort, va du är duktig hörrö!!!

Har länge varit sugen jag med att måla på tyg, men har lixom inte riktigt hunnit till den punkten än :)

Så mkt annat som ploppar upp i skallen hela tiden juh...hihi!!

Underbara Hem sa...

hejsan ser att du har målat på tyg
får jag fråga vad man ska ha för färg ,går det med oljefärg,hoppas på svar
ha en fin helg
kram Jeanette