Inspiration till en låda

Köpte för länge sen en helt vanlig låda på loppis.
Vit 0ch shabbad fick den bli förstås. Men sen då?
Jo,den åkte in i garderoben.
Passade inte riktigt in...

Har tidigare försökt mig på att klistra på bilder
på möbler och brickor med resultat= Katastrof!

Men med hjälp av den nya tidningen Jeanne dÁrc living
så lyckades jag få till något bättre.
Är i alla fall mera nöjd nu än innan=))

Det var lite piller men med övning så kan det bli riktigt bra.

Och lådan då...
Den passar fortfarande inte riktigt in ,
men den här gången byter jag ut allting runtomkring i stället.
Så får den vara framme tills jag vet om jag är nöjd eller inte=))
Värre problem kan man ju ha en Lördagmorgon!
Ännu en utmärkelse...Jag blir sååå glad!
Från dom fina inspirationskällorna Karin L och Viveka
Skickas vidare till:
Och nu har jag bestämt mig för att måla om mitt sovrum!
Så i går cyklade jag hem med 10 liter vitfärg i cykelkorgen!
Vet inte riktigt när jag ska sätta i gång med det men nu finns det åtminstone färg hemma=))
En trevlig helg önskar jag er//
Kram Hannis





48 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Vilken mysig låda! Lycka till med målandet..... Kram

RANA sa...

Jag läser, min vän, och frågorna hopar sig:

1. Den passade inte in?? Den var ju så urtjusigt vit och shabby-chicad att det var vansinnigt (vansinnigt snyggt, that is). Men det dög ändå inte..? Men jag erkänner att det blev superfint med lilla bilden på sidan. Passar lådan in nu då???*retas*

2. Du ska måla sovrummet... vitt? Förlåt? Marken gungar; vad kan du rimligtvis ha för färg där NU om det inte är vitt???????

Skickar för övrigt massor av lördagskramar. Här är läget lugnt, ingen som pjukar. Och nu får du ursäkta, men jag måste citera Surrabutt - allt för att du ska fatta hur vi har det.

"Mamma, mamma, det kommer bajssås."

Jag ber om ursäkt för att jag besudlar din fina blogg med detta ord.

*flinar*

Kram igen,
Rana

jakt,skor,barn,inredning sa...

Lådan är riktigt fin. Jag har också problem med att få vissa saker att hitta sin rätta plats. Har en riktigt gammal radio, arvegods men den passar inte nånstans, så nu har den hamnat i mitt förråd. Kul med 10 liter färg, av det kan man göra mycket på en helg.

Helen sa...

Grattis till din fina utmärkelse! Vad fin asken/lådan blev.

Fröken Fräken sa...

En får tacka, buga och bocka så mycket för utmärkelsen! Jag tycker att det är svårt att veta hur man ska skicka vidare alla fina utmärkelser så jag har nu börjat nöja mig med att bli jätteglad för den och ge den tillbaka till den person som jag fick den från. För du är verkligen helt otroligt kreativ!!

Det där med decoupaging är svårt. Det är lätt hänt att det blir hur grylligt som helst och så kan man inte hejda sig och tillslut ser det ut som om någon fyraåring gjort det... Det var fint att välja som du gjort med bara en bild. Passar nog oss som vill ha vitt och ljust och inte för mycket mönster! Hm, kanske ska ta upp och måla om min vita ask.

Och göra om ett helt rum utifrån en grej... det har hänt här med! ;-)

LILLA BLÅ sa...

Lådan är ju jätte söt. Den passar ju till allt möjligt. Låt den stå framme på vardagsrumsbordet med ex fjärrkontrollerna i, eller i köket med tepåsar i.

Lycka till med målandet.

Kramelikram @nette

Lilla Blanka sa...

Halloj Hannis!

Lådan blev jättefin tycker jag!
Men har du redan fått JDA tidningen alltså? Jag har inte fått min än *snyft*, väntar såå!

Hihi härligt med den stora målarburken i cykelkorgen :)

Tusen tack snälla för Awarden! *kram*

Ha en fin lördag vännen!
Mia

LillaFlisan sa...

Hallå där flitiglisa!!!

Så fint det blev!!!!

10 liter i cyklelkorgen!!!
Du är då en våghals.... :-), hihihi!

Vi får väl se resultatet sen hoppas jag!

Ang. min spegel så är den gammal, från 1800-talet. Den var ju guldfärgad förstås och min ögonsten. (Jag fick den av min morfar när jag flyttade hemifrån för snart 20 år sedan.) Den har följt med i alla flyttarna och klarat detta galant utom sista gången när vi flyttade in i villan....
Då åkte den i golvet och ena hörnet lossnade och gick sönder lite grann. Jag kunde limma dit det mesta men lagningen blev inte så bra. Det är ju svårt att hitta guldfärg som matchar en över hundraårig patinering... Så Då kom silversprayflaskan fram istället....

Stor kram och en fortsatt trevlig helg!

Flisan

Eva sa...

Vad fin din låda blev!

Den påminner mej lite om mina trälådor som jag har härhemma till mina plåster och sånt...gamla medicinlådor, som nog skulle bli finare om jag gjorde sådär också...hmm...

Kram
från Eva

Hemma på Landet sa...

Fin låda. Jag har en likadan som min ene son kom hem med.

-Här mamma! Du kan måla den vit om du vill.

Hehe...Ja, så den blev ju vit.:-)

Kram Stina

Hanna sa...

Ännu en härlig blogg hittade jag här :) Tror inte att jag har tittat in här förut!?
Underbara bilder!

Ha d gott!
Kram Hanna

Pia..... sa...

Hej...söt låda..har en liknade låda som jag mmålat..vit och hade tänkt limma dit en sån vitagebild som jag har lite här & där..men det blev inte lyckat..nu har inte jag fått min tidning än..den hade visst fastnat i tullen!!..ska köpa min hos Mia på Hem T Gårn..är det en beskrivning i tidningen på decoupage då eller?..blev lite nyfiken faktiskt...och det dröjer nog innan jag får min tidn. Ha en skön lördag..och vi får väl snart se ett ommålat vitt sovrum..hihi..kram..´PIA

Kristin sa...

Hej du! Jag tyckte lådan var helt underbar!!!! Den hade jag sett till att den passade in, precis som du gjorde nu, flyttade det andra...! Påminner lite om den lådan jag köpte i höstas, fast min är svart och sliten istället för vit... längtar efter det där magasinet, har förbeställt det men inte fått det än, hoppas det kommer på måndag!

KRAM och grattis till din fina award du fått!
/Kristin

Gammalt o nytt sa...

Grattis till din fina utmärkelse!
Lådan är kanon fin,ha så roligt med målandet..ler
Kram och ha en skön lördag/Irene

Krydda Livet sa...

Den blev ju jättefin lådan ju!! Och jag som behöver lite tips på hur man "shabbar" till sina möbler. Jag håller på att måla en pall som jag ska försöka shabba till sen. Vi får väl se hur det blir annars får den förbli helvit. Har du några tips?

Grattis till utmärkselsen och ha en fin lördag. Kram kram

Annica Manby sa...

Vilken fin låda, den skulle jag kunna tänka mig mmm. Trevligt ny färg i sovrummet, vad blir det för färg?
Lycka till med målningen.

Kram annica

Lindas Vita Lantliv sa...

Urtjusigt som sagt! Förstår inte att du inte tycker den passar in....men, det är ju så lätt att få för sig saker....:P

DU, skulle du vilja trycka en säck åt mig mot betalning..med valfri text? Jag är urusel på sådant där själv....känn dig inte tvingad, bara om du vill...och säg ett pris du känner dig nöjd med isf...

Trevlig lör kväll! Kram Linda

Viola sa...

Tack snälla för att du tänker på mig, blir så glad!

Din sk låda är ju helt ljuvlig efter din behandling och så är det din tur nu...

här får det bli målarpaus ett tag, fick nu nog efter sista projektet men nog gror det nya idéer i hjärnkontoret, tänk om det någon gång kunde vara lite lugnt där uppe...men man är som man är, inte så mkt att göra något åt, fniss...

hoppas du har det gott, ha en bra kväll och skön söndag, är i vattenhålet och skulle fota inne , helt omöjligt, det har varit både regn , dis och dimma idag så det fick bli en hyllning till sommaren, STOR kram

Nettan sa...

Heej!! Å tack gulliga du för utmärkelsen! Blir såå glad varje gång det händer!!

Vilken fin låda du har fixat till, super!! Tycker det verkar vara en bra idé att ändra resten av inredningen efter den i stället!!

Kram Nettan

sussie sa...

Men åhh va söt din Låda blev..kram snowwhite-sussie.blogspot.com

emma sa...

jag gillade lådan..den var stilren och fin. Hur såg den ut från början....?

axelina sa...

Tycker lådan ser fin ut:)

Millas hem sa...

Jag tycker att den lilla lådan är urcharmig!
Kram

En Doft Av Lavendel sa...

Heej Hannis!
Tack för kommentar & titt på min sida, så trevligt =)

Din lilla ask/låda blev finfin!!

Lycka till med målandet i sovrummet!!

Ha en skön söndag!
Kraam från Benita

Ombonat hemma sa...

Oj, vad fin den blev! Otroligt snyggt!

Hem och Lycka sa...

Den blev ju jättefin! kram

Vita ljuva tankar sa...

Lådan är superfin...och om du fortfarande har problem att få den att passa in så kan du ju alltid skicka hit den istället ;D

Oooo, det lät vingligt och farligt med så mycket färg i korgen. Men det är ju klart, alltid bra att ha vitfärg hemma när andan faller på.

Kram

Tulipa sa...

hej!
Du får jättegärna skriva ner beskrivning på det textila trycket!
Vore supergulligt!
Så fint det blev på lådan, läste också lite hastigt i den tidningen idag och noterade deras beskrivning på Madonna trycket. har inte hunnit studera magasinet ordentligt, men den ligger och väntar och verkar underbar!!!

Kram Mariette

Lockas lilla längtan sa...

Lådan är ju jättefin, den kanske passar i ditt nymålade sovrum sedan!!?? Eller varför inte på hatthyllan till skoputsargrejjor??

Kram Veronica

Karin sa...

Hej Hannis!

Du är allt en pysslare du! Så fint skrin, det är ju perfekt att ha sånt som man kan gömma saker i tycker jag. Speciellt om det är så fint som ditt.
Köpte du tidningen i en pressbutik eller en inredningsaffär? Har inte sett den här i närheten någonstans. Tyckte du att den var fin?

Grattis igen till utmärkelsen!
Ha en fortsatt skön helg!
Kramar

Karin

Inspiration i vitt sa...

Din låda var ju jätte fin Hannis, klart du ska ha den framme, sånna lådor är typiska samlare av allt möjligt och det är ju bra då man slipper att se småsaker drälla omkring överallt.
Vad spännande med sovrummet, du kommer inte att ångra dig.
Kram på dig/Ingela.

Vita små hjärtan sa...

Trädet har jag köpt på PK design i Örebro. Kram

Eikkala sa...

Lådor får man aldrig förmånga av. Hoppas du får en härlig helg kram sari

Petra Bloggar sa...

WOW WOW WOW!!!! vad superfint du fick till texten, inte så alltså men om du fortfarande inte känner att den kommer passa in så skulle den bli JÄTTEFIN hos mig *visslar*

hahaha CYKLADE DU MED LITER FÄRG? sötsnöre!

STORA KRAMEN

Leamarlené sa...

Vill tacka dig så mycket för alla fina komentarer jag får av dig...och jätte tack för utmärkelsen.

Lådan blev ju helt suvern. Ska själv prova på att få fast em bild på canvasduk...får se hur det kommer att gå.

Kram, Marlene

Lily of the valley sa...

Wow! Vilken vacker låda du fixat! VILL HA!!!! Har du redan fått ditt magasin från JdA???? Jag längtar efter mitt....

Grattis till den fina utmärkelsen :D
Du om någon förtjänar den!

Ha en underbar söndag
Kram Lily

Hilde Heimdal sa...

Så fin den boksen ble når du fikk på det merket:)))

Fin blogg du har!
Hilde :o)

Emma sa...

Jo jag vet precis hur det är, dessutom ärju loppisar bara för trevliga =) Man kan göra riktiga guldkap där :)

Jo, rätt stavning, och det är en sharpei =) De är inte alls vanliga i sverige men har faktiskt ökat med åren. Då vi köpte Ebba fanns det bara 500 registrerade i Sverige, men jag är säker på att den siffran ökat.
Ha en trevlig söndag..

axelina sa...

Tackar för kommentaren, jag köpte stämplarna på Clas Ohlsson!

Krydda Livet sa...

Tack för dina ord hos mig. Jag hoppas det blir bra och visst är det så att ju mer man över desto bättre blir man :)

Kram

Kristin sa...

Hej Hannis, jag har en utmaning till dig som tål att tänkas på! :-)

liielii sa...

Jättefin låda! Den lyckades du bra med! =) var gärna med i min tävling på min nya blogg =) // Mvh Linda

Tulipa sa...

hej härliga du!

Det vore supergulligt om du ville förklara. Förklara allt som går...även det där med typsnittet!

Hur går det med vitfärgen? Jag behöver fylla på mitt lager, nästan slut, har målat ett skåp de senaste dagarna.

Kram Mariette

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket vackert skrin...och lycka till med målandet av sovrummet...här kommer lite energi....tänk vad bra det ska bli.

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Tant Ulrika sa...

Jättefin låda..o mins lika fin blogg =)

Lindas Vita Lantliv sa...

OJ vad du får kommentarer, vännen! men jag förstår det, gillar verkligen din sida som jag sagt förut!

VILL du, så blir jag jätteglad om du vill sälja ett tryck åt mig på en säck..jag är definitvt inge noga...känn inte så...tyckte det såg hur fint ut som helst, ditt verk! Sen ska det absolut inte vara perfekt, utan det ska synas att det är en MÄNNISKA som gjort det!

Själv har jag definitvt inget tålamod med sådant där....

Maila priser, kontonr mm om du vill och orkar göra en sen åt mig, så sätter jag in pengarna direkt!

Kram Linda

Hanna sa...

Hihi, du är lika tokig som mej. Jag ska måla om vardagsrummet i vitt. Men det måste vara klart till den 4:e för då är det barnkalas här. Hm, kanske inte så genomtänkt. Kul att du hittat till min storasysters sida, ni är lika gamla! Kramis Hanna

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Du har en fin award att hämta inne hos mig om du vill.

Ser att du fått en annan fin oxå, Grattis!!!

Ha de gott!
Kraam från Benita