Griffeltavla

En kollega håller på att röjer.
En del av det hamnar hos mig som lyckligt går omkring och flinar!
Den här skatten fanns bland det jag fick i går,en griffeltavla.

Det är det gamla som gör den så charmig.
sen skapar den en vacker kontrast
(Det var ett himla tjat om kontrast,jag vet...)

Sliten och skavd naturligt...

Just nu är det förvirring som gäller.
Vardagsrummet är fullt av prylar som legat på hög + det som jag fick i går.
Kliar mig i huvudet och funderar vart jag ska börja...
Målarbrallorna är på,penslarna är framme och där står jag!
Det får bli skapar Lördag med andra ord!
Kram Hannis

40 kommentarer:

Mamma C sa...

Vad fin den var griffeltavlan. Lagom sliten och nött. Så du har en skapar lördag idag. Jag måste oxå ta tag i pensel och färg igen. Men inte idag en annan dag får det bli. Ha en trevlig helg.
Kram mamma C

Fröken Fräken sa...

Men så trevligt du har det med kollegor och vänner som skänker dig vackra prylar mest hela tiden! Jag blir så avis! Griffeltavlan ser ju som den där gamla som jag köpte på storloppisen i november. Visst är det en helt annan tyngd i den än nya?!

Här är ju vardagsrummet OCH köket fullt av målade prylar, och precis när man stiger upp och ser allt halvklart så blir man mest bara trött, men din beskrivning lät ju riktigt inspirerande, så kanske tar jag tag i det... har målat med greppgrund nu, vilket funkade bra, nu måste vattenbaserad lackfärg införskaffas. Bättre lukt då, tack och lov..
Nu ska jag bara vakna ordentligt också...

Leamarlené sa...

Så fin griffeltavla...inte kan man rensa bort så fina saker.

Kram,Marlene

Lily of the valley sa...

Jättefin griffeltavla, nött och sliten, precis som det ska vara.
Härligt med kollegor som rensar och som då tänker på en :D
Denna helgen ska jag inte göra så mycket. Det kliar i målarfingrarna men det får vänta ett tag till...
Ha en skön helg
Kram Lily

LillaFlisan sa...

Men Hannis!!!

Du har då ur som en tokig!!

Vilken ljuvlig griffeltavla, dom där gamla är ju supersvåra att få tag på.
Och så fint den passar på hyllan!


Stor kram


Flisan

Grindelunda sa...

Hej, hej!
Nu var det länge sedan jag tittade in hos dig. Jag har också två såna gamla vackra griffeltavlor här hemma. Gillar dem jättemycket.
Badrumsspegeln blev jättevacker. Vilken skillnad det kan bli med enkla medel.

Hoppas du får en skön helg!
Kram från Gunilla

Kristin sa...

Hej du! Håller med dig om att det var en härlig patina på griffeltavlan!!!!
Här pågår också målning. Jag har äntligen börjat med köket så jag målar panel just nu. Det blir sååååå fint. Och som vanligt så undrar jag varför jag väntat med att börja???

Kram och ha en fortsatt bra helg!
/Kristin

Borta bra men hemma bäst sa...

Hoppas din kollega röjer riktigt ordentligt så du får mer sådana fynd som griffeltavlan ;) Jättefin och snygg kontrast mot allt det vita.

Hur går det med alla dina målarprojekt, börjar du se något slut på det hela?
Nu är jag nyfiken igen på vad det är du pysslar med ;)

Ha det bra vännen!
Kram!

Viola sa...

Ljuvlig gammal griffeltavla, vilken bra kollega du har som gör sig av med sådana vackra ting!!!Prata om målarbrallor, vet inte hur många veckor det tar till för att få ordning í mitt stora rum men om någon vecka förhoppningsvis ska det välan
börja likna något, hoppas du har en skön lördag, kram

Gammalt o nytt sa...

Så snällt att tänka på dig!
Den var så fin griffeltavlan och passa precis där...gillar kontrasten...ler
Kram Irene
Ps lite fynd blev det.

vitating sa...

Såå fin griffeltavla! Visst gäller det att hålla sig framme när någon rensar! Jag har fått gamla dörrar, fönster, sågbock, trälådor, jutesäckar, trädgårdsbord, slitna stolar M.M. av grannar o bekanta, det är perfekt! Mysigt med skapar lördag!
Kram Maria

Gårdsromantik sa...

Men vilken lycka!

Du har då tur att hon tröttnat på såna fynd!

Kram Maud

Vit poesi sa...

Hade också en kollega som röjde, men tyvärr med mycket dålig smak "fniss" Vilken lycka att få en sådan fin
kram Malin

lottens vita och gröna sa...

gahhhhhh så fin, visselnöjd kan jag tro, fniss! såna kolegor skulle jag med vilja ha...varmkram lotten

Karin sa...

Hej min goa vän!

Skaparlördag gillar jag! Då väntar jag med spänning på vad du fixat denna gång *fniss*.
Jag har precis målat färdigt ett varv och slog mig ner här nu med en kopp te! Så fina bilder du visar idag, ja alltid. Det är jättefina kontraster där *ler*

Ha en fortsatt kreativ helg!

Kramar
Karin

Vitt och nött sa...

åh va fin din griffeltavla va! så snyggt sliten.

hoppas du har haft en skön skaparlördag! :)

kram!

Millas hem sa...

Åh, vad läcker! Precis en sån där härligt gammal griffeltavla!
Färgen är kanon! Alltså trä´t! :)

Kramis C

Lallis - liv och leverne sa...

Den är verkligen jättefin:)
Kram Lallis

Helen sa...

Vilken fingriffeltavla. Vad härligt det låter med en skaparlördag. Själv ägnade jag nästan hela lördagen åt att slö titta på TV:n. Känner mig totalt slut, bådar inte gott efter bara en tre dagars arbetsvecka.

Nettan sa...

Härligt, låter som en lördag i min smak!! Vilken tur du har att få en massa grejor, griffaltavlan var jättefin!! Som du sa, en härlig kontrast!!
Kul att du gillade mina bokstäver!;-) Stommarna har jag köpt i Usa, men du kan säkert hitta ngt liknande på panduro!
Kram Nettan

LILLA BLÅ sa...

Mycket charmig griffeltavla.

Kramar @nette

Under en vind sa...

Det är bra när andras bråte blir till andras glädje!!! Fint på hyllan!

ha det gott, kramar!

Levindas Värld sa...

Verkligen en underbar griffeltavla! Med gammal charm, nött och med en historia bakom sig, va kul! Och håller med om kontrasten, det är snyggt!

Snäll kompis hörrödu :)

Kram!

Krydda Livet sa...

Vilken mysig blogg du har. På återseende hörru du :)

Kram

Ann-Catrin sa...

Hihi känner igen det där... man ska vara överllt och fixa och dona.. hamnade nu id datorna en stund.. medn färg på fingrarna!!

underbar griffeltavla.. precis så där sliten och skän som den ska vara

ha en fin vecka vännen
Ann-Catrin

Sandkorn och sötvatten. sa...

Den enes skräp den andres skatt! Vilken tur du har som snubblar över alla dessa skönheter helatiden! :)
Perfekt och naturligt sliten dessutom.

Lät som en mysig lördag i målarbyxor. Hihi finns verkligen inget bättre sätt att slappna av än att måla och skapa.
Hoppas du haft en trevlig helg!
Kram

Inka sa...

Hej vännen!

Vill börja med att tacka dig för de fina orden du lämnat hos mig när jag mådde sämst. Nu känns det bättre.

Jag vet hur det känns för vi hyr också, fast radhus. Och det har naturligtvis sina begränsningar. Men jag vet att jag kommer att få böta om vi flyttar, så vi får väl stanna helt enkelt.

Vilken fin griffeltavla du fick. Vilken tur att din väninna rensade. Och det är så fint med kontrasterna tycker jag. Mycket vitt blandat med lite naturmaterial.

Och din nya spegel på badrummet är jättefin.


Ha det gott

Kram Inka

faster atta sa...

Visst är det underbart med förändring, det behöver inte vara stora saker.... räcker med små detaljer som tex din griffeltavla. Den är jättefin! Ska bli spännande att se sen vad du har målat... ti-hi..

Mitt hem är min borg sa...

Hej vännen!!

Vilken lyckost du e.. Så fin tavla.. Å massa mer saker.. Du har det bra du.. =)

Kram Linda

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Jättefin griffeltavla! Jag gillar "äkta griffeltavlor" som denna, inte de där nyare av plats eller målat träskiva. Nä den där stenbiten (vad nu griffel är gjort av för sten) skall det vara *hihi*

Ja säg det du..40 löpmeter, det bara for ur mig, jag blev ju lite överraskad av hans fråga och så var jag lite stressad, livrädd att jag inte skulle hinna handla innan de stängde..så..ja *hihi*

Kram goa vän
Mia

Lilla Blanka sa...

1) plast
2) målad träskiva

Rätt-stavnings Mia

Huset mitt i byn sa...

Vilken lycka...för dig som har en kompis, jag skulle oxå ha tackat och tagit emot.....Supersnyggt!

Kram Pernilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Men hej vännen!

Och tack för omtanken. Idag känns ryggen bättre.
Men rackarns vilken tur du har som fick den griffeltavlan.Toppen med så goa vänner. Säg till när du lessnar ;)

Ha en bra dag och lycka till i tävlingen

Kramar Viveka

Eikkala sa...

Det var en ljuvlig griffeltavla. Åhhh... pensel ligger här och vilar,kanske nästa månad orkar den komma fram. Ska bli spännande se vad du målar kram sari

Nygammalt sa...

Åh vilken tur du har som har fått en sån fin griffeltavla. Nu blir jag ju nyfiken på vad du fått mer =)

Kram!

Hannahs bod sa...

Vacker griffeltavla. Låter hääärligt med en skaparlördag, själv låg jag i feber men är nu pigg och alert igen.
Må gott Hannah

Lo sa...

Är avundsjuk. Griffeltavlan är ju så charmig. En så´n måste jag leta efter.
Må så gott.
Lo

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den var ju superfin den lilla griffeltavlan! Gjorde sig mycket bra där på hyllan tycker jag!
Kram
Marie

teameklund sa...

Hej kollega..
Kul att tavlan kom till nytta..
Din väninna Per

alerts sa...

fendi bag
fendi hand bag
fendi spy bag
fendi bags
dolce gabbana