Det färdiga resultatet!

Underbara kommentarer från er gällande mina tankar!
Kloka människor=))
Så här blev då stolen i förra inlägget...

Trots att jag målar så mycket så blir jag alltid förvånad
över vilken skillnad det vita gör.

Lite shabb gör att detaljerna kommer fram tycker jag.

För att skydda klädseln som jag sydde av ett gammalt lakan
och sen nubbade dit
(helt plötsligt fick jag ett rysligt tålamod för en stund)
så sydde jag en duk att lägga över.

Och på det en bricka med ljus och en annan favorit...Madonnan.
Nöjd blev jag!
Finaste helgen önskar jag er//Kram Hannis



43 kommentarer:

Krydda Livet sa...

Jag förstod att du skulle göra så att det blev såå fint. Vilken ursnygg stol du målat. Som ny med härligt shabb (som du uttryckte det) :)

Vad duktig du är!!

Kram Josefin

Vitt och nött sa...

vilken skillnad!! ja kan oxå bli sådär förvånad över hur vissa saker blir såå mycket finare bara av lite vit färg!
å i de här fallet, en ny klädsel på dynan :) varför ville du inte ha kvar den gamla? ;)

himlans fin blev stolen!
kram!

Fröken Fräken sa...

Men, hur snabbt målar du människa? Och har du något knep för att minska på torktiden? Jag tycker att jag mest går och väntar på att torktiden ska vara över... Men det blev verkligen hur fint som helst!!!
Jag ska försöka ta mig en sväng till Kupan strax för att se om en stol i Leksandsmodell finns kvar, samt ett bord. Jag fick tydligen hjärnsläpp igår och lät bli att köpa dem då. Knäppt, jag vet!!

Men så tråkigt att tyget inte fanns kvar.. men jag förstår tjurigheten, så blir jag med om det jag ville ha inte fanns inne. Då tänker jag att då ska jag mnsann inte köpa något annat heller! Som om någon annan än jag själv skulle förlora på det...

Lily of the valley sa...

Stolen blev superfin! Charmigt med den nya klädseln och dekorationerna!
Visst blir det det en enorm skillnad när man målar vitt! Jag slutar aldrig att fascineras :-D
Ha de gott
Kram Lily

Leamarlené sa...

Så snyggt...ja, super snyggt. Där gjorde du ett helt fantastikt jobb. Det är så man blir avendsjuk.

kram, Marlene

My Lovely Things sa...

men så fin stolen blev..jag sitter här ömsom känner på mitt loppismålade fynd..jag vill att det ska torka nu..så jag kan shabba det..

ha det så bra..
kram anna

LillaFlisan sa...

Men vilken otrolig förvandling!!

Och så underbart fint det blev med den lilla duken och brickan....

Vilken blick för det vackra du har!!!!

Stor kram


Flisan

Gammalt o nytt sa...

Oj vilken skillnad det blev!
Har börjat med nytt målar projekt i dag...och är så less på det redan..ler
Ps stolen är super fin/Kram

Viola sa...

SÅ himla fint det bara blev!!!!Inpirerande just nu när jag målat sjätte stolens ben, bara två kvar, sedan blir det finmålning i morgon nu när grundningen är klar, ha en skön kväll, kram

Mitt hem är min borg sa...

Hej Hannis!!

Stolen blev super fin..
Tycker du har rätt i dina tankar i förra inlägget.. Sen e de ju så att om ingen handlar så vänder de ju inte heller.. Och man kan väl inte handla bättre än second hand..

Trevlig helg gumman!!

Jema Rose sa...

JÄTTEFIN stol, det gjorde du bra..!

: )

Kram, Jenny

<3

Tulipa sa...

hej!
Visst gör det mycket att "shabba"! Din stol blev jättefin!
Och sytt har du också gjort, dit kommer jag än så länge bara i tankarna!
Angående myrten...
De är jätteknepiga. De är inte gjorde för våra inomhustemperaturer helt enkelt!
På vintern vill de ha svalt och ljust, ca 4-6 grader.
På sommaren kan de gärna stå ute lite skuggigt eller om man har de på fönsterbrädan den årstiden så vid öppet fönster, det gillar de.
Försök att klippa ner den lite och om möjligt ställ den SVALARE!
Annars tycker jag att du ska satsa på MYRCINE!
Den är jättetålig, får inte torka ut fullkomligt, och liknar nästan exakt myrten, bladen är aningen större.
Säljs mest som klippta små klot på stam. De är också billigare än de där underbara, men ack så svårskötta myrtena!
Blev du klokare?
Hoppas det!

Kram Mariette

Under en vind sa...

Kan bara hålla med!!!

Klart att jag kikar in! Mycket oftare än vad jag lämnar spår efter mig! Har varit urusel på att kommentera hos alla som förut under hela hösten, känner att tiden inte räcker till.....hade två val...sluta blogga eller kommentera mindre så nu föll det på det sista....

Önskar nu dig en skön helg! hoppas att du ska göra något mysigt!
Här väntar vila och mys, men kanske också ett biobesök på tu man hand med sambon...

Kramar!

Samuelsgården sa...

Nu blir jag imponerad. har du målarbyxorna på dig dygnet runt????
Stolen blev super. Det gäller att ha öga för "grejerna" när man går på loppis och dylikt.
Önskar dig en skön helg sätt dig på den fina stolen och bara njut!
kramis Lotta

Mamma C sa...

Klart som attan att du är nöjd. Den blev ju jättesnygg din stol. Du ska ha en skön och underbar helg du med.
Kram mamma C

Hemma på Landet sa...

Verkligen superfint.:-)

Krydda Livet sa...

Hej igen! Vad roligt att du ville vara med och tävla. Och ja jag tror också att jag minsann är en samlare på burkar haha.

Kram

Madeleine sa...

WOW vad snyggt! Vet att du är grym på att måla och shabba vid det här laget men ändå! kan inte låtabli att imponeras! Detaljerna kommer fram jättebra. :) Tror till och med stolen trivs sådär. hihi =)
Kram!

Petra bloggar sa...

VA VA VA???? är DET stolen från inlägget innan???? jisses, amazing!!! :-D

KRAM

Petra bloggar sa...

VA VA VA???? är DET stolen från inlägget innan???? jisses, amazing!!! :-D

KRAM

Hanna sa...

Wow så fint det blev. Du är ju superhändig! Nu har jag lagt ut bilder på mina smycken. Här händer inte mycket spännande annat än att jag har sån städmani. Har slängt en massa och tagit undan alla julsaker så nu har det åkt fram ljusrosa saker i köket och alla New England -saker i vardagsrummet. Kramis på dig! Hanna

Mia sa...

Vilket fantastiskt resultat du har shabbat fram. Åter igen ett bevis på hur stor skillnad lite färg kan göra. :)

Kram Mia

Levindas Värld sa...

Det blev så fiint! Man blir som du säger alltid lika förvånad över hur jäkla bra det blir med en skvätt vitt, man slutar aldrig att förvånas :)

Hem och Lycka sa...

Åå så fin den blev!! Helt rätt med lite färg!

kram

Vitbalansen - Helena sa...

Jag håller med de andra - stolen blev verkligen toksnygg efter din målning och piffning!

Ha en fin helg!

Kram från Helena

Millas hem sa...

Tack detsamma Hannis!

Kraaam

Kristin sa...

Hej du, det var verkligen en förvandling som hette duga! Så vackert, så vackert... vitt gör underverk och vem vill inte ha lite underverk i livet?

ha nu en bra helg!

Nettan sa...

Förstår att du blev nöjd! Jättefin! Å fint har du pyntat till det, å snabb var du! Precis min melodi!!;-)
Ha en bra helg!!
Kram Nettan

~eva~ sa...

Den stolen blev verkligen förvandlad av det vita, så FIN!

Jag började måla om lite innan jul, sen har det stannat av, fick faktiskt inspiration nu igen känner jag...!

Kram
från Eva

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men herreje vilken skillnad! Ja den blev helt underbar! Kan knappt sluta stirra...=) Och så fint du hade piffat på den!

Ha en underbar helg Hannis!

KRAM Anita

Jema Rose sa...

Önskar dig också en riktigt fin & skön helg!

KRAM, Jenny

<3

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Klart du blev nöjd! Det blev ju skitsnyggt!
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen... Tänk vad den färgen är användbar till mycket!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Hej Hannis!

Jättefint resultat!
Otroligt, det är som en annan stol om man jämför "före" bilden :)

Kram
Mia

Lockas lilla längtan sa...

Stolen blev JÄTTEFIN!! Snacka om förändring!!

Kram Veronica

Monkan sa...

Superfin, det är så otroligt hur du kan se bakom murriga färger och anskrämliga tyger och förvandla fula ankungar till svanar :-) Fint att ha duken som hänger ner på sidorna.

Apropå ytlighet i bloggande, så kan jag absolut känna mig när jag har köpt nåt, och har alltid känt mig före blogglivet och oavsett bra eller dåliga tider, men jag fattar inte hur hon kunde få den tanken när hon såg dina saker. Det finns väl ingen som är totalt tvärt emot det hon pratar om, du tar ju hand om gammalt, inte nån hyesterishopping ju! Men varning, varning, på grund av krisen börjar det nu bli väldigt trendigt med att köpa gammalt. Men nybörjarna (korpserien) måste väl fatta att du (alla proffsen) ska ha förstatjing på alla grejer?! :-)

Spegeln blev superfin, ungefär hur trixigt är det att måla en sån där krusidullig ram...? Jag har ett par fyndade ramar i förrådet som jag tänkt ha till nåt, och de behöver absolut färg på sig om de ska få visa upp sig för folk...

Vita små hjärtan sa...

Oj va fint..... Ha de gott...

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Hoppas att du har det bra efter alla helger som varit =)

Va mycket fint du gör och jag gillar dina loppisfynd!!!

Önskar dig en fin helg!

Kraam från Benita

Annica Manby sa...

Hej!
Du har något hos mig som väntar!
;-)

Kram Annica

Grindelunda sa...

Oj så vacker stolen blev! Håller med om att detaljerna blir effektfulla när de slipas fram.

Vackert med duken över också. Får så många fina tips från Dig :)

Må så gott!
Kram Gunilla

Lily of the valley sa...

Hej Hannis!
Krukan/urnan har jag köpt i Västra Ströö39 - butiken för sakletare.
Jag vet inte vad de har för leverantörer! Gissar på Jeanne d´Arc Living, Miljögården och Madame Stoltz. De handlar en del i Frankrike och på en del auktioner.
Ha de gott min vän!
Kram Lily

Nygammalt sa...

Hej Hannis!
Så himla fint stolen blev.

Ang. ditt tidigare inlägg så tycker jag att det är väldans bra att vi överhuvud taget har bloggen i dessa tider. Att få ägna oss åt det som ger oss energi i dessa tider är något som jag unnar alla. För en del är det inrednig som gäller, för andra kanske det är stickning eller att läsa böcker. Eller varför inte blandat.

Avundsjuka kommer det alltid att finnas, vilket är tydligt.

Säcken som jag visade kommer fårn Atmosphere i Göteborg.

Kram!

LillaFlisan sa...

Tusen tack Hannis vännen för att du ville vara med i min lilla utlottning!!

stor kram och en trevlig vecka till dig!!

Flisan

splendid sa...

mulberry purse
mulberry purses
discount mulberry
chloe bag
chloe paddington