Tillbaka

Efter några turbulenta dagar där den nya familjemedlemen blev sjuk ,
är nu saker och ting på rätt spår igen.
Rädslan var total och allt annat blev obetydligt.
Framför allt så blev det tydligt hur mycket man tar för givet.
Nu är dom hemma och tillsammans.
Kråkan får vara storasyster ,
och min bror och svägerska får vara tvåbarnsföräldrar.
Precis som det ska vara!
Tack för era så fina kommentarer och stöd!
Lustigt att man kan känna så mycket värme från Cybervärlden.


Ja..Då allt avstannade så ligger jag efter på julfronten=))
I dag köpte jag dock en girlang av kottar som jag virade i hop med en ljusslinga.

På tv-skåpet får den ligga.
Bidrog faktiskt till att jag började julsjunga för mig själv=))


I helgen ska jag bege mig till skogs och försöka hitta nåt att pynta.
Till saken hör att jag inte är någon riktig skogsmulle...
Så förmodligen kommer det att sluta med att jag har några björkkvistar med julkulor i.
Men det gör ingenting=))Det blir jul i alla fall!

Kram till er//Hannis

39 kommentarer:

Mamma C sa...

Det kan nog bli himla snyggt det oxå tror jag. Jag menar björkkvist med kulor i.
Kram mamma c

Jema Rose sa...

Skönt att det gick bra..!

TACK snälla du för din kommentar!

Finfina bilder...

: )

KRAM, Jenny

<3

Hemma på Landet sa...

Kram gumman.:-)

Tulipa sa...

Skönt att du är tillbaka!
Ser så mysigt ut med julslingan och kottarna.
Man behöver inte vara skogsmulle för att fynda i skogen... Du får säkert med dig mycket till julens dekorationer!
Kram Tulipa

Helen sa...

Skönt att allt har ordnat sig för eran nyaste familjemedlem!

Svar: jag har fixat med lyktorna själv, gamla urdiskade burkar som fått en omgång frostlack och ett rött band runt gängerna!

Hanna sa...

Va skönt att det gick bra. Min lillebror blev jättesjuk när han var 3 v, hjärtat stannade flera ggr. Man blir så maktlös när det gäller de små liven. Jag är inte riktigt nöjd med bokstäveerna men det var ju inte till kungen så det får duga. Kramis Hanna

Lily of the valley sa...

Skönt att det gick bra!

Så fin slinga, ser mysigt ut!

Ha det bäst :D
Kramiz

LILLA BLÅ sa...

Vad skönt att allt gick bra för dem.

Ha det så bra

Kramar @nette

Viola sa...

Vad skönt att allt ordnade sig, fint med slingan och kottarna ihop, vi får väl då se vad du finner i skogen, det ser jag fram emot....ha en skön helg, kram

helena /franska liljan sa...

Hej! Så skönt att allt gick bra!

Toppenfint det blev med din slinga!

Julen kryper allt mer inpå:-)

kram Helena /Franska Liljan

Hipsterlillamy sa...

Ohh va skönt att höra av dig vännen. Som ja har gått och funderat varje dag!!!
Skönt att det har gått bra iaf!!!!
Du vet att jag tänker på dig!!!!
Många många kramar....!!!!!!

Vitt och nött sa...

åh va skönt allt är bra igen!! inte kul när sånt händer..

å hjälp va snyggt med din kottslinga!! varför kan inte ja komma på sånt?? :) hur snyggt som helst!!
ska kanske sno den idén om ja får!?

ha en skön fredag!
kram!

Karin sa...

Hej Hannis!

Vad skönt att det gått bra! Jag antog nog att det var något med den lille. Jag om någon vet hur skört livet är för de små!

Vilken underbar girlang, precis vad jag skulle vilja ha som har fått dille på kottar. Var har du köpt den?

Ha en rikigt mysig helg nu vännen och förvirra dig inte i skogen *fniss*!

Varmaste kramarna

Karin

Millas hem sa...

Åh, så gott att allt är bra!

Precis som du säger ska vi inte ta allt för givet, man vet aldrig med någonting.
Ja, det är en gammal potatiskorg, det stämmer.
Önskar dig en trevlig helg!
Du verkar vara en fin faster!

Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Puh vilken rysare med en liten bebis i knipa. Inte roligt! Vad bra att allting gick bra till slut. Och fint har du det där trots att du säger att du inte hunnit så mycket. Jättesöt girlang och jättesöt liten ljusslinga!

Ha en skön helg!

Kram Jenny

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hannis!
Tack för dina kommentare hos mig!! Nu har jag tagit mig tid å kikat in hos din inspirerande bloggvärld. Du gör så himla mycket fint!!!

Önskar dig en mysig helg!

Kraam från Benita

Psst Du har något att hämta hos mig...

Lockas lilla längtan sa...

Underbart att ha dig tillbaka. Hoppas julstämningen infinner sig ordentligt hos dig efter allt elende.
Jag ser att din kottgirlang ( vart köper man en så´n) redan julat till det hos dig lite.
Jag kan bara meddela att snösprayat björkris fungerar finfint som julpynt!!!

Stora kramen
Veronica

Hem och Lycka sa...

Vad fint du har gjort det!

Otäckt med sjukdomar, låter som det var allvarligt men skönt att det ordnade sig.

kram

Grindelunda sa...

Vad skönt att allt verkar rett upp sig så ni kan njuta av helgerna som kommer framöver.
Så söt lilla kottgirlangen var...less is more.

Ha en skön helg önskar Gunilla med en kram.

Fröken Fräken sa...

Vad härligt att se dig tillbaka igen, och att lugnet är återställt. Skönt att allt ordnade sig :-)

Här njuter jag av att helgen äntligen infunnit sig, och man kan börja fila på sina pysselprojekt. Pyssla till sin ljuskrona och fara på loppis. Jajamen, min kind of helg!!

Tulipa sa...

hej igen!
Hoppas det är okej om jag länkar?!
Kram Tulipa

Levindas Värld sa...

Va skönt att allt har ordnat sig!

Vilken vacker och mysig girlang du har där :)

Jo det var första gången som jag stansade idag, men hjärtat var ett tacksamt material att stansa på :). Tack för den snälla kommentaren...hihi!

Hoppas du får en trevlig helg, KRAM!

Lily of the valley sa...

Tack :D
Jo, det är keramik!
Sitter och njuter av Stilla Natt på SvT`s Luciamorgon! Vilken stämning man kommer i :D
Ha det gott min vän
Kram Lily

Vita ljuva tankar sa...

Skönt att den hemska tiden är över för familjen.

Jag tycker du har fått till skön julstämning där hemma med din fina kottslinga.

Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Härligt att allt ordnat upp sig....

VAckra bilder!

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Lockas lilla längtan sa...

Jag har något till dig! :o)

Kram Veronica

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad skönt att det ordna till sig och att du är tillbaka. Ibland tar livet hemska vändningar. Min bror dog på nyårsafton för snart ett år sedan och det är fortfarande overkligt och ofattbart, han skulle ju bara på semester...En stor sorg som förändrade vår familj så livet är skört och oförutsägbart...
Kramar Marie

Hannahs bod sa...

Hej! så mycket vackert du har fixat till....härligt. Jag vet hur det känns när lycka blir till förtvivlan i ens närhet....hoppas att allt ordnar sig. Må gott
Hannah

LillaFlisan sa...

Tack gode gud att allt ordnade sig!!!!!!
Förstår att ALLT blir betydelselöst när något sådant händer...

Lussekramar

Flisan
P.s.
Jag är så himla glad att du är tillbaka!!!

Vit poesi sa...

Åh vilken tur att det gick bra!!! Björkris med kulor i tycker jag låter underbart
kram Malin

Ann-Catrin sa...

Oh så skönt att den lille är bättre.. usch jag förstå din oro!!
allt annat blir så oviktigt då!!


kramar i massor
a-C

helena /franska liljan sa...

Hej! Du har något att hämta på min blogg!

Kram Helena /Franska Liljan

Gårdsromantik sa...

Så skönt att allt gick bra!

Önskar dig en fortsatt trevlig andra advent!

Kram Maud

Kannor och karaffer sa...

Hej vännen,

Ja ibland händer det saker som ställer ens vardag på sin spets - vad är viktigt egentligen.....

Har också upplevt det ett antal gånger och det är det som känns i hjärtat som betyder mest. Jag är glad att det har vänt och att allt är på bättringsvägen.

Härligt att du är tillbaka igen.

Såg dina bokstäver - lyllos dig!!!

Ha det gott!
Kram Ann

Inka sa...

Pust! Vad skönt att det blev bra till slut med den nykomna lilla rosen.
Ja, ett liv är viktigare än allt annat på denna jordeplätt. Det andra får komma i andra hand.

Var hittade du kottegirlangen??? Vad smart att sätta ljusslinga i. Det blev väldans snyggt tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig tredje advent vännen.


Kram Inka

Lea sa...

Å så skönt att allt gick bra!!!
Det blev verkligen fint med kottarna och slingan.
Mys och må!
/Lea

Tårtsmulan sa...

Så skönt att allting gick bra :)
Jag har tänkt på dig och de dina.
Kika in hos mig där du har en sak att hämta :)

Kram vännen!

LillaFlisan sa...

Allt gott till er!!!

Kram

Flisan

Viveka i Bläckhornet sa...

Men åh så glad jag blir att höra att allt gick vägen. Tänk så ödmjuk man blir när man ser hur skört livet kan vara ibland.
När Tindra vårt första barn barn var 1/2 år fick hon det farliga spädbarnsviruset.Hon flögs med ambulansflyg till intensiven där hon låg nedsövd med respirator. Då kändes det som om livet stannade av för oss alla. Hon klarade av det och blev helt återställd.
Men jag vet hur det känns ...

Ha en jätte fin kväll

kramar Viveka